Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:37

_pauline_ schreef:
Alweer? Vorig jaar hadden ze er ook last van, de kamp week na ons. Toen had er iemand een paard met droes.

Dat was in mijn week, daardoor kon ik toen niet naar huis met m'n paard :\
Hebben ze er nu alweer last van!? Mag toch aannemen dat ze de regels wel wat hebben aangescherpt...

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:39

mebianca schreef:
Dat lijkt mij wel.. maarja zaterdag laten ze ook gewoon een wedstrijd doorgaan.. Ze hebben namelijk 2 terreinen. En je mag tijdens die wedstrijd alleen op het nieuwe gedeelte parkeren en komen. Ik vind het eerlijk gezegd risicovol aangezien het ongeveer 10 passen zijn en je bent op het oude gedeelte. Maar goed dat moeten ze zelf weten al had ik het risico niet opgezocht als ik me had opgegeven voor de wedstrijd. :n

als iedereen zich houdt aan de veiligheids en quarantaineregels is er niets aan de hand.
de Paarden en pony's die (waarschijnlijk droes hebben) zijn al aan de beterende hand

wanneer ben jij er voor het laatst geweest met jouw eigen paard??

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:40

Niet dus. Anders hadden ze de wedstrijd wel afgezegd. En hadden ze het eerlijk op de startlijst vermeld. Staat nu ook nog niet dat er droes is. Wij hadden er anders morgen ook heen gegaan. Maar nemen het risico niet met drachtige merries thuis.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:42

FriesWytske schreef:
Niet dus. Anders hadden ze de wedstrijd wel afgezegd. En hadden ze het eerlijk op de startlijst vermeld. Staat nu ook nog niet dat er droes is. Wij hadden er anders morgen ook heen gegaan. Maar nemen het risico niet met drachtige merries thuis.

er staat op de startlijst dat de manege ivm ziekte afgesloten is.

FriesWytske

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:45

Dan nog er wordt wel een wedstrijd verreden. Sorry, maar wij zijn liever te voorzichtig dan dat wij binnenkort raar aangekeken worden, omdat wij het virus verder verspreid hebben.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:46

FriesWytske, ze hadden die wedstrijd echt niet door laten gaan als dat niet had gekunt hoor.
Ze zijn daar heel eerlijk en open in, vorig jaar werd het allemaal keurig afgehandeld. Echt mijn complimenten nog daarvoor. Die zaterdag ná onze week was er een grote(!) wedstrijd, die is gecanceled, ondanks het feit dat er geen besmettingen waren. Ook zijn de wedstrijdruiters daar op stal 14 dagen niet meer van het terrein afgeweest, wat flinke gevolgen had voor de plaatsing.

Dus ze zijn daar heel eerlijk over, daar kan menig pensionstal nog wat van leren. Zoals bijvoorbeeld die van het meisje met het besmette paard... zucht.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat jijzelf liever niet gaat, maar dat ligt niet aan 't ruitersportcentrum.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:48

d0nnaa_dan schreef:
FriesWytske, ze hadden die wedstrijd echt niet door laten gaan als dat niet had gekunt hoor.
Ze zijn daar heel eerlijk en open in, vorig jaar werd het allemaal keurig afgehandeld. Echt mijn complimenten nog daarvoor. Die zaterdag ná onze week was er een grote(!) wedstrijd, die is gecanceled, ondanks het feit dat er geen besmettingen waren. Ook zijn de wedstrijdruiters daar op stal 14 dagen niet meer van het terrein afgeweest, wat flinke gevolgen had voor de plaatsing.

Dus ze zijn daar heel eerlijk over, daar kan menig pensionstal nog wat van leren. Zoals bijvoorbeeld die van het meisje met het besmette paard... zucht.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat jijzelf liever niet gaat, maar dat ligt niet aan 't ruitersportcentrum.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dank
ik ga morgen gewoon schrijven voor diegene die wel iets op het protocol willen hebben staan

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:49

Laten we hier geen problemen verder van maken in dit topic. (moet natuurlijk wel gezellig blijven).

Ik ben er nog steeds van uit dat als het echt nog steeds is wanneer de kampen beginnen ze dit netjes melden. En dit is bij ons toch voor belang? dit topic was hoofdzakelijk voor de kampen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:50

FriesWytske schreef:
Dan nog er wordt wel een wedstrijd verreden. Sorry, maar wij zijn liever te voorzichtig dan dat wij binnenkort raar aangekeken worden, omdat wij het virus verder verspreid hebben.

is ook jouw keuze , valt niemand jou op aan
ik ga ook niet met mijn pony naar de les toe.......jammer maar helaas, al sta ik heel dichtbij

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:52

Mee eens Mandy! :)
Ben benieuwd hoeveel mensen er zijn met eigen paard. Heb jij al iets van een bevestiging of rekening gehad? Ik heb braaf die aanbetaling gedaan, maar nog niets gehoord.
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 20-05-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:54

nee ik ook nog niet Donna.. ben benieuwd wanneer we verder iets krijgen te horen komt nu al snel in de buurt :D :D heb er erg veel zin in. en ook verder naar de groep!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:09

veel plezier, tot ziens met mennen.....

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:11

Wie ben jij dan Parador :+ ? Was je er vorig jaar ook bij?

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:15

nee, ik ben niet op ponykamp.
Maar ik les er gewoon (onder het zadel) mijn dochter lessen en horseball, mijn eega doet altijd het mennen op het rsc ( woestijnsurfen en ringsteken ) en menlessen volgen we ook nog...onze pony staat op de dhz...

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:16

Aaah, oke. Dat horseball heb ik vorig jaar ook geprobeerd, dat gooien en vangen ging me goed af, het oprapen van de bal iets minder _O-

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:24

Ik les niet meer sinds februari in Emmeloord.. maar woon er niet ver vandaan en ik beschuldig ook helemaal niemand maar het is gewoon wel een risico om een wedstrijd door te laten gaan VIND IK aangezien het behoorlijk besmettelijk is. Maar gelukkig hebben ze het wel vermeld dat er een ziekte heerst op startlijsten.nl dat had ik ook al gezien.. Maar het komt vast allemaal goed en Dames alvast veel plezier straks in de zomer!! *\o/*

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:24

d0nnaa_dan schreef:
Aaah, oke. Dat horseball heb ik vorig jaar ook geprobeerd, dat gooien en vangen ging me goed af, het oprapen van de bal iets minder _O-

ik heb ook respect voor het team

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:51

Hoi allemaal. :)

Ik zit er ook over na te denken om er heen te gaan met mijn paard. (als er nog plek is)
Ik rijd nog geen wedstrijden met haar, maar dit lijkt me een goede voorbereiding.
Hoe ziet zo'n week daar er ong. uit? Heb je 1x per dag les, of meerdere keren?
Hoe groot zijn de groepen per week, en hoe worden ze ingedeeld?
Kun je ook kiezen tussen dressuur en springen, of krijg je het gewoon allebei?

hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:15

Ik weet het zo ong Cher. Maar hier zullen ze je vraag snel beantwoorden dan weet je alles precies (zij zijn er namelijk al vaker geweest)

mebianca aha oke vandaar dat je eral zoveel vanaf wist :D

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:40

Ik heb gemaid en alle weken hebben nog plaats, de tweede week nog maar een paar :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:53

_Cher schreef:
Hoi allemaal. :)

Ik zit er ook over na te denken om er heen te gaan met mijn paard. (als er nog plek is)
Ik rijd nog geen wedstrijden met haar, maar dit lijkt me een goede voorbereiding.
Hoe ziet zo'n week daar er ong. uit? Heb je 1x per dag les, of meerdere keren?
Hoe groot zijn de groepen per week, en hoe worden ze ingedeeld?
Kun je ook kiezen tussen dressuur en springen, of krijg je het gewoon allebei?

hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! :D

Even een combinatie gemaakt van verschillende berichtjes, kan dus niet helemaal bij elkaar aansluiten ;)

Er wordt op donderdag gefilmd, zowel de spring als de dressuurles. Je moet in de springles het parcourtje springen die je dus de dagen ervoor al hebt geoefend, en dan geeft de instructeur commentaar die erg duidelijk te horen is op het filmpje.
Bij de dressuurles wordt een proefje geoefend, afhankelijk van je niveau. Hier wordt ook commentaar bij ingesproken zodat je thuis kunt bekijken wat de verbeterpunten zijn. Het filmpje krijg je na twee weken opgestuurd omdat het eerst nog gemonteerd moet worden.
Ik heb ook mijn paard meegenomen, en heb er voor gekozen om op zondagavond te komen. Dit omdat we best eventjes moesten rijden (2 uur geloof ik) en omdat we maandag direct met een heftig programma startten. Zo kon ik rustig wennen, uitpakken etc. en kon mijn paard ook even wennen aan de omgeving.
Ze worden s'morgens, tussen de middag en s'avonds gevoerd en je kunt je paard zelf buiten zetten als je dat wilt. Ze hebben maar drie postzegel-weilandjes tot hun beschikking voor 'onze' paarden, dus dat moet je onderling even regelen. Je mag je spullen in de gemeenschappelijke zadelkamer ophangen, maar je mag ze ook naar het scouting-huis meenemen waar je slaapt (is 100m verderop). I.v.m de vele zadeldiefstallen vorig jaar rond de zomer heb ik steeds mijn dressuur en springzadel meegenomen en de rest daar in de zadelkamer gelaten. Die zadels waren me wat te duur om het te riskeren
Het scouting-huis gaat gewoon op slot als je weggaat, wordt ook onderling geregeld. Er is dus heel veel mogelijk, en dat vind ik wel een voordeel.

Je gaat wedstrijd-gericht trainen, en verschillend niveau is geen probleem. Ik heb zelf ook de hele week aan de basis gewerkt terwijl een vriendin van mij op Z-niveau reed en we werden alletwee even goed geholpen, alleen op een ander niveau.

Je hebt dagelijks tweemaal les, je kunt ook kiezen voor alleen een dressuurweek, maar je kunt ook 3x springen. Er wordt een keer een bosritje gemaakt, en een keer gecrosst op de renbaan (dus kalkoenen mee! :D die was ik vergeten haha)

Verder nog vragen na zo'n gigantisch verhaal :') ?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:13

Heeel mooi uitgelegd Donna! :D :D Ik heb er iedergeval heel erg veel zin in :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:50

Ik meld me hier ook maar even.
Ik heb vorig jaar een ontzettende leuke gehad! Ik was toen samen met d0nnaa_dan.
De droes was een beetje balen, maar heeft zichzelf opgelost en het is inderdaad super netjes afgehandeld! Wel balen voor ze dat ze alweer droes op stal hebben..

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:56

bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen allemaal! :)
Ik moet alles nog even overleggen, maar het lijkt me zeer leuk en leerzaam.
Ik zou alleen gaan, dus wie gaan er nog meer met eigen paard en in welke week? :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 06:47

_Cher schreef:
bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen allemaal! :)
Ik moet alles nog even overleggen, maar het lijkt me zeer leuk en leerzaam.
Ik zou alleen gaan, dus wie gaan er nog meer met eigen paard en in welke week? :D

ik neem ook een paard mee en ik ga in de week van 25 juli t/m 29 juli maar kom al op zondag aan.