En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:03

Misschien is moeders ook wel bang dat als ze het voorschiet de vader nooit meer over de brug gaat komen. Juist deze vervelende situatie is een stok achter de deur voor de vader.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:04

jasminex schreef:
weet ik niet, ik vraag het pas als papa het niet betaald

Okee, succes! Laat het even weten als hij niet betaalt.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:05

ja is goed

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:29

Wat rot voor je zeg! Hopelijk komt het goed.

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:21

og jasmine, veel suc6 en anders wil ik wel helpen :(:)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:43

dankje allemaal <3

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 17:27

hee allemaal,

mijn vader is afgelopen weekend even bij ons geweest (we zaten in de outo om ff te praten want mijn ouders hebben nog ruzie...)
Hij zei dat hij eerst op vakantie gaat (2weken) want hij is echt overspannen enzo (dat zag ik ook echt aan hem) en daarna wil hij pas alles regelen...
(Hij gaat trouwens naar zijn broer in spanje dus bespaar ik jullie de reacties in de trant van dat hij wel genoeg geld heeft om hotel enzo te betalen maar niet voor barney ;) )

Ik ga hem zo bellen om te vragen of hij iets met de stalbaas wil regelen dat barney alvast hiernaartoe mag want ik mag zelf de stalbaas niet bellen van men moeder omdat ze vind dat papa dat moet regelen...

Dus het is nog even afwachten, ik hoop dat hij deze zaterdag kan komen dat zou echt super zijn...

xxx

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:29

Jammer dat hij eerst op vakantie gaat. Geld overmaken is een kwestie van een minuut. Ik zou er toch wel dringend naar vragen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:30

Fijn dat je ons op de hoogte houdt! Wanneer gaat de nieuwe maand bij je oude pensionstal in? Want als je vader niet voor die datum betaalt wordt de schuld alleen maar hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:38

En als het hem toch niets kost kan hij het geld ook overmaken, dit is een vlicht en ik snap heel goed dat jij nog niet begrijpt hoe mensen in elkaar zitten, je bent nog maar 13.

dat moeten jou ouders neit vergeten .

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 18:03

de nieuwe stalmaand gaat de 14de in dan is hij denk ik wel terug want hij gaat 2 weken

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:07

wat een rot situatie..sterkte.
Hang in de plaatselijke supermarkt of op marktplaats eens een advertentie op met schoonmaakster aangeboden.
Vraag je bv 10 euro per uur....ik noem maar wat.

Ik heb hierdoor (ander bedrag) nu 6 baantjes erbij gekregen.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 23:28

ik ben pas 13 dus ze nemen me denk ik niet aan,
ik heb misschien al dat tomatenpluk baantje waarmee ik 100 euro p/m mee verdien

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:28

Ach meis, wat sneu dat je de dupe wordt van getouwtrek van volwassenen :(:)
Ik hoop echt dat je vader gaat betalen.
Hoewel jij nog heel jong bent denk ik dat je hem maar flink achter zijn broek aan moet zitten hiervoor. :j
Ik vindt dat je het wel heel goed doet allemaal zeg! Jij staat er ook maar middenin en kan alleen maar het beste hopen. Goed van je dat je zo druk bezig bent met het afwegen van je opties en er met je ouders over praat. Top van je meis!!

Ik hoop voor je dat je vader nog op tijd iets wil regelen.
Verkoop het maar zo aan hem: des te eerder hij iets regelt, des te eerder kan Barney verhuizen en worden ze kosten voor je moeder ipv voor hem. Daar zit voor hem zelf dus ook winst.

Heel veel sterkte met deze situatie! Y;(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:02

jeetje mina, een behoorlijk moeilijk en vervelend pak waar je in zit.
ruzie tussen je ouders waar jij en je paard tussen inzitten. hoop voor je dat het zo snel mogelijk in orde komt.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 13:10

even weer een update:

Pap is inmiddels weer 3weken thuis,
Hij heeft vorige week 100 euro ofzo afbetaald waarmee we nog steeds op 600 euro zitten want de nieuwe stalmaand is weer ingegaan ;(

Met paardje gaat het goed, ik heb vorige week ook de stalbaas aan de telefoon gehad, maar hij wil geen contract ofzo...
Hij wil gewoon dat het meteen betaald word, kan misschien ook in 2 termijnen.

Ons pap vind het helemaal geen groot probleem :(
Hij zegt dat ik ook bij hem kan paardrijden en snapt niet dat ik een eigen paard wil zodat ik er elke dag heen mag om te verzorgen etc. en niet alleen om te rijden want anders kan hij evengoed weg en kan ik op een manege gaan rijden :\
En hij komt ons bijna nooit ophalen, hij is sinds juni maar 2x geweest, 1x bleven we 4 dagen en de andere x gingen we smorgens en kwamen we savonds terug...

Heeft iemand misschien tips?
Ik kan geen spullen verkopen want heb zelf niet veel en alles voor men paard heb ik hard nodig...
Iemand kwam met een idee dat ik het zadel als borg kon achterlaten maar als men vader maar 100 euro per maand betaald moet ik een half jaar niet rijden want ik wil dat mijn zadel precies aan mijn paard is aangepast.

Dat baantje bij de tomaten gaat niet door, de baas wil geen kinderen van 13 ermeer bij.
Ik sta nu ingeschreven bij 3 krantenbezorgers maar bij alle 3 is er nog niks vrij.

Ik krijg 10 euro zakgeld per maand dus ookal spaar ik dat dan heb ik na een jaar maar 120 euro :S

Bedankt voor het lezen,
jasmine

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:53

Jeetje wat ontzettend rot zeg :(:)
En de stalschuld word nu alleen maar hoger :(

Jammer dat je moeder het niet even voor wil schieten, als jij het zelf moet betalen ben je al weer maanden verder en dan word het bedrag hoger en hoger. Ik zou dan toch kijken of je je zadel achter kunt laten als borg, dan heb je in ieder geval je paard terug en sparen voor een zadel kun je rustig aan doen, een stalschuld loopt alleen maar op.
Tis inderdaad ontzettend *** als je geen zadel hebt, maar een zadel is nog vervangbaar, je paard niet.

Sterkte ermee meid! Het is al ontzettend *** dat je ouders uit elkaar zijn en als dat dan ook nog eens zo moet :(:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:59

Misschien zijn er hier bokkers die jou klusjes kunnen laten doen waar je iets mee kunt verdienen?:P
Hun paarden verzorgen,auto wassen etc

Het is omdat ik je niet ken,anders had ik je wel willen helpen met voorschieten,ik snap ook niet dat je moeder je niet wilt helpen...

veel suxess in iedergeval..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:01

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat je ouders jou de dupe laten worden van hun scheiding.. wat een stelletje egoïsten..

Maar goed, met mijn commentaar ben jij niet geholpen.. Ik zou toch het gesprek met je vader aan gaan.. Het lijkt me dat hij nog het meeste open staat voor opties. Probeer anders met je moeder een lening af te spreken? Heb je geen ooms of tantes of oma's of opa's die wat willen voorschieten? Misschien kan je bij de staleigenaar aan het werk?

Ik wil je heel veel succes wensen en vooral sterkte met je ouders.. dat moet niet makkelijk zijn!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:14

:(:) Wat rot zeg!

Als ik jou was zou ik nietop mn pa gaan zitten wachten, die is blijkbaar niet betrouwbaar genoeg (hij komt de afspraak nu ook niet na om te betalen).
Vraag iemand om het voor te schieten, zodat je je paard weer hebt en de kosten niet oplopen.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:15

jasminex schreef:
even weer een update:
Heeft iemand misschien tips?
Ik kan geen spullen verkopen want heb zelf niet veel en alles voor men paard heb ik hard nodig...
Iemand kwam met een idee dat ik het zadel als borg kon achterlaten maar als men vader maar 100 euro per maand betaald moet ik een half jaar niet rijden want ik wil dat mijn zadel precies aan mijn paard is aangepast.

Ik zou toch kijken of je stalhouder akkoord gaat met je zadel als borg. Het ging je toch niet alleen om het rijden, maar om het kunnen zien en verzorgen van je pony? Ik snap dat een halfjaar lang is, maar zolang je pony daar staat lopen de kosten ook op en ben je misschien nog langer dan 6 maanden bezig... Bovendien vind je in de tussentijd misschien wel een baantje waardoor het aflossen sneller gaat en je je zadel sneller terug hebt. Sterkte in ieder geval met deze situatie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:17

Zoals ik al eerder zei, ik begrijp wel dat moeder het niet voor wil schieten.
Want als ze dat doet dan komt vader nooit meer over de brug.

Ik denk daarom dat het ook niet helpt als anderen het voor zouden schieten. Die zien hun geld nooit meer terug.

Wat dat betreft zou een borg (bijvoorbeeld een zadel) voor de stalhouder ook niet helpen. Je hebt je paard wel, maar bent je zadel definitief kwijt,of in ieder geval voor zeer lange tijd.

Toch is dat misschien wel de beste oplossing, want voor een nieuw zadel kun je dan inderdaad rustig sparen, en het stalgeld loopt niet verder op.

Het mooiste zou zijn als iemand het bedrag gewoon wil betalen. Ik zou wel een kleine bijdrage willen leveren. Als 60 mensen een tientje geven is het probleem opgelost. Of mag dat niet via Bokt?

Eeffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:27

Ik zou ook best willen helpen.. Het idee van LindyH vind ik wel goed, maar weet inderdaad ook niet of dit mag via Bokt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:53

Ik had het idee dat arno8 ook wel iets wilde doen. Ik zou even contact met hem (?) opnemen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:09

Ik wil ook best 10 eurogeven hoor! Vind het zo rot voor je!