[FJ] Angel, dit keer met losse manen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:46

Wat een leukerd, die manen <3 en heel leuk setje!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:55

Je lijkt soms nogal te wringen in je zit, als je snapt wat ik bedoel?
Het geheel ziet er erg energiek uit, en das wel erg positief! Leuke basis om vanuit te starten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:52

die manen :+: rijden ziet er ook heerlijk ontspannen uit, heb alleen het idee dat jij nogal gespannen zit, voornamelijk in galop. Maar verder loopt angel wel heel lekker, goed hoor :)

Nies_

Re: [FJ] Angel, dit keer met losse manen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 17:58

Ja klopt Marloes, in galop zit ik redelijk gespannen :j Kost best moeite om haar goed te laten galoperen, anders gaat ze heel snel ed, je kent het vast wel. Maargoed, hier zit in ieder geval al wel vooruitgang in, soms zitten er gewoon al stukken heel ontspannen van zowel Angel als mij bij, terwijl ik echt een paar keer gedacht heb dat het nooit goed zou komen.

Bedankt voor de reacties weer :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:11

Ow jou fjord is leuk *\o/*
Super die manen <3 en ze is goed op gewicht :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:22

Die manen <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:39

GittekeZ1 schreef:
als je ze hoger gaat houden zal hij alleen dieper achter de teugel deuken

Owh, nou dan moet ie straks weer uitgedeukt worden! :D
Leuk peerd, mooi die manen, nóóit afknippen! :D
Die paarse set in je profiel staat echt ubermooi.. :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:49

Haha, bedankt :D :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:25

He ik had nog helemaal niet gereageerd wat stom.

Ziet er goed uit Sanne! Aan je houding zou ik wel gaan werken
want die vind ik ook veel foto's nogal gespannen en dat is zonde.
Je set vind ik super mooi staan. Maar ik hou niet van krulletjes, volgende
RITP met losse stijle manen oke :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:44

Haha, ja, is goed Manon :))
Houding is idd bagger, maar komt ook door m'n rug enzo, dat verhaal ken je wel denk ik :) Maargoed, wordt in ieder geval aan gewerkt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:50

Grappig beestje :D

Maar ik zou eerst de basis een beetje verder bevestigen voor je aan de zijgangen gaat werken, je hangt er op foto 7 en zo te zien ook op foto 2 gewoon aan de zijkant naast, hoe kan je dan nog een correcte oefening van Angel verlangen?

Probeer haar recht tussen je beide teugels te houden, lekker over de rug van achter naar voor rijden en dan zelf er ook nog in het midden bovenop te blijven zitten, als je dat voor elkaar hebt en daarin fijn kan schakelen zonder dat ze van het achterbeen afkomt kan je makkelijk een pasje zijwaarts vragen, maar ga dan vooral zelf niet te veel of te moeilijk zitten doen, want dat lijk je nu wel te doen en daar maak je het alleen maar lastiger mee.
In de galop zie je dit ook gebeuren, zij lijkt van het achterbeen af te komen en gaat harder en uit elkaar lopen, jij kan niet meer zitten en dan raak je alles kwijt.
kleine stukjes galloperen, steeds controleren of het nog echt van jou is, is het dat niet meer dan terug naar draf en weer opnieuw proberen.

Succes :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:13

Leuke pony! Maar inderdaad, ik zou als ik jou was ook eerst alleen maar aan de basis werken. Op bijna elke foto kantelt ze haar hoofd en komt ze echt van 't achterbeen af. Dus veel schakelen, volte's sluiten en openen. Succes :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 17:51

Ik snap wat jullie bedoelen :j :)

Galop doe ik ook in kleine stukjes inderdaad :j Galop is ook echt haar moeilijker gang, nog niet zo heel lang geleden kon ze dat gewoon echt niet, dat is nu echt al een heel stuk verbeterd. Schakelen en voltes openen en sluiten doen we inderdaad ook veel. Schoudenbinnen/voor doen we voor de buiging en om de schouder te kunnen begrenzen zodat het rechtrichten beter gaat, daar zijn we dus ook wel echt mee bezig, met rechtrichten en de basis. Met wijken zijn we mee begonnen als 'trucje' om in de goede galop aan te springen. Beiden doen we ook niet meters achter elkaar, maar gewoon 2/3 pasjes en dan weer recht, het is niet zo dat we ons helemaal focussen op de zijgangen, we gebruiken het alleen om andere dingen (de basis) te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:05

Ik neem vaak ook dingen zoals draf en galop appuyementjes mee, of wijken of sb in galop, travers soms ook wel eens, niet omdat het geweldig gaat maar juist om der te verbeteren, juist om der soepel te maken en de achterhand actief te maken en houden. Zo krijg ik der juist iets fijner soepel, zo kan ik der fijner rijden... Ben het dus wel met Sanne eens, en niet met de reacties hiervoor. Het is geen ramp hoor, het hoeft niet meteen te gaan zoals het in de proef zou moeten. Ze moeten het als combinatie eerst leren toch, rome is toch ook niet op een dag gebouwt? :) Weet zeker dat niemand in een keer geweldig konden wijken... Je oefent toch juist thuis om een pony het te leren, of houden jullie meteen op na een beetje protest omdat hij/zij het nog moet leren en dus het niet snapt?

Komt goed hoor Sanne, dat weet ik zeker!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:47

thuis iets nieuws oefenen is ook prima, maar als je er dan zelf dusdanig scheef/gespannen op zit dat het voor je paard onmogelijk wordt om het uit te voeren moet je even een stapje terugdoen en dan weer opneiuw proberen of het lukt.
En dat is wat ik op foto 7 en op foto 2 zie, de ruiter zit zo scheef dat t paardje wel strak móet worden en dus weg gaat rennen, vandaar mijn advies om dan eerst ebven trug naar de basis, weer recht tussen 2 teugels, zelf er in t midden bovenop zitten en dan, zonder het jezelf dan te moeilijk te maken, simpel een pasje zijwaarts meepakken.
Nu zie je een ruiter die teveel gaat doen, en wat verstrakt&scheef gaat zitten waardoor het eigenlijk onnodig moeilijk wordt en dat is zonde want dat geeft dan bij t paardje spanning, terwijl als je zelf recht blijft zitten en een klein pasje zijwaartse reactie voor je been vraagt, er wrsch niets aan de hand is en ze keurig een pasje opzij zal gaan :)