Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

is het trouwens nu echt al zo lang geleden dat je foto's van je Russische prinses hebt geplaatst of heb ik ze gewoon gemist
Ik vind Kalife's profiel ook zo mooi, speciaal met die bobbel. Als ik hem zo trots zie staan kan ik me zeker wat bij wat je vertelde over de verwantschap tussen Teke's en Berbers voorstellen. Helemaal na alle foto's die je in jouw topic had geplaatst, ook van wat stevigere exemplaren Teke's. Berbers zijn er natuurlijk ook in veel verschillende types en de voeding en training kan ook al voor een heel ander 'type' zorgen vaak 
Lang geleden, hoe gaat het met Swann en je andere knappe mannen?
Toevallig heb ik net een topic hier op ITP geopend met wat foto's van afgelopen week maar daarvoor was het idd een hele tijd geleden dat ik voor het laatst wat had geplaatst (vorige jaar ergens...) Dat ze op basis van voeding en training al een heel ander voorkomen kunnen krijgen ben ik helemaal met je eens. Als ik soms zie hoe Tekes na import naar vette Europese weides veranderen qua voorkomen denk je soms dat het gewoon niet hetzelfde paard is. Kalife's profiel is echt gaaf. Plaats maar vaak foto's: dan kom ik ongetwijfeld in de verleiding hem eens te schilderen.
Over de overeenkomsten, je ziet ze ook vooral terug bij dat woestijntype, nu zijn er verschillende theorieen (waar ik dan vanaf weet, er zijn er vast nog wel meer) over de zwaardere modellen Berbers. Puur de invloed van een andere leefomgeving, of dat vooral in Marokko er op vrij laat tijdstip weer Berbers gemengd met Iberiers zijn geimporteerd, met dus ook wat koudbloed erin vermengd. 

en thanks!
ik ga er achteraan 
wij hebben ze dus gewoon op stro staan in de boxen, daarbij krijgen ze ruim hooi te eten en inderdaad ook alfa-alfa (zo noemen ze hier verse luzerne) krijgen ze iedere dag een flinke bos van, zodat ze nog iets groens krijgen. Daar hebben we een mannetje voor die eens in de week met z'n truck van het midden van het land hierheen komt met versgesneden groenvoer
Het is hét aanvullend ruwvoer voor paarden in droge klimaten. Ook in Turkmenistan en het Iran wordt dit gebruikt om paarden bij te voeren. In het voorjaar staan er dan velden en velden vol luzerne. Dat zal op de geschikte grond in Noord-Afrika ongetwijfeld niet veel anders zijn?
grappig dat ze dat bijvoeren trouwens, wist ik helemaal niet.
wat grappig dat dat in Turkmenistan en Iran dus ook zo veel wordt gebruikt.