Help! Wat is in deze situatie het beste???...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

Re: Help! Wat is in deze situatie het beste???...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:39

Wat een zielig dier!
maar welke handelaar wil een paard van 21 hebben om te fokken?! ookal heeft ze goede papieren,, het kan haar 1e veulen zijn en de kans dat ze dat overleefd is HEEL klein!
als het dier naar de slager zou moeten zou dat echt zielig zijn want dat is gewoon de schuld van de eigenaar, als het geld had betaald was het waarschijnlijk nog in een veel betere conditie...
weet dat het misschien moeilijk is maar zou wel echt naar dat adres toegaan en zorgen dat je met haar praat dan weet je zeker dat ze weet wat er aan de hand is!
Maar misschien heeft die vrouw zelf wel erge geldproblemen...?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:07

Maar weet je wat het probleem is? Zij ziet niet dat ze een probleem heeft. Je kunt met haar een praatpoging wagen, maar je kunt niet tot haar doordringen. Ze beloofd constant geld over te maken, maar doet vervolgens niks.
Ik sprak haar toevallig op msn vorige week. Dat mag al een wonder heten, want normaal reageert ze ook daar nooit op.
Ze maakt de staleigenaren zwart, want die zouden alleen maar op geld belust zijn. Nou, ik kan zeggen in die 6 jaar dat ik er nu bijna iedere dag kom, dat hun alles behalve op geld belust zijn.
Ze verdraait alles en dat is praten tegen een muur.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:15

Wat een verhaal zeg!

Las hierboven ergens dat ze financieel aan de grond zit, in zo'n geval doe je,hoe moeilijk dat misschien ook is, je paard toch weg?

Als je hem kunt verkopen,of eventueel verleasen, aan iemand waar hij het beter heeft!
Zo te lezen was er weinig met t dier aan de hand voordat dit allemaal begon.

Gewoon niks meer aan de stal laten horen en t beestje aan zn lot overlaten,wat een mens zeg!

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:16

LiVetime schreef:
Maar weet je wat het probleem is? Zij ziet niet dat ze een probleem heeft. Je kunt met haar een praatpoging wagen, maar je kunt niet tot haar doordringen. Ze beloofd constant geld over te maken, maar doet vervolgens niks.
Ik sprak haar toevallig op msn vorige week. Dat mag al een wonder heten, want normaal reageert ze ook daar nooit op.
Ze maakt de staleigenaren zwart, want die zouden alleen maar op geld belust zijn. Nou, ik kan zeggen in die 6 jaar dat ik er nu bijna iedere dag kom, dat hun alles behalve op geld belust zijn.
Ze verdraait alles en dat is praten tegen een muur.

tja.. dat is idd een probleem
kun je dan niet beter de politie of iemand die er verstand van heeft bijhalen :+

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:26

Bah. Wat ontzettend naar dat er uberhaupt zulke mensen bestaan. Ik snap heel goed dat je de dierenbescherming wil bellen, maar ook niet de eigenaren wil opzadelen daarmee. Ontzettend tof dat volgende week alsnog iemand komt kijken. Ik zal ervoor duimen! :(:)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:23

We zitten inderdaad in hetzelfde schuitje!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:24

Er is al iemand komen kijken van de week, hoorde ik vanmiddag, en die bood de slachtprijs.
Heb vanmiddag wat foto's gemaakt van het paard en zal wel een te koop advertentie hier plaatsen vanavond. Ik wil niet dat ze naar de slacht gaat.
De staleigenaren ook niet, maar die weten t ook niet meer. Als we haar bij de slacht weg kunnen houden dan zou dat helemaal geweldig zijn.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:25

Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Maar hoe gaan jullie dat dan doen? aangezien het niet jullie paard is, en jullie geen contact kunnen krijgen met huidige eigenaar.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:33

De staleigenaar heeft een brief klaar liggen die op de post gaat. Die gaat hij aangetekend verzenden zodat hij zeker weet dat de brief aankomt. Voor de laatste keer staan hier haar opties in beschreven.
Er staat ook duidelijk in dat wanneer ze niet op korte termijn contact opneemt, haar paard van het terrein af gaat.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:36

Okee. Het zou fijn zijn als dat zomaar kan, volgends de wet etc. Ik zal voor jullie duimen :(:)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:47

woon jij in noord holland? En heet de eigenaar van dit diertje monique?

groetjes!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:48

Er is nu toch al een tijdje overheen gegaan sinds het laatste bericht.....
Ben heel benieuwd wat er allemaal gebeurd is!!?????

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:09

Het paard is gisteravond opgehaald door een handelaar. Denk dat het een enkeltje wordt voor dr := Vreselijk.. Had er er wel moeilijk mee gisteren..
Het is maar goed dat staleigenaar de laatste brief paar weken terug heeft verstuurd naar eigenaresse v paard, want het huis van haar blijkt inmiddels leeg te staan. Executieverkoop.
Alles is volledig legaal gegaan, de verkoop van dit paard. Al had ik dit dier toch echt een heel fijn huisje gewenst -O-

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:11

Heeft de eigenaar (vrouw) dan mee gewerkt aan de verkoop?
Of is het een rechtzaak geworden?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:23

Ze heeft in die zin mee gewerkt aan de verkoop, dat ze niks van zich heeft laten horen.
In de aangetekende brief stond dat ze voor een bepaalde datum contact moest opnemen en anders haar paard in de verkoop gedaan zou worden. Dat was in december, toen ze nog in dr huis woonde.
Sinds vorige week staat dr huis leeg en in de verkoop.
Als ze écht contact had willen opnemen dan waren er legio mogelijkheden geweest.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:02

Ik snap de redenen echt wel, maar legaal is het absoluut niet, sorry :(:) , als ze kwaad zou willen zou de pensioneigenaar echt een heel groot probleem hebben............
Ongeacht of haar huis nu leeg staat of niet en of ze wel of niet de kans heeft gehad om te reageren (aagetekend of juist niet).............
Alleen een rechter kan het paard toewijzen aan iemand anders bv. in dit geval de pensioneigenaar, die er dan mee kan doen wat hij/zij zou willen, maar op deze wijze mag het wettelijk niet.
Ik vind het jammer dat het uiteindelijk zo gegaan is, zowel voor je pensionbaas, voor haar en al helemaal voor het paard.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:07

Jeetje wat sneu zeg voor zo een dier, weer een goed voorbeeld dat een paard de dupe wordt van de mens... ;( -O-

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:05

Wat ik vreemd vind is dat het 2 jaar heeft geduurd. En nu is er zo'n rottig einde gekomen voor dit paard.
Er zou vast wat zijn met die vrouw. Jammer dat ze niet eerlijk is geweest om zo samen tot een oplossing te komen.