En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:11

Super! Echt goed hoeveel geduld je hebt, en echt probeert een oplossing te zoeken!
Ik weet zeker met zo'n houding van jou komen jullie er echt wel!

Gewoon rustig aan doen, soms weer een stapje verder, soms weer een stapje terug!

Suc6!

ps; wauw wat een mooi paard, jullie worden echt een top duo!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:50

Niet elk paard vindt een dubbel gebroken fijn.. Maar Waratje heeft jullie gezien en geeft dat aan, neem aan dat je instructrice je ook kan adviseren over een andere, ik zou denken aan een enkel gebroken D-trensje. Hou het simpel.

Ik vind wel dat je absoluut géén geduld hebt. Doe het nou eens rustig aan. Eergisteren (of 3 dagen geleden) was het nog een stakende bok die direct weg moest en waar je niet meer op reed. Nu heb je net, in 3 dagen tijd weer 1x gelongeerd en opgezeten én 2x gereden en wordt er direct een wedstrijdoutfit gekocht. Sowieso is 3 dagen werk achter elkaar veel voor een 3,5 jarige, maar als ze daarvoor een tijdje niets heeft gedaan helemaal. Het is bijna vragen om problemen.
RUST, RUST, RUST, sleutelwoord voor jonge paarden.
Dwing jezelf daartoe, anders heeft het geen zin haar aan te houden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 14:56

Varekaj schreef:
Ik herken veel van mezelf in jou! Wel willen, maar die onzekerheid die je eigenlijk nekt en dan al die commentaren erbij... Vaak goedbedoeld, maar ze maken het meestal nog slechter dan ervoor en doen je nog meer twijfelen dan eerst.
Om die reden (nouja, kreeg vooral heel slechte kritiek en was het geloof in paard én mezelf compleet kwijt) ben ik verhuisd van stal. Ben ik blij dat ik m'n paardje niet heb opgegeven, het begint ook stilaan beter te gaan. :)

Wens je dan ook heel veel succes, en mijn duimen draaien overuren voor je!

Dankjewel! Dit heb ik inderdaad ook.
Wat ik ook wel moeilijk vind is dat ik eigenlijk niet met meer mensen in de bak kan longeren of rijden.
Want dan is de ten eerste heel erg afgeleid en ten tweede zijn er paarden die ze echt nie mag en daar trapt ze heel erg naar.

Maar de mensen op stal snappen dat niet. Het grootste deel bij ons op stal heeft een paard wat alles netjes doet wat ze willen en ouder is.
Als ik dan vraag of ze heel even willen wachten omdat ik een jong paard hebben vinden ze dat onzin.
Dus ik moet er om denken om welke tijden ik kom, anders kan ik niet eens iets.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:03

Dan zou ik nog maar even wachten met wedstrijden rijden.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:37

kamsel schreef:

Er staat toch ook dat ze geen haast heeft om wedstrijden te gaan rijden! En dat ze niet binnen een half jaar wedstrijden wil gaan rijden.

@ TS, fijn dat het zo goed gaat zeg! En zeker niet opgeven, het komt wel met veel geduld!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 19:29

kamsel schreef:

Graag even goed lezen. Dit heb ik van mijn laatste spaargeld gekocht zodat ik ten eerste een stimulans heb,'
en ten tweede heb ik nu geen geld meer voor een ander paard, dus grof gezegd moet ik wel doorzetten met deze :p

Nou denk ik dat dat helemaal goed gaat komen :d

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 19:32

kamsel schreef:
Niet elk paard vindt een dubbel gebroken fijn.. Maar Waratje heeft jullie gezien en geeft dat aan, neem aan dat je instructrice je ook kan adviseren over een andere, ik zou denken aan een enkel gebroken D-trensje. Hou het simpel.

Ik vind wel dat je absoluut géén geduld hebt. Doe het nou eens rustig aan. Eergisteren (of 3 dagen geleden) was het nog een stakende bok die direct weg moest en waar je niet meer op reed. Nu heb je net, in 3 dagen tijd weer 1x gelongeerd en opgezeten én 2x gereden en wordt er direct een wedstrijdoutfit gekocht. Sowieso is 3 dagen werk achter elkaar veel voor een 3,5 jarige, maar als ze daarvoor een tijdje niets heeft gedaan helemaal. Het is bijna vragen om problemen.
RUST, RUST, RUST, sleutelwoord voor jonge paarden.
Dwing jezelf daartoe, anders heeft het geen zin haar aan te houden.

Daarvoor kwam ze nog elke dag eruit, werd ze genoeg gelongeerd enz.
Dus het is helemaal niet zo dat ze stil stond en niks deed.
Deze kun je niet dagen stil laten staan.
Ik heb nu 3 dagen gereden, maar een kwartiertje lang. En vandaag heeft ze rust.
Ik heb het gevoel dat je gewoon me af probeert te kraken.

Wedstrijdoutfit staat erbij waarom ik dat heb gedaan. Niet omdat ik snel wil, maar als stimulans.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:49

Top dat je doorzet! +:)+

*stipje*

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:26

Calimero_ schreef:
Daarvoor kwam ze nog elke dag eruit, werd ze genoeg gelongeerd enz.
Dus het is helemaal niet zo dat ze stil stond en niks deed.
Deze kun je niet dagen stil laten staan.
Ik heb nu 3 dagen gereden, maar een kwartiertje lang. En vandaag heeft ze rust.
Ik heb het gevoel dat je gewoon me af probeert te kraken.

Wedstrijdoutfit staat erbij waarom ik dat heb gedaan. Niet omdat ik snel wil, maar als stimulans.

Het is helemaal niet mijn bedoeling je af te kraken, maar om je meer na te laten denken..
Je moet bij alles wat je doet weten waarom je het doet, niet voor mij hoor, aan mij hoef je geen verantwoording af te leggen, maar voor jezelf en zeker voor je paard.
Ik heb niet het idee dat je dat precies duidelijk hebt voor jezelf, wat het onmogelijk maakt om dat wel naar je paard te zijn.
(Heb hierboven reclame van het logboek voor de dressuurruiter, dat is misschien wel een handigheidje voor je.)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:25

Ik heb het wel duidelijk voor mezelf hoor.
Dat moet ook wel met die van mij.
Eergister maakte ik bijvoorbeeld een foutje door op te stappen en gelijk links te gaan terwijl dat haar moeilijke kant is. Dat moet ik eerst nog niet doen. Later als het beter gaat kan dat wel, maar nu nog niet.
En dat heeft ze me ook laten merken door gelijk te staken.
Daar leer je wel van nadenken. Als ik maar iets over het hoofd zie merk ik dat aan Christal.
Dat paard is zo slim!

Edit: Ik ga het logboek van de ruiter bestellen, lijkt me inderdaad erg handig!
Dankje voor de tip!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:54

Ik vroeg het me af gezien je plotselinge ommezwaai, maar idd dat is al een goed vb, eerst de makkelijke kant beginnen.
Ook altijd makkelijk en positief eindigen.
Zulke simpele dingen maken het gewoon een stuk makkelijker en leuker.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:10

.
Laatst bijgewerkt door Mitch_Beauty op 11-09-24 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:28

Aan de ene kant heb ik het gevoel: Top dat je doorgaat! Mijn paard heeft een paar dagen geleden voor het eerst gebokt met mij erop(en ik heb nog nooit eerder een bokkend paard onder m'n kont gehad) dus dat was wel even slikken :)

Aan de andere kant: wat wil je nou? Je hebt 'm al een paar keer te koop gezet, toch daar niet mee doorgegaan, zo is het niet duidelijk! Niet voor jezelf, maar ook niet voor je paard.

Het is niet aanvallend bedoeld, maar het gevoel is bij mij echt heel dubbel. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen, welke weg je ook inslaat :j

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:31

het gaat je lukken denk ik, als je het echt wilt komt het ook wel goed !
ik heb een hele moeilijke start met mijn paard gehad kon hem zelfs niet normaal aanraken, maar als je op de kleine dingetjes let zie je dat er steeds verbetering is ookal zie je dat op dat moment misschien niet gelijk !

succes

cassandravh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:09

ik ken je niet, maar ik vind het wel een goede keuze van je!
want jeetje zeg wat een prachtbeest is dat! vond hem gelijk een plaatje,
jullie passen goed bij elkaar (:

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:25

Update 27 december

Gister, eergister en vandaag mocht Christal bijkomen van de 2 dagen les.
Wel heb ik haar elke dag lekker los gehad en we hebben gister een fotoshoot buiten gedaan :D
En wat vond ze het leuk! Blazen en vliegen als een gek.
Verder lekker gepoetst en omgeprutst om onze band te versterken, en dat gaat goed!
Als ze buiten staat en ik kom erbij loopt ze me alles achteraan. Ook als ik ga rennen draaft ze met me mee.
Morgen komt mijn instructrice weer om me te helpen.

Hier een foto van gister:

Afbeelding

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:36

ik vind het een heel gaaf paard om te zien. Zeer aansprekend. Houd niet echt van schimmels maar vind haar mooi.

Geef toe heb niet alles gelezen.
Enige wat ik wil inbrengen is dat je door moet zetten. Schitterend paard en met doorzetten kom je er wel.

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:29

Ik ga je topic ook volgen, had je eerdere topic ook stilletjes meegelezen.
Ik vind het ook top van je dat je het toch probeert met haar! Ik weet precies wat het is als je een jong paard hebt die nog veel moet leren en staakneigingen heeft. Gelukkig heb ik net als jou ook een goede instructrice die je motiveert en weet wat je wel of niet aan kan. Ik hoop dat jij en je paard vertrouwen in elkaar krijgen, dan staat niets je meer in de weg. Enneuh... errug mooi paard heb je! :-)

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:46

Doorzetten hoor! Het is een leuk paardje zo vanaf de foto, als je een klik met haar hebt. moet het toch lukken.
Mijn zus is ook heeel erg bang geweest voor ons paard (bijdehante aap, moet consequent gereden worden) die reed op een gegeven moment ook aan de longeerlijn.
Toen we besloten dat het zo langer niet meer ging heeft ze 4 weken 3 keer in de week les gehad en de rest van de dagen reed ze als die instructeur ook in de bak was.
Hij zei aan het begin van de 4 weken "over 4 weken kan je tussen de witte hekjes starten"
En dat klopte ook! Ze reed toen 5 weken later haar eerste wedstrijd en had gelijk dikke winstpunten :D
Nu is ze ook echt niet bang meer, rijd heel brutaal en ze start sinds kort officieele springwedstrijden. Dat had ze toen ook niet gedacht.
Dus ik bedoel maar, gewoon doorzetten dan kan je meer als dat je denkt! :)

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:00

Top van je! Je hebt een prachtig paardje!
Als ik je een tip mag geven:

Geniet van de mooie momenten samen, probeer vooral de postieve dingen van jullie samen in te zien en wees trots op de kleinste voor uitgangen!

Maar geniet vooral van je paard!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:25

Goedzo! :D
En je nu niet meer van de wijs laten brengen door andere mensen

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:52

Update 28 december

Om half 7 had ik weer les.
Eerst zoals gebruikelijk gelongeerd en er toen opgestapt.
Deze keer heeft mijn instructrice iemand van stal in de bak gezet met een longeerzweep.
Want ze kan ook niet elke dag komen.
Maar het ging zo goed dat diegene in de bak niet een keer in hoefde te grijpen :D
In het begin probeerde ze het even, maar toen ze merkte dat ik haar meteen aanpakte liep ze goed.
2 bokken, maar verder hartstikke tevreden :D

We gaan vooruit :D

Zodra alle foto's van haar in de sneeuw binnen zijn maak ik een topic :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:58

en diegene was ik :D

haha nee maar ze gaat echt weer de goede kant op ! ze heeft vandaag super haar best gedaan :j

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:09

Fijn dat je er een heel goed gevoel over hebt!!
Blijf je even volgen ben heel benieuwd hoe het met jou schimmeltje gaat uit pakken!
Ik heb mijn probleem hetzelfde opgelost!
Eerst gewoon voorwaarts op een los teugeltje dan proberen wat te schakelen als dat allemaal goed gaat wat meer erbij pakken!
Net zo als jij omschrijft je moet iedere pas die je rijdt nadenken een pas niet opgelet en het staken begint!

ZET HEM OP HET GAAT JE LUKKEN

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:30

Citaat:
Net zo als jij omschrijft je moet iedere pas die je rijdt nadenken een pas niet opgelet en het staken begint!
Dit is zo herkenbaar! :j

Fijn dat het weer goed ging! En misschien nog een tip, probeer lekker af te wisselen met wat je van haar vraagt, zodat ze het ook leuk blijft vinden. Ik weet niet of je bijv. ook een rondje buiten kan rijden/uitstappen ofzo (als er geen sneeuw ligt dan he :brr:). Ik merk dat mijn paard dan fijn loopt, waarschijnlijk omdat ik dan even niet zoveel van haar vraag en het versterkt gelijk de band samen.