Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:37

xxnienke94 schreef:
jeetje!
daar zal je zeker van geschrokken zijn!

de foto's staan ergens in een berichtje van ts


blz 1..

ik schrok er wel en beetje van
zo'n wond heb ik nog nooit gezien

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:37

Wat erg zeg!

Hopen dat het goed komt!

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:45

het is een lelijke wond ts,maar het komt vast weer goed.
wel zal hij er een flink litteken aan overhouden,en hopelijk dat hem dat niet bellemerd in de beweging.
ik heb ze nog wel erger gezien.........en ook die wonden kwamen weer dicht.
heel veel succes.

Anoniem

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:11

alsof die band helemaal veilig is, die band heeft anders ook nog hele scherpe randjes omdat die zo dun is hoor, denk dat die haast meer snijd als je pech hebt ;) denk dat je niets rond de wei moet spannen wil je een 100% veilige wei wilt hebben.

Maar ts, je hebt zoveel geluk gehad. Ben maar blij dat er niets beschadigt is. De onze is een aantal weken door de draad gedaan/gerolt en waren toch mooi 2 pezen van kapot en dan was het bot nog een beetje beschadigt. Vind de wond bij die van jou ook erg oppervlakkig, wat is de reden dat ze niets hechten?

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:21

Wat onhandig...
Maar gelukkig voor jou en je paard dat er niks ernstigs is behalve een hap uit je geld ;)

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:37

Daar schrik je idd behoorlijk van!
Wat word er eigenlijk verder met de wond gedaan op de kliniek als ik vragen mag? Tipje voor het behandelen van de wond: Mesitran.
[MD] Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)
[MD] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking
[MD] Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Je kan (voor wat ik heb begrepen uit de topics) contact opnemen met de fabrikant waarbij je foto's toestuurt. Ze doen volgens mij namelijk onderzoek of het ook op veterinair gebied op de markt gebracht kan worden (is nu voor mensen gewoon in de apotheek te koop). In ruil voor regelmatige foto-updates sturen zij jou dan gratis een doos tubes op. Ik heb het zelf ook gebruikt en kan er alleen maar positief over zijn!
Beterschap iig met je paard.

3timesmom

Berichten: 1329
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:45

veel beterschap met je paard. Ik heb hetzelfde meegemaakt met die van mij toen ze 2 was. De herstelperiode heeft een hele poos geduurd. Ze is wel gehecht geweest maar de hechtingen zijn op de 10 de dag nog opengegaan. Nu heeft ze wel een litteken maar ze heeft er verder geen last van. Alleen als ze veel op stal staat gebeurt het dat ze wat stijf is, maar meestal is er niets aan de hand. Ik hoop dat het bij jou ook terug in orde komt. Ik had trouwens ook koord en meteen vervangen door lint.

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:30

Even een Prio update:
Met Prio gaat het goed, hij staat nog steeds in de kliniek en moet nog zeker een week of 2 blijven.
Gisteren weer verband verwisseld en het zag er ongeveer hetzelfde uit als dinsdag. Heb geen foto's helaas.
Maandag weer verband wisselen waar ik bij ben dus dan maak ik nieuwe foto's. Hij gedraagt zijn eigen nog steeds
voorbeeldig. Hij ziet er alleen uit om op te schieten. Hij mag niet gewassen worden en meneer vind het dus heerlijk
om in zijn eigen mest te rollen. Ik heb maar even spray gekocht voor witte paarden om vlekken te verwijderen, ben
benieuwd of t werkt!.Hij is in ieder geval vrolijk en lief voor het personeel daar! Groetjes Cindy

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 14:14

Vanmorgen weer even bij mijn vriendje geweest. Mijn dochters eens meegenomen. En Prio vond het heerlijk dat ze er bij waren joh!
Je zag hem echt nog vrolijker worden!! Hij kreeg lekkere wortels en kusjes van de meiden en tja dat vind ie nou eenmaal heerlijk.
De meiden missen Prio ook echt,hij is al weer bijna 2 weken in Roosendaal. Normaal gaan ze elke week wel een paar keer mee naar hem toe,
maar ja dat gaat nu niet. En ik mis hem ook! Kan niet zomaar even naar hem toe, al is het alleen maar om hem een aai over zijn bol te geven,of zijn lekkere koppie te zien,borsteltje er over te halen. Ik mis Prio gewoon!!

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:15

heet jij ook Cindy??
hihi ik ook....
en DMR op de vorige pagina bedoelde mijn paard...
die heeft ook in koord gehangen en staat al 9 weken op de uithof
was kantje boord
heeft een bloed transfusie gehad (doen ze maar 1 of 2 x per jaar) hij heeft 6 liter bloed en 20 liter vocht gehad (en zijn totale vochtvolume schatten ze op 36 liter, moet je na gaan wat er uit was als er 26 liter in is gestopt) hij was in shock
3 pezen door, bot bloot etc
en toch heeft hij gevochten en mag hij binnen een maand naar huis

foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=4OUKB7EN ook zeker niet bekijken als je daar niet tegen kan!!!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:26

Beterschap voor je paard!
Mijn vorige merrie heeft op die plek een zelfde wond gehad.
Nog groter zelfs. Deze is wel gehecht toen in Utrecht en heeft 2 weken in het gips gestaan. Het heeft gelukkig gehouden en na 34 dagen kliniek was ze weer thuis. En kon ik rustig weer beginnen met stappen.
Ik denk dat die Mesitran hier wel mooie resultaten kan geven.

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:08

CindyUniek schreef:
heet jij ook Cindy??
hihi ik ook....
en DMR op de vorige pagina bedoelde mijn paard...
die heeft ook in koord gehangen en staat al 9 weken op de uithof
was kantje boord
heeft een bloed transfusie gehad (doen ze maar 1 of 2 x per jaar) hij heeft 6 liter bloed en 20 liter vocht gehad (en zijn totale vochtvolume schatten ze op 36 liter, moet je na gaan wat er uit was als er 26 liter in is gestopt) hij was in shock
3 pezen door, bot bloot etc
en toch heeft hij gevochten en mag hij binnen een maand naar huis

foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=4OUKB7EN ook zeker niet bekijken als je daar niet tegen kan!!!


Hoi Cindy (toevallig he!)
Godsamme dat is een wond man!! Dat is wel een graadje erger dan die van Prio! Bij Prio is het alleen een lelijke vleeswond en een pees geraakt (niet door gelukkig). Hij staat nu bijna 2 weken in Roosendaal bij Visdonk, en het ziet er nog niet uit dat ie deze week naar huis mag. Maar hij staat daar goed. Hebben ze over jou paard gezegd hoe lang het gaat duren voordat ie weer wat hersteld is? En gaat het helemaal goed komen met hem? Wat zal jij geschrokken zijn ook!Beetje brutale vraag...maar.. hebben ze tegen jou gezegd wat het allemaal gaat kosten ongeveer? Ik ben daar zo benieuwd naar straks bij Prio. Ze kunnen mij weinig zeggen... Er is daar een tijdje terug een paard geweest met een soort gelijke wond, dat paard is onder narcose gehecht en daar 3 weken gebleven en die moesten ongeveer 2500euro betalen. Prio is gelukkig wel verzekerd maar ik moet zelf 25procent betalen en ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten! Dus als iemand een indicatie kan geven van wat ie zelf ooit heeft moeten betalen bij een opname..... Graag even melden!!
Heel veel sterkte met jou vriendje. En hij is echt een vechter!! Dat heeft ie al bewezen, veel succes straks met revalideren...
Groetjes Cindy en Prio
Laatst bijgewerkt door goldy007 op 21-09-10 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:15

Needje schreef:
Beterschap voor je paard!
Mijn vorige merrie heeft op die plek een zelfde wond gehad.
Nog groter zelfs. Deze is wel gehecht toen in Utrecht en heeft 2 weken in het gips gestaan. Het heeft gelukkig gehouden en na 34 dagen kliniek was ze weer thuis. En kon ik rustig weer beginnen met stappen.
Ik denk dat die Mesitran hier wel mooie resultaten kan geven.


Hey hallo, mag ik jou vragen hoe lang je bezig bent geweest met revalideren? Was bij jou merrie ook verder niks geraakt, dus alleen een vleeswond ook? En hoe ziet het litteken eruit nu,en heeft ze er veel last van en/of gehad? Ik ben erg benieuwd naar dit soort verhalen van ervaringsdeskundigen(haha). Heb jij zelf ook Mesitran gebruikt op de wond? Of heb jij na de kliniek nog andere speciale zalfjes/cremes gebruikt of iets anders moeten doen? Sorry dat ik zoveel vraag maar ik ben graag voorbereid op wat er allemaal nog komen gaat! Veel liefs Cindy en Prio

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:21

Jeetje zeg dat is een flinke wond en die van DJ ook!
Ik snap dat jullie erg geschrokken waren!

Het is maar goed dat je die avond nog ging kijken bij hem!

Heel veel sterkte met het herstel!
Hopelijk mag hij gauw weer naar huis!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:46

iloveyah87 schreef:
Jeetje zeg dat is een flinke wond en die van DJ ook!
Ik snap dat jullie erg geschrokken waren!

Het is maar goed dat je die avond nog ging kijken bij hem!

Heel veel sterkte met het herstel!
Hopelijk mag hij gauw weer naar huis!


Ja je moet er niet aan denken als ik die avond niet meer was gaan kijken...
Die woensdag had ik er geen vertrouwen in nu bijna twee weken later weet ik
dat het goed komt en dat ie er als het goed is niks aan over gaat houden(tja een
lelijk litteken)En ik hoop stiekum dat ie volgend weekend toch wel mee naar huis mag
want ik mis hem echt!!

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:02

Ahh Nou ik ga voor jullie duimen hoor!
Wel fijn dat de vooruitzichten zo zijn!

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:08

goldy007 schreef:
Needje schreef:
Beterschap voor je paard!
Mijn vorige merrie heeft op die plek een zelfde wond gehad.
Nog groter zelfs. Deze is wel gehecht toen in Utrecht en heeft 2 weken in het gips gestaan. Het heeft gelukkig gehouden en na 34 dagen kliniek was ze weer thuis. En kon ik rustig weer beginnen met stappen.
Ik denk dat die Mesitran hier wel mooie resultaten kan geven.

Hey hallo, mag ik jou vragen hoe lang je bezig bent geweest met revalideren? Was bij jou merrie ook verder niks geraakt, dus alleen een vleeswond ook? En hoe ziet het litteken eruit nu,en heeft ze er veel last van en/of gehad? Ik ben erg benieuwd naar dit soort verhalen van ervaringsdeskundigen(haha). Heb jij zelf ook Mesitran gebruikt op de wond? Of heb jij na de kliniek nog andere speciale zalfjes/cremes gebruikt of iets anders moeten doen? Sorry dat ik zoveel vraag maar ik ben graag voorbereid op wat er allemaal nog komen gaat! Veel liefs Cindy en Prio

Heb je de topics uit mijn eerdere reactie al doorgelezen? Vooral het paard in het 2e topic heeft een erg schokkende wond. Van het gat in haar hals is nu alleen nog een deukje zichtbaar en er is gewoon weer de normale kleur haar terug gegroeid. De zalf gaan volgens mij ook wildvlees vorming tegen.

Stybba schreef:
Daar schrik je idd behoorlijk van!
Wat word er eigenlijk verder met de wond gedaan op de kliniek als ik vragen mag? Tipje voor het behandelen van de wond: Mesitran.
[MD] Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)
[MD] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking
[MD] Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Je kan (voor wat ik heb begrepen uit de topics) contact opnemen met de fabrikant waarbij je foto's toestuurt. Ze doen volgens mij namelijk onderzoek of het ook op veterinair gebied op de markt gebracht kan worden (is nu voor mensen gewoon in de apotheek te koop). In ruil voor regelmatige foto-updates sturen zij jou dan gratis een doos tubes op. Ik heb het zelf ook gebruikt en kan er alleen maar positief over zijn!
Beterschap iig met je paard.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:45

goldy007 schreef:
Needje schreef:
Beterschap voor je paard!
Mijn vorige merrie heeft op die plek een zelfde wond gehad.
Nog groter zelfs. Deze is wel gehecht toen in Utrecht en heeft 2 weken in het gips gestaan. Het heeft gelukkig gehouden en na 34 dagen kliniek was ze weer thuis. En kon ik rustig weer beginnen met stappen.
Ik denk dat die Mesitran hier wel mooie resultaten kan geven.


Hey hallo, mag ik jou vragen hoe lang je bezig bent geweest met revalideren? Was bij jou merrie ook verder niks geraakt, dus alleen een vleeswond ook? En hoe ziet het litteken eruit nu,en heeft ze er veel last van en/of gehad? Ik ben erg benieuwd naar dit soort verhalen van ervaringsdeskundigen(haha). Heb jij zelf ook Mesitran gebruikt op de wond? Of heb jij na de kliniek nog andere speciale zalfjes/cremes gebruikt of iets anders moeten doen? Sorry dat ik zoveel vraag maar ik ben graag voorbereid op wat er allemaal nog komen gaat! Veel liefs Cindy en Prio


Je kon de pezen zien lopen, maar die waren gelukkig niet beschadigd.
Ik denk dat het ong een half jaar heeft geduurd voor ik weer naar de club ging.
Heb zelf verder geen zalf of iets gebruikt.
Foto van litteken zal ik vanavond wel zoeken.

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:04

dj zou 3 maanden ongeveer duren
hij staat er nu 9 weken en moet nog 3 of 4 weken dus klopt aardig
schatting 3000/4000 euro
kansen 70-80% op goed herstel dat hij rijpony kan worden en pijnvrij is enzo! daar heb ik het dan ook voor gedaan :j

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:18

Afbeelding

Niet heel fraai, maar moet zeggen dat t uiteindelijk nog aardig bijgetrokken is. Mensen die van niets wisten viel het toen iig niet meteen meer op.
Die plek onder op de kogel is van het gips.

Iets meer ingezoomd
Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10415
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:23

ik wil even reageren op het stroomkoord \lint er zijn opzetstukjes te koop die je op het draad kan zetten en die snijden je lint door als er druk op komt. zo voorkom je dus dat paarden erin vast komen te zitten. je paard heeft een vervelende wond en ik wil je sterkte wensen ,ik hoop dat ie snel geneest

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:29

Och jeetje!
Sterkte met de genezing en revalidatie! Ik hoop dat alles voorspoedig gaat!

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:33

jeetje ik wens je veel succes met dit gebeuren, heb zelf ook wel eens een paard gevonden op stal met een gat in zn been was niet fijn en dat paard was niet eens van mij. had de hele nacht zo gestaan en was niet optijd ontdekt. Is wel goedgekomen

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:39

He jakkes wat een akelige wond.
Heb het twee jaar geleden helaas ook meegemaakt met een veulen wat een drama. Die was ook vast komen te zitten in het draad. Was er wel erger aan toe want had daarbij ook haar been gebroken. Heeft een aantal weken op kliniek gestaan en uiteindelijk heeft de wond haar de das omgedaan en moest ik haar helaas laten inslapen. Beestje zat natuurlijk wel met haar been in het gips dus was moeilijker te behandelen omdat iedere keer het gips eraf moest, veulen onder narcose en dat is bij jou natuurlijk niet.
Kan me dus heel goed voorstellen dat je afziet en dat het spannend is. Maar je paardje is in goede handen ze kunnen het goed in de gaten houden daar. Heel veel succes en sterkte ermee!

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:50

jeetje, dat was zeker schrikken!
De wond ziet er ook akelig uit, nu maar hopen dat het weer helemaal goed komt, maar als ik het zo lees denk ik het wel.