een fantastisch jaar met zomerdijks willie wortel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:21

denicola schreef:
Hey Pietsie,

hoe gaat het bij jullie? Wat een prachtig overzicht heb je gemaakt, want na al die overwinningen is het wel heel erg leuk om dit op een chronologische volgorde in alle rust te bekijken.

Jammer dat er niet een opvolger voor Romy is, onze Berber had er ook wel zin in gehad, maar ook zij is nog geen 12.
De gelegenheid om de mini Totilas te rijden tijdens de fokkerijdag bij Jenny ging haar niet in de koude kleren zitten.
Opstappen en wegrijden! Echt een TOP hengst!

Met Zomerdijk's Warpu heeft ze ook behaald wat ze kon behalen, de L2 is volgemaakt, afgelopen zomer was een groot succes.
Warpu is nu ook in het bezit van het sportpicaat.

Gouden pony's van Stal Zomerdijk!

hoi denicola
leuk dat je even de tijd neemt om te reageren.
Wat goed van berber en Warpu, ze gingen ook als een speer!
Op de site van Jenny staan leuke foto's van Berber op WW en leuk om te horen dat hij zo'n indruk op haar heeft gemaakt.
De nakomelingen van WW zijn ook echte fijne kinder sportpony's hij geeft de goede genen door.
Tja idd jammer dat ze te jong is.
Start ze nog wel met Warpu nu ze de L2 heeft uitgereden ? warpu is een A tje toch ?
Romy heeft nog dispensatie aangevraagd om Z dressuur met worteltje te mogen rijden maar
helaas daar was de knhs het niet mee eens.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:09

Willie is <3 <3 <3 <3 <3

Ik hoop dat jullie snel een leuk ruitertje vinden voor dit knappe Worteltje. Ik zou Sterre's benen kunnen amputeren.... :Y)

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:23

@pebbels75 : jij hebt wel alles voor je dochter over hea ? :D

@Pietsie: Ja de dressuur is s-a-a-i als je geen uitdaging meer hebt, ze gaan nog een paar keer springen, dat vindt die pony geweldig, vooral als ze mogen racen in de barrage, want dan is het motto : liever dood, dan 2e. :D
Daarnaast mag Warpu de jongste dochter op gaan leiden en op gaan voeden 8-) , die is begonnen met Bixie, dat is een leuke opstap als je net 6 bent.

Verder heeft Berber de D-pony in training, maar die is eigenlijk nog wat groot voor haar. Dat beseften we eerst toen we het duo voor het eerst zagen starten: hummeltjetummeltje zat als Hannibal op een olifant en de overige pony's werden toch bereden door 14+ers. Scored ze toch maar even haar punt en hoppa direct 3e en dat in een goed bezet deelnemersveld. Petje af.

Maar daarom was WW wel erg leuk geweest als "tussenstation" , had ze nog een uitdaging en een goede leermeester :P

Hebben jullie de andere 2 pony's nog ? De dekhengst ook nog ? En die witte Welsh van Jenny? Rijdt Romy die nog ?

pietsie

Re: een fantastisch jaar met zomerdijks willie wortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:28

nee de witte welsh hengst vimpenny thunder (als ik het goed schrijf) moest alleen klaar gemaakt worden voor de open dag en daar onder het zadel gereden worden , hij is na de open dag bij Jenny gebleven.

Wat knap dat ze op een D pony rijd , want in mijn beleving was het een klein pupke, hoe oud is ze nu?

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:42

Berber wordt in maart 11, ze is inderdaad klein en tenger van stuk.

Waar zag jij die foto's van WW en haar op Jenny's site ? Ik kan alleen enkele vinden van Warpu, of bedoelde je die ? Ik weet wel dat er idd foto's gemaakt zijn van haar en WW. Of ben ik misschien heel :o? vandaag ?

Check mijn profiel voor foto's, flink naar beneden scrollen, dan zie je de verhoudingen van haar en de D-pony en er staan helemaal onderaan enkele van Warpu.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:51

Wat een topper is die pony toch he! Ook een super mooie combinatie met romy! Jammer dat willy niet wil meegroeien met haar, dan hadden we nog veel langer van ze kunnen genieten, maar ik weet zeker dat we nog veel van romy gaan horen met een andere pony! :D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:07

Wat een onwijs gave pony is WW toch! Zonde dat het toch zo'n kleintje is, maar nu kan ze weer lekker aan de slag met een nieuwe. :D

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:13

Het blijft een onwijs gave combinatie, ik ben blij dat ik ze een keertje in het echt heb mogen zien :D

Mijn vraag is alleen waarom Romy niet bij de paarden is gaan startten, had makkelijk gegaan met zo'n toppony en topamazone!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 21:25

zissly ,bedankt voor de complimenten en we hebben nog even overwogen om bij de paarden te starten maar aangezien we het indoor seizoen ingingen en e dan moet inrijden tussen de paarden ,heb ik uit veiligheid besloten om het niet te doen.
Je moet bedenken dat romy dan op hoogte zit van de benen van de paarden waar ze tussen moet rijden en als er dan eentje slaat zit ze op raakhooogte. En ook al is hij klein ,het is en blijft een hengst ! En daar word nog wel eens op gereageerd door andere paarden.
In het outdoor seizoen kun je makkelijker een rustig plekje vinden om in te rijden en had dat mischien een optie kunnen zijn maar ja het probleem is ook dat romy groeit !! (gelukkig voor haar is ze nu groter als mij)

ha Jill , hoe is et met jouw toppers !
Alhoewel Romy erg veel plezier heeft met het jonge spul op te leiden en weer in de B te beginnen mist ze het wel om bovenin mee te rijden, daar heeft ze natuurrlijk vriendinnen enzo op concours.
Maar ik wacht nog steeds op jouw superpony om bij ons te komen logeren haha (en dan een paar IR wedtrijdjes te pakken)

denicole , ik bok nu mobiel maar zou straks eens op de pc kijken of ik die foto's heb.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:49

mooi overzicht Pietsie !! gave pony is het toch

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 10:36

dank je Marjolein , maar jij spant de kroon met mooie pony's haha

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:39

Wat moet het heerlijk zijn om zo'n overzicht te kunnen maken! Wat een super combinatie is het toch geweest!! <3

Hoop dat je volgend jaar weer zo'n mooi overzicht kan maken van Romy en haar nieuwe toppers, die superstoere hengsten die ze nu rijd!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:45

Prachtige combi zeg! Heerlijk om die meid te zien stralen op elke foto! :D

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:49

wat blijft ww toch prachtig, is een pony met enorm veel uitstraling.
een super mooie welsh

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 13:18

kelly , mooie vlag !! En trouwens ook mooie cobs in je profiel , ik heb even gespiekt.

Sizzely , jij was toch ook op de nederlandse ? Ik heb je nog gezien op een schimmeltje toch ?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:20

ik had je gezien op de hippiade echt super mooi beest <3

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:22

zonde van de combinatie, maar ja dat kon ook echt niet meer!!

super mooi beest!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:10

De tijd van Willie Wortel met Romy zullen wij ook niet snel vergeten. Het is mooi om op terug te kijken. De resultaten die ze behaald hebben, zullen niet snel geevenaard worden. Ik vraag me af of er wel eerder in de sport een hengstje van deze maat zo hoog gescoord heeft.
Het is en blijft natuurlijk wel de combinatie die het doet. Jammer dat het op zeker moment ophoudt. we zijn wel op zoek naar een ander ruitertje/amazone. Er zijn meerdere opties voor Willie Wortel. We kunnen hem verhuren naar buitenland ( diverse landen) , gewoon voor de dekdienst gebruiken en basta. Of laten castreren en dan verkopen. Of bewaren voor onze kleinkinderen. Na de opvallende prestaties in d esport, zouden we toch het liefst weer voor deze combinatie kiezen: sport/dekdienst. Niet gemakkelijk. Het is zo doodzonde dat-ie nu gewoon maar stilstaat. Maar we laten het eerst maar-es even betijen.
HEEL MOOI overzicht Pietsie!!! geeft precies, beknopt en toch overduidelijk weer wat er gepresteerd is!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:17

Hij is zo mooi dat je even twijfelt of hij wel echt is, haha. Wat een prachtige foto's, het plezier straalt er vanaf. :j Erg mooie combinatie ook! Wat een talent. Jammer dat ze eruit groeit, dat kun je inderdaad wel zien... Maar wat een prachtige resultaten om op terug te kijken. *D

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:24

wat een supergave pony! ik heb hem al paar keer zien lopen,, echt een dotje <3

hopen dat je snel een nieuw ruitertje vind voor hem!

zal zonde zijn dat ie zolang niet bereden kan worden ;)

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:24

@ pietsie, ik was er op de hippiade en de indoorkampioenschappen ook met het kleine schimmeltje ja :D

Ik weet nog wel hoe verbaasd ik was toen ik zag dat Romy een geweldige proef neerzette maar toch een beetje teleurgesteld keek, maar nu begrijp ik dat wel.
Ze waren zo'n prachtige combinatie.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:28

Heb hem gezien op de outdoor kampioenschappen in Kootwijk, enorm leuke pony :D Hopelijk vinden jullie snel een leuke nieuwe amazone/ruiter.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:43

Wauw!! :+: Hij is echt geweldig! Hopelijk vind je snel een nieuw ruitertje voor hem :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:11

Wat een mooi overzicht! Ze hebben samen heel wat bereikt, ik blijf het een erg mooie combi vinden. Jammer dat de nieuwe ruiter niet is doorgegaan.

Maare... ik meld me gerust vrijwillig aan om Worteltje wat beweging te geven hoor Jenny :D, wat een heerlijk dier is het om te rijden.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:55

Oh Pietsie waarom zie ik dit topic nu pas...wat een geweldig overzicht van deze toppers.
Romy en WW waren echt een topcombi..jammer dat kleine meisjes groot worden ;)
Hopelijk vindt WW gauw een nieuw ruitertje....het zou leuk zijn als hij in de sport kan blijven...hij is zooo gaaf :~