Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:20

wauuww mooi! succes ermee

NeverGiveUp

Re: Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:26

Wauw wat een droomplek!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:49

Merci :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:57

lakshmi schreef:
Hey Francis! Dank je wel :D ja er is veel gebeurd de laatste tijd, hard gewerkt en met de paarden gaat het super, we hebben er ook nog een nieuw paardje bij : :o haha de guesthouse gaat nog wel even duren, maar zodra hij er staat hoor je het hoor :D met jou alles goed?

Same old same old... zowel huis als paard gaan nog niet zoals ik zou willen. Ooit komt 't goed ;)
Enneh, als 't guesthouse nog niet staat als ik zo ver ben dan ga ik wel in dat leuke hotelletje wat ik gevonden had, dat was toch bij jullie in de buurt? Ik overweeg om gewoon al eerder een keer naar Tunesië te komen, zonder trektocht. Dat kan al veel eerder en ik ben eigenlijk hard aan een buitenlandvakantie toe. Hangt een beetje van wat dingen af maar misschien oktober of volgend voorjaar... Het lijkt me toch wel heel gaaf om, als't zou lukken, wat connecties op te doen voor wat casussen voor m'n opleiding.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:04

lakshmi schreef:
Ja jammer, het is een flinke rit! Daarbij is de weg niet bepaald super dat stuk := wie weet een volgende keer, ben benieuwd hoe het je bevalt in Mahdia, heb je al wat terug gehoord van die mensen?

Nee nog niets gehoord van ze. Als ik eind van de week nog niets gehoord heb dan email ik ze via de website.
Ik had zo'n leuk hotel gezien in Djerba maar het reisbureau raadde Djerba af omdat er niets te beleven valt.....
Had ik toch maar voor Djerba gekozen :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:31

Francis je geduld wordt wel op de proef gesteld he.. Maar zoals je zegt, ooit komt het allemaal wel goed waarschijnlijk :) zou leuk zijn als het al een keertje zou lukken, er zitten hier op zich zat kleine hotelletjes in de buurt dus iets gezelligs is vast wel te vinden :j wat voor soort connecties zou je precies zoeken?

Amies hmm jammer, had je nu via fb gedaan dan? Neem daar net een kijkje en ze zijn al iets van anderhalve maand niet actief geweest daar... En he wat balen, ook vaag van dat reisbureau trouwens, het is ook nou niet zo dat Mahdia nu echt een wereldstad is.. Voor zover ik heb gezien is het daar ook juist vrij rustig.. Je zit wel dichter bij Sousse en Monastir waar je nog eens een uitstapje naartoe kunt maken, daar zijn wel heel veel bars, restaurants en discotheken en dat zijn ook wat grotere steden waar je langer kan rondslenteren en dingen bekijken.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:38

Nee helaas geen foto's, volgens mijn maakten we die toen helemaal niet :(
Kan me nog wel een zeker weekend herinneren dat wij gingen kamperen bij de paarden haha lol :P

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:53

lakshmi schreef:
wat voor soort connecties zou je precies zoeken?

Ik hoop als afgestudeerd homeopaat ooit een periode (of zelfs met een bepaalde regelmaat, bijv. 1 of 2 maanden per jaar ofzo) in een of meerdere Noord Afrikaans landen (Tunesië trekt maar Egypte heeft jaren geleden m'n hart ook al gestolen) te kunnen gaan werken, bijv. voor Brooks of zelf zoiets doen als Homeopaten zonder Grenzen maar dan veterinair dus (ik overweeg om in de toekomst ook humaan te gaan doen).
Komend jaar mag ik al gaan behandelen, onder supervisie van school, als zijnde stage zeg maar. We behandelen dan onze eigen patienten maar school houdt de eindverantwoording, behandeling wordt ook helemaal gecheckt e.d. 't Zou dus gaaf zijn om bijv. al 1 of 2 casussen te hebben om zo een 'poot aan de grond' te krijgen in die landen. Mannen in Arabische landen zijn nou niet bepaald de makkelijkste doelgroep voor zoiets dus ze moeten toch eerst 't vertrouwen hebben dat iets werkt... Een westerling die daar al even woont en met arabische connecties kan zo'n deur voor me op een kier zetten ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:01

Carolien ja zonde eigenlijk he! Ik heb ook maar weinig paardenfoto's van vroeger :( hihi en dat kamperen, was dat toen richting Oostvoornse meer ergens? Daar gingen we toch ook wel eens heen? En over die dijkjes richting het autostrand crossen.. Of in dat bosje bij ons achter.. Hihi die goeie ouwe tijd :)

Francis ah als een stage dus soort van, is dat voor een langere of kortere periode? Zit al even te denken aan mogelijkheden hier.. Is ook nog niet zo simpel natuurlijk, maar er zijn vast wel dingen te vinden. Je zit hier alleen natuurlijk een beetje met de taal, alles gaat dan in het Frans.. In Egypte wordt wel meer Engels gesproken he.. Ik zou je natuurlijk wel een beetje kunnen helpen qua contacten :)

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:05

Serieus, echt super mooi zeg!
Heel erg veel plezier daar, ben jaloers!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:13

Nah, ik hoef niet echt 'stage' te lopen, 1 casus tijdens een weekje vakantie zou in wezen al gaaf zijn. 't Gaat er om dat mensen door krijgen dat het echt werkt en het een super goed en goedkoop alternatief is (daarom lijkt 't me zo geschikt voor die landen, homeopathie is relatief goedkoop. Uurloon moet je uiteraard aanpassen aan die landen maar de middelen zijn echt goedkoop, voor die landen dus ideaal omdat regulier vaak te duur is waardoor ze maar niks doen).

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:25

@lakshmi Ja had ze inderdaad een bericht gestuurd via FB, o daar heb ik helemaal niet opgelet :+
Had je mijn bericht ook zien staan want ik heb gewoon op het prikbord mijn vraag gesteld.

ja vind het ook echt jammer dat ik van het reisbureau uitgegaan ben, had me eigen beter moeten orienteren }:0

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 09:50

anneuijttt dank je wel!

Francis oh kijk, dat is al een stuk makkelijker te regelen natuurlijk.. Nu is dat centrum in Mahdia waar ik het tegen amies over had ook af en toe wel bezig met dat soort dingen bvb en ik kan hier ook wel eens gaan rondvragen :j zo weet ik al wel een paar mensen die zeker geinteresseerd zouden zijn, zij hebben een merrie staan met een soort van exceem/wildvlees oid op haar koten wat elke winter bijna helemaal netjes dichtgaat, maar met de zomer door de vliegen weer geirriteerd wordt, heel naar.. Ze kan wel gewoon normaal bewegen, maar staat er dan steeds aan te likken of te krabben waardoor het weer erger wordt.. Ze hebben nu al zo veel geprobeerd, allerlei middeltjes uit Europa gehaald en overal info gevraagd maar tot nu toe heeft nog niets geholpen :( dan kennen we hier op het eiland nog twee mensen die renpaarden fokken/trainen, en zijn er natuurlijk een hoop gewone ranches.. Paarden zat iig.

amies ah gelukkig, toch al een berichtje terug dus :D zijn er mogelijkheden voor wat juliie willen doen? En ja jammer van het reisbureau, maar het is daar ook leuk joh!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:16

Nee ik heb nog geen bericht terug of hebben ze op mijn prikbordbericht gereageerd? Bekijk FB voornamelijk via mijn mobiel en krijg daar nooit meldingen op binnen :z

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:21

Oh oeps heb ik verkeerd zitten lezen :') dacht al 'heb ik het nou niet begrepen'.. Uhhh. Nee er is nog niet op je prikbordbericht gereageerd.. Zal ik je ook ff adden op fb, nu heb ik je al wel gezien daar en ik ben een beetje incognito op fb ivm ongewenste toevoegers :')

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:29

haha ja doe me maar ff toevoegen :D
Heb ze net maar een email gestuurd via het emailadres van de website, hopelijk houden ze de email wel bij en krijg ik antwoord in het engels :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:50

Toen ik de foto's zag dacht ik: 'Oh, zij is die bokker met die mooie paarden :D'!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:35

Oh, die merrie is zéker te helpen Martine! PB me anders maar es wat ze al geprobeerd hebben en hoe het ontstaan is, misschien kan ik al een EHBO middeltje toesturen om het in ieder geval rustig te houden deze zomer...

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:30

Wauw!!!! Het is echt prachtig!!!! Die stallen zijn zo mooi <3 . En het gebied is echt zo geweldig :D !!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:31

Wat ontzettend mooi !
maar wat een hoop werk hebben jullie daar al aan gehad :D
wel heel gaaf, zo met het resultaat moet het jullie wel voldoening geven denk ik zomaar ;)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:32

Jeeeeeeeeeeumig hee wat prachtig! :oo wat een werk moet daar in hebben gezeten, maar het resultaat is wel ontzettend mooi :j
ik ben jaloers :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:18

Dank jullie allemaal :D ja we hebben maandenlang in de rotzooi gezeten, maar nu kunnen we eindelijk ademen :D

Francis echt waar, super!!! Ik ga je zeker even pb-en dan, die mensen zijn zo onderhand echt wanhopig, nu weer een zomer eraan komt... Wil je dat ik er een foto van maak zodat je een beter idee hebt?

Verder zijn onze paarden gisteren op stap geweest, we moesten naar het vasteland om ze te laten chippen.. Oh oh oh wat een onderneming is dat, dat transport van hier is natuurlijk behoorlijk anders dan jullie in Nederland gewend zijn.. We kennen wel twee mensen met een 1,5 paards trailer, maar dat gaat met 5 paarden nu eenmaal niet lukken, dus moest het op z'n Tunesisch.. Maar wat een makkelijke, lieve paarden zijn het dan toch, ze wandelden er rustig een voor een op en stonden de hele rit kalm een beetje in het rond te kijken.
Allemaal opgeladen via het heuveltje..
Afbeelding
Op de boot:
Afbeelding

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:23

Nou dat gaat best zo, ik vind een trailer veel akeliger dan zoiets hoor. Zo'n vrachtwagen is goed stabiel, en mensen en dieren bevinden zich 'boven' het verkeer. Ik denk dat ze het zelf ook een pak minder claustrofobisch vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:26

dat ziet er echt allemaal super uit, wat een werk is dat geweest!

die vrachtwagen foto's zijn echt geweldig!

geniet van jullie heerlijke plekje!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:55

Geweldig transport zo. Inderdaad zal een paard dit minder eng vinden doordat het niet zo claustrofobisch is als een 'gewone trailer'. In australie heb je dit soort trailers... gewoon cabrio ;)

Martine, foto mag, kan helpen, maar zal niet noodzakelijk zijn dus als't niet lukt is't niet erg. Hoe het ontstaan is en eventueel wat het paard nog meer mankeert of heeft gemankeert in't verleden kan wel interessant zijn maar ook dat maakt voor een EHBO middel nog niet heel veel uit, dat is meer van belang bij een volledige behandeling. Als ik straks m'n derde jaar begin kan ik wel kijken of we een echte anamnese af kunnen nemen op een of andere manier (mocht een weekje langs komen niet direct lukken van't najaar) zodat we een echte behandeling kunnen starten. Nu gaat het alleen even om EHBO.
Ik zou wel graag willen weten wat ze allemaal geprobeerd hebben en er op gesmeerd hebben. (vermoed dat
alle behandeling voornamelijk uit 'smeren' bestond?)
Ik ben er vrij zeker van dat het op te lossen is dus laat ze nog even volhouden als ze kunnen.