Gewoon fijn rijden met Rizanta

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Gewoon fijn rijden met Rizanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:08

Nou nou niet te bescheiden hoor, ziet er toch goed uit?
Prachtig paard heb je ook, heb zelf ooit een merrie van zeoliet gereden, goudeerlijk beest. Herken je dat?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 00:23

Dank voor de positieve reacties, zelfs op mijn houding/zit ;)

Citaat:
zelf ooit een merrie van zeoliet gereden, goudeerlijk beest. Herken je dat?

Ben bij Rizanta gaan kijken, uiteindelijk na heel lang denken, omdat er Zeoliet en dus Ramiro in haar afstamming zit. Mijn paard Nebraska, was een HaarlemxRamiro, ook zo'n ontzettend fijn paard. Wel een pittige maar wat je zegt goudeerlijk. Kijk ze vergissen zich wel eens maar niet om je eraf te gooien of je bang te maken, dat zit er totaal niet in.

Wel humor, en dat maakt ze zo leuk. Opeens enorm kijken naar een dressuurbordje dat er al weken staat :wow: , opzij springen of versnellen door een poes (of een kraai := ) die ergens rondloopt, of met hele hoog opgetrokken benen door het water/modder denderen, zorgt dat je wakker blijft :+

Dat karakter herken ik bij Rizanta zeker en ik denk dat dat ook de reden was waarom ik direct verkocht was toen ik haar zag :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:35

Wat een heerlijke plaatjes. Ziet er zo gelukkig en ontspannen uit. Je hebt het maar getroffen met dit leuke paard. Heel veel geluk en plezier gewenst voor jullie beiden voor de toekomst.

Inderdaad. This also puts a smile on my face...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:59

Ik heb iets andere ervaringen met Zeoliet maar vooruit, laat ik het niet verpesten :-)

Nee Maaike, SUPER dat je er weer opzit !!!! Geniet ervan meid !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:51

Vandaag ook weer genoten :D

@IngridM ik heb ook een paar (enorme) draken gekend hoor, van Zeoliet. Denk dat sommige combi's met moederlijnen niet zo goed uitpakten. Gelukkig is dit een zeer geslaagd exemplaar :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:42

Roooos :+:
Wat leuk om haar bij haar nieuwe baasje te zien!
Rijden ziet er fijn uit, zo te zien heeft Tries een goede opvolger ;) !

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:56

Wat leuk ja dat ze zo op je oude paard lijkt!

Ik hoor van iedereen altijd maar gemopper over zeoliet, maar dat paard was een van de eerlijkste en braafste dressuurpaarden die ik gekend heb. Kon er in de winter na een paar dagen stilstaan mee op buitenrit, niks aan de hand. Ze heeft me alle oefeningen tot en met 't z geleerd, en pas als ik bij bijv. de vliegende wissels echt gigantisch domme dingen deed gaf ze eens een klein bokje, van hé let op jij.
Maargoed, zoals ik van meer mensen hoor moet je ze niet onterecht behandelen, dan vlieg je de omheining in.
Mocht ik ooit een dressuurpaard kopen dan ga ik er eerst een paar van Zeoliet bekijken!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:03

VanHuisUit schreef:
Vandaag ook weer genoten :D

@IngridM ik heb ook een paar (enorme) draken gekend hoor, van Zeoliet. Denk dat sommige combi's met moederlijnen niet zo goed uitpakten. Gelukkig is dit een zeer geslaagd exemplaar :j

En dat je er dan meer heeeel veel van mag genieten, het is je gegund !

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:44

Ik heb er eentje van Zeoliet, top paard! Zo'n schat! Z'n hoofdje lijkt erg op die van Rizanta! Erg grappig om te zien :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 11:57

Voor de Ramiro-liefhebbers, we hebben er ook een topic van... zie je toch tussen heel veel paarden ook heel veel gelijkenis :D
[FB] Afstammelingen van G Ramiro Z

Vooral die koppies, de oogopslag en de halshouding :j

En wat er in die koppies rondgaat, ik weet het niet maar volgens mij wel veel ;)