Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:05

Nou precies! Men moest en zou die tranen zien.

Heel normaal hoor dat je je droog houd, waarom moet je in je hemd voor heel de wereld? Wat is daar stoer of normaal aan?

Staat iedereen altijd te janken in het openbaar?
Blijkbaar dan alleen kan het je wat schelen..en heeft men met je te doen.

Zij zal zich er wel over heen zetten hoor. Ze krijgt er weer een kans voor desnoods met een ander paard. Ze hoort nu eenmaal bij de top en dat bliijft ze voorlopig nog wel wat jaartjes.

SinelliB

Re: Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:19

"Sneu" en "pech" vind ik echt een understatement als je op een WK de ring moet verlaten! Iets waar je jaren voor hebt getraind en helemaal voor naar Kentucky bent gegaan. Bovendien is haar paard nu in topvorm, ze presteren nu goed en dit had gewoon haar jaar moeten zijn. Daar zijn krachtigere termen voor (die ik niet zal noemen).

Ik denk niet dat dit leedvermaak is, ik denk dat gewoon heel veel mensen met haar mee leven.

Sympatiek of niet, dit gun ik niemand. Ik vind dat ze het goed heeft aangepakt, eerst netjes iedereen te woord staan, doen wat je moet doen en dan pas huilen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:24

stef schreef:
Uiteraard is het een WK, maar nogmaals, ik zeg er niks over dat Adelinde geen verdriet mag hebben, dat ze niet teleurgesteld mag zijn, en dat ze zich er maar overheen moet zetten. Het gaat me puur om het uitmelken van de media, wat IMO dicht in de buurt van leedvermaak komt

Ik denk persoonlijk dat het meer meeleven is en dat iedereen wil weten hoe het met haar is. Maar ieder zijn mening hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:26

Hoe zal het met haar zijn dan? Super blij? :D

zipje71

Re: Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:31

Nou aangezien iedereen anders is...
Ze was bijv. na haar proef gelijk doorgegaan naar de reiningwedstrijd. Had ik never nooit niet gedaan.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:32

Ik vindt het erg knap dat ze zich al die tijd goed staande heeft gehouden. Het aanmoedigen van andere ruiters zonder problemen doen, terwijl je zelf tijdens een van de grootste momenten in je carriere door zoiets wordt gediskwalificeerd.
Het is goed dat ze het eindelijk heeft losgelaten want opkroppen is ongezond.

Persoonlijk vindt ik het uitmelken van de media nog wel meevallen. Dit is de enige plek waar ik lees over Adelinde. De grotere media houdt zich er helemaal niet mee bezig. En juist wij, paardenmensen, leven met haar mee en willen ook weten hoe het met haar gaat. Je moet je eens voorstellen hoe jij je zou voelen. Vreselijk is misschien niet eens het goede woord.

Ik denk dat ze veel steun kan halen uit alle paardenmensen die met haar meeleven.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:33

had ze dan ik de box bij haar paard moeten gaan janken, zipje71?
Ik vind het haar juist sieren dat ze haar collega's gaat aanmoedigen en bekijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:33

zipje71 schreef:
Ze was bijv. na haar proef gelijk doorgegaan naar de reiningwedstrijd. Had ik never nooit niet gedaan.

Tja kwestie van profesionaliteit.

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:39

russel schreef:
zipje71 schreef:

?????? Misschien wordt ze er wel heel vrolijk van als ze naar een reiningwedstrijd kijkt....en deed ze het daarom :?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:40

vanLotje schreef:
Ik vind het haar juist sieren dat ze haar collega's gaat aanmoedigen en bekijken...

Nou misschien wel. Ze heeft ook de ereronde niet gereden

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:41

russel schreef:
zipje71 schreef:

Zie niet wat dit met proffessionaliteit te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:42

Nee???

Misschien het dat....

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:44

Ik kan me de tranen prima voorstellen. Je bent volledig opgepompt voor de belangrijkste wedstrijd van je leven en dan door zo'n pech de aftocht moeten blazen. Als je het zelf verknalt valt er nog mee te leven, maar pure pech, dat is wel heel zuur. Laat dr gewoon lekker janken en die medaille moet ze gewoon vol trots in dr kast hangen!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:49

zipje71 schreef:
vanLotje schreef:

Alleen de beste 3 mochten de ereronde rijden, dat was ze niet.

En ze kan ontzettend zielig gaan doen en niet bij de reining gaan kijken, maar wie schiet er iets mee op als ze ontzettend zielig gaat lopen doen?
Wat niet wil zeggen dat ze niet verdrietig, teleurgesteld mag zijn en niet mag huilen!

Zonnetje81 schreef:
Knap?? Is het stoer en knap dat je niet huilt, dat je geen verdriet hebt? Hm vind ik niet..
Sneu, maar kan gebeuren erg vervelend en daar mag je wel even een traan voor laten lijkt me.

Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?

Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens.
Weer wordt de cultuur bevestigd; huilen mag niet, zeker niet in het openbaar.

En over dat sympathiek, ik ken haar niet persoonlijk, dus dat weet ik niet maar ook ik heb verhalen gehoord van mensen die haar wel kennen dat ze niet zo sympathiek is.
Maargoed, ik weet het niet, want heel veel vinden van wel, en ik ken haar niet persoonlijk dus. :D

Wel vind ik het ontzettend rot voor dr, had het haar zo gegund. :(:)
Laatst bijgewerkt door milou123 op 01-10-10 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:50

russel schreef:
Nee???

Misschien het dat....

:?

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:53

vonnie schreef:
Uiteraard moeten ze bloeden uit de mond serieus nemen.
Maar om iemand dan helemaal uit te sluiten, kom op zeg.
Dit kan toch ook overlegd en bekeken worden.
Ben dan ook zo fair om te zeggen dat je voor nu niet verder mag en naar de veterinaire hoek moet.
Kan alles bekeken worden, en als er niets geks aan de hand is mag je alsnog starten.
Je kan zoveel jaren werk, training en dan praat ik nog niet over het geld niet zomaar even door de achterdeur laten vertrekken!
Alleen omdat het paard even z'n tanden op elkaar zet met per ongeluk zijn tong ertussen :P

Ook mijn mening! Ik vind het ontzettend sneu voor dr.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:58

russel schreef:
Nee???

Misschien het dat....

Naast professional is Adelinde toch ook gewoon een mens met gevoelens.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:02

Waar ik me vaak aan stoor is dat iedereen altijd al een mening klaar heeft over hoe je je verdriet uit. Ieder doet dat op een andere manier en geen enkele kan volgens mij als fout gezien worden. Of ze nou direct een traantje had gelaten of helemaal niet aan de buiten wereld had laten tonen. Wie zijn wij om te kunnen oordelen wat er in haar om gaat. Goed doen voor iedereen kun je niet. De een vind raar als je direct huilt de ander najuist als je je emoties niet toont. Leef en laat leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:04

zipje71 schreef:
russel schreef:
Nee???

Misschien het dat....

Naast professional is Adelinde toch ook gewoon een mens met gevoelens.

Die ze zo proffesioneel mogelijk kan verbergen en zich sportief opstelt. Totdat men gaat zuigen, om toch de tranen los te weken en dat is dus wat mij stoort....men moet zien of ze wel mens is.....want kennelijk twijfelt men er aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:48

Zonnetje81 schreef:
Knap?? Is het stoer en knap dat je niet huilt, dat je geen verdriet hebt? Hm vind ik niet..

Sneu, maar kan gebeuren erg vervelend en daar mag je wel even een traan voor laten lijkt me.

Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?

Heb haar kort gesproken en ze was ontzettend sympathiek. Stond ook in de buurt toen ze tegen andere ruiters bezig was en ook daartegen was ze erg sympathiek.
Misschien niet zo snel oordelen?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:51

Ik snap de discussie niet helemaal.
Waar maken jullie je nou zo druk over.

Het is gebeurd. Het is echt vreselijk voor Adelinde..Of ze nou wel of niet huilt, wel of niet proffessioneel is..asjeblieft mensen. Ga om grotere dingen zeuren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:53

stef schreef:
Uiteraard is het een WK, maar nogmaals, ik zeg er niks over dat Adelinde geen verdriet mag hebben, dat ze niet teleurgesteld mag zijn, en dat ze zich er maar overheen moet zetten. Het gaat me puur om het uitmelken van de media, wat IMO dicht in de buurt van leedvermaak komt

Ga toch weg!
Leedvermaak? Ik geloof dat leedvermaak héél iets anders is... Misschien moet je de definitie eens opzoeken in de dikke Van Dale...

Als het leedvermaak zou zijn, zou meneer Hendrix echt niet hebben geschreven dat Sjef achter haar aan ging. Dan zouden andere media ook niet schrijven over reacties van de team- en landgenoten.

Nee, leedvermaak is heel iets anders... Kom op zeg....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:56

zipje71 schreef:
vanLotje schreef:

Ho! Get your facts right. Enkel de beste drie mochten die rijden. ;)

En van iedereen is er wel iemand op de wereld die zegt dat het een ***wijf is. Je kan niet vriendje zijn met iedereen. Maar sympathiek vond ik haar zeker wel. En hoor dat van meer mensen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-10-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:58

russel schreef:
Die ze zo proffesioneel mogelijk kan verbergen en zich sportief opstelt. Totdat men gaat zuigen, om toch de tranen los te weken en dat is dus wat mij stoort....men moet zien of ze wel mens is.....want kennelijk twijfelt men er aan.

Daar in Kentucky hebben ze wel iets beters te doen dan de kranten lezen, op bokt naar de nieuwtjes snuffelen enzovoorts.
Waarschijnlijk krijgen ze van het hele mediacircus heel weinig mee.

En geloof me, zonder media komen die tranen ook heus wel... Wat een onzin zeg...

Adelinde is ook maar een mens, een mens kan huilen, een mens is er in verschrikkelijk veel varianten. Laat die mensen allemaal lekker mensen zijn, en oordeel niet over of ze moeten huilen of niet. Er zijn mensen die kunnen niet huilen. Dit soort grote dingen veroorzaken een schok, die vaak wat later komt. Meteen huilen is voor een echte jankerd als ik weggelegd, al moet ik zeggen, zelfs bij mij komt de schok van sommige dingen pas later aan...

En dit stoort mij, dat mensen denken dat andere mensen weer denken dat Adelinde een amazone is, maar geen mens.
Want volgens mij zijn journalisten psychologischer ingesteld dan wij denken, want ja, ook journalisten zijn maar mensen.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:16

Sport is überhaupt keihard maar dat maakt het aan andere kant ook weer heel mooi! Onzinnig om hier neer te zetten dat ze niet sympathiek zou zijn! Wat heeft dat met het verhaal te maken?

Het is op en top sneu, maar wat je niet kapot maakt maakt je sterker, dus ik heb goede hoop dat we nog nodige van Adelinde gaan horen. En zo wi zo bewondering voor Nederlands team die heel goed met alle druk om gaan.