In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:30

Ja dat topic herinner ik me nog heel goed.
Zo als toen zat ik ook met kippevel en koude rillingen je verhaal te lezen. En nu dus weer.
Werd er toen zelfs misselijk van.
Wat afschuwelijk was dat zeg. Ik hoop voor jou dat de scherpe kantjes van het verdriet er gauw afgaan!!
Weer wil ik je heel veel sterkte toewensen. ;(

_rosita_

Re: In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:31

Brrr.. kippevel overal! Wat een nachtmerrie waar jij toen in beland bent zeg!
Sterkte en ik hoop dat je dit snel een plekje kunt geven.

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:45

Wat moet jij door een hel zijn gegaan zeg!
Wat knap van je dat je je verhaal toch gedaan hebt....Ik kan je niet meer als heel veel strerkte wensen.
Tijd heelt alle wonden zeggen ze..............

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:01

Ik herinner me jouw verhaal nog als de dag van gisteren en heb er in de tussentijd nog wel eens aan gedacht. Wat jij hebt meegemaakt is de grootste nachtmerrie van elke paardenhouder. Als ik 's morgen niet alle koppies boven de staldeur uit zie komen bekruipt mij meteen een angstig gevoel.. Ik kan me zo goed voorstellen dat je hier nog niet overeen bent. :(:) Ik kan geen woorden bedenken die je enige troost kunnen bieden, helaas.. Kan enkel hopen dat je het op een dag een plekje kunt geven.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:02

Wat onwijs mooi geschreven, krijg tranen in mijn ogen van jou verhaal.
Wat onwijs moeilijk om je paard zo te vinden en door die hel te moeten gaan!
Heel veel sterkte, en ik hoop voor jou dat je er ooit een beetje overheen zal kunnen zetten.
Ze zal igg altijd een plekje in je hart houden!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:06

Wat een afschuwelijk verhaal... heel veel sterkte.. hopelijk komt er ooit een dag dat je dit een plaatsje kunt geven.. :(:)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:12

Jeetje, wat zal dat moeilijk voor je geweest zijn!
Heel veel sterkte!

_mariska_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:22

Jemig wat een vreselijk verhaal!
En wat zal het moeilijk zijn om dit te schrijven.......
Wil je heel veel sterkte wensen......
sterkte...

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:25

Ik heb zeker 5 keer geprobeerd te verwoorden wat ik wil zeggen.

Ongeloof, heel veel verdriet en oneerlijkheid...
De manier waarop je over haar praat brengt een zeker gevoel van verbintenis tussen en jou en je paard mee. Hierdoor kan ik ook heel goed begrijpen dat je dit dit bij lange na nog niet verwerkt hebt.
Juist de band die je had met haar heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat je stiekum ergens al wist dat er iets goed mis was die ochtend. Zo sterk...

Neem de tijd om dit een plekje te kunnen gaan geven, en denk goed om jezelf :(:)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:35

Ik moet eerlijk bekennen dat er een traan over m'n wangen loopt.
Wat een enorm heftig verhaal zeg! Wat zul jij veel verdriet voelen..
Onbegrijpelijk, ik ben er stil van..

Ik ben bang dat ik niet veel meer kan zeggen, dan een afgezaagde "heel veel sterkte".....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:37

mijn god alsof ik nog niet genoeg gehuild heb gister en vandaag... zit ik hier weer met tranen die over mn wangen rolde... ik kon je vorige topic niet.. verschikkelijk.. de dood van iemand die je dierbaar is is al erg genoeg, afscheit nemen van je hond/kat/paard is al erg genoeg met ouderdom, een wezen waar je iedere dag mee geleeft hebt, van genoten hebt, van gehouden hebt en iets wat jou alleen maar meer van zoon beestje laat houden, die onverwaardelijke liefde die je krijgt van een dier.. Ziekte is weer een stapje heftiger dan ouderdom, het voelt niet zo vredig als dat ze echt op was... Maar een dier verliezen op deze manier, of een ongeluk buiten..zooooo verschrikkelijk...(zie nog dat paar weken oud hengstenveulentje dartelend naar mama rennen toen hij de eerste keer buiten was, huppa schruikelt, salto over de kop en bleef versuft liggen, het voelde niet goed.. rende als een idioot naar hem toe maar voor ik er was stond hij op en liep snel naar mama...O GOD HIJ LEEFT NOG dacht ik nog.. geen been of nek gebroken dus het zal wel mee vallen. Kom aan en tong uit zn mond helemaal rood van bloed, en het drupte eruit als een open kraan.. ik schrok me dood! en dan zit je daar alleen... als gek eigenaar van stal gebelt en de dierenarts gekomen, koelen koelen en toen als een idioot naar de klikiek, had tong over gebeten.. voor aankomst is hij gestorven, had dus ook een schedelbreuk werd er verteld... pff)

Ik kan me bijna voorstellen hoe je je voelt, ik heb mn kat laatst binnen nog geen maand opeens moeten laten inslapen, ze zou wel beter worden, we hadden hoop.. ze werd beter, kuur afgelopen, dag erna opeens weer ziek... uiteindelijk lag hij zeiken nat helemaal apatisch in een hoekje in de kelder... tabletten mee gestopt, ze ging er van schuimbekken, duurde 30 min eer we hem 1 gegeven hadden, nee niet meer lijden, inslapen. dat is toch nog steeds niet doorgedrongen...

maar man dit wat jij mee gemaakt hebt, gezien hebt en nu weet hoe lang ze daar al lag..dat is pure horror, niemand gun je dat, je grootste vijhand nog niet.. ik heb geen woorden om je te steunen, moed in te spreken of laten zien dat ik toch wel begrijp wat je voelt... want het valt niet goed te omschrijven..niks komt in de buurt... dus dan maar kort... en redelijk doorsnee

ik wens je onwijs veel sterkte, hoop zo dat het je goed doet... je moet zoeken wat jou helpt..acceptatie en herkenning dat het waar is is de eerste stap... ik snap dat ondanks dat het enigsins oneerlijk is tegenover het nieuwe paard, dat het onwijs moeilijk is... werk aan jezelf, zorg voor je rust en geef hem een kans, het is en zal nooit je trouwe maatje vervangen... maar hij krijgt een nieuwe plek in je hart, zo niet? dan is het niet het juiste paard.

wat jij beschrijft (stukje van haar in de wei, hoe simpel het was om jou gelukkig te maken, gewoon door dr te zien) dat gelukzalige gevoel, die vrede die liefde... dat gevoel is hetgeen wat ik zo mis van het niet hebben van een eigen paard...

hoe dan ook sterkte!
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 14-12-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:38

pfff wat een ontzettend zwaar jaar heb jij gehad zeg, om je paard zo te moeten aantreffen.
Ontzettend veel sterkte, en echt het allerbeste voor jou in 2011!!!!

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:42

vreselijk zit met de tranen in me ogen
mijn paard is ook over leden aan een niet eerlijke dood weet echt wat je voelt meisss

sterkte met het verlies van het dier

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:45

Wat heftig... Ik hoop dat 2011 je wat goeds zal brengen, ondanks dit grote gemis. Heel veel sterkte!

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:46

Zoals jij dit hebt beschreven is het net of ik erbij heb gestaan.
Weet echt even niet wat ik zeggen moet.

Wat heb jij een super zwaar jaar gehad, verschrikkelijk.
Ik wil je echt super veel sterkte wensen!!
Hoop dat je het ooit een plekje kunt geven

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:49

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis heb je meegemaakt. Zo afschuwelijk en niet te omschrijven.. Ontzettend veel sterkte met je verlies. Liefs.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:49

Tranen en oprecht verdriet schiet er door me heen nadat ik je verhaal gelezen had.. Wat een verdriet en eenzaamheid moet jij hebben gehad en zal je het nog hebben. Dit is de nachtmerrie van iedere eigenaar! Ik hoop dat er een tijd gaat komen dat je je hart wel weer zal kunnen openen voor een ander paard....

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:52

Verschrikkelijk, ik ben gewoon spraakeloos :n
Meid, ik vind het super stoer van je, dat je dit allemaal hebt kunnen schrijven.
Misschien lucht het ook wel een beetje op. Maar je moet wel verschrikkelijk sterk zijn,
dit allemaal door te maken.
Echt veel sterkte, met het verwerking van het verlies van deze prachtige merrie :(:)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:54

Heb het met een brok in mn keel zitten lezen. Mijn grootste nachtmerrie heb jij meegemaakt.
Vind je gedichtje onderaan de beginpost ook heel mooi.. Precies waar het op staat.. Sterkte

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:54

ik had je verhaal al een keer met tranen in m'n ogen gelezen, en nu opnieuw...

wat een vreselijk jaar heb jij doorgemaakt, wat een pijn en ellende, en vervolgens, wat een gemis...

ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je van het nieuwe jaar weer een positief jaar kunt gaan maken...

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:57

Heel veel sterkte en ik hoop dat je het verlies op den duur een plekje kan geven.

Grz Sabina

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:06

Meissie wat een jaar he. Ik ken je topic nog. Heb het toen met tranen in m'n ogen gelezen en nu weer. Wat een verschrikkelijk iets wat er toen gebeurd is zeg. En dat je dat gevoel opeens kreeg, ik ken het helemaal.
Ik hoop echt dat je het snel een plekje kan geven. Je lieverdje rent nu over de eeuwig groene weides en wacht daar op je tot het jou tijd is. Sterkte!

Ik mis m'n paardjes al, en die zijn alleen maar verkocht in maart en hebben het super. Dat gemis zal voorlopig wel blijven, maar probeer het een plek te geven en aan de goede dingen terug te denken. Denk aan haar met een lach!

Nogmaals heel veel sterkte!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:15

ook ik kan me je topic nog goed herinderen, toen rolden de tranen over mijn wangen, en nu weer.
ik weet nog dat ik de dag na ik het had gelezen het aan een stalgenootje had verteld en ik je topic nog terug zocht maar ik hem nergens meer kon vinden.
ook zie ik de foto's die je erbij had geplaats nu weer voor me, en kan me voorstellen dat je die beelden nooit meer zult vergeten.
ik wens je heel veel sterkte, en kracht om toch lekker met je nieuwe paardje te gaan werken.
hij kan nooit de plaats innemen van jou winnie, maar miss toch die leegte opvullen.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 11:02

Ontzettend lieve reactie allemaal. :) Oprecht bedankt voor de steunbetuigingen. Het andere paard op de buitenritfoto is niet van mij, dat paard fungeerde op dat moment als een soort bliksemafleider voor Beau..

Wat de verzekering betreft. Aangezien het andere paarden waren die het uiteindelijk fatale letsel hebben veroorzaakt, werd het een verzekeringskwestie (WA) richting de eigenaar van die paarden. Het onderzoek heeft meer dan een half jaar geduurd en in die periode mag er geen beïnvloedende informatie openbaar worden gemaakt. Iedereen die ook maar enigzins betrokken was geweest bij Winnie werd gecontacteerd en moest verklaringen afleggen en een tactatie indicatie geven. Twee maanden geleden is het eindelijk afgerond en hebben we een bedrag uitgekeerd gekregen.
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 15-12-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:12

ik kan me nog herinneren dat je verhaal toen op bokt stond en pffff ik voelde wat jij gevoeld moest hebben, nu lees ik de "rest"en denk meis meis wat erg. hoop van harte dat er een moment komt dat je het een plek kan geven en weer kan genieten van een paard. sterkte...