1e keer aan de dekens,DRAMA! hoe doen jullie het toch....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:45

ik heb een haf. maar gelukkig pas die goed in een maat 175 ook kwa eten eten staat de deken niet strak :)

nee geen problemen mee

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 09:45

grid, hij trekt idd naar achter over de ronde billekes,staat dan strak.hoe is dit op te lossen dan?andere pasvorm van deken?

idd shetties,precies wat je beschrijft :-)

regendeken heeft de merrie op (de witte) dit was denk ik een kleine maat.Bij de rest heb ik eigenlijk de regendekens nog niet opgedaan in de wei. :o

haha ik laat de zomerdekens maar lekker even voor wat het is en ga maar beginnen met de regendekens,Hopelijk passen deze wel :+
al heb ik op mijn merrie (de witte) een 205 gepast, die ligt van voor heel netjes,alleen achter vind ik hem lang.
Zal er eens een foto van nemen.

175 gaat hier zeker niet passen :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 00:08

nou mijn ZE merrie past de HH zomerdeken perfect van 195, helaas heeft ze hem nu op met een niet al te leuke reden.ze heeft koliek en haar eczeemdeken was zeiknat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:13

timokyana schreef:
de katoenen lag in het begin ook goed,maar toen hij terug het land op ging, trok hij erg naar achter en zat toen strak om de borst. (maatje te klein toch?)
de enigste op wie de katoenen redelijk leek te liggen is de bonte :-)

als ze erg naar achteren trekken zijn ze meestal eerder net te ruim dan te krap, want dan hebben ze voor de ruimte om naar achteren te trekken...
of de pasvorm sluit niet helemaal goed aan op dat paard...
in ieder geval is erg naar achteren trekken niet fijn inderdaad...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:19

Ik zit ook een beetje met het probleem dat ik moeilijk een passende regendeken voor mijn pony kan vinden. Pony is 1.36m. Heb nu een regendeken in maat 165 van BR en wat betreft de maat is die prima. Alleen de pasvorm bij zijn borst/hals is niet fijn. Als ik 'm op doe zit ie goed, maar schuift idd ook naar achter doordat het hals deel te ruim is, en dan trekt ie strak rond zijn borst, schoft en schouder. Laatst nog een andere deken besteld en die zat bij zijn borst supermooi, alleen was die véél te kort bij zijn billen en te breed zodat hij aan de zijkanten tot heel laag hing.
Welk merk is wat krapper bij de hals zeg maar zodat het niet naar achter schuift, maar knelt verder niet bij de schouder?

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:57

timokyana schreef:
pfff, idd zeg,zo anders qua bouw.vreemd eigenlijk,of zouden er gewoon weinig koudbloeden onder een deken gaan.

Ik denk dat vroeger de meeste koudbloedjes inderdaad bloot door het leven gingen, maar tegenwoordig worden ze steeds populairder, en zullen ze dus ook meer dan vroeger onder een deken worden gezet. Waarom er door de fabrikanten niet op ingesprongen wordt is mij ook een raadsel en een grote irritatie.

Mijn Belg staat trouwens onder een WeatherBeeta Orican Freestyle maatje 7'3. Past verrassend goed.

Natasja_ygor

Re: 1e keer aan de dekens,DRAMA! hoe doen jullie het toch....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:11

Mijn fjordje heeft 2 maten 175 zitten
Perfect :)
Merk is volgens mij sectolin (?) en nog een maar zou ik even op moeten zoeken

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:28

welke amigo 190 heb jij op de foto?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:55

OK zover ik kan zien:
Timo X horse ligt goed en inregenen hoef je niet bang voor te zijn. Als het al regent houd het paard zijn hoofd laag naar beneden en die deken ligt goed aan op de hals.

De BR lijkt idd iets klein. En ook erg hoog gesloten op de hals.

Kyana
X horse lijkt mij niet te kort. Ik denk dat als je de bilkoorden dicht doet en evt een touwtje achterlangs ipv bilkoorden zal de deken achterop ook "dichter" zijn ;)

De blauwe 205 is imo te groot. Te lang over de kont en te hoog gesloten voor op de hals. Dat laatste is ook het model van de deken ;)

Balou met amigo
Te gesloten op de hals, daar gaat ie schuurplekken van krijgen. Kwa lengte wel goed.

BR ligt kwa hals veel beter maar zou iets langer mogen. Het kan wel.

Nienke
Amigo
Is imo goed. is ook gesloten op de hals, maar ook hier dat is de vorm van de deken. zij heeft denk ik iets minder nek dan die andere ;) :+ Kwa lengte is die goed.

BR ligt op haar ook goed. Lengte is ok en kwa hals is deze iets ruimer.

Hoop dat je er iets aan hebt. meer vragen hoor ik het wel.

timokyana

Re: 1e keer aan de dekens,DRAMA! hoe doen jullie het toch....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:01

thx!!
vandaag is een bokker mij komen helpen,echt super bedankt nog!
over het algemeen past alles prima,alleen ik moet nog een 195 voor balou hebben (200grams)
nog even kijken hoe ze het er mee doen buiten , is nu nog te warm ;-)