Pluspunten en minpunten van Horse Event

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:43

Ik had maar een groot minpunt, oftewel de reden waarom ik niet ben gegaan:

Er worden bijna NIETS omtrent springen gedaan..
Het is altijd maar dressuur.. Tegenwoordig ook al mennen, en western, maar waarom wordt er niet gesprongen?
Ik had graag een springclinic gezien maarja..

flashyjac

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:53

Ik had het idee dat er juist veel met springen werd gedaan in de NHB piste? Daar ben ik zelf in ieder geval een paar keer op een springclinic gestuit...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:54

Zondagochtend was er in de Bitpiste iets met springen waar na elke deelnemer werd verteld wat hij/zij nog moest verbeteren en wat wel goed ging. Heb maar een stukje gezien, maar dat was naar mijn inziens wel leerzaam.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:55

Er werd heel veel met gespringen gedaan in de NHB-pistes.
Kan het programma wel kopieren, maar dat gaat veel werk kosten. :+

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:58

Er was veelste weinig western in tegenstelling tot andere takken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:02

Ik had juist het idee dat ze heel erg hun best hebben gedaan om juist alle takken te benadrukken. Ik heb eigenlijk van alles wel wat voorbij zien komen op het programma.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:13

Ik ben gisteren geweest :j

Minpunten
- Betalen voor de toiletten, dit had best bij de entreeprijs in mogen zitten!
- Betalen voor de shuttleservice. Dit had ook best bij de entreeprijs in mogen zitten.
- Weinig toiletten. Als je moest, moest je eerst een stuk omlopen. De toiletten hadden ook wat meer verspreid over het terrein gemogen.
- EHBO. Ik heb zelf geen ongelukken zien gebeuren, maar zag het soms wel aankomen. En toen dacht ik: wat nou als er echt wat gebeurd, waar zit dan de EHBO?
- De bewegwijzering. Af en toe was het voor mij echt een doolhof.
- Een programma bij de pistes. Ik had wel een tijdschema van tevoren gemaakt, maar vaak was het zo dat er ineens iets heel anders de piste/ring in kwam dan wat er op mijn blaadje stond. Dit was bijvoorbeeld bij Susan Harris zo, zei deed haar clinic ineens binnen (wat wel logisch was met die regen en haar geverfde paard) maar dat had op de één of andere manier wel even aangegeven kunnen worden (in plaats van dat iemand dat omroept terwijl Susan al bezig was en we met tientallen mensen vlug naar de andere hal moesten lopen, waar Susan al begonnen was).
- De paden. Die waren érg blubberig door het weer, maar ik denk dat daar best wat aan gedaan had kan worden.
- Minder standhouders, jammer dat alleen de Hypo stand een vrij ruime keuze had in spullen.
- La Place. Mijn (prijzige) frietje was net wat aan de koude kant en de wachtrij was erg lang. Ik was blij dat ik zelf ook wat brood mee had genomen :j
- Mini's: erg lief, maar ze nemen wel een hele piste in beslag. Hier hadden ze beter een ''clinic-ruimte'' voor kunnen maken! Ik kom niet naar Horse Event voor een keuring die de hele dag doorgaat. Hadden ze beter daar een kleine show van kunnen maken, dat zou interessanter zijn geweest :j
- De Fokkerijwereld vond ik erg smal waardoor mensen bijna op elkaar liepen.
- Vanuit de hal waar de FNRS stond moest je dezelfde weg terug: kan beter een doorstroom van gemaakt worden.
- De paarden liepen vaak dwars door het publiek heen. In 2008 - was de vorige keer dat ik Horse Event bezocht - was het nog zo dat er een stuk was afgezet - wat iedere keer open en dicht ging, bij het gedeelte van de Bit piste dan - waar vrijwilligers dan bijstonden om het heen en weer geloop van mensen en paarden veilig te laten verlopen. Nu liep er gewoon een stuiterend paard door de mensenmassa heen.

Pluspunten
+ Gezellige sfeer, ondanks het weer en iedereen wilde elkaar helpen.
+ Overdekte tribunes.
+ Afwisseling in het programma.
+ Shuttleservice: we konden direct mee vanaf het station en ook direct - wanneer wij bij het busje stonden - weer terug naar het station. Aardige jongen zat er ook in :j
+ Prijsvragen, gratis meeneem dingetjes.
+ Clinics.
+ Goed geluid.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:25

Ben gisteren op HE geweest vond het een mooi eventment.
Vond alleen de omroepster waardeloos.
Ik weet dat ze vaker op eventmenten worden gevraagd en dat ze veel kennis hebben,
maar als iemand in een ring vol met toeschouwers van haar paard valt kan je ook wel normaal reageren.
Wij hebben met z'n alle verbijsterd staan kijken hoe ze tijdens het rassendefillé de dame met haar lipizaner te kijk zette.
Sorry hoor maar ik was in staat om haar met de microfoon op haar harses te timmeren.
Geen enkel medeleven helemaal niets.
Heb er later meerdere mensen over gehoord, misschien een idee om daar wat jong bloed voor te gaan vragen?
Ik vond het voor de dame met haar lipizaner echt sneu.
Op zo'n evenement tijdens het klappen van je paard afvallen is al erg, maar als er dan zo iemand als omroepster staat die zich helemaal leuk vind kan er bij mij echt niet in.

Hier nog een plaatje van het parkeren, daar hebben we nog even erg veel lol gehad (niet leuk maar ik kon er de humor ook wel van inzien)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vonnie op 13-09-10 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:27

@Vonnie
Het is al uitgelegd dat zij absoluut niet in de gaten heeft gehad dat iemand gevallen was!!
Dat was vanaf haar punt niet te zien.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:34

Dat wist ze wel want dat is haar verteld, en als je vraagt of je er al weer op zit om dan meteen aan de mensen te vragen of ze weer willen gaan klappen gaat er bij mij niet in.
Daarna moest de dame met de lipizaner gaan stappen anders zou ze haar nog eens aan de grond zetten.
Daarna nog wat flauwe grappen die aan onze kant niemand leuk vond zeg maar.
Eerst zeggen dat ze voorzichtig moeten zijn tig keer want er zijn kleintjes in de ring en het vervolgens aan het einde laten escaleren vind ik vreemd maargoed is mijn mening. Ze heeft notabene iemand naar de dame gestuurd om op te stappen maar toen zat ze geloof ik alweer.
Laatst bijgewerkt door vonnie op 13-09-10 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:36

Abeltje77 schreef:
maar je weet toch van tevoren dat er wel of niet een grote naam is? Dat kun je toch niet nu als minpunt aangeven?

Verder snap ik inderdaad ook niet dat mensen hun hond in die drukte meenemen...

Sta ik ook altijd van te kijken, mijn hond zou het echt niet leuk vinden de hele dag, en ook mensen die met hun hond in die grootste paardenspullen stand waren terwijl je er als mens al bijna niet door heen kwam, vind ik best gevaarlijk.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:45

Minpunten van HE2010:

* Parkeerlocatie
Ik en mijn dinnetje en verzorgster Mystralleke op Bokt kwamen voor de clinic beginnend SGW.
Ik had een 4x4 bij met 1,5paards trailer, al bij het oprijden van het parkeer terrein stonden er mensen
vast in de wei. Wij konden met enige moeite op de plek komen waar we moesten parkeren. Bij vertrek
kreeg ik de keus met paard in trailer door een modderpoel te gaan rijden waar zo ie zo de trailer vast
zou zijn gekomen. Je zou verwachten dat men bij zo'n evenement wel extra rekening houdt met zwaar
Heb dan ook medelijden met de mensen die zaterdag en zondag hun paarden moesten parkeren en vast zijn gelopen.

* De nauwe gangen bij de entree, vol met mensen dan met schrikkerige paarden/pony's erdoor lopen.
* Dat paarden en begeleiders 's ochtends die op de renbaan liepen van een naar de clinincs op het terrein bijna omver
gelopen werden door de dravers met sulky's.
* Weinig grote namen aanwezig.

Pluspunten
* Voldoende stands al was het jammer dat er een paar dicht waren vrijdag.
* Bokt stand ;-)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:51

Vonnie, ik geloof dat jij naast ons stond,gisteren :+ ;)

EHBO was vrijdag toch snel ter plaatse,binnen 5 min. dus dat vond ik vrij netjes ! :j
Beetje jammer was alleen dat het ambulance personeel,de ambulance 12 meter verder parkeerde en dat de ambulance broeders zonder iets aankwamen sjokken om eens te kijken wat er aan de hand was.
Gelukkig viel het mee,maar als het meisje mee had gemoeten op een brancard door de hobbelende bak heen,met evt rugklachten had ze daar niet vrolijk van geworden. :n
De EHBO mannen keken ook al van : huh? Was een hele rare situatie...

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:17

Ik ben zaterdag geweest en het was voor mij de eerste keer...

Ik vond het optreden van Nederlands meest succesvolle reiningamazone op weg naar Kentucky
Met medewerking van Allard Kalf heel erg leuk.
Vond Rieky Young een erg leuk mens met veel humor. Ze deed het erg leuk en Allard leek het ook erg leuk te vinden!
En het optreden Dansende paarden roepen emotie op met
Daniëlle van Mierlo , Joost Peters , Mischa Koot vond ik ook erg leuk.

minpunten

- betalen voor het toilet!
- uitrij kaart vond ik te duur vind dat dit bedrag wel gehalveerd mag worden! En vervolgens stond er gewoon niet eens iemand er op te controleren! Dat is makkelijk 5,- verdienen.
- te smalle ingang en mensen die met de mini paardjes er gewoon midden in het pad gingen staan met als resultaat dat het paardje erg onrustig was en meerdere mensen omver liep of op de voeten ging staan
- vond persoonlijk het programma boekje te duur vind dat dit net als toiletgang bij de intree prijs hoort of goedkoper!
- enthousiaste fotograven die bij de Bit piste gewoon voor je neus gingen staan zodat je vervolgens zelf niets meer zag. Beetje jammer! Heb zelf ook enthousiast foto's gemaakt, maar vind niet dat je zo anderen de voor kan gaan staan. Meerdere mensne zeiden er wat van maar de meesten waren oost-indisch doof!

pluspunten

+ het weer
+ erg leuke en mooie stands
+ programma
+ eten (al vond ik het wel wat aan de dure kant!)

Ik ging mee met een mede ruiter van de manege die mee deed aan de halve finale en finale van de zitcomp. Hierdoor heb ik veel dingen die ik graag wou zien moeten missen, maar helaas niets aan te doen. Bij de fnrs was het wel erg gezellig!

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:42

Ik was zondag op horse event samen met Typfoudt.

Minpunten:
- Betalen voor het toilet, en de lange wachtrijen bij de toiletten, en je moest er altijd wel een stukje naar toe te lopen.
- patat was niet erg warm.
- de paden lagen voor met modder en plassen water.
- de Mini's harstikke leuk voor de mensen die dat wel leuk vinden ;) Maar ik ga daar niet voor naar horse event. Zonde, hadden ze wel een leuke andere piste van kunnen maken.
- betalen voor de shuttle service, 2jaar geleden was het gratis!

Pluspunten:
- Gezellige sfeer.
- de overdekte tribunes!
- de goede service met de shuttlebus, konden gelijk mee rijden.
- Leuk programma

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:49

Borivage schreef:
* Dat paarden en begeleiders 's ochtends die op de renbaan liepen van een naar de clinincs op het terrein bijna omver
gelopen werden door de dravers met sulky's.

Wij waren er dus met de Dravers (ik zat zelf niet op de sulky) maar het is inderdaad ieder jaar vreselijk slecht geregeld. Laat ff iemand aan het einde staan de mensen erop attendeert dat er iemand met een sulky o.i.d. aankomt. Genoeg beveiligers die geen kaarten controleren, dus die kunnen daar dan wel even staan :+

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:03

miranda_x schreef:
- de Mini's harstikke leuk voor de mensen die dat wel leuk vinden ;) Maar ik ga daar niet voor naar horse event. Zonde, hadden ze wel een leuke andere piste van kunnen maken.

Goh grappig dat jij zegt dat ze er wel een andere leuke piste van hadden kunnen maken.
Ik ben nog nooit naar HE gegaan omdat het alleen maar om de grote paarden ging.
Juist nu konden de minipaarden liefhebbers , zoals ikzelf, ook eens aan hun trekken komen op HE.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:31

Vind niet dat je de mini's even kunt uitsluiten, de organisatie probeert juist iedereen tegemoet te komen en daar horen mini's ook bij. Hoe je het ook went of keert en of je het wel of niet mooi vind het zijn en blijven ook paarden. Een echte liefhebber waardeerd toch elk ras en heeft toch alleen een voorkeur voor een bepaald type of ras. Wij kwamen voor de friezen ;) mooie clinic, was het wachten waard
Laatst bijgewerkt door vonnie op 13-09-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:32

Ik ben gisteren geweest.. Het was heel jammer van het weer maar al met al toch een geslaagde dag!

- betalen voor de toiletten
- weinig zit plaatsen bij la place
- vieze en dure friet bij la place
- ik miste andere eet/drink stands
- de route dit jaar was erg verwarrend, niet duidelijk waar je heen moest en je liep jezelf snel klem
- tijdschema's klopte niet echt helemaal
- de mini paardjes

+ Ondanks de regen een gezellige sfeer!
+ Dat ik op het eerste parkeerweiland stond en dus niet vast zat in de modder
+ Geen uitrijkaart moeten afgeven dus die heb ik alvast voor volgend jaar!
+ Amable in het echt gezien!
+ Clinic Eward Gal was ook heel leuk
+ De gratis proefzakjes van Havens, pavo en subli

En om terug te komen op het programma boekje.. Ik heb gewoon het gehele programma van alle piste's uitgeprint.. Misschien voor andere bokkers een idee voor volgend jaar?

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:44

Heeft niemand van jullie zaterdag moeite gehad met de muziek die door de shows heen denderde?
Zo erg dat de gene die iets wilde vertellen nagenoeg niet verstaanbaar was?

ik vond het iig een mega ergenis!

en ik vond er te weinig standjes om echt spullen te kopen behalve Hyporama dan.

verder hebben wij een hele leuke dag gehad.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:09

Ik ben zondag geweest.

- te smalle ingang en langs als die stands van de stamboeken. Veels te druk en krap allemaal.
- bewegwijzering, kan sommige hallen pas na veel moeite vinden.

+ de minipaardjes, vond ik echt leuk een keer te zien.
+ shuttleservice, super geregeld en betalen ervoor vind ik niet erg.
+ overdekte zittrubunes, ideaal met al die regen.

Bij de minipaardjes vond ik wel erg jammer dat geen uitleg gegeven wordt of het hele keuringsgebeuren.
Vond het wel erg leuk om zo'n minipaardjes in het echt te zien en hoe verschillend ze zijn ten opzichte van de shetlanders en hun keuringen zoals ik dat gewend ben.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:19

vonnie schreef:
Dat wist ze wel want dat is haar verteld, en als je vraagt of je er al weer op zit om dan meteen aan de mensen te vragen of ze weer willen gaan klappen gaat er bij mij niet in.
Daarna moest de dame met de lipizaner gaan stappen anders zou ze haar nog eens aan de grond zetten.
Daarna nog wat flauwe grappen die aan onze kant niemand leuk vond zeg maar.
Eerst zeggen dat ze voorzichtig moeten zijn tig keer want er zijn kleintjes in de ring en het vervolgens aan het einde laten escaleren vind ik vreemd maargoed is mijn mening. Ze heeft notabene iemand naar de dame gestuurd om op te stappen maar toen zat ze geloof ik alweer.
Helemaal mee eens. Ik vond het ook laag bij de grond...

vonnie schreef:
Vind niet dat je de mini's even kunt uitsluiten, de organisatie probeert juist iedereen tegemoet te komen en daar horen mini's ook bij. Hoe je het ook went of keert en of je het wel of niet mooi vind het zijn en blijven ook paarden. Een echte liefhebber waardeerd toch elk ras en heeft toch alleen een voorkeur voor een bepaald type of ras. Wij kwamen voor de friezen ;) mooie clinic, was het wachten waard
Uitsluiten hoeft niet, maar om nu een hele dag paarden te gaan keuren... Een clinic-show-demo-whatever is ook al goed genoeg. :j

Ik vond het leuk, ondanks de regen. Maar toch minder leuk dan voorgaande jaren... Scheelt mssn omdat ik er dan altijd drie dagen bij was en tijd zat had. Ik miste ook wel enkele 'groten' en lijk minder opgestoken te hebben dan voorgaande jaren... Eten en drinken natuurlijk belachelijk duur, zoals op elk evenement en over het WC-betalen nog maar te zwijgen...

Vond het wel top dat ze traktors inzetten. Wij hebben de slotshow gelaten voor wat het is en zijn eerder doorgegaan. Parkeerkaart gekocht, niet hoeven inleveren... :Z

Maar dat let me niet om volgend jaar terug te gaan. Mét parkeerkaart van dit jaar. :Y)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:03

Ladyloe schreef:
Ik ben gisteren geweest.. Het was heel jammer van het weer maar al met al toch een geslaagde dag!

- weinig zit plaatsen bij la place
- vieze en dure friet bij la place
- ik miste andere eet/drink stands
- de route dit jaar was erg verwarrend, niet duidelijk waar je heen moest en je liep jezelf snel klem
- tijdschema's klopte niet echt helemaal
- de mini paardjes

+ Ondanks de regen een gezellige sfeer!
+ Dat ik op het eerste parkeerweiland stond en dus niet vast zat in de modder
+ Geen uitrijkaart moeten afgeven dus die heb ik alvast voor volgend jaar!
+ Amable in het echt gezien!
+ Clinic Eward Gal was ook heel leuk
+ De gratis proefzakjes van Havens, pavo en subli

En om terug te komen op het programma boekje.. Ik heb gewoon het gehele programma van alle piste's uitgeprint.. Misschien voor andere bokkers een idee voor volgend jaar?

Er waren natuurlijk voldoende zitplaatsen, alleen de helft was buiten en dus geen optie. Maarja... het weer daar kan ook niemand aan doen. Wij hadden ook moeite met een plekje vinden, en zijn tot twee keer toe bij anderen aan zo'n lange tafel gaan zitten. Deed gelukkig niemand moeilijk over.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:57

Ik vond de mini's wel een goed idee. Alleen hadden ze dit in de kleinere PaardenSporthal moeten houden achteraan het terrein. De clinics die in de PaardenSporthal werden gehouden konden dan in de grotere hal achter het Wellness Centre gehouden worden. Dan zijn de clinic-hallen dichter bij elkaar en moet je niet te ver lopen.
Laat ze maar ieder jaar een ander ras daar hun keuring of wereldkampioenschap houden. Dan leren we meerdere rassen kennen en appreciëren. Het Minipaard vond ik een goede start. Groot of klein, het zijn allemaal paarden/pony's.
Ik vind het zelfs knap van de organisatie dat ze het wereldkampioenschap Minipaarden naar Horse Event hebben kunnen halen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:11

Ik was er vrijdag en er viel mij wel iets op bij de show 's avonds. Na de show van de Future Guys kwamen aansluitend de Kentucky gangers voorbij die volgens mij dachten dat ze ook stunts moesten uitvoeren. Iedereen reed om het hardst tot het fout ging met het geleende vierspan ponies van Ijsbrand Chardon. Overigens was de EHBO daar wel snel bij. Maar toch, paardrijden is toch niet alleen spectakel?? Snelheid kan leuk zijn, maar niet als je er geen controle over hebt. Bijna was er geen Kentucky voor Ijsbrand.

Minpunten
- Betalen voor de toiletten
- Chaotische organisatie (fokkerijwereld erg krap, geen stalmeester in de buurt voor deelnemers, paarden door het publiek, publiek op de drafbaan)

Pluspunten
+ Overdekte tribunes
+ Interessant programma
+ Nette stallen voor deelnemers