Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mirgino schreef:jeetje wat een ellende 2 paarden met koliek![]()
en over opereren....een kennis heeft haar paard 2 jr geleden laten opereren aan koliek en hij heeft het overleefd op het randje was het.
maar ze zei dat mocht het weer een keer gebeuren ze niet meer zou laten opereren, het is een hel geweest voor haar paard.
ze was bijna 5 duizend euro kwijt,hij heeft bijna 4 weken in Utrecht gestaan
er is bij hem ook een stuk darm verwijdert.
ik hoop voor jullie dat de paarden er weer bovenop komen.
ik heb ooit een paard met verstoppings koliek gehad ,en deze ging na 5 dagen weer mesten,hij had 5 dgn parafinne gehad en de DA [ een oude man van in de 70 ] had goede hoop
en gelukkig heeft hij gelijk gehad.
wie weet gaat het straks met jullie paarden ook ineens weer beter
ik heb weleens gehoord dat met gaskoliek rijden in de trailer erg goed kan zijnik ga duimen voor jullie!
mirgino schreef:jeetje wat een ellende 2 paarden met koliek![]()
en over opereren....een kennis heeft haar paard 2 jr geleden laten opereren aan koliek en hij heeft het overleefd op het randje was het.
maar ze zei dat mocht het weer een keer gebeuren ze niet meer zou laten opereren, het is een hel geweest voor haar paard.
ze was bijna 5 duizend euro kwijt,hij heeft bijna 4 weken in Utrecht gestaan
er is bij hem ook een stuk darm verwijdert.
ik hoop voor jullie dat de paarden er weer bovenop komen.
ik heb ooit een paard met verstoppings koliek gehad ,en deze ging na 5 dagen weer mesten,hij had 5 dgn parafinne gehad en de DA [ een oude man van in de 70 ] had goede hoop
en gelukkig heeft hij gelijk gehad.
wie weet gaat het straks met jullie paarden ook ineens weer beter
ik heb weleens gehoord dat met gaskoliek rijden in de trailer erg goed kan zijn
ik ga duimen voor jullie!
youngster schreef:Lopen mag maar 10 min per keer en ook in de trailer om "even" het mesten op gang te brengen kan dodelijk zijn. Dat zijn de meest stomme adviezen ooit.
Overleg goed met je dierenarts of een kliniek noodzakelijk is.
Overigens vind ik het erg vreemd dat beide paarden koliek hebben. Is er iets veranderd aan het eten of omgeving??
babet1991 schreef:Omdat de vee arts dat niet NODIG vind,
Dat heb ik zonet nog gevraagd...
mirgino schreef:hoezo een stom advies?
wij hadden een mini met gaskoliek en daar zijn we mee naar Lienden gereden s`nachts en daar heeft ze 3 dagen gestaan
en ze hoefde niet geopereerd te worden gelukkig, maar toen we daar aankwamen waren de bloedwaardes slecht
later zei de arts dat ze waarschijnlijk door de trailer rit van 1.5 uur gered is.
en ik heb het vaker gehoord dat paarden weer opknapte na een trailer rit.
babet1991 schreef:Omdat de vee arts dat niet NODIG vind,
Dat heb ik zonet nog gevraagd...