Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Varekaj schreef:Ik herken veel van mezelf in jou! Wel willen, maar die onzekerheid die je eigenlijk nekt en dan al die commentaren erbij... Vaak goedbedoeld, maar ze maken het meestal nog slechter dan ervoor en doen je nog meer twijfelen dan eerst.
Om die reden (nouja, kreeg vooral heel slechte kritiek en was het geloof in paard én mezelf compleet kwijt) ben ik verhuisd van stal. Ben ik blij dat ik m'n paardje niet heb opgegeven, het begint ook stilaan beter te gaan.
Wens je dan ook heel veel succes, en mijn duimen draaien overuren voor je!
kamsel schreef:Dan zou ik nog maar even wachten met wedstrijden rijden.
kamsel schreef:Niet elk paard vindt een dubbel gebroken fijn.. Maar Waratje heeft jullie gezien en geeft dat aan, neem aan dat je instructrice je ook kan adviseren over een andere, ik zou denken aan een enkel gebroken D-trensje. Hou het simpel.
Ik vind wel dat je absoluut géén geduld hebt. Doe het nou eens rustig aan. Eergisteren (of 3 dagen geleden) was het nog een stakende bok die direct weg moest en waar je niet meer op reed. Nu heb je net, in 3 dagen tijd weer 1x gelongeerd en opgezeten én 2x gereden en wordt er direct een wedstrijdoutfit gekocht. Sowieso is 3 dagen werk achter elkaar veel voor een 3,5 jarige, maar als ze daarvoor een tijdje niets heeft gedaan helemaal. Het is bijna vragen om problemen.
RUST, RUST, RUST, sleutelwoord voor jonge paarden.
Dwing jezelf daartoe, anders heeft het geen zin haar aan te houden.
Calimero_ schreef:Daarvoor kwam ze nog elke dag eruit, werd ze genoeg gelongeerd enz.
Dus het is helemaal niet zo dat ze stil stond en niks deed.
Deze kun je niet dagen stil laten staan.
Ik heb nu 3 dagen gereden, maar een kwartiertje lang. En vandaag heeft ze rust.
Ik heb het gevoel dat je gewoon me af probeert te kraken.
Wedstrijdoutfit staat erbij waarom ik dat heb gedaan. Niet omdat ik snel wil, maar als stimulans.

Dit is zo herkenbaar!Citaat:Net zo als jij omschrijft je moet iedere pas die je rijdt nadenken een pas niet opgelet en het staken begint!
). Ik merk dat mijn paard dan fijn loopt, waarschijnlijk omdat ik dan even niet zoveel van haar vraag en het versterkt gelijk de band samen.