DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:46

CinTwiZo schreef:
je rechtsbijstandverzekering bellen. Misschien kunnen die je helpen

Pff... haha... Dat kost je eerst een eigen risico van 100 euro. (Ben ik eind vorig jaar achter gekomen toen ik een zaak aan wilde spannen :P)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:48

MamboBeach schreef:
Minimaal 6 maanden garantie dus.

wat betreft het laten repareren door divoza, ze willen je natuurlijk helpen en zetten dit zo in hun voorwaarden wat voor hun het voordeligst is. Maargoed, ik zou het laten maken en is het na anderhalve maand weer zo, weer terug en dan een nieuwe eisen. Niet door rommelen met zulke dekens...

ismy, is ongeveer 6 weken terug maar het is 6 maand, minimale garantie.

Er staat inderdaad zoiets in de wet omschreven. Alleen we moeten met zijn alleen wel redelijk blijven.

volgens mij heeft niemand van ons hier gezien hoe en wat er aan de deken stuk is.

Maar we gaan nu even een stap verder. Iemand heeft een deken gekocht en binnen 1 dag is deze stuk. Sterke deken maar er staan helaas 3 paarden bij die zich in de deken vastbijten en gaan hangen. Is dit garantie?

Of je hebt een spijkerbroek aan en die heb je elke dag aan 5 maanden lang. Na 5 maanden is die compleet verwassen en dun geworden en gaat dus stuk. garantie?

In dit geval bied divoza aan om het te repareren. Wat wil je nog meer dan?

Als je een nieuwe auto koopt en die gaat binnen 6 maand stuk dan krijg je ook geen nieuwe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:49

wendietjuhhh schreef:
CinTwiZo schreef:
je rechtsbijstandverzekering bellen. Misschien kunnen die je helpen

Pff... haha... Dat kost je eerst een eigen risico van 100 euro. (Ben ik eind vorig jaar achter gekomen toen ik een zaak aan wilde spannen :P)

Dat ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent, en enkel een telefoontje kost over het algemeen niks

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:53

had ik een andere deken had ik hem wel laten repareren maar heb geen andere deken en ze is geschoren dus reed snel op en neer
thuis stond ze met fleecedeken op

overdag gaat ze naar buiten dus heb de deken echt nodig
dus daarom heb ik hem niet laten repareren

ze konden heb ook niet gelijk repareren want deken moest eerst gewassen worden.
kan toch niet want je kon zo de vulling eruit pakken.

en ze wisten niet waneer hij klaar was dus geen optie

ik ga hem repareren en dan krijgt ze heb gelijk weer op want buitenstof is prima waterdicht nog.
is nog 2 maandjes en dan kan ie de prullebak in.

als ik bot tegen over mensen heb gereageert sorry ben nu wat rustiger maar was zo woest!!!
was niet de bedoeling

LadyMadonna

Re: DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:55

no offence, maar als je paard geschoren staat vind ik het ook wel een beetje vreemd als je geen (oude) reserve deken hebt liggen....
Wat nou als de deken dusdanig kapot gaat dat ie niet te maken is?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:56

ik had hetzelfde met een staldeken en fleecedeken in de aanbieding voor 89 euro of zo iets. Na 2 weken zat er ook een scheur in. Maar die mocht ik netjes komen omruilen voor een nieuwe, zonder gezeur. Dat was in Enschede BTW. Bij welke vestiging ben jij geweest?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:57

ik heb wel reserves maar zijn 300 en 400 grams nu te warm eb 3 fleecedekens maar zijn niet waterdicht
want ze lopen elke dag buiten in de bak

ze is met tegenzin geschoren(inmiddels wel al haar gekregen maar net nog niet dat ze zonder kan

ben tegen scheren maar helaas kon ik niet anders
want zat onder de schimmel en mijn toen ze uit de opfok kwam.
en had beste wintervacht dus kon niet behandeld worden.

straks lekker zonder dekens weer het leven in

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:00

Plaats anders morgen een foto van de scheur in je deken. Lijkt mij dat je die foto ook kunt gebruiken om naar Imperial Riding te mailen.
Dit om je mail aan hen kracht bij te zetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:00

Maar goed, divoza heeft zich dus keurig gehouden aan hun eigen garantie periode, en je zelf meer aangeboden dan dat (de 10%) dus de koude douche was niet helemaal nodig :)?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:05

Ik had 2 jaar terug een Rhino regendeken gekocht bij Divoza. Dat lekte door, paard had natte plekken op de kont bij stiksels van de staartflap. Mee teruggegaan. Werd zonder probleem ongewassen teruggestuurd (het was baggerweer, zat modder aan) getest door de fabrikant. En ik heb een nieuwe gekregen. Vond dit erg netjes!
Ik had in jou situatie hetzelfde verwacht. Deken terugsturen, de fabrikant laten testen en als de klacht terecht is, dus als blijkt dat de stof niet goed is of de stiksels of wat dan ook, nieuw deken geven.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:25

@Ikbenellie
een doorlekkende deken (eentje die niet meer waterdicht is dus), is anders dan een deken met een grote scheur erin ;)

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:30

Vjestagirl schreef:
Waves schreef:
Als de winkelier er niks mee doet dan zou ik naar de fabrikant stappen. Imperial Riding zelf bellen dus. Als het een productiefout is ofzo dan is het ook wel handig als ze het van iemand horen.

Maar de TS heeft niets van doen met de fabrikant. Veel gemaakte fout is dat.

Fout ! daar ben ik in eerste instantie ook ingetrapt toen menmij met een klacht weg wilden sturen,
heb de fabrikant benaderd en heb gelijk gekregen.
Laatst bijgewerkt door yfande op 12-01-11 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:34

yfande schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar de TS heeft niets van doen met de fabrikant. Veel gemaakte fout is dat.

Fout ! daar ben ik in eerste instantie ook ingetrapt toen mij met een klacht weg wilden sturen,
heb de fabrikant benaderd en ben heb mijn gelijk gekregen.

Dat je via de fabrikant je gelijk kunt krijgen zal, maar jij hebt als consument helemaal niets met de fabrikant te maken. Daarmee hoef je je ook nooit af te laten schepen met 'de fabrikant zegt dit en dat'.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:42

Ben ik het niet mee eens, als de winkelier mij bij een imo gegronde klacht met een kluitje
in't riet stuurt ga ik naar de fabrikant, en bij een deken die alleen aan de binnenkant scheurt
en van buiten geen enkele beschadiging vertoont ga ik beslist niet, net als TS, ermee acoord,
dat vind ik de moeite waard om de fabrikant te benaderen

Edit: wat dacht je hoe programma's als Radar ea consumentprogramma's te werk gaan ?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:08

robert45 schreef:
MamboBeach schreef:
Minimaal 6 maanden garantie dus.

wat betreft het laten repareren door divoza, ze willen je natuurlijk helpen en zetten dit zo in hun voorwaarden wat voor hun het voordeligst is. Maargoed, ik zou het laten maken en is het na anderhalve maand weer zo, weer terug en dan een nieuwe eisen. Niet door rommelen met zulke dekens...

ismy, is ongeveer 6 weken terug maar het is 6 maand, minimale garantie.

Er staat inderdaad zoiets in de wet omschreven. Alleen we moeten met zijn alleen wel redelijk blijven.

volgens mij heeft niemand van ons hier gezien hoe en wat er aan de deken stuk is.

Maar we gaan nu even een stap verder. Iemand heeft een deken gekocht en binnen 1 dag is deze stuk. Sterke deken maar er staan helaas 3 paarden bij die zich in de deken vastbijten en gaan hangen. Is dit garantie?

Of je hebt een spijkerbroek aan en die heb je elke dag aan 5 maanden lang. Na 5 maanden is die compleet verwassen en dun geworden en gaat dus stuk. garantie?

In dit geval bied divoza aan om het te repareren. Wat wil je nog meer dan?

Als je een nieuwe auto koopt en die gaat binnen 6 maand stuk dan krijg je ook geen nieuwe.

Redelijk blijven? Dat ben ik ook, zo staat het in de wet omschreven.

Lijkt mij als de deken van binnen stuk is en aan de buitenkant niet, een fabricagefout. Wel ben ik het ermee eens, omdat dit zo beschreven staat bij Divoza en ze zich zo hebben ingedekt, je het deken beter kunt laten repareren.

Bij gewoon normaal gebruik van een product binnen 6 maanden heb je garantie. En of jij dat nu raar vindt of niet, de wet vindt dit dus zeker wel redelijk dus waarom er geen gebruik van maken? Die wet is niet voor niets. En zelfs na de garantie mag het product ook niet direct stuk gaan.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:26

Ik heb ooit eens een hele dure wollen trui gekocht, label zei dat ie
op wolwasprogramma in de machine gewassen mocht worden en dat
heb ik ook gedaan, resultaat ? een knetterharde kindertrui, ben met
de trui teruggegaan en kreeg het aan de stok met de verkoopster
die mij vertelde dat iedereen toch wel wist dat dat niet mocht.
Gezien ik geen zin had met die doos te gaan steggelen, heb ik de
eigenaar erbij gehaald, eind van't lied was dat de trui opgestuurd
is, er zijn testen mee gedaan en ik heb mijn geld teruggekregen.
Dit ging dan wel netjes (uiteindelijk) via de winkelier.
Bij onze videorecorder (ja uit een ander tijdperk) heb ik, gezien ik
bij de winkelier niet verder kwam ondanks dat er nog garantie op de
video zat, de fabrikant ingeschakeld, video is opgestuurd, gerepareerd,
uiteraard zonder kosten en onze video leeft nog steeds.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:35

Divoza is bij ons ook niet altijd netjes geweest, maar soms ook wel :)

VB.
Wit dekje gekocht, blauw-goud randje. Laten borduren met de naam erop.
Nou dat was nog allemaal oke.
Vraagt mama of er nog een 'speciale' waswijze is.
Nee mevrouw, je kan het zo wassen hoe het op het etiketje staat.
2 dagen later, wij opwedstrijd dat dekje gebruikt.
s'avonds in de wasmachine, gelijk uit de wasmachine gehaald.
Hele dekje doorgelopen.
Die maandag gelijk terug naar de Divoza.
Maar die zeggen, nee mevrouw, u heeft het dekje verkeerd gewassen. Dus wij doen er niks aan!
Terwijl mams al jaren dekjes waste ...
Wij waren toen ook niet erg vriendelijk geholpen...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:41

Juangi schreef:
Tja, in mijn ogen heeft de Divoza gelijk.. Kan inderdaad gebeuren, als jouw paard er ruw mee geweest is. Het ZOU niet mogen gebeuren, maar kan jij aantonen dat er niks met de deken gebeurd is en en dat 'opeens' de deken volledig gescheurd is? Dan kan iedereen wel naar Divoza toe, zelfs als ze zelf schuld hebben....

Dat ben ik met je eens. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:47

even over het verhaal producent/verkooppunt... afgelopen zomer heb ik (ook bij de divoza in Leek) tacx kalkoenen gekocht. Binnen een maand had ik in drie van de vier ijzers afgebroken kalkoenen zitten. Ivm cross moest ik dus nieuwe ijzers er onder laten slaan omdat dit niet te doen was. Van Divoza heb ik mijn geld terug gekregen, van Taxc het geld voor mijn ijzers. Super geregeld!
In dit geval zou ik de producent toch aanschrijven. het komt voor dat verkooppunten de klant afpoeieren op grond van hun eigen algenemen voorwaarden, welke lang niet altijd aan de wettelijke norm voldoen. een producent wil ook dat zijn producten goed aangeschreven staan en is vaak wel bereid je tegemoet te komen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:41

ik kom er toch al nooit :+
maar ik had daar een deken weg (gekregen van vriendin ivm niet passen haar paard ;)) en daar zat na 1 dag ook al een dikke scheur in!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:45

ikbenellie schreef:
Ik had 2 jaar terug een Rhino regendeken gekocht bij Divoza. Dat lekte door, paard had natte plekken op de kont bij stiksels van de staartflap. Mee teruggegaan. Werd zonder probleem ongewassen teruggestuurd (het was baggerweer, zat modder aan) getest door de fabrikant. En ik heb een nieuwe gekregen. Vond dit erg netjes!
Ik had in jou situatie hetzelfde verwacht. Deken terugsturen, de fabrikant laten testen en als de klacht terecht is, dus als blijkt dat de stof niet goed is of de stiksels of wat dan ook, nieuw deken geven.

Maar kapot is wat anders dan lek natuurlijk en rhino is een ander merk dan IR. Ik vind ze nog steeds een goede service hebben, maar dekens zijn altijd een beetje link, kunnen idd 3 paarden aan gehangen hebben, ze kan raar gerold hebben,... waardoor ie stuk gescheurd is, daarom moet de buitenkant niet kapot zijn. buitenkant is ook een stuk sterker dan binnenkant die gewone stof is. ze zijn je in elk geval tegemoet kunnen komen, 10% of herstellen, dat je beide niet wil kunnen ze niet zoveel aan doen.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:48

Je denkt dat het een productie fout is.
is het dan niet slim om dezelfde deken nog even te bekijken?
een nieuwe uit de winkel bedoel ik dan.

PentaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:53

Dribbelkont schreef:
kan je mij vertellen dan hoe in gotsnaam de binnenvoering kapot kan gaan??

over de breedte van de rug in de midden.

pony rolt wel veel maar moet de deken tegen kunnen!!
had een jaar garantie op de deken !!!
flauwekul die garanties die ze er bij verkopen!!

Bij mijn paard gaan de dekens altijd daar op een gegeven moment kapot.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:56

Als de deken niet op de naad gescheurd is lijkt het mij geen productie fout. En garantie is een lastig iets... als je 5 jaar garantie hebt op een mooie tv maar je laat hem vallen heb je natuurlijk ook geen garantie...
Het lijkt mij niet zo raar dat de binnenvoering eerder kapot gaat de de buitenstof. de binnenvoering is naturlijk veel minder stevig!
Heel erg vervelend en ik denk dat Divoza sowieso contact op had kunnen nemen met de fabrikant om na te vrgaen of het een bekende klacht was.
Maar tja... dat jij zover er voor moet rijden is niet hun probleem!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:00

Tja ik had laatst ook een nieuwe set dekens.
Een onderdeken met daarover heen een regendeken.
Na 1 dag was de onderdeken kapot... er had een maatje op haar gezeten en met zijn hoef de deken kapot gemaakt.
De regendeken was nog helemaal heel, maar de onderdeken dus stuk.

Dus dat de binnenvoering kapot is en de buitenstof niet kan dus best.