Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Persoonlijk doe ik het leiver ook iets rustiger aan maar zoals TS schrijft, waarschijnlijk ging dat niet met dit paard.Het enige wat ik niet snap is dat hij zoveel been geeft, mij is geleerd dat niet te doen aangezien het paard dat toch niet snapt.
Mag hopen dat de mijne er maar half op gaat lijken.

& met sporen..
, dat moet echt anders kunnen. Geen stress? Die staart tussen z'n benen en het niet willen/kunnen lopen getuigen mij toch echt wel van stress!
De houding waarin hij nu loopt vind ik persoonlijk voor de eerste tijd prima. Op deze manier krijgt hij de kans om tot de ontdekking te komen dat hij 4 benen heeft in plaats van 2.peanutbutter schreef:Dat heet zadelmak maken.
Dit is de eerste keer dat ze erop gingen. Omtrekken wordt gedaan om te voorkomen dat het paard omhoog gaat. Zo is hij uit balans en kunnen er geen ongelukken gebeuren.
Overigens is dit gebeurd bij de zadelmakmak expert in NL
Lager moet ook zeker nog. Nu ben ik al heel blij dat hij uberghaupt al wil nageven. Er is nu een keer of 15 opgezeten.

peanutbutter schreef:Naar beneden trekken doe ik zeker niet. Hij hoeft nog lang niet in de krul te lopen. Eerst maar eens sturen.
Listiglistje: Ik denk idd dat er maar weinig mensen zijn die zoveel paardengevoel hebben als Gert. Die man weet echt wat hij doet. Ook als je een bang of getraumatiseerd paard heeft weet hij het goed te krijgen, met geduld.