Zaterdag naar de kapper geweest in groningen... Op de terugweg werd ik gebeld door mijn zus..
'waar ben je..' op de terugweg!
'zit je..' ja ik zit. Dan schrik je natuurlijk meteen!!
'Je paard heeft een open wond tot op het bot, we hebben de dierenarts er bij gehad, ze heeft verdoving gehad en we hebben de wond helemaal schoongemaakt en het is vast geniet.. Het zit nu in het verband. Ze staat nu op 3 benen, als ze morgen nog steeds op 3 benen staat moet ze naar de kliniek en wordt ze geopereerd.' *slik* 'Gaat het?' Nee... K*t k*t k*t...
'Als ze morgen wel op haar been kan staan moet ze 5 dagen op boxrust, niet lopen, en over 10 dagen mag het verband eraf en de nietjes eruit en kan je beginnen met de revalidatie.' Hoe is dat in godsnaam gebeurd????
'Ze is getrapt door een ander paard en die heeft er met een hoefijzer in vastgezeten.' Verdomme... *wereld stort even in*
'Ik ga haar iedere dag antibiotica spuiten (mijn zus is verpleegkundige), en we hopen dat de banden en pezen niet doorgesneden zijn.. het lijkt een kleine snee maar zit tot op het bot, er moet geen ontsteking ontstaan die in het bot slaat' Ok, ik kom er zo snel mogelijk aan....
Als je denkt dat het niet erger kan!! Wat een ellende.. Net lekker op dreef met wedstrijden, volop in training, Aviore afgelopen week helemaal geschoren, topconditie en klaar voor het winterseizoen.. Alles gaat door je hoofd! Zulke wonden kunnen het einde van je wedstrijdcarrière betekenen, I will pray! Dus, deze winter geen wedstrijden.. Alle wedstrijden afgezegd t/m januari. Dit wordt een lange revalidatieperiode voor ons!
Zondag en maandagochtend leek het goed te gaan. Ik hield haar temperatuur bij en die was maar ietsjes aan de hoge kant, dus geen teken van ontsteking o.i.d. Ze wilde alleen niet eten, stress en pijn natuurlijk.. Daarnaast zwelde haar goede been helemaal op. De dierenarts kwam maandagochtend nog even bij haar kijken en vertrouwde het niet.. Ze moest toch naar de kliniek!

Ik heb haar gistermiddag naar de kliniek gebracht waar ze de komende 7 dagen moet blijven. Er is een echo gemaakt van de wond en het blijkt dat ze ook nog
een stuk van haar kootbeen gebroken heeft... Toen barstte ik natuurlijk in tranen uit..

Mijn topper!! Ze heeft dus echt een gigantische klap gehad! Dit maakt de prognose nog veel erger!
'We weten niet of ze ooit zal herstellen en of je nog de dressuur(top)sport in kan.. Om nog maar niet te spreken van de banden, of die nog heel zijn kunnen we pas zien als de breuk hersteld is, en of ze dan nog kreupel loopt. Daarnaast is de kans op Artrose nu vele malen groter.' Ze krijgt nu gelukkig wel pijnstillers, krijgt gips, en een operatie is voor nu iig uitgesloten. De komende 6 weken moet ze dus op boxrust! Dus volgens mij kan ik beter de wedstrijden t/m maart ook afzeggen..

Iemand van jullie ervaringen hiermee? Is er een kans dat het herstelt? En hoe vermaak je je paardje.. Ik kan jullie steun gebruiken..
Wish me luck!!! http://94.100.121.24/1138700001-1138750 ... _Izew.jpeghttp://94.100.121.215/1138700001-113875 ... _2LUd.jpeghttp://94.100.121.240/1138700001-113875 ... _Ka5G.jpeg