Update: Vanavond eerst haar wond gewassen met betadineshampoo op verzoek van de veearts en opnieuw haar been verbonden en na ons avond eten, nog gewandeld met haar in de buitenbak, maar ze vond er niet veel aan, ze wou alleen maar gaan liggen rollen en na enkele pasjes stond ze telkens stil.
Ziet eruit alsof het de juiste kant op gaat. Je zorgt goed voor haar hoor! Dat het dik is is niet meer dan logisch, zolang ze maar geen koorts krijgt zit je op de goede weg met wandelen.
Goede morgen, vanmorgen stond ik weer om half 8, kwart voor 8 op stal om me meisje haar medicijnen te geven en met haar te gaan wandelen.
Haar been is goed geslonken en is nog maar ongeveer de helft dikker. Met stappen doet het haar nog zeer, dat wordt ondanks de pijnstillers niet minder.
Vandaag komt de veearts weer langs om naar haar te kijken, ben benieuwd wat hij aangeeft.
En hoop dat ik eind deze week een afspraak kan maken voor de kliniek.
wow wat een verhaal wat een pechvogel. na na lezen is het been heel wat minder dik. hopelijk valt het wat mee
quibusjes
Geplaatst: 19-10-10 11:10
Hoi,
wat heftig zeg, een ongeluk zit echt in een klein hoekje.. We zitten wel in de ziekenboeg op stal he? Quibus haar been geneest goed naar mijn gevoel, ik zal haar vragen Donna wat tips te geven voor een snelle genezing!
Hoi Eva, Ja we zitten inderdaad samen in de ziekenboeg met de paardjes. Gelukkig gaat het met Quibus ook beter, met Donna gaat het ook met de dag beter, alleen doet het stappen haar nog wel zeer. We duimen dat ze beide snel weer herstel zijn.
korien
Geplaatst: 19-10-10 23:10
Getver wat een naar verhaal. Hoe kan dat nou? is die rijbaan wel veilig?
Ja de rijbaan is gewoon veilig, maar hier is geen bakrand tegen op gewassen, als je paard achterwaarts naar de bakrand loopt en niet vooruit te krijgen is en dan ook nog een meppend naar achteren loopt en dan eerst tegen de onderste balk slaat en direct nog een keer slaat en er dan overheen komt en vast komt te zitten. Is pure pech geweest.
Ja helaas niks aan te doen, voorloppig. Vind het sneu voor haar.
Vanmorgen de laatste ochtend medicatie gegeven, en gewandeld met haar. Op de terug weg schrok ze van een fietser en rende 3 pasjes weg en liep daarna zichtbaar kreupel. Ze liep daarvoor al kreupel, maar dat zie je niet , omdat ze haar been wel onder de massa zet, maar haar bil meer laat zakken aan die kant.
Vanmiddag staat wel weer lekker voor een paar uurtjes buiten in het verharde kampje, want ze wordt sago van de hele dag binnen staan en dat haar buurtjes wel buiten mogen spelen, dus hoop dat ik hier goed aan heb gedaan.
Vanavond de laatste avond medicatie en dan maar afwachten hoe alles zich gaat houden en gedragen.
Donna stapt gelukkig wel al wat beter. Sinds zaterdagmiddag is ze uit het verband en heeft gisteren en vanmiddag weer eventjes met haar vriendin in de binnenbak gestaan. De wondjes zijn nu dicht en de korstjes beginnen er af te vallen, dus dat geneest gelukkig goed. Wel vrijdag afspraak gemaakt voor een foto en/of een scan van haar sponggewricht. Ondanks dat ze weer dr zelf is, wil ik toch zekerheid hebben.
Duimen jullie mee dat ze de trailer op loopt ( een 2 paards )
Super dat ze al wat beter stapt en de wondjes dicht zijn. Ik duim mee dat ze vrijdag de trailer op gaat en dat der spronggewricht in orde is/ goed komt.
Vanmiddag was het zo ver, na een half uurtje trailerladen stond ze op de trailer. Mijn man is bij Donna gebleven tijdens het foto's maken, en deze zagen er goed uit, n iks gebroken of gescheurd. Daarna op de echo/scan en hier was te zien dat bij beide griffelbeenderen een bloeduitstorting zat en de pezen op het pijpbeen en de kogel geiiriteerd worden op het buig gedeelte.
Met gecontroleerd stappen en koelen moeten we een eind komen, er zit nog te veel vocht in dr been, maar dat komt hoogst waarschijnlijk van de wonden af. Als haar been met gecontroleerd stappen en koelen slanker wordt, mag ze weer onder de man gaan stappen en langzaam aan het werk weer gaan oppakken. Mits haar been slank blijft.
Kortom haar been is goed gekneusd en is er verder niks aan de hand met de pezen.
Anouk_M
Geplaatst: 26-10-10 22:35
Dat is schrikken zeg, heftig ongeluk, dat verwacht je ook heel niet.. Maar gelukkig wel goed nieuws nu! Beterschap voor Donna
jessica78
Geplaatst: 29-10-10 00:37
als je denkt alles gehad te hebben krijg je dit ook nog ...... heel veel sterkte de komende dagen (en de rest van de tijd dat jullie samen zullen zijn )