Ach ja, toch maar weer een keer Nobility RITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:54

Jullie zijn vooruit gegaan zeg.
Tips zijn inmiddels al gegeven.
Mooi paard en mooie laarzen trouwens ;)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:28

Mooie foto's!

Je hoeft je echt voor niemand te verontschuldigen ga zo door ;)
Al eerder gezegd leuke combi dacht alleen eerst dat het een ander paard was...komt door de beenbescherming :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:35

wauw anouk <3
ik vind dat je hem super fijn aan het lopen hebt hoor :j
super ontspannen, super fijn s&t gebruik, ik wordt hier helemaal blij van :j <3
ja, er zitten wat enge stukjes in, maar daar is het ook een training voor, om die enge stukjes straks op concours niet meer te krijgen :j

het is een kwpner van 600 gr? daar ben je echt niet te dik voor hoor :n
je zit niet op een pony van 300 gr, nee je zit op een groot paard :j die jou met gemak kan dragen :j de combiniatie ziet er niet uit als of je te dik bent (wat je overgens totaal niet bent :n) je zit niels niet in de weg,
dus naar mijn idee is het gewoon een leuke combinatie met een fijn ontspannen paardje en een ruiter die gewoon wat breder is.
niks mis mee :D
ga zo door +:)+

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:36

Door de beenbescherming :+? Die moet je even uitleggen hoor :D.

Ik ben toch wel erg blij dat ik dit topic heb geopend :o. Ik vind het ook echt super dat jullie allemaal zo eerlijk en enthousiast reageren :*!

Ja ik heb een maatje meer zoals dat heet, maar aangezien in mijn vorige topic daar behoorlijk over gepraat werd, wilde ik dat echt voor zijn. Ik ben me daar nl. echt wel van bewust :j en probeer dus ook altijd in de gaten te houden of ik mijn paard niet in de weg zit :).

Na 3 jaar niet gereden te hebben, heb ik ook weer echt even tijd nodig gehad om weer in vorm te komen, qua conditie en zeker ook qua houding en zit. Gelukkig gaan we steeds meer de goede kant op :). Ontzettend fijn ook dat jullie dit bevestigen, dus nogmaals bedankt!!!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:57

Hahaha de beenbescherming op de andere foto's die buiten waren gemaakt dacht ik (lekker blond :9 ) dat hij witte benen had hahahaa!!!
Hij ziet er zo veel ranker uit het leek net een ander paard heb dan ook echt eerst moeten kijken voordat ik dacht nee het is hetzelfde paard :+

Op naar het volgende topic!

En je houding...was afgelopen vrijdag bij een paard wezen kijken nou ik zal je vertellen er hingen daar spiegels in de rijhal wat normaal wel eens een goed ding kan zijn maar op dit paard dus niet was niet vooruit te branden liep niet zuiver (had zijn goede dag niet ;( )
nou als je mijn houding had gezien hahahaa!!!
Rode kop en na 10 minuten het wel gezien (hij was te koop maar heb het maar zo gelaten)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:00

He Anouk,
Ik´volgde´ je altijd met Sjors (dat is alweer lang geleden als ik lees dat je een stop van 3 jaar hebt gehad :o )

Jullie zien er super uit! Ben blij dat ik niet de enige ben met een maatje meer, dat geeft mij ook weer moed ;)

Ik vind Niels super gaaf, daar ga je vast een hoop plezier mee hebben. *D

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:08

Te dik, kom op zeg ben trots op jezelf! Je staat hartstikke leuk op je paard! :D

susanne_m

Re: Ach ja, toch maar weer een keer Nobility RITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:26

wat een gaaf paard!
de aandachtpuntjes zijn al gegeven, dus blijft er voor mij alleen maar over om te zeggen dat je een super mooie knol hebt!
komt vast goed in de Z!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:18

Het ziet er prima uit hoor! Tuurlijk zijn er altijd aandachtspuntjes en dingen die beter kunnen maar dat maakt paardrijden juist zo leuk! Ik vind jullie een leuke combinatie, blijf vooral zo doorgaan!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:19

Het is toch eigenlijk van de gekke dat "wildvreemden" hier op bokt zich hebben uitgesproken over iemands gewicht die ze niet eens kennen, wat een lef.

Enniewee, ik vind dat je paard er fijn bij loopt, een hele vooruitgang weer ten opzichte van voorgaande topics. Je hebt hard gewerkt aan je zit en dit komt duidelijk ten goede van je paard.
Je mag hartstikke trots zijn op jezelf en je peerd natuurlijk! :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:29

Ik wil ook even reageren op de foto´s.
Ik vind dat je hem erg lekker aan het lopen hebt. En dat jullie een leuke combi vormen. Ik begrijp dat je hard aan het werken bent aan je houding. Ik weet niet hoe die eerst was maar ik vind dat je er erg netjes op zit.
Op sommige foto´s duik je wel wat te ver naar voren, en zet je je handen naar mijn idee wat te laag. Maar goed, het meerendeel ziet er hartstikke netjes uit. Ik denk dat als jullie beiden straks in vorm zijn, de Z1 in jan. geen enkel probleem is!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:39

Hoewel het er keer op keer beter uitziet, blijf ik het toch een stijf geheel vinden, zowel van jou kant als van die van hem. Het loswerken is op zich de goede manier, maar let dan wel op dat hij niet op zijn voorhand valt, wat je nu op de foto's terugziet.

Probeer zelf echt wat meer terug te zitten, waardoor het voor hem ook makkelijker word om achter wat meer bij te komen. Het gewicht valt nu naar voren (van beiden).

Ik heb ook het idee dat jij (wellicht onbewust) gespannen op hem zit. Althans dat is wat ik zie op de foto's voor zover ik dat kan beoordelen. Misschien kun je proberen af en toe even halt te houden, diep te gaan zitten, goed uitademen, en dan weer verder te gaan. Even het plaatje voor je zelf checken in stilstand.

- Hakken laag
- Knieen laag
- Kin voorruit
- Afknabbelend paard
- Vierkant paard
- Lichaam recht
- Lichaam ontspannen
- Kan ik zitten (laat het paard mij zitten).

Ect, en dat opbouwen in draf, en galop.

Ik vind je laarzen geweldig! En hij is een stuk donkerder geworden!

Edit : Is hij al een keertje naar een fysio/ostheopaat geweest?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:24

Petje af hoor! Jullie zijn enorm vooruitgegaan (ook ik had het vorige topic als stille meelezer gevolgd...) en ik vind het toch van enorm veel lef en zelfvertrouwen getuigen dat je na het vorige topic gewoon lekker met je kin omhoog nieuwe foto's plaatst :)

Niels is een gaaf dier en ik vind het heerlijk om hem zo ontspannen te zien lopen. Ik heb wel het idee dat hij linksom z'n schouder er wat uitgooit maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen :) Door extreme stelling aan te nemen lijkt hij z'n moeilijke kant iets te ontlasten... Dit zou je kunnen testen door hem linksom ook eens stukken in contra-stelling te laten lopen. Als hij inderdaad linksom zichzelf ontlast zal hij dit ontzettend moeilijk vinden en is dat voor jou een teken om hem linksom heel veel recht te stellen zodat hij rechter wordt in de hals :)
Maar, verder heb je hem echt heerlijk lopen, hij zit echt goed in z'n vel volgens mij! Het lijkt me qua bouw geen makkelijk dier om goed voor elkaar te hebben en toch lukt het jou al aardig :)
Heel veel succes straks in de ring!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:28

sympie schreef:
volbloedfan schreef:
waarom rij je met s&t? ik kan nl nergens uitmaken dat je wedstrijden rijdt.
Tevens heb je de combi s en t niet goed in je handen.

:? :? :?

wat maakt het nu uit of ze met stang of niet rijdt????? Dus volgens jou mag er niet met S&T gereden worden als je geen wedstrijd rijdt???
Wat is er mis met de teugels dan??

Ze heeft daarboven toch al gezegd dat ze Z1 ging starten? (:
Ik vind het er heel netjes uitzien en ik vind je eigenlijk helemaal niet dik!
Succes in het Z1 trouwens.

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:20

Wauw!
Wat heb je een geweldig paard onder je billen! <3
Echt gaaf, vind het er netjes uit zien!
Leuke combi zijn jullie.. enneee ik vind je helemaaal niet te dik :n

+:)+ Ga zo door :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:24

wat een gemier over die S&T. en jij te dik???
het ziet er heerlijk uit, lijkt wel of je paard elk moment kan opstijgen ;-)
succes met de verdere training!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:42

jeetje anouk, wat ben je vooruit gegaan! Wat zit je recht! Fantastisch

Ik vind je op de foto's van de oprichting de teugels te lang in draf. Verder vind ik wel dat hij veeeeel beter buigt in zijn achterbeen bij het sluiten, en bij de eerste galopfoto vind ik dat je hem super voor elkaar hebt!! Zo zou je hem eigenlijk ook in draf moeten krijgen.

Gaat goedkomen. Wat is hij trouwens donker!!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:24

:oo Wat een hoop reacties weer, thanks :)!

Ik ga even globaal wat antwoorden geven :). Ik vind het wel erg geruststellend om te horen dat jullie me niet "te dik" voor mijn paard vinden, maar voor het gezonde en mooie mag er bij mij zeker wel 10 tot 20 kilo af ;). Maar goed, als dat net zo makkelijk eraf als eraan ging, had ik dat nu al niet meer gehad :D. Dus heel erg bedankt daarvoor :j.

Niels zal eerder over de linkerschouder naar buiten vallen (rechtsom), daar moet ik hem beter begrenzen :).

Ik vind het zelf met name in de draf soms nog wel moeilijk om ontspannen te zitten :). Dat zie je dus ook echt nog wel terug in het hele beeld (teugels te lang, eng knikje etc.). Daar heb ik nog genoeg werk aan :j. Hij zit verder goed hoor, hij laat ook goed zijn rug los maar het is meer iets van mezelf :j. Osteo is er nog niet bij geweest, heb nu het nummer van een osteo en die wil ik er sowieso eens naar laten kijken (preventief). Kan nooit kwaad :).

Ja hij lijkt echt heel donker op deze foto's he? Hij is zeg maar kastanjebruin qua kleur nu, dus niet heel donker maar wel donkerder dan van het voorjaar al :j. Hij gaat met sluiten steeds beter zitten en idd buigt het achterbeen al beter. Hij komt dan ook uit zichzelf al een stuk mooier in de oprichting (nu nog goed de verbinding houden).

Zo, lange post maar er is idd gelukkig ;) nog meer dan genoeg werk aan de winkel :j. Desondanks ben ik al best heel blij met de progressie van de afgelopen 6 maanden :D!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:42

Dat ziet er toch goed uit Anouk? Wat een verschil in kleur zeg, afhankelijk van de instellingen van de camera! Ik vind dat donkere wel het mooist eigenlijk. :D

Leuk om `m binnenkort weer eens in het echie onder het zadel te zien! ;)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:20

M_D_H schreef:
het is een kwpner van 600 gr? daar ben je echt niet te dik voor hoor :n
je zit niet op een pony van 300 gr, nee je zit op een groot paard :j die jou met gemak kan dragen :j

Ik mag hopen dat Niels meer weegt dan 600 gram :D

Ik vind dat het beeld prettiger wordt Anouk. :j

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:23

1 ding; ik vind jullie een superplaatje samen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:31

Eh ... :\
Ik weet niet waar je in vrede's naam vandaan haalt dat je te dik bent voor Niels bent ? :(:)
Ik heb ook maat 40 / L van broek vaak, en rij op een haf (krijg ik nu ook gezeur?) Ik voel me ook mega vet, maar iedereen zegt van niet, als ik maat 36 zou hebben ben ik te mager, waarom? Ik ben breed gebouwd helaas en zou nooit topmodel slank worden. Geen brievenbus figuur dus.

Verder vind ik je rijbroek gewoon normaal zitten en vind ik dat je dit paard heel leuk en vooral vriendelijk rijd, hij heeft ook geen last van je, zie ik iig nergens? + je laat stang teugel mooi los, you go girl!!
Laatst bijgewerkt door S_uus op 09-11-10 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:36

huh?

ik snap niet waar het vorige topic mee uit de hand gelopen kan zijn? Dadelijk toch maar eens bekijken dan...

Maar ik zie hier een prachtpaard dat zeer netjes en correct gereden wordt. Jij te dik? Ben je gek. Voor het mooie zou er idd wat af mogen, maar niet voor het rijden.

En over de teugelvoering: volbloedfan, nooit gehoord van het feit dat er meer manieren van s-t teugelvoering zijn?
Lesje voor VBF:
http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=153

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:55

Wederom bedankt :D! En ja, vorige topic was nogal uit de hand gelopen ;).

Ben zelf ook heel blij met de vooruitgang :j :).

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:08

Mensen die over zoiets klagen hebben meestal zelf een heel groot probleem, is het niet lichamelijk dan wel geestelijk :D