Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:06

1 woord: GEWELDIG, dat deze mensen dit dier vol levenslust een kans hebben gegeven. ik kan mij voorstellen dat dit een hele zware periode is geweest.

Respect!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:08

Goof: Als je de foto's bekijkt, merk je dat zelf denk ik ook wel... En sorry, maar mijn paarden zijn hier ook al ziek geweest. Heb vorige zomer samen nog gevochten voor een paard dat hoefbevangen stond op de 4benen. Dat paard zag wel degelijk af! Die dronk niet, at niet, en ging ook steeds liggen van de pijn. Maar ook echt PLATLIGGEN. Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat een paard dat niet laat zien. Paarden die in de wilde natuur leven misschien wel, omdat zij het gevaar kennen. Maar paarden die bij mensen zijn groot geworden? Nee. Die laten zien of ze wel of niet pijn hebben.

Verder, ik hoop alleen maar dat dit topic niet opnieuw gesloten wordt. Zoals het vorige :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:10

Wat super dat het weer zo goed gaat, petje af :D
Springen ziet er ook netjes uit, enthousiasme genoeg ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:12

Jolliegirl schreef:
Arabiertje* schreef:
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven Jolliegirl. Er komt in ieder geval wel weer huid op... Dus misschien ook wel haar. Maar ik kan je wel vertellen dat Pacha zelf heeft aangegeven om te blijven leven. Ze hebben hem de eerste 48uur de kans gegeven, dan is het even kritiek geweest maar daarna heeft hij zich enorm herpakt. Pacha zijn pijn werd ook wel altijd tegen gehouden door medicatie, pijnstillers. Maar pijn zal hij wel gehad hebben, dat ontken ik niet. Maar niemand kan echt beslissen wat ze zouden gedaan hebben in hun plaats, zolang je het zelf niet mee maakt. Ik persoonlijk denk wel dat ik hem ook in het leven zou gehouden hebben, als ik zie dat mijn paard er voor wilt vechten.

Paarden geven NOOIT op uit zichzelf.
Dus dit gaat niet op.

Ik had een andere keus gemaakt denk ik....
Dit leed had ik mijn paard bespaard....

Gelukkig heb jij die keuze niet hoeven te maken en helaas deze mensen wel! Alleen als je zo nauw betrokken bent bij dit gebeuren KUN je die keuze maken, vanuit je hart gaat zoiets. Fijn in ieder geval dat het zo goed gaat en complimenten voor de verzorgers/ eigenaren van dit paard. Het kan niet anders of voor jullie en dit paard is het heel erg zwaar geweest. Ik heb hier geen enkel oordeel over en ik kan alleen maar hopen dat ik nooit (meer) voor kinderen of mijn paarden zo een moeilijke keuze moet maken. Geloof me, dat is niet mis!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:13

Exact, ieder paard laat zien of hij pijn heeft, maar jij hebt het over laten zien dat hij nog verder wil leven etc. En daar sta ik niet achter, omdat ieder paard twee levensdoelen heeft; overleven en voortplanten.

Dat een paard door eet en drinkt is dus puur een natuurlijke reactie en niet de gedachte om door te vechten.

En het feit dat de huid nog niet herstelt is, maar er wel op gereden wordt.... bah bah.
Nee ik kon het vorige topic al niet begrijpen, en dit topic ook niet.

Rest me wel te zeggen dat ik het knap vind dat het paard zich weer zo inzet voor zijn baasjes. Paard moet eeen gouden karakter hebben.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:15

Wat een verandering!
Super!! _/-\o_

gaaf dat ze weer op wedstrijd is!
Was aardig geschrokken toen ik het andere topic had gelezen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:17

Sonador schreef:
Jammer dat er mensen zijn die niet willen vechten samen met hun paard om weer beter te worden.
Nee liever dan maar inslapen, daar heb ik echt echt geen respect voor.

Vechten??? Sorry, maar weet je wat brandwonden zijn en de daarbij behorende ellende, gruwelijke pijn en beschadigde huid?
Dan heb ik meer respect voor de mensen die kiezen voor het welzijn van hun paard en laten inslapen. Geen pijn meer voor het paard en zelf wel 10000 x zoveel pijn omdat je die beslissing hebt moeten en durven nemen.

Sonador schreef:
Stel het was je eigen kind geweest, dan zeg je toch ook niet tegen de arts: hij heeft zo'n pijn laat hem maar inslapen?
Nee je vecht ervoor, soms is het dan zo erg dat het echt niet meer kan!

Dit snap ik dan niet.....soms is het zo erg dat je eigen kind niet meer kan?

Wamhorse

Re: Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:22

He wat leuk om weer foto's van Pascha te zijn, wat een leuk filmpje ook. Hij ziet er goed uit.

Bubbeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:32

Geweldiggg!!!
hij ziet er echt super uit!

Heel veel respect hiervoor :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:45

Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.

wat ik dan erg jammer vind zijn deze reacties. het is zielig dat ze hem geen spuit hebben gegeven om hem af te maken vanwege al de pijn. maar als ze een pony oid vinden met een halster tot weet ik veel waar ingegroeid is iedereen blij dat ze de pony geholpen hebben, en het halster verwijderd hebben. waar nog uitkomt dat ie een wond over heeft gehouden die flink moet genezen. moeten ze die bok dan ook afspuiten omdat ie zo'n pijn heeft gehad?? Pacha heeft pech gehad en heeft mensen die om hem geven en die goed voor hem zorgen. ik heb respect voor de eigena(a)r(en) die zo voor hem gezorgd hebben en deze stap in het genezingsproces,revalidatie en uiteindelijk weer een normaal leven met een extra beetje zorg.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:45

Wat zitten sommige mensen toch enorm te zeuren hier. Geweldig toch dat Pacha er zo goed uit ziet. Iedereen heeft altijd makkelijk praten, maar de eigenaren hebben deze weg gekozen. En Pacha is er goed uitgekomen, dat is toch hartstikke mooi! Er zijn paarden die het veel slechter getroffen hebben hoor!
Als het mijn paard was overkomen weet ik ook niet wat ik gedaan zou hebben, misschien had ik ook gekozen voor een spuitje, maar deze mensen niet.

Ik vind het mooi dat dit paard een kans heeft gekregen. Succes verder!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:46

erg mooi! had het vorige topic ook gezien.
goed opgeknapt!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:50

kiwiwitje schreef:
Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.

wat ik dan erg jammer vind zijn deze reacties. het is zielig dat ze hem geen spuit hebben gegeven om hem af te maken vanwege al de pijn. maar als ze een pony oid vinden met een halster tot weet ik veel waar ingegroeid is iedereen blij dat ze de pony geholpen hebben, en het halster verwijderd hebben. waar nog uitkomt dat ie een wond over heeft gehouden die flink moet genezen. moeten ze die bok dan ook afspuiten omdat ie zo'n pijn heeft gehad?? Pacha heeft pech gehad en heeft mensen die om hem geven en die goed voor hem zorgen. ik heb respect voor de eigena(a)r(en) die zo voor hem gezorgd hebben en deze stap in het genezingsproces,revalidatie en uiteindelijk weer een normaal leven met een extra beetje zorg.

Als die onnoemelijk veel pijn zou lijden, dan vind ik dit een diervriendelijke oplossing.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:52

Hier een filmpje van vandaag
Foutloos parcour 1m20

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:52

chanel1985 schreef:
kiwiwitje schreef:

Als die onnoemelijk veel pijn zou lijden, dan vind ik dit een diervriendelijke oplossing.

Ja dat ben ik met je eens. daar niet van hoor. maar er is gemeld dat bij Pacha veel pijnbestrijdende medicatie is gegeven. en iedereen heeft t erover ik had hem af laten spuiten. terwijl als je topic's ziet over een ingegroeid halster zijn ze allemaal blij dat ze de pony hebben geholpen en die weer kan aansterken.. vind ik beetje jammer dan dat ze hier zo'n reactie geven.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:52

kiwiwitje schreef:

Je gaat nu toch echt niet Pacha vergelijken met een pony die een wat ingegroeid halster heeft he??
Ik denk.....nee weet wel zeker dat wat Pacha mee heeft moeten maken absoluut is niet te vergelijken met een halstertje dat ingegroeid is.
Dat moet je zelf toch ook wel inzien neem ik aan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:55

Winddancer schreef:
kiwiwitje schreef:

Je gaat nu toch echt niet Pacha vergelijken met een pony die een wat ingegroeid halster heeft he??
Ik denk.....nee weet wel zeker dat wat Pacha mee heeft moeten maken absoluut is niet te vergelijken met een halstertje dat ingegroeid is.
Dat moet je zelf toch ook wel inzien neem ik aan?

en die pony die bijna onthoofd was dan? t gaat nog nieteens om de vergelijking maar mij gaat het meer om het punt dat zo'n paard of pony buiten de wonden waarschijnlijk nog meer ''pijn'' heeft opgelopen. en er bij pacha alles aan gedaan is het voor hem nog ''leuk'' /zo min mogenlijk pijn. mogenlijk te maken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:58

Het enige wat ik hierover kan zeggen; wat enorm egoïstisch. Weet niet of ik een voorbeeld kan bedenken wat egoïstischer is dan dit..

Een dier zo enorm laten lijden alleen maar omdat je hem zelf graag wilt houden, dan ben je geen echte dierenliefhebber.. Bah word er gewoon helemaal verdrietig van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:59

''gelukkig ''zijn er mensen die er anders over denken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:00

Gelukkig voor wie?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:00

Brandwonden blijven ALTIJD pijnlijk. Littekens gaan NOOIT weg en blijven trekken. Heb hier zelf een paard met 1 brandwond op de rug. Paard hebben we met 3 jaar zo gekocht en nu is ze 18 en op deze plek moet je altijd oppassen bij aanraking. Wat denk je onder het zadel, onder het hoofdstel? sportpaarden zijn hard voor zichzelf. Helaas.

Daarbij dier kan niet in de zon maar wel buiten bij zonlicht in het parcour, losrijden enz. Gaat erbij mij niet in en is voor mij een teken dat het alleen maar gaat om de wedstrijden. Waarom niet wachten tot het genezen is?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:02

Ja oke misschien zijn ze te snel geweest met oppakken.. en ik bedoelde voor het paard;) die duidelijk heeft aangegeven nog niet dood te willen.. maargoed iedereen eigen mening.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:03

Egoïstisch? Weet je wat ik egoïstisch vind? Een paard laten sterven en de week erna al een ander paard kopen. DAT is egoïstisch. DAT is rijden om te rijden, en niet rijden uit liefde.

De eigenaren hebben genoeg paarden om mee te rijden, dus voor het rijden doen ze dit niet. Enkel maar omdat Pacha zelf heeft aangegeven om verder te blijven leven. En dan zijn er misschien wel mensen die beweren dat een paard nooit opgeeft, wel ik heb dan toch al wel iets anders tegen gekomen waarvan ik zeker wist dat mijn paard pijn had.

Ik vind dit zo gemeen, dat je durft te zeggen dat het egoïstisch is van de eigenaren om Pacha te laten leven terwijl PACHA hier zelf voor gekozen heeft! Je gaat me absoluut niet wijs maken dat iemand voor de lol miljoenen euro's gaat uitgeven aan een paard terwijl er nog 15andere sportpaarden staan? Weet je wel hoeveel tijd en geld er in Pacha ooit gestoken geweest is? Dat hebben veel mensen niet over voor een paard. Want voor veel mensen is elk paard vervangbaar, en dan ben ik trots om dit topic te openen en te laten zien dat dat voor deze mensen niet zo is! Maar ze Pacha tenminste de kans geven om te leven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:03

kiwiwitje schreef:
Ja oke misschien zijn ze te snel geweest met oppakken.. en ik bedoelde voor het paard;) die duidelijk heeft aangegeven nog niet dood te willen.. maargoed iedereen eigen mening.

Hoe weet je dat een paard aan geeft niet dood te willen? Zei hij dat?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:04

Arabiertje* schreef:
Egoïstisch? Weet je wat ik egoïstisch vind? Een paard laten sterven en de week erna al een ander paard kopen. DAT is egoïstisch. DAT is rijden om te rijden, en niet rijden uit liefde.

De eigenaren hebben genoeg paarden om mee te rijden, dus voor het rijden doen ze dit niet. Enkel maar omdat Pacha zelf heeft aangegeven om verder te blijven leven. En dan zijn er misschien wel mensen die beweren dat een paard nooit opgeeft, wel ik heb dan toch al wel iets anders tegen gekomen waarvan ik zeker wist dat mijn paard pijn had.

Ik vind dit zo gemeen, dat je durft te zeggen dat het egoïstisch is van de eigenaren om Pacha te laten leven terwijl PACHA hier zelf voor gekozen heeft! Je gaat me absoluut niet wijs maken dat iemand voor de lol miljoenen euro's gaat uitgeven aan een paard terwijl er nog 15andere sportpaarden staan? Weet je wel hoeveel tijd en geld er in Pacha ooit gestoken geweest is? Dat hebben veel mensen niet over voor een paard. Want voor veel mensen is elk paard vervangbaar, en dan ben ik trots om dit topic te openen en te laten zien dat dat voor deze mensen niet zo is! Maar ze Pacha tenminste de kans geven om te leven.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_