Caretto@VSN Weert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:35

superlene schreef:
Pas drie weken onder het zadel en dan al moeten springen.
Nee dit is absoluut niet mijn methode.
Dit paard is nog niet volgroeid en je moet er zuinig mee zijn, dan kan je er nog langer plezier van hebben.
Net als die sporen kan dit niet op een andere manier? Waarom die sporen?

Verder een heel mooi paard!

Die sporen worden gebruikt wannneer het nodig is en voor vele lijkt het dat hij er op de sprong in prikt maar dan zou hij zijn voeten naar buiten moeten draaien :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:14

Och jeetje, wat een topic weer!
En dat terwijl ik vooral een -tot dusver- fijn gereden paard zie met mooie springmanieren. Ik ben heel benieuwd 1 december! :))

En Vienna, ieder zijn manier, ik zal bijv. nooit longeren zonder zweep...

Edit: Zie nu dat het al ffies stil is hier. :+

Armanie

Re: Caretto@work 3wk onder den zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:29

Ik vind de sporen en het zweepje helemaal niet storend! Een jong paard moet vanaf het begin al weten dat hij door moet springen op de spring en daar kan een zweep je bij helpen!!!

Vind het er fijn uitzien! alleen moet de ruiter erop letten niet teveel mee te gaan en hakken uit drukken

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:12

als de ruiter zijn hakken niet uitdrukt prikt hij met het spoortje in het paard.
ik zelf rijd mijn paarden ook met sporen maar mijn fries van 4 jaar nu 4 maanden onder het zadel dus echt niet.! met hem begin ik nu met balkjes draven en een huppeltje.
mijn andere paarden zijn op niveau. en een jong paard die 3 weken onder het zadel is rijd je niet met sporen hij moet ook weten dat hij zonder sporen bij een been druk door moet lopen.
in de B mag ?

kijk het ziet er wel fijn en netjes uit maar wie zegt dat dat niet een paar van de zoveel spongen zijn...
en hoe kan het dat hij eerst 90/100 sprong en daarna ineens 70/80?

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:40

Sorry hoor maar dit vind ik echt niet kunnen.
Een paardje wat net 3 weken onder het zadel is gelijk nu al met sporen en zweep rijden, en dan over zulke hindernissen heen!?
vind ik echt niet normaal.

'Hoe verpest je een paard?' :n

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:38

zafina1 schreef:
kijk het ziet er wel fijn en netjes uit maar wie zegt dat dat niet een paar van de zoveel spongen zijn...

Je hebt niet goed gelezen zafina1, hij moet op 1dec 90/100cm springen onder de man, natuurlijk is dan alleen de laatste sprong van het lijntje deze hoogte (een oxertje).

Over krap 5mnd loopt hij officieel B ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:40

Asmara schreef:

Niet?! :+
Je kunt natuurlijk paardrijden/africhten of niet....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 00:15

Hier 2 foto's van zijn nu 2jr oudere broertje die met de 5jr sucsesvol M springt!
Ook deze zijn genomen op de VSN dan zie je om welke hoogte het uiteindelijk gaat ;)
Afbeelding
Afbeelding

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:43

Dat is best een brede hindernis...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:59

Nou zo hoog is dat niet inderdaad, moet makkelijk kunnen als ik zie hoeveel ruimte hij overheeft!
vind het broertje wel minder mooi trouwens, heeft ook minder techniek op deze foto's... :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 14:07

madelein schreef:
vind het broertje wel minder mooi trouwens, heeft ook minder techniek op deze foto's... :D

Ik vond Aretto mooier......maar wij denken ook dat Caretto beter van achter is.....hij opent beter.
(Aretto is JL-5/6wk vertrokken naar California) ;(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:38

Ik vind het model van Caretto mooier, hij is wat langer gebouwd dan Aretto, heeft meer ruglengte ( wat ik van de foto;s kan zien ;)) en ik vind zijn koppie wat sprekender. Maar dat kan natuurlijk heel persoonlijk zijn :D
Inderdaad, Caretto lijkt ook meer sprong te hebben achter, naast dat hij beter opent. Hij lijkt ook leniger.
Jammer dat Aretto vertrokken is naar California, maar des te meer kunnen jullie van deze schoonheid genieten ;)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:51

vivana schreef:
Asmara schreef:

Niet?! :+
Je kunt natuurlijk paardrijden/africhten of niet....

Idd :+

Het is duidelijk wat voor soort mensen er veel voorkomen op bokt :Y)

Ziet er fijn uit, fijne bok zo 8-)

Succes op de VSN :D

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:08

Dus het is bij jullie letterlijk:
VSN zegt jump, jullie: how high?

Leuke handel...
Gelukkig niet mijn wereld!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:27

kaetifeng schreef:
Dus het is bij jullie letterlijk:
VSN zegt jump, jullie: how high?

Leuke handel...
Gelukkig niet mijn wereld!

Wat denk jezelf :+

Jij begrijpt het hele VSN niet volgens mij :Y)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:22

Ze begrijpt het wel hoor :D

VSN vraagt gewoon een hoop van 3-jarige puppy's.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:26

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:26

Sjongejonge týpisch bokt weer hoor :n :n
komt af en toe m'n strot uit!
zal hier ook nooit een HAW topic maken, je krijgt toch alleen maar gezeur. :)

Wat een heerlijk paard, zoals ik nu zie zijn z'n springtechnieken goed!
Veel succes op de VSN.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:00

Maradix schreef:
Sjongejonge týpisch bokt weer hoor :n :n
komt af en toe m'n strot uit!
zal hier ook nooit een HAW topic maken, je krijgt toch alleen maar gezeur. :)

Wat een heerlijk paard, zoals ik nu zie zijn z'n springtechnieken goed!
Veel succes op de VSN.

Hahahaha ik moet eerlijk zeggen "het valt nog wel mee", ben erger gewend :D

Dank je :o

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:59

Erg stoer beest! zou aleen niet zoveel vragen van zo een jong dier, maar dat is de eigen keus!

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:07

wopkelover schreef:
en dan die foto van je dochtertje op een 3 maanden oud veulen
vind ik al helemaal niet kunnen

denk je echt dat dat veulentje daar last van heeft? kom op wat weegt zo'n kind nou en hij hoeft alleen stil te staan... ziet er niet uit dat hij het erg vind..
het valt mij op dat veel mensen op bokt denken dat een paard helemaal niets aankan? zo breekbaar zijn ze nou ook weer niet!

ik vind het er fijn uitzien, en ja het paard zal het heus ook wel nog wel doen zonder spoortjes, maar ik zie geen teken van misbruik van de sporen, kom stukken erger tegen op bokt, en dan maakt het niet uit of een paard 3 of 13 is, zolang je het paard er goed mee behandeld en er ook werkelijk mee om kunt gaan zie ik het probleem niet..

en dat springen, of het paard nou 3 weken of 3 jaar onder het zadel is, zodra hij er in zijn opleiding aan toe is kun je deze sprongetjes best maken, zo hoog is het niet. een driejarig paard kan dit makkelijk aan. Maak volgens mij ook op uit het topic dat dit niet dagelijkse kost is.

ik zie hier een paard wat volgens mij erg fijn in zijn vel zit, aanleg heeft voor springen en absoluut geen last heeft van zijn ruiter!

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:31

zafina1 schreef:
als de ruiter zijn hakken niet uitdrukt prikt hij met het spoortje in het paard.
ik zelf rijd mijn paarden ook met sporen maar mijn fries van 4 jaar nu 4 maanden onder het zadel dus echt niet.! met hem begin ik nu met balkjes draven en een huppeltje.
mijn andere paarden zijn op niveau. en een jong paard die 3 weken onder het zadel is rijd je niet met sporen hij moet ook weten dat hij zonder sporen bij een been druk door moet lopen.
in de B mag ?

met een fries springen is natuurlijk ook bijna hetzelfde... :+
die heeft de aanleg niet in het ras zitten dus dat huppeltje is misschien wel net zo moeilijk als 50cm voor dit paard...
En als je met je sporen al prikt als je je hak even niet uitdrukt kan je gwoon niet rijden!! Want je spoor raakt je paard pas als je je hak naar binnen draait.
Je drijft sowieso aan met je kuit, en niet met je hak...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:07

Sheila1404 schreef:
wopkelover schreef:
en dan die foto van je dochtertje op een 3 maanden oud veulen
vind ik al helemaal niet kunnen

denk je echt dat dat veulentje daar last van heeft? kom op wat weegt zo'n kind nou en hij hoeft alleen stil te staan... ziet er niet uit dat hij het erg vind..
het valt mij op dat veel mensen op bokt denken dat een paard helemaal niets aankan? zo breekbaar zijn ze nou ook weer niet!

ik vind het er fijn uitzien, en ja het paard zal het heus ook wel nog wel doen zonder spoortjes, maar ik zie geen teken van misbruik van de sporen, kom stukken erger tegen op bokt, en dan maakt het niet uit of een paard 3 of 13 is, zolang je het paard er goed mee behandeld en er ook werkelijk mee om kunt gaan zie ik het probleem niet..

en dat springen, of het paard nou 3 weken of 3 jaar onder het zadel is, zodra hij er in zijn opleiding aan toe is kun je deze sprongetjes best maken, zo hoog is het niet. een driejarig paard kan dit makkelijk aan. Maak volgens mij ook op uit het topic dat dit niet dagelijkse kost is.

ik zie hier een paard wat volgens mij erg fijn in zijn vel zit, aanleg heeft voor springen en absoluut geen last heeft van zijn ruiter!

Halleluja!
_/-\o_

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:55

Ik snap niet wat iedereen zich druk maakt over die zweep en sporen :\ Als ik een 3 jarige onder mn kont heb die net onder het zadel is wil ik dat die gewoon voorwaarts is, en sommige paarden snappen nou eenmaal niet dat als je been geeft ze vooruit moeten. Ik heb zelfs ooit gehad dat als ik been gaf het paard recht omhoog ging en zich daarna liet vallen, dan ben je toch blij als je hem met de zweep vooruit krijgt.

En waaraan zie je dat de ruiter de zweep gebruikt, waarschijnlijk weten deze mensen heel erg goed waar ze mee bezig zijn!!

@ TS ik vind het echt een super gaaf dier!! sucses :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 18:23

Wiebe___ schreef:
Ik snap niet wat iedereen zich druk maakt over die zweep en sporen :\ Als ik een 3 jarige onder mn kont heb die net onder het zadel is wil ik dat die gewoon voorwaarts is, en sommige paarden snappen nou eenmaal niet dat als je been geeft ze vooruit moeten. Ik heb zelfs ooit gehad dat als ik been gaf het paard recht omhoog ging en zich daarna liet vallen, dan ben je toch blij als je hem met de zweep vooruit krijgt.

En waaraan zie je dat de ruiter de zweep gebruikt, waarschijnlijk weten deze mensen heel erg goed waar ze mee bezig zijn!!

@ TS ik vind het echt een super gaaf dier!! sucses :)

Geldt voor vele hier, idd een jong paard SNAPT nog GEEN BEEN!? (alhoewel de betere ruiters/amazones het beter weten)?
Overigens gaat het echt steeds beter.