Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Arabiertje* schreef:Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven Jolliegirl. Er komt in ieder geval wel weer huid op... Dus misschien ook wel haar. Maar ik kan je wel vertellen dat Pacha zelf heeft aangegeven om te blijven leven. Ze hebben hem de eerste 48uur de kans gegeven, dan is het even kritiek geweest maar daarna heeft hij zich enorm herpakt. Pacha zijn pijn werd ook wel altijd tegen gehouden door medicatie, pijnstillers. Maar pijn zal hij wel gehad hebben, dat ontken ik niet. Maar niemand kan echt beslissen wat ze zouden gedaan hebben in hun plaats, zolang je het zelf niet mee maakt. Ik persoonlijk denk wel dat ik hem ook in het leven zou gehouden hebben, als ik zie dat mijn paard er voor wilt vechten.
Paarden geven NOOIT op uit zichzelf.
Dus dit gaat niet op.
Ik had een andere keus gemaakt denk ik....
Dit leed had ik mijn paard bespaard....
Sonador schreef:Jammer dat er mensen zijn die niet willen vechten samen met hun paard om weer beter te worden.
Nee liever dan maar inslapen, daar heb ik echt echt geen respect voor.
Sonador schreef:Stel het was je eigen kind geweest, dan zeg je toch ook niet tegen de arts: hij heeft zo'n pijn laat hem maar inslapen?
Nee je vecht ervoor, soms is het dan zo erg dat het echt niet meer kan!
kiwiwitje schreef:Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.
wat ik dan erg jammer vind zijn deze reacties. het is zielig dat ze hem geen spuit hebben gegeven om hem af te maken vanwege al de pijn. maar als ze een pony oid vinden met een halster tot weet ik veel waar ingegroeid is iedereen blij dat ze de pony geholpen hebben, en het halster verwijderd hebben. waar nog uitkomt dat ie een wond over heeft gehouden die flink moet genezen. moeten ze die bok dan ook afspuiten omdat ie zo'n pijn heeft gehad?? Pacha heeft pech gehad en heeft mensen die om hem geven en die goed voor hem zorgen. ik heb respect voor de eigena(a)r(en) die zo voor hem gezorgd hebben en deze stap in het genezingsproces,revalidatie en uiteindelijk weer een normaal leven met een extra beetje zorg.
chanel1985 schreef:kiwiwitje schreef:Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.
wat ik dan erg jammer vind zijn deze reacties. het is zielig dat ze hem geen spuit hebben gegeven om hem af te maken vanwege al de pijn. maar als ze een pony oid vinden met een halster tot weet ik veel waar ingegroeid is iedereen blij dat ze de pony geholpen hebben, en het halster verwijderd hebben. waar nog uitkomt dat ie een wond over heeft gehouden die flink moet genezen. moeten ze die bok dan ook afspuiten omdat ie zo'n pijn heeft gehad?? Pacha heeft pech gehad en heeft mensen die om hem geven en die goed voor hem zorgen. ik heb respect voor de eigena(a)r(en) die zo voor hem gezorgd hebben en deze stap in het genezingsproces,revalidatie en uiteindelijk weer een normaal leven met een extra beetje zorg.
Als die onnoemelijk veel pijn zou lijden, dan vind ik dit een diervriendelijke oplossing.
kiwiwitje schreef:Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.
Winddancer schreef:kiwiwitje schreef:Ik vind echt dat t beestje er goed uit ziet. hij heeft duidelijk nog veel plezier. en er word goed voor hem gezorgd.
Je gaat nu toch echt niet Pacha vergelijken met een pony die een wat ingegroeid halster heeft he??
Ik denk.....nee weet wel zeker dat wat Pacha mee heeft moeten maken absoluut is niet te vergelijken met een halstertje dat ingegroeid is.
Dat moet je zelf toch ook wel inzien neem ik aan?
Arabiertje* schreef:Egoïstisch? Weet je wat ik egoïstisch vind? Een paard laten sterven en de week erna al een ander paard kopen. DAT is egoïstisch. DAT is rijden om te rijden, en niet rijden uit liefde.
De eigenaren hebben genoeg paarden om mee te rijden, dus voor het rijden doen ze dit niet. Enkel maar omdat Pacha zelf heeft aangegeven om verder te blijven leven. En dan zijn er misschien wel mensen die beweren dat een paard nooit opgeeft, wel ik heb dan toch al wel iets anders tegen gekomen waarvan ik zeker wist dat mijn paard pijn had.
Ik vind dit zo gemeen, dat je durft te zeggen dat het egoïstisch is van de eigenaren om Pacha te laten leven terwijl PACHA hier zelf voor gekozen heeft! Je gaat me absoluut niet wijs maken dat iemand voor de lol miljoenen euro's gaat uitgeven aan een paard terwijl er nog 15andere sportpaarden staan? Weet je wel hoeveel tijd en geld er in Pacha ooit gestoken geweest is? Dat hebben veel mensen niet over voor een paard. Want voor veel mensen is elk paard vervangbaar, en dan ben ik trots om dit topic te openen en te laten zien dat dat voor deze mensen niet zo is! Maar ze Pacha tenminste de kans geven om te leven.