Manegepaarden in het chique voor de lens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:21

Leuk beestjes :D

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:52

Floor_x schreef:
Kaval was een pony, een fjord :D
Van het rijtje dat jij noemt ken ik alleen Kelvin, die is in 2007 weggegaan...
Er zijn inderdaag periodes dat het ineens heel snel wisselt allemaal, maar ook periodes dat er niks weggaat.
Dat hou je helaas...

Mijn carroussel-toppertje Kelvin ... ach ... zie hem nog zo de vrachtwagen uitstappen en zijn eerste stappen op Liethorp-grond zetten.
Kaval, Fjord ... een hele dikke Fjord misschien ?? Weet nog wel dat er een ongeloveloos dik Fjordje kwam. Scheet van een dier, heel leuk met rijden maar had het nukken dat wanneer je eenmaal voorwaarts had gegeven dat er geen stoppen meer aan was. Je kon het eerste uur dus makkelijk opstappen ... maar afstappen ging een beetje lastig whahaaha. Dikke donder liep alles en iedereen omver wat in zijn pad stond. Dat weet ik nog heel goed, is de laatste pony die ik ooit bereden heb. Ik reed toen al jaren bij de paarden en met de pony's had ik dus weinig mee te doen. Ik liep toevallig voorbij toen Dikkiedik weer eens de hele rij pony's die op A-C wel netjes braaf stil stonden weer eens omver beukte hahaha .... werd zowat in het zadel gesmeten door de instructrice hihihii. Erg grappig beest, heb um een tijdje gereden om de begrippen "langzamer-stop-halt-en sta stil" bij te brengen.
Die Fjord was toen nog maar net op stal en had nog geen naam. Of hij/zij uiteindelijk de naam Kaval gekregen heeft ?? Ik grapte altijd dat het een RAMbo was ... door het feit dat hij een hele A-C lijn omver ramde hahahaa

Floor_x

Re: Manegepaarden in het chique voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:29

Oh nou dat zal dan wel Rambo zijn geweest :P (Er is namelijk ook een fjord met de naam Rambo geweest :D)
Nee Kaval was toen hij kwam wel dik, maar dat kwam doordat hij als ongeschoren bolletje kwam :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:36

Ze zien er goed uit :-) Dat zouden meer maneges moeten doen, de manegepaarden mooi toiletteren en foto's maken :-) Staat goed op de site.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:45

Wat leuk zeg, ze zien er mooi uit!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:49

Hé dit gaat zeker netjes staan op de site, ik word altijd zo blij van dit soort maneges!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:24

Mooie foto's zeg. Paardjes staan er ook helemaal blij op, leuk!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:27

Wauw wat zien ze er goed uit zeg, krijg gelijk inspiratie gekregen om de paarden op de manege waar mijn paard staat ook eens onder handen te nemen en op de foto te zetten :+

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:30

Dat zijn nog is knappe manegepaarden! :j Ze zien er goed uit

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:31

wat een mooie foto's van hele knappe manegepaarden, top dat ze er zo goed uitzien (vooral Udo spreekt mij persoonlijk heel erg aan!)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:36

Ben verliefd op Sita :o Wat een mooie meid!
Verder vind ik het hele mooie foto's
Even laten zien dat manegepaarden toch nog heel knap kunnen zijn :D

NiosanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:38

Mooie paarden zo hoor. Er zijn genoeg mensen die zeggen dat manegepaarden niet mooi enz. zijn, maar deze foto's bewijzen toch maar mooi het tegendeel.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:40

Wat leuk dat jullie er zoveel werk van hebben gemaakt, allemaal netjes ingevlochten mooie halsters om.
Geeft zowieso fijn idee, dat er goed voor ze word gezorgd ;) .
Mooie paarden zitten erbij :~ .
Je hebt ze er netjes opgezet ;) .

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:46

Knappe paarden hoor, maar Nino (de enige pony :')) springt er wel uit hoor voor mij <3

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:56

Leuke foto's, maar heb niet egt wat met die manege..
Ik ken hem wel, maar zou er niet zelf gaan rijden :n

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:00

nette reklame en knappe paarden!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:03

Mooie manegepaardjes. Wat mij alleen stoort fototechnisch is de vieze sperriem bij degene die een hoofdstel in hebben....

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:03

mooie foto's.
bij de eerste foto van pooh zie je een witte vlek op zijn schoft en bij de foto er onder niet? heel arpart.
maar mooie foto's, de paarden zien er ook goed uit. ben benieuwd naar de pony's

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:17

@AngelofLove: Klopt, zag dit helaas pas toen ik de foto's terugkeek, maari k kan dit denk ik nog wel bijwerken met photoshop :)

@Floorsil: Dat komt doordat die vlek er op die foto simpelweg niet opstaat :') Omdat het een andere uitsnede is...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:04

Floor_x schreef:
Oh nou dat zal dan wel Rambo zijn geweest :P (Er is namelijk ook een fjord met de naam Rambo geweest :D)

:D mijn verzorgpowny was Rambo (de eerste die Caroline heeft aangeschaft toen ze bij Liethorp kwam werken).
En ik heb leren rijden op patty, riddle, baretta, mark, fatima, flipper, radja, lady, guus en wodan (dat ik die namen nog weet, heeft indruk gemaakt, die beestjes). En ik had les van Stella, Lideke, Hanneke en er was zelfs een man (naam?) die lesgaf. En dan was Nancy Hill voor de voltige, en we ging op kamp in de Heelderpeel en de Laarhoeve in Ommen. Nora - die Iwan idd heeft gekocht - was toen ook al op de manege; die was leiding op kamp. Goede oude tijd, haha....

Maar even terug naar die foto's.. Ja de paarden bij Liethorp zien er goed uit. Vaak van een betere kwaliteit dan elders, en ook (enigszins) doorgereden.
Klopt het dat er nu paddocks zijn gemaakt? (en mogen ze daar vaak in, in koppels?)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:42

Wat een prachtdieren zeg! :D
Staan er allemaal mooi op.

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:37

Wat een goed verzorgde paarden! :D
Word altijd vrolijk van dat soort maneges!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:49

Leuke paarden en leuke foto's :) En ik vind de naam 'Piraat' echt geweldig!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 23:54

Adrija schreef:
:D mijn verzorgpowny was Rambo (de eerste die Caroline heeft aangeschaft toen ze bij Liethorp kwam werken).
En ik heb leren rijden op patty, riddle, baretta, mark, fatima, flipper, radja, lady, guus en wodan (dat ik die namen nog weet, heeft indruk gemaakt, die beestjes). En ik had les van Stella, Lideke, Hanneke en er was zelfs een man (naam?) die lesgaf. En dan was Nancy Hill voor de voltige, en we ging op kamp in de Heelderpeel en de Laarhoeve in Ommen. Nora - die Iwan idd heeft gekocht - was toen ook al op de manege; die was leiding op kamp. Goede oude tijd, haha....

Maar even terug naar die foto's.. Ja de paarden bij Liethorp zien er goed uit. Vaak van een betere kwaliteit dan elders, en ook (enigszins) doorgereden.
Klopt het dat er nu paddocks zijn gemaakt? (en mogen ze daar vaak in, in koppels?)

Ja er zijn paddocks! :)
Helaas niet heel erg groot, maar er is ook niet zoveel ruimte... Toevallig wilde ze ze er afgelopen week weer inzetten, maar dat ging niet door. Ik denk doordat het heeft gevroren dat de bodem heel hard was... En afgelopen jaar is de paddock even afgebroken ivm een verbouwing, dus er moesten de hele tijd wagens doorheen.
Maar het is zegmaar een paddock opgedeeld in 2 delen. Dus als ze erin staan staan ze wel met zijn 2en maar dan nog met een draadje ertussen, maar ze kunnen dus wel contact hebben :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:05

Even nog een toevoeging:
Dit paard was ook een beetje druk buiten, dus maar 1 foto helaas.

Wup - Merrie - 8 jaar
Afbeelding