Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:53

oh wat vervelend, waar is ze allergisch voor dan?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:36

:')

Veel plezier met Diaz!

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:19

Klijntjuh schreef:
Ze heeft korte manen wegens schuren, ze had jeuk van voedselallergie, het is me bekent ;)

*kruipt uit meelezerhoek*

... of zomer eczeem..... Maar is vaak goed te behandelen (spreek uit ervaring)

Veel plezier met haar! leuk beesie

*kruipt meelezershoek weer in*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 14:27

snowdon schreef:
:')

_/-\o_

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:30

toff beesje hoor.
ene over dat er op zitten tja ieder zijn eigen mening ik zelf vind dat het 5 min zitten geen kwaat kan
en ik ben ook van mening mocht het paard schrikken heb ze pech tja dan ken je beter je eigen vast binden aan je bed want stel je van de trap afflikker ken je net zulk nare dingen mankeren.
al ben ik geen held maar het zal je zomaar kunnen gebeuren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:45

Wat een ontzettend leuk beestje! :D Heel veel plezier met haar!

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:10

Wat een lief beest!
Perfect match :D
nog veel plezier met haar!!

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:26

Nuja, noem mij ook een zeur, maar je bent dus niet de eerste die eropzit.
Dan had ik het al helemaal gelaten, arm, onvolgroeid jong ding.

Veel plezier ermee.

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:33

veel plezier met je toekomstige paardje!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:34

Ik vind veel reacties lichtelijk overdreven. Ts geeft aan dat ze er puur voor het gevoel even op gezeten heeft, en het is goed gegaan. Paardje houd hier heus niks aan over hoor. Dat het niet echt mooi lijkt voor het plaatje wat sommigen zeggen ben ik het ook niet mee eens. Het stoort me totaal niet en aangezien ze straks nog de breedte in gaat word het alleen maar beter. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:41

RELTOPIC!!!!! *\o/* YEAH!

Wat een super leuk en lief beesie zeg! Alleen maar goed dat ze je nu al accepteert op haar rug, zolang je maar niets van haar vraagt terwijl je er op zit. En dat doe je niet ;)
Jullie zien er top uit samen!
Ga je haar zelf beleren? Of huur je iemand in?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:44

@ guenivere: Het gaat mij en anderen erom dat de TS niet de eerste is die er op heeft gezeten.
En is het bij zo'n jong ding 1x geweest of vaker? En als het vaker is gebeurt dan kan het ook langer dan een paar minuten zijn geweest.
En op zo'n jong paard is het helemaal nog niet nodig om erop te stappen. En ook niet goed aangezien het vaker is gebeurd.
Leg mij eens uit waarom je op zo'n jong paard gaat zitten bij de bezichtiging? Je weet dat je naar een jong groen paardje gaat kijken. Daar kies je bewust voor. Kennelijk wil je dat er echt nog niets aan verpest is. Het feit dat er al meerdere keren op is gezeten vind ik dan twijfelachtig.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:47

Nou idd. Verkoper wist al dat er op gezeten kon worden, dit is dus al getest.
Paard is te jong om op te gaan zitten, compleet onnodig ook.

Ja hij staat braaf, dat doen de meeste paarden als ze zo op het land overbluft worden met ruitergewicht.

Waarom er al op te gaan zitten, zodat je weet dat het kan?
Lekker onzinnig, dit kan over een half jaar of over een jaar ook. En dan kan het lichamelijk ook nog eens, de keuze zou voor mij gemakkelijk geweest zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:36

Stelletje zeikerds :P

Ik heb trouwens gehoord dat er nog nieteens 5x op gezeten is, en als ik merkte hoe ze reageerde op mij (totale verbazing) geloof ik dit zeker! Anders zou ze het gewend zijn!
Er word niets van haar gevraagd, ze word ook niet bereden.

En ik ging er niet op 'om te weten of het kan'.. ik weet niet waar dat gelezen is? maar ik vond het wel een extra ervaring!

Ach.. ik geniet straks van mijn heerlijke meisje, en leg alle bokt-schijnheilige-engeltjes-ik-weet-het-beter-want-ik-doe-het-perfect-opmerkingen lekker naast me neer ;)

O, en om nog een vraagje te beantwoorden: ik ga haar laten inrijden. Ik heb dit nognooit gedaan, dus geen ervaring mee. Maar eerst maar eens zelf een band met haar opbouwen, lekker grondwerken en kijken hoe ze dat gaat doen ;)

geziena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:42

wat een lekkerding!
dat je er ook zo op kan stappen!
veel plezier samen!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:46

Ik snap eigenlijk niet, waarom iedereen hier op tegen is, terwijl er ZO veel paarden zijn die te vroeg zijn beleerd :)
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben voor het inrijden rond de tijd dat paarden zijn uitgegroeid. En nee, beleren is niet hetzelfde als er even op zitten.. :P
Een keertje erop zitten is niets in vergelijking tot de dingen die ik zie in mijn omgeving :o
Begrijp me niet verkeerd he, ik wil geen discussie uitlokken *D

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:04

Miss_Caroo schreef:
Ik snap eigenlijk niet, waarom iedereen hier op tegen is, terwijl er ZO veel paarden zijn die te vroeg zijn beleerd :)
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben voor het inrijden rond de tijd dat paarden zijn uitgegroeid. En nee, beleren is niet hetzelfde als er even op zitten.. :P
Een keertje erop zitten is niets in vergelijking tot de dingen die ik zie in mijn omgeving :o
Begrijp me niet verkeerd he, ik wil geen discussie uitlokken *D

Die discussie was er al lang;)

En ik vind hem vrij onzinnig worden, maar das mijn mening...

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:07

Wat een ongelofelijk lekkerding! Geniet ervan, maar dat gaat aan deze foto's te zien, vast wel goed komen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:17

mak dier.
even voor de foto, met goed afloop.. nou ja je hebt mooie foto's. doet het niet dagelijks gaat paardje niet dood aan.

achter af is ,makkelijk praten.. kwa leeftijd ach ja.. ofocieel is ze drie.. worden zoveel ingereden..
maar zonder cap/ onbekend paard

maar je had wel even er stil op kunnen zitten.. en ze had kunnen schrikken.. bokken/jij vallen nog enger.. kan je wel een trap tegen je hoofd krijgen.. paard idd getraumatiseerd.. maar voor een keer ach.

(vriendin keek na beleerde paarden.. eigenaar zei hij is braaf.. nou hij gooide haar er bijna af.. hadf het op video gezien.. geen reden o, te bokken.. gewoon rot karakter/of iets meegemaakt maar niet braaf)

leuk diertje verder :) succes met haar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:29

Ik zie dat ik hier nog niet eens gereageerd had...

Meis, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*
Superpaardje en superbaasje samen, moet wel een superteam worden :D

Laat bokt maar lekker zeuren, zolang je zelf maar beter weet.

En inderdaad, er had van alles kunnen gebeuren, maar als Diaz een half jaar ouder was geweest en zadelmak was geweest had niemand gezeurd, en had er net zoveel kunnen gebeuren. Het is gewoon een lekkere coole kikker, heeft ze vast van dr vader. Ik heb hier een paar weken terug op dezelfde manier voor het eerst op haar halfbroertje gezeten (even oud), je bent dus heus niet de enige hoor.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:45

Wat een mooi paardje! :D
Daar ga je vast veel plezier aan beleve!! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 05:18

Thanks!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:58

_Lot schreef:
Laat bokt maar lekker zeuren, zolang je zelf maar beter weet.

als Diaz een half jaar ouder was geweest en zadelmak was geweest had niemand gezeurd, en had er net zoveel kunnen gebeuren.

Niemand zeurt hier, dat vinden jullie omdat jullie het er niet mee eens zijn.
Feit blijft gewoon dat je echt te vroeg op een paard zit en het een heel onveilige situatie is zo.
Ja ik heb mijn eerste pony ook op deze manier ingereden; stond op de wei te grazen, heb er een emmer naast gezet en ben opgestapt, commando 'stap' gegeven en een rondje wei gestapt zonder touw etc en toen weer afgestapt. Ook zonder cap. Tja, penny noem ik dat en gelukkig weet ik nu wel beter en wat ben ik dankbaar dat ponylief toen zo braaf was! Als mensen toen hadden gezegd dat het gevaarlijk was had ik ook gezegd "och maar ik wist wel dat hij niets zou doen" en "ja maar er is toch niets gebeurd" maar nu weet ik wel beter. Het is nooit veilig om dit zo te doen, ook niet als ze ouder zijn. En ook op een wel beleerde pony maar die ik niet ken ga ik niet op deze manier zitten.

Dat er meer paarden te vroeg worden ingereden of meer mensen het op dezelfde manier doen is geen goedprater natuurlijk, dat is achter iemand aan de sloot inspringen omdat diegene het ook doet, gewoon dom dus.

Nogmaals; ik vind het een leuk dier en wens je er veel plezier mee, maar de manier waarop dit ging keur ik gewoon niet goed. Doe ermee wat je wilt :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 10:20

Nou, ik blij dat ik me geen r**t aantrek van wat jij wel of niet 'goedkeurd' ;)

Je vergelijkt mij nu zelfs met een domme actie van jezelf... wat wel echt dom was. (alleen, emmer.. iets vragen van je paard)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:24

Er is wel meer niet veilig of verantwoord, wat in de wereld gebeurt. Als we ons dat allemaal zo aan zouden trekken, dan heeft niemand meer een leven joh. Laat een ieder dat voor zichzelf bepalen en zelf de fout ingaan als men dat wilt.

Ik snap de reacties wel, maar sommigen zijn behoorlijk overtrokken n.a.v. 'slechts' een meningsverschil en de situatie verder niet kennende.

23 april kom je meisje dus, je kan de dagen gaan aftellen!