Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:04

MarisJj schreef:
Deze pony is bij lange na niet 1.65 hoor! :\
Verder vind k et er niet heel lekker uit zien.... en idd beetje raar nu vinden je ouders t niet goed, maar straks wel!?

Zij zal haar paard wel beter kennen dan jij zker?
WAAR EBK IN GODSNAAM GEZEGD DAT ZE HET NIET GOED VINDEN?? ><

MarisJj

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:06

Dat kan je toch zelf ook zien dat dit lang geen 1.65 m is....
Sjongejonge reageer niet zo aangebrand zeg :\

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:07

MarisJj schreef:
Dat kan je toch zelf ook zien dat dit lang geen 1.65 m is....
Sjongejonge reageer niet zo aangebrand zeg :\

Ben het gewoon zat, dat iedereen zegt van mijn ouders dit mijn ouders dat. lees even andere reacties, dan zal je al heel wat weten ;)
trouwens dat is ze wel.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:13

Paardje haalt de 1.60m sowieso niet, dat zie je zelfs van een foto.
Daarnaast moet ik zeggen dat het niet mijn type paard is, verhoudingsgewijs spreekt die me niet erg aan.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jij er fijn op kan rijden :)

Veel succes met het kijken naar een paard, mocht het zover zijn zou ik wel wat meer paarden bekijken om je blikveld te verruimen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:21

Ik ben benieuwd wat je ouders zeggen, in ieder geval fijn dat je het paardje zolang mag uit proberen! Dat hoor je niet vaak.

En waarom zou dit meisje niet goed op de pony passen? Haar benen komen niet onder het paardje uit, ze is er niet te zwaar voor.
Ik kan niet geloven dat de pony veel last heeft van haar, dus die opmerking vond ik een beetje banketstaaf tegenover TS.

Soms ben je wel iets hard in de hand (op die "aan de teugel" foto). Kan ook momentopname zijn, maar daar kun je de volgende keer even op letten :j Verder moet je het zelf weten of je met rijschoenen rijd of met gympe. Ik vind rijschoenen wel fijner, maar dat is ieder zijn ding ;)

Veel plezier in de uitprobeer periode! Hopelijk zien je ouders dat je het aankan :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:26

Ik vind het een leuk dier, maar ik vind het inderdaad ook geen mooie combinatie. ;)

Ook ik ben het er mee eens dat dit paardje geen 1.65 is. Die haalt het diertje niet.

Over de schoenen wil ik het volgende kwijt: Ik rijdt zelf ook met dat soort schoenen en vind het ook fijner dan Jophurs ed, sowieso krijg ik deze niet om mijn kuiten. Ook al ben ik nu over gestapt naar bergschoenen wat mij ook zeer zeker bevalt! :D

Op de ene foto vind ik dat je enorm hard in de hand bent en op de andere foto juist weer niet, dit kan natuurlijk zijn doordat je de eerste keer erop zit. Waarschijnlijk zal het met een ander zadel en een normale trens ook anders uitzien.

Verder mocht je het diertje kopen, veel plezier ermee :)

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:49

eum mensen , k heb mn PAARD wel laten meten hoor , ze is ietsje kleiner dan ons ander paard van 1m70
op de foto lijkt ze mss klein maar dat is ze niet als ik er naast sta is ze ong e heel klein beetje kleiner dan ik en ik ben 1m66.5 dus ze is idd wel ong 1m65

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:54

zeg je mag even normaal reageren hoor, als je geen commentaar kan hebben moet je geen foto's plaatsen!

Als het paard 1.65m is hoelang ben jij dan?

Je praat jezelf tegen meid, eerst vinden je ouders het te duur en vervolgens vinden ze dat je de verantwoordelijkheid niet aan kan. beetje dubbel vind je niet?

Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:55

trouwens de vorige eigenaar een man die toch wel een beetj groter is da ik ong 1m75 sprong er parcour op 1m20 mee xD

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:56

nelefleur schreef:
trouwens de vorige eigenaar een man die toch wel een beetj groter is da ik ong 1m75 sprong er parcour op 1m20 mee xD

:O tuurlijk, waar is de techniek van het diertje in eens gebleven dan? bij die man achter gebleven zeker. sorry hoor maar er klopt geen kanten van jullie verhaal.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:57

Pashon schreef:
nelefleur schreef:

:O tuurlijk, waar is de techniek van het diertje in eens gebleven dan? bij die man achter gebleven zeker. sorry hoor maar er klopt geen kanten van jullie verhaal.

hebik gezegt dat je mij moet geloven ? ;)
geloof maar wat je zelf wil maar ik ken (momenteel nog) mijn paardje nog altijd het best he ;)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:12

Citaat:
Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.

Erg banketstaaf opmerking, hiermee kun iemand zwaar beledigen. Erg overdreven ook zeg.
Laat dat meisje het paardje gewoon lekker uit proberen, ze is gewoon blij en enthousiast.. Moet iedereen dan perse weer roet in het eten gooien door te gaan katten? Het plaatje hoeft niet perse mooi te zijn, het belangrijkste is een goed gevoel!

Een beetje vriendelijk tegenover elkaar blijven kan geen kwaad of wel? :7

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:14

Hi,

Ik zie ook wat negatieve dingen, maar gelukkig ook veel positieve dingen.
Zoals je zit ondanks het springzadel recht! En met een dressuurzadel zal je houding veel beter worden, omdat je dan meer gedwongen wordt op je kont te zitten.
Ik vind de combinatie wel degelijk kunnen, kijk naar de springfoto's dan zie je dat het paardje daar voldoende ruimte krijgt om te springen. Ook ik wil 1 dingetje negatief kwijt over je schoenen, probeer de tong van de schoen meer vast te doen tegen je enkel.
Het is belangrijk dat je een klik hebt met het paardje, qua combinatie gewoon doen.

Veel plezier met je toekomstige paard!

ps de negatieve dingen geef je aan in de beginpost.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:34

Tjonge jonge wat een gemiep hier zeg..

IK vind het een leuk dier waar je echt prima op past, je rijdt hem vriendelijk en voor een eerste keer vind ik dat je goed op weg bent!

Je kent je punten (zoals iedereen die hier commentaar geeft dat ook van zichzelf weet..) en gaat daar mee bezig, dan is het toch prima??

Hoe het ook eindigt (qua ouders overtuigen) veel plezier ermee!!!

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:41

en voor de mensne die mij niet geloven k ben juist door de regen in mijn t-shirt en voetbalshortje moonlight gaan meten en ik kwam uit op 1m63 ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:05

KBTP schreef:
Ik vind het een leuk dier, maar ik vind het inderdaad ook geen mooie combinatie. ;)

Ook ik ben het er mee eens dat dit paardje geen 1.65 is. Die haalt het diertje niet.

Over de schoenen wil ik het volgende kwijt: Ik rijdt zelf ook met dat soort schoenen en vind het ook fijner dan Jophurs ed, sowieso krijg ik deze niet om mijn kuiten. Ook al ben ik nu over gestapt naar bergschoenen wat mij ook zeer zeker bevalt! :D

Op de ene foto vind ik dat je enorm hard in de hand bent en op de andere foto juist weer niet, dit kan natuurlijk zijn doordat je de eerste keer erop zit. Waarschijnlijk zal het met een ander zadel en een normale trens ook anders uitzien.

Verder mocht je het diertje kopen, veel plezier ermee :)

Danku (: Maar ja, ik zwijg erover hoor. Het blijft nog altijd mijn eigen keuze. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 21:53

@ LadyLuna.
Paardje haalt 1.60 wel ;) lijkt gewoon zo op de foto’s. Het is niet jou type, maar dat weerhoudt MIJ er niet van om er mee te rijden hoor ;)

@ Pashon
Ik ben 1.70 ;) mss zelf ietsje groter, zal alleszins niet veel zijn dan ;) Eigenlijk praat ik mezelf niet tegen, het zijn m’n ouders die zichzelf tegenpraten. Dus, ;) nu zal het wel wat van alle twee zijn ;)
en nog iets, als ik het paard in de weg zit, qua gewicht zeg dan eens op welke foto dat zo is ;) Btw, ik weet dat ikn iet een van de magerste ben, maar door dat zo te zeggen, ga je niet veel bereiken hoor ;)
Waar is de techniek gebleven? HALLO, ooit al een paard weten springen tijdens gewoon rijden? Damn zeg –‘ Sorry hoor, maar ZO laat jij wel blijken dat je er niet veel van kent ;)

@ Gemmeke
Ik rijd nu met veelzijdigheidszadel. (:
Probeer de tong meer vast te doen tegen de enkel? Ik geloof dat ik dit even niet snap ;)

@ troi
Dankuwel (:

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:56

Hi,

De tong van je schoen valt nu richting je neus van de schoen, dus als je je schoen wat hoger zou dicht maken dan is dat bij eventueel doorschieten in je beugel veiliger.

Oeps ik dacht dat je op een springzadel zat op de foto's.......Uuh even geen antwoord op, misschien zadel een inch groter.

* edit typo

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 21:58

Gemmeke schreef:
Hi,

De tong van je schoen valt nu richting je neus van de schoen, dus als je je schoen wat hoger zou dicht maken dan is dat bij eventueel doorschieten in je beugel veiliger.

Oeps ik dacht dat je op een springzadel zat.......Uuh even geen antwoord op, misschien zadel een inch groter.

nenene :D
Hier rijd ik idd met een springzadel :P
maar dit was van dinsdag dus sinds gisteren rijd ik met Veelzijdigheidszadel :P
Ok voor de schoen :) maar deze schoenen zijn zo hoor :P

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:00

Ok heb je daar misschien ook foto's van ben wel benieuwd!
Enne weet je almeer of je haar gaat kopen/uitproberen voor 2 maanden?

Over je schoenen, hahaha ik word oud denk ik;-(

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 22:02

Gemmeke schreef:
Ok heb je daar misschien ook foto's van ben wel benieuwd!
Enne weet je almeer of je haar gaat kopen/uitproberen voor 2 maanden?

Over je schoenen, hahaha ik word oud denk ik;-(

Ja hoor :P
Ben nog aan het selecteren, maar ik zeg het nu al het was niet zooo schitterend om te kunnen rijden , piste lag nog wat nat van gisteren en paardje stond ook wat hevig :P
Jaa, ik zal haar proberen tot nieuwjaar normaal :) mss zelf langer. :)
haha :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:10

Zo wat wordt er hier weer gezellig gereageerd, die opmerking over gewicht gaat wel heel erg ver! En iedereen hier reed op zn 15de zeker ook als Anky? En kon ook het maximale halen uit een springpaard? Kom op zeg...

Ts tis een leuk paardje, ga je vast veel plezier mee hebben...

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:11

het meeste commentaar is in het begin al geleverd! ;)
het maakt verder toch niet uit of hij wel 1.65 is of niet?
als jij er maar fijn op kan rijden.
gewoon lekker uitproberen!

als je dit paard gaat kopen, nog veel succes dan!!! ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 22:11

marise83 schreef:
Zo wat wordt er hier weer gezellig gereageerd, die opmerking over gewicht gaat wel heel erg ver! En iedereen hier reed op zn 15de zeker ook als Anky? En kon ook het maximale halen uit een springpaard? Kom op zeg...

Ts tis een leuk paardje, ga je vast veel plezier mee hebben...

danku (:

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 22:12

geeske304 schreef:
het meeste commentaar is in het begin al geleverd! ;)
het maakt verder toch niet uit of hij wel 1.65 is of niet?
als jij er maar fijn op kan rijden.
gewoon lekker uitproberen!

als je dit paard gaat kopen, nog veel succes dan!!! ;)

Ik vind dat dat ook niets uitmaakt maarja ik laat ze hun zegje doen ;)
Dankuwel (: