Denver naar Blessure weer op concours

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:47

Dat zegt ze toch..!

Citaat:
Ik denk dat het hoog tijd word een andere instructeur te gaan zoeken!. Ik heb tot nu toe gewoon aangenomen wat me instructeur me heeft gezegd.

Dus, ze ziet in dat ze een andere instructeur moet zoeken, en neemt van ons aan dat het niet goed gaat zoals het nu gaat.
Dan is het klaar, toch?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:55

Sodeletuut schreef:
Dat zegt ze toch..!

Citaat:
Ik denk dat het hoog tijd word een andere instructeur te gaan zoeken!. Ik heb tot nu toe gewoon aangenomen wat me instructeur me heeft gezegd.

Dus, ze ziet in dat ze een andere instructeur moet zoeken, en neemt van ons aan dat het niet goed gaat zoals het nu gaat.
Dan is het klaar, toch?

Dat lijkt me echt totaal niet aan jou of het dan klaar is of niet. Dat zijn jou zaken niet.

Sodeletuut

Re: Denver naar Blessure weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:58

Ik bedoel dat alle bokkers nu klaar moeten zijn met commentaar geven op TS. ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:04

Sodeletuut schreef:

Moeten zijn? Nogmaals wie denk jij te zijn omdat te kunnen bepalen? Tenzij ik scheel kijk is jou naam niet groen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:20

Pardon kunnen we een beetje beschaafd blijven?!
Sodeletuut@ iedereen wil denk ik beste voor het paard, en allemaal dezelfde reacties zijn bij deze foto's niet zo gek..
Sporter@ hoe oud zijn we? IS er volgens jou echt een mod nodig om te zeggen dat iets niet erg fijn/goed verloopt of kunnen we gewoon met elkaar praten?

IK denk dat het voor de t.s. duidelijk is En dat als mensen goede toevoeging hebben ze daar alleen maar blij van kan worden. Iedereen heeft t beste met elkaar voor.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:23

Nou het stijgeren of bokken heeft niet ''altijd'' mee te maken dat hij pijn/boos is,
als je hem met slof rijdt, ik vind niet dat je hem te strak hebt boven te sprong,
Maar een slof is eigenlijk bedoelt als het paard soms onderuit rent of wat dan ook, dat je hem even bijpakt met de slof en meteen was losser laat, ik heb precies hetzelfde gehad;)
Die wat ik reed was ook mega sterk in de mond, vooral met springen helemaal niet in controle tehouden, was al in 2sec aan het eind van de bak en had mijn handen openliggen.
En een ander bit indoen wou ik niet aangezien ze 5 is.
Heb ik met slof gereden en gewoon losser gelaten totdat als ik een mooie ophouding maak en mn handen naar achter neem gaat de slof wat strakker (maar niet dat ze in de krul loopt) maar gewoon even een ophouding dat ze even reageert: stop is stoppen en niet onder me uit rennen, want ik kan er wel aan blijven trekken maar wordt het alleen maar erger, en dat moest ik niet hebben.
En een sterker bitje voor een tijdje wordt ze ook alleen maar sterker als ik dan terug wil naar dubbel gebroken trens;) en dan moet ik weer helemaal gaan terug rijden op gewoon bit.
En ik moet zeggen, ik vind haar nu lekker makkelijk.
En vooral dat hij zo jong is en je gebruikt slof, vooruit en terug rijden op je benen en zit!
Werkt heel erg, die van mij lette op veel dingen wat er allemaal gebeurd maar totaal niet naar mij.
Nu schrikt ze bijna niet meer en werkt ook goed mee.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:33

Het is echt een heel mooi paard, ik denk ook niet dat elk paard een reden heeft voor gek doen, sommige paarden zijn gewoon zo, maar de manier waarop het opgelost word hier vind ik iets minder...

bij de springfoto's thuis hang je alleen maar aan de teugels, je hebt daar je volle gewicht op en je hebt totaal geen steun aan het zadel, jij hangt dus aan zijn hoofd, en er hangt ook nog een slof aan zijn hoofd die hem in een bijna onmogelijke positie dwingt, eerlijk gezegd vind ik het heeel braaf van hem dat hij nog springt...

veel succes met je mooie paard, ik denk dat hij een stuk rustiger word als je hem van voren meer los laat

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:46

Ben jij dat meisje van Youtube?

dit paard zit nl in een filmpje op Youtube;)

xxx

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:13

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:19

Sodeletuut schreef:

Juist handig toch lijkt me voor de TS? Want ik vind het niet om aan te zien, sorry... Paard springt totaal niet over de rug, amazone hangt aan de teugels en zit totaal niet mee, paard kan zo toch ook niet springen?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:19

Bokt weer he? Als iemand ook maar een beetje anders rijd, gelijk 4 á 5 pagina's vol.

Ik snap het probleem niet zo, oke de slof ben ik het ook niet mee eens, en het ziet er niet lekker uit, maar als paard lief zich zo tegen je opsteld mag je best laten weten dat jij de baas bent. Als je daarna maar weer lekker vw-nw gaat rijden. Over het bit, ik rij er op buitenrit ook mee, omdat ik al vaak genoeg heb mee gemaakt dat ze er in een rengalop vandoor gaat. Het bit is niet erger dan een pelham oid

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:50

JE mag paard best laten weten dat je de baas bent, mits je dat op een eerlijke manier kan.
EN je uitgesloten hebt dat jij niet de schuld van het gedrag bent! DIt lijkt mij een geval actie reactie..

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:51

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:37

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:48

wat ik overigens wel link vind is je schoeisel... maar dat is ook eigen verantwoordelijkheid.

ik denk dat jou paardje meer vertrouwen moet krijgen. zoals in het het filmpje, met de keuringen, na die tijd reed hij stukken beter begrijp ik? ik denk dat grondwerk bij jullie heel veel goed zal doen. ik denk dat je paard dan meer jou als leider ziet, en je meer accepteert.
nu ga je telkens een gevecht met m aan... dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:19

Echt waar meid, ik bewonder jou. Respect!
Ik weet hoe moeilijk het is, om met een paard te rijden die steeds door het dolle heen gaat. Ik heb hier ook zo eentje staan, ik heb helaas het rijden wel moeten opgeven omdat mijn vertrouwen helemaal weg was en ik steeds bang had. En ook omdat ik heel zwaar gevallen ben van hem..
Toch is hij nog steeds wel mijn allerbeste vriendje, en staat hij hier gewoon op pensioen.

Ik vindt het echt knap wat je gedaan hebt, ik zou het je zeker niet nagedaan hebben.
Niet alleen ik, maar ook mijn ouders stonden met een open mond te kijken!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:43

Snap het dan hij heet geen Denver maar Casper dus er klopt iets niet!!

als ik het filmpje zie vind ik het inderdaad knap maar dan met het paard Casper en niet met het paard Denver.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:52

ladyharma schreef:
Snap het dan hij heet geen Denver maar Casper dus er klopt iets niet!!

als ik het filmpje zie vind ik het inderdaad knap maar dan met het paard Casper en niet met het paard Denver.

Hoe weet je dat zo zeker? Genoeg paarden die op elkaar lijken...

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:24

Heee, dat zijn inderdaad dezelfde :))

Ben benieuwd hoe dat kan :))

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:07

Ik vind de naam van het paard niet belangrijk en ik ga er ook geen problemen over maken dat het niet klopt.
Wat ik wel wil zeggen dat ik echt respect voor je heb meid!
Ik denk ook dat je er wel vaker bent afgekukelt maar zo zie je maar weer, wanneer je gewoon doorgaat en je einddoel wil bereiken en dat je door het showen een betere band met het paard heb gekregen, geweldig!!
Door er wat voor te doen en veel vertrouwen in elkaar proberen te krijgen, bereik je heel veel mee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 02:21

Slotje voor overleg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:06

En het slotje voor overleg is omgezet in een definitief slotje, omdat dit topic is gepost onder een schaduwaccount.