[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:02

De wran is een ruitervereniging.
Rasverenigingen hebben in principe andere belangen Jan, zoals promotie van het ras.
Waar blijft de identiteit van het ras cq vereniging als alles op een bult wordt gegooid?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:07

datum staat ook in mijn agenda!
hoop dat ik tegen die tijd een paardje heb om te starten, en anders kom ik lekker bakrand hangen want dit wil ik niet missen! :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:22

YouthReiner schreef:
datum staat ook in mijn agenda!
hoop dat ik tegen die tijd een paardje heb om te starten, en anders kom ik lekker bakrand hangen want dit wil ik niet missen! :D

idem :Y)

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:27

Romkabouter schreef:
De wran is een ruitervereniging.
Rasverenigingen hebben in principe andere belangen Jan, zoals promotie van het ras.
Waar blijft de identiteit van het ras cq vereniging als alles op een bult wordt gegooid?

weet ik wel Paul,maar de aqha heeft wel een rassenshow tijdens het nk,kan voor mij even goed het quarter nk worden en verplaats deze "gewone" show naar een andere datum.
Je moet niet vergeten dat als alles op een bult wordt gegooit,zoals nu bijvoorbeeld in Den Haag,er veel meer volk op af komt en er dus beter gepromoot kan worden.
Het zelfde geldt natuurlijk voor de appies,ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen uit zuid-holland even naar de appie-show in het oosten van het land komen kijken,ook al met dezelfde reden dat het wran nk al is geweest,want voor een heleboel mensen geldt hetzelfde als voor deze arme sloeber,dat je je eurocenten maar 1 x kan uitgeven.
dus ik weet niet wat voor belangen jij bedoeld,maar ik versta er toch onder dat als er meer mensen op af komen je automatisch het ras beter promoot.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:41

Als je een show van:
- AQHA
- APHA
- Appaloosa
- Arabieren
- WRAN
- NRHA
- NSBA

in 6 dagen wilt doen (een NRHA show is al 4), dan kun je haast niet om schrappen van onderdelen heen met 1 rijhal.
Dat betekend dat er voor een rasvereniging dus onderdelen weg gaan vallen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:07

Onderdelen als in: onderdelen van de NRHA/NSBA/AQHA (bv de niet-verplichte) en dat soort dingen ;)

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:24

Romkabouter schreef:
Onderdelen als in: onderdelen van de NRHA/NSBA/AQHA (bv de niet-verplichte) en dat soort dingen ;)

ik snap het.....denk ik,moet hier nog ff over nadenken :D

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:43

Dat klinkt wel erg leuk!!
Ik ben het wel met Billykid eens dat het helemaal tof zou zijn als al die nk's tegelijk gehouden zouden worden, scheelt ook erg veel boxhuur etc.
Misschien kan ik wel een weekje vrij krijgen van mijn stage volgend jaar :)

Ik lees net wat Romkabouter schrijft : of 2 weekjes dan :P Zou iig top zijn als er iets op verzonnen kon worden, dus Billykid, laat je hersens maar ff werken :P

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:59

Toekie schreef:
Wauw wat een gaaf initiatief!
Ik zou heel graag willen komen kijken maar ik "vrees" dat ik volgend jaar september ver buiten Nederland ben. :P

Dat wordt 'even' terug komen Toekie ~~}>
Ik ga proberen om er naar toe te gaan lijkt me leuk!

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:47

Stuiter schreef:
Zou iig top zijn als er iets op verzonnen kon worden, dus Billykid, laat je hersens maar ff werken :P

Ze kraken erover %) %)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:43

Stuiter schreef:
dus Billykid, laat je hersens maar ff werken :P

_O-

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:15

Even een simpele vraag....behoort het "NK Mariënheem" zoals in "de volksmond" nu genoemd, permanent tot het verleden????

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:39

Het NK zal nog gewoon plaats vinden maar dan alleen in Den Haag

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:16

shellybelly schreef:

dusssss wordt het nu in "de volksmond" "NK Den Haag" _O-

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:20

Den Haag is echt wel dichtbij, ik weet nog niet hoe ik dan zit maar gooi mij alvast maar op de voorlopige vrijwilligerslijst... :)

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:23

shellybelly schreef:

:)* +:)+ :wow: *\o/* _O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:19

het is niet samen met de Q11 dus dat scheelt al.
zin op www.aqha.de:

Da die Q11 nächstes Jahr erst später beginnt (ab 30.9.)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:46

Goh jan wat ben je helder bezig. Kraken die hap.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:51

er staan al meldingen op wittelsbeurger en westerntoday.
goed bezig organisatie!
en wat een ambities mbt deelnemers/starts/bezoekers!

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 02:31

sliding schreef:
Stuiter schreef:
dus Billykid, laat je hersens maar ff werken :P

_O-

Voor de westernsport is dit natuurlijk geweldig
Ik vind de gedachtengang van Jan nog niet zo verkeerd
Misschien is het in een week allemaal niet te doen
Maar het idee is goed
Misschien is dit een momemt om de neuzen allemaal in de zelfde richting te steken
Eventueel twee weken er van te maken
Ach ik droom ook maar wat maar zal wel weer ruw ontwaakt worden :Z
Jan vooral doorgaan met denken :D
Af en toe komt er iets zinnigs uit }>

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:30

Verwarrend hoor al die Jannen! :D

zo de reacties lezend begon ik toch aan mezelf te twijfelen dus de allereerste aankondiging nog maar eens gelezen. Ik raad jullie aan dit ook nog eens te doen.
Er staat toch echt een NK voor WRAN, DPHC en DAWRA. En er staat dat we in gesprek zijn met andere verenigingen over samenwerking. Dit betekend in de praktijk: Wat kunnen we voor elkaar betekenen?
Er staat toch echt nergens iets over een Quarter NK en een vierdaagse NRHA show!
We bekijken wat men wilt en wat kan. En uit die gegevens gaan we een mooi programma in elkaar zetten. Uit ervaring weten we wat we in een week kunnen doen. We weten ook dat de SWRN inmiddels zo strak kan organiseren dat we op het afgelopen NK tijd over hadden waar we vroeger tijd te kort kwamen. Jaja ik hoor het alweer rommelen }:) , maar dat kwam echt niet omdat we minder starts hadden, want uiteindelijk hadden we er bijna net zoveel als vorig jaar en het jaar ervoor.
Dus er is ruimte in het programma zoals het afgelopen jaar is samengesteld. Verder beginnen we op maandag ipv dinsdag en tot slot gaan we niet meer onderdelen programmeren dan er ruimte is. 8-)

Ik heb via PB's leuke reacties, tips en aanwijzingen gekregen waarvoor hartelijk dank!

Wij zijn er van overtuigd dat het een heel mooie show gaat worden.
De SWRN wordt bijgestaan door heel goede proffesionele mensen die weten hoe men met grote evenementen om moet gaan en die op dit moment keihard werken om het evenement van de grond te tillen. Deze mensen hebben een ding gemeen: Passie voor Westernriding.
Er is een (vind ik) heel mooi logo voor het evenement ontworpen, misschien kan Sheila het op bokt zetten, want ik ben niet zo technisch ;)

Hou de SWRNsite in de gaten http://www.swrn.info en binnenkort is er een eigen site voor the Dutch Westernrinding Festival on line!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:08

Klinkt als een leuk initiatief, nu eindelijk een keertje maar 10 minuutjes rijden is ipv dik 2 uur ;). Alleen, blijft ook het echte "NK sfeertje" wel hangen, midden in Den Haag?
Jammere eraan vind ik het coutry/linedance gebeuren.. Maargoed, we zullen zien. Is dit al een vast iets van het evenement of kan daar nog een en ander aan geschaafd gaan worden?

Waar moeten de shows gereden worden? De Uithof zelf heeft geen bak? Of wordt de schaatsbaan omgetoverd :P ?

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:30

Waarom is dat jammer. Volgens mij vindt je dit ook terug op de Americana en daar heb ik nog nooit iemand over gehoord. In het bericht wat over dit evenement geplaats is staat dat de schaatsbaan de locatie gaat worden waar gereden wordt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:32

ík vind het jammer, ík heb niks met countrydansen enzo :). Americana ben ik nog nooit geweest ,dus geen idee wat daar wel en niet gebeurt :).

Ik heb alle berichten doorgelezen, maar denk dat ik dan over het stuk rijbak heen gelezen heb, vandaar ook mijn vraag.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:08

Inderdaad Jan,het wordt een hele Janboel,dus vanaf nu is het Jan T.
Heb het bericht nog een keer gelezen en heb het toch goed gelezen !!!
Ik doe in het geheel niet af op de organisatie,integendeel zelfs !
Heb zelf ongeveer 15 onderlinge/oefenwedstrijden georganiseerd dus weet wel een beetje wat er allemaal komt kijken,dus wat dat aangaat een heeeel diepe buiging!!!!!
Daarom Jan T lees mijn bericht ook even,daarin staat dat het eigenlijk mijn wens is dat het mooi zou zijn dat ook de quarters en de appies bij dit nk inkomen.
En dat onze eigen kleine "Paulus de romkabouter" op een nrha show van 4 dagen komt moeten we hem maar niet kwalijk nemen!!!het is niet niks om vader te worden.