[WN] Split van Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:13

mijn paard staat er altijd tip top bij.scheelt dat ze het fijn vind om gefroebelt te worden...

@qH - ja dahag :evaw: - ik zal van rotterdam naar limboland rijden voor stiekies...
er zit hier niemand in de buurt, helaas. dus liever los als lelijk.
hoeveel moeten er in ? hetzelfde principe als met vlechtjes ?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:15

Ik doe er iets van 80 in. Half uurtje werk ;) (ja ik ben snel :+ )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:19

@ HT - ^)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:19

dus kortom: er rijden bij alle organisaties goede ruiters, maar in een sommige organisaties word er dus door de top ook weinig voorbeeld gegeven aan de mindere/beginnende ruiters.

jammer hoor, want iedereen gaat naar show met de beste bedoelingen, en niet om zich zelf voor schandaal te zetten.
maar heb je dus soms een slecht voorbeeld.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:22

quarterH schreef:
sliding: er is toch nergens gezegt dat er geen goede ruiters/showen bij de wran kunnen zitten? alleen dat het niveau daar over algemeen niet zo goed is en men daar weinig doet aan show zoals het zou moeten. dus wtf is je punt?

HumbleTalent schreef:
Die mensen stammen uit de oude tijd Sliding. Die hebben niet zo zeer bij geleerd als wel het niveau van de WRAN gedaald is. Daarbij zijn het gros van deze mensen pro's en showen op meer wedstrijden dan alleen WRAN en gaan zij naar Amerika. Dus het is niet gek dat zij bijleren. Deze dingen zijn niet haalbaar voor de gemiddelde WRAN ruiter. Dus je mag er niet vanuit gaan dat de WRAN ruiters op deze zelfde manier zullen bijleren!!

Mijn punt is dat je niet iedereen over één kam moet scheren. :\

Er wordt hier over de WRAN ruiters gepraat als zijnde een gelijk groep, je hebt er verschillende types bij zitten inderdaad.

Maar er zitten ook wel degelijk ruiters bij die wel zo goed als mogelijk voor de dag willen komen.
Nou moet ik natuurlijk weer voorbeelden geven :+
Nou bijv Paulette Zorn , Angela van Duyvenbode, Nienke Hoeksema, Fleur Medema en Lars Hadders ;)
Deze ruiters waren er toevallig allemaal bij afgelopen wedstrijd.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:23

Mister01 schreef:
dus kortom: er rijden bij alle organisaties goede ruiters, maar in een sommige organisaties word er dus door de top ook weinig voorbeeld gegeven aan de mindere/beginnende ruiters.

jammer hoor, want iedereen gaat naar show met de beste bedoelingen, en niet om zich zelf voor schandaal te zetten.
maar heb je dus soms een slecht voorbeeld.

Maar nu dus niet meer, want nu kun je open en bloot op bokt lezen wat ongeveer de bedoeling is en verwacht wordt. No excuses anymore! :7

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:23

HumbleTalent schreef:
Mayflower schreef:
In het regelboek van de ApHC staat nadrukkelijk dat het niet mag. Er mogen geen tastharen verwijderd worden. Wel mag je natuurlijk je paard scheren en de manen roachen (doe ik ook altijd), je mag alleen de tastharen niet scheren.

Dan staat toch in het regelboek nadrukkelijk dat het wel mag? Duke vroeg of ze de manen mag afscheren (roachen wat ik begrepen heb) en dat mag dus..

Oeps sorry! Dan heb ik het verkeerd gelezen, dacht dat het over scheren van tastharen ging :o

Helemaal met Susan eens trouwens over het goed voor de dag komen op een show!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:26

sliding schreef:
quarterH schreef:
sliding: er is toch nergens gezegt dat er geen goede ruiters/showen bij de wran kunnen zitten? alleen dat het niveau daar over algemeen niet zo goed is en men daar weinig doet aan show zoals het zou moeten. dus wtf is je punt?

HumbleTalent schreef:
Die mensen stammen uit de oude tijd Sliding. Die hebben niet zo zeer bij geleerd als wel het niveau van de WRAN gedaald is. Daarbij zijn het gros van deze mensen pro's en showen op meer wedstrijden dan alleen WRAN en gaan zij naar Amerika. Dus het is niet gek dat zij bijleren. Deze dingen zijn niet haalbaar voor de gemiddelde WRAN ruiter. Dus je mag er niet vanuit gaan dat de WRAN ruiters op deze zelfde manier zullen bijleren!!

Mijn punt is dat je niet iedereen over één kam moet scheren. :\

Er wordt hier over de WRAN ruiters gepraat als zijnde een gelijk groep, je hebt er verschillende types bij zitten inderdaad.

Maar er zitten ook wel degelijk ruiters bij die wel zo goed als mogelijk voor de dag willen komen.
Nou moet ik natuurlijk weer voorbeelden geven :+
Nou bijv Paulette Zorn , Angela van Duyvenbode, Nienke Hoeksema, Fleur Medema en Lars Hadders ;)
Deze ruiters waren er toevallig allemaal bij afgelopen wedstrijd.

Het is niet de bedoeling om ruiters over 1 kam te scheren, zeker niet. Het is alleen wel opvallend dat dit vrijwel alleen bij de WRAN voorkomt.

En ja ik zag in Haaksbergen ook een aantal goed verzorgde aan start. Zelfs 1 met een heel mooi showmanshippakje, maar ik zag er ook een aantal met verschoten jeans en een ordianaire blouse rond rijden.

quarterH

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:35

er zijn altijd en overal uitzonderingen.
maar even grof genomen zijn de 'goede showoutfits' een uitzondering bij de wran
en de 'onverzorgde/niet weten hoe het moet/geen aandacht besteed aan outfits' uitzondering bij aqha ed.

als we het steeds over de uitzonderingen gaan hebben schiet het niet op he.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:35

zolang mensen denken dat "het niet hoeft " zal dat ook zo blijven...
jammer. presentatie is en blijft belangrijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:38

alhoewel ik ook niet aan alle eisen zou voldoen :D (maar ik doe mn best )

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:40

HumbleTalent schreef:
Het is niet de bedoeling om ruiters over 1 kam te scheren, zeker niet. Het is alleen wel opvallend dat dit vrijwel alleen bij de WRAN voorkomt.

En ja ik zag in Haaksbergen ook een aantal goed verzorgde aan start. Zelfs 1 met een heel mooi showmanshippakje, maar ik zag er ook een aantal met verschoten jeans en een ordianaire blouse rond rijden.

Daar moet ik zeker gelijk geven, die heb ik ook zeker in N Pekela zien rijden. :oo
Maar iedereen moet het leren en de één let er beter op als de ander, en jouw topic zal dit misschien al heel wat aan verbeteren.
Maar het irriteert mij als er de hele tijd zo neerbuigend wordt gedaan over de WRAN ruiters.

Wij hebben zelf ook Quarters en zullen vast eens AQHA/NQHA starten.
Zijn wij dan ineens veel beter, dan toen wij alleen WRAN starten?.
Ook bij de AQHA moeten er laatsten zijn := .

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:44

Ik vind het vaak zo jammer dat mensen denken iets leuks aan te hebben maar wat hun eigenlijk helemaal niet staat. En dan vraag ik me af, hebben die mensen geen vrienden?? Niemand die zegt goh meid kan je niet beter enz enz... Als ik iemand zie die een stevig bovenlijf heeft incl. zwembandje in alleen maar een slinky waar je dus alles in ziet en wat het eigenlijk alleen maar accentueerd, vind ik altijd zo sneu. Want met een mooie blouse/jasje valt die rol niet op en zie je er een stuk charmanter uit.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:51

klopt CC! en het voordeel is dat we een amerikaanse sport beoefenen en er dus daarin genoeg rekening wordt gehouden met plus-size :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:06

dit topic ging toch over shows en niet over wran? heb ik niet echt gelezen in ieder geval :)

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:13

crazycactus schreef:
Ik vind het vaak zo jammer dat mensen denken iets leuks aan te hebben maar wat hun eigenlijk helemaal niet staat. En dan vraag ik me af, hebben die mensen geen vrienden?? Niemand die zegt goh meid kan je niet beter enz enz... Als ik iemand zie die een stevig bovenlijf heeft incl. zwembandje in alleen maar een slinky waar je dus alles in ziet en wat het eigenlijk alleen maar accentueerd, vind ik altijd zo sneu. Want met een mooie blouse/jasje valt die rol niet op en zie je er een stuk charmanter uit.

Ook valt mij op dat ruiters proberen de juiste kleurencombi uit te zoeken voor hun paard, maar er dan niet op letten of die kleur ze zelf wel staat. Het paard ziet er dan leuk uit, maar de ruiter niet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:13

reining ein, andere diciplines kan idd beide

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:45

spicegirl schreef:
en volgens mij worden tassles aan het hoofdstel liever niet gezien in de pleasure ?

tassels moeten ze sowieso verbieden, hoort imo in het rijtje met bolotie en revolver :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:52

Tsk! Een bolotie is een do!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:56

HumbleTalent schreef:
spicegirl schreef:
en volgens mij worden tassles aan het hoofdstel liever niet gezien in de pleasure ?

Alles wat kan bewegen wordt liever niet gezien bij de pleasure.

Ja donkere teugels valt inderdaad ook wat voor te zeggen ivm dat ze minder opvallen.

hmmm, en mijn hoofdstelletje uit mijn profiel?
Anders doe ik tòch het snaffeltje aan de two-ear.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:03

leuk hoofdstelletje, maar het is geen pleasure/show hoofdstel.maar wel beter als een snaffle aan een oortjes hoofdstel!
het lijkt wel of je bit te groot is

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:05

Bit zat vreselijk scheef op de foto's. Hangt nu netjes recht hoor.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:06

dan heb ik nix gezegd.. ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:39

Laatst bijgewerkt door HumbleTalent op 26-08-10 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:40

Geen plaatjes jatten HT :P