Curt B (Wizzerd WV x Purdey B x Hinault) 4 maanden o.h.z.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Presto3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:22

Wauwie! wat een leuk paardje. Ziet er super uit

Krijg het wel alleen koud als ik jou zie haha :+

Appieee

Re: Curt B (Wizzerd WV x Purdey B x Hinault) 4 maanden o.h.z.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:43

Dankje! :)

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:13

Reneetje!!
Ik had beloofd om te reageren so here I am whaha :+
Curt is mooi opgeknapt joh! en die kleur van hem, super leuk :+:
Foto 7 en 8 geven al een fijn beeld, ik zou hem niet veel lager dan dat instellen zoals op sommige andere foto's, want dan kantelt hij toch wat op de voorhand en loopt hij te weinig op eigen benen. Helemaal jonge paarden zijn op zoek naar de goede balans en zoals je Curt op foto 7 en 8 instelt maak je het voor hem even wat makkelijker om die balans te zoeken en te behouden. Hij blijft daar toch mooi door de hals lopen en valt niet op de voorhand.
Zo zou ik het doen iig :D

Keep up the good work! :j

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:06

Fijne foto's Renee!
Ik vind dat je hem erg fijn rijdt en voor zijn leeftijd loopt hij super. Je bent goed bezig en bewust van je verbeter punten, dus geef het wat tijd en dan komt het helemaal goed.
Succes met je knapperd :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:28

Wat een aansprekend paard heb je te rijden, ik vind dat je heel bewust met hem bezig bent, waarbij je vooral werkt aan de controle, goedzo! Let inderdaad wel op je eigen houding, al ben ik daar zelf ook nooit zo mee bezig op een jong dier. Wel vind ik hem soms iets gespannen/krampachtig lopen, maar dat komt wellicht door de voor hem minder bekende omgeving. Op sommige foto's dacht ik al te zien dat hij een aparte rug had, toen je dat ook nog zei werd ik wel nieuwsgierig naar een standfoto in je profiel. Ziet er ietswat onnatuurlijk uit, maar ik begrijp dat hij verder nooit gekeurd is dus je kunt er zelf waarschijnlijk ook niet zoveel over vertellen. (pure interesse hoor) Zo te lezen ben je je er goed bewust van en hou je e.a. ook goed in de gaten, zal vast wel loslopen :-)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:44

Bedankt allemaal voor het commentaar!

@ jagge: Ik houd het zeker in de gaten :j mijn vorige paard is geblesseerd geraakt toen we al een heel eind op weg waren en dat komt niet meer goed. Dat wil ik echt niet nog eens meemaken, dus probeer er heel bewust mee bezig te zijn wat ik voel en wat hij doet en of het verbetert of niet.. En hopelijk loopt het inderdaad uiteindelijk de goede richting op door een goede, passende training. :j

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:58

Ziet er netjes uit.
Hij is nog erg mooi donker. Ben benieuwd of een tijdje ;)

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:12

Hij heeft een karperrug als ik het goed zie (en na even gluren naar je standfoto). Ik zie dat je hem fijn over zijn rug probeert te rijden. Ben erg benieuwd hoe hij zich ontwikkelt als hij wat ouder is en hij wat meer bovenin zal moeten lopen. Dat kan wel eens lastig worden met een karperrug. Hij zwiept wel erg met z'n staart elke keer op de foto lijkt wel, komt wat gespannen over.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:08

@ C_Star: Dankje! Ben inderdaad ook benieuwd hoe snel het gaat met verkleuren.
Hopelijk niet te snel want vind dit zelf ook erg mooi. :j

@ Abrahams: Denk dat het wat snel is om aan de hand van twee standfoto's van zo'n jong, onuitgegroeid paard zo'n conclusie te trekken. Ik weet wat een karperrug inhoudt en snap ook je overweging, maar je neemt het bij wijze van spreke al aan als zijnde waar en dat lijkt me wat vroeg. Ik sluit niet uit wat je zegt hoor :), maar ga het nog niet vaststellen zo vroeg al. Ben inderdaad heel bewust bezig om te proberen hem over de rug te rijden en hopelijk zal het met die training dan ook steeds beter worden, wat ik op dit moment ook lijk te merken.
De spanning komt deels door de locatie, dit was voor hem de derde keer in de buitenbak en de eerste keer sinds een paar maanden. In de binnenbak zwiept hij nauwelijks met zijn staart, hier buiten moest ik hem iets meer aan het werk zetten omdat hij anders een loopje met me nam.
Nogmaals in elk geval bedankt voor je reactie en voor het meedenken, ik zal het zeker in gedachten houden. :j