Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:57

Ik vind de omgeving schitterend, maar zou er niet voor kiezen deze foto's te plaatsen, noch zou ik er trots op zijn. Ik zie op meerdere foto's een slechte houding, een scheef zadel of een bit dat wel heel erg door de mond heen getrokken wordt. Misschien is het handig om een aantal zitlessen te nemen, zodat voor jullie alle 2 jullie houding wat verbeterd. Ook zou ik eens kijken of je kunt gaan werken aan 'wat te doen als je paard heet is' want ik zie toch wel heel veel erg gespannen teugels.

Verder raad ik je aan dat als je zadel slecht past (bijv door de drachtigheid) alleen nog zonder zadel te rijden, om te voorkomen dat ze drukkingen op de rug krijgen :).

Al met al zit er best wel potentie in, maar zou ik wel werken aan de bovenstaande puntjes.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:03

Marlis schreef:
Wij kregen nu een fotoshoot en deze wouden we graag.
Dat ze fris zijn maakt niet uit voor ons. Zijn ze dan zonder foto's ook en er zitten tussen alle foto's genoeg leuke.

En dat aan de kletter bedoeld ze idd hard galloperen mee. Bokken of er vandoor gaan hebben ze niet gedaan ze kwamen weer terug als we het vroegen.

Jullie zijn wel heel tegenstrijdig.
Erg braaf/erg heet.
Er vandoor gegaan/actief galopperen.
Niet getrokken/ wel even getrokken omdat ze er vandoor gingen in galop.

Etc.etc.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:04

Ohh anous je had je haal los moeten hebben op die ene foto :P
op die bokfoto kijk je een beetje van wooooooow :wow: haha knap dat je ben blijven zitten...
Paardjes zien er best heet uit ja haha meschien volgende keer eerst effe in de bak rijden :P
Laatst bijgewerkt door shilady op 24-08-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dirkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:16

Whaaa...die bok-foto is onbetaalbaar grappig. Goeie timing van de fotograaf.

Wat betreft houding en al dan niet trekwerk: iedereen zit tijdens een buitenrit wel eens wat minder gunstig op z'n paard, zeker als het een heethoofd is (en die ene zeldzame ruiter die wel perfect is is heus niet zo geboren, die heeft het ook moeten leren).

Ik vind het juist goed van je dat je gewoon alle foto's plaatst, niet alleen die waarop het paard perfect loopt. Waar het m.i. om gaat is dat je ziet wat er gebeurd en daarvan leert.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:40

Ik heb het idee dat ik een heel andere foto-shoot gezien heb zeker? Het ziet er in mijn optiek heel gezellig uit..

Ja met hier en daar een scheef zadel, een wat harde hand, maar ik zou ze de kost geven van iedereen die hier commentaar op levert, en zelf precies hetzelfde doet!

Als je iets ziet wat je opvalt, of minder fijn eruit vind zien, kan je dat op een positieve manier brengen en dan uitleggen hoe jij het zou hebben opgelost, kunnen we namelijk van leren.

En ik vind het kinderachtig om iemand met dyslexie zo de grond in te boren, zegt meer over de persoon die zo negatief doet in mijn ogen..

Zelf doe ik ook altijd mijn uiterste best netjes op mijn paard te zitten, maar dat lukt me ook niet altijd..ik vind het dan fijn om verbeter puntjes te krijgen, op een positieve manier, dat kan namelijk ook.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:44

Gave Paardjes. Al ken ik Blazer van Roxanna. Van Jonker..
Leuke foto's. Je ziet soms indd wat trekwerk. Maar ik vertrouw er op dat indd ook heet waren, aangezien sommige foto's
Moooie foto's. Al ben ik dan voor het dragen van een cap (Maarja eigen keus :P )
Nog veel plezier.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:33

Chaos schreef:
Marlis schreef:
Wij kregen nu een fotoshoot en deze wouden we graag.
Dat ze fris zijn maakt niet uit voor ons. Zijn ze dan zonder foto's ook en er zitten tussen alle foto's genoeg leuke.

En dat aan de kletter bedoeld ze idd hard galloperen mee. Bokken of er vandoor gaan hebben ze niet gedaan ze kwamen weer terug als we het vroegen.

Jullie zijn wel heel tegenstrijdig.
Erg braaf/erg heet.
Er vandoor gegaan/actief galopperen.
Niet getrokken/ wel even getrokken omdat ze er vandoor gingen in galop.

Etc.etc.

Ze waren ook super braaf! Wilden alleen heel graag lopen, en van het wat doorlopen dender je er echt niet meteen af. Ik begrens mijn pony gewoon waar nodig is, is meneer braaf krijgt ie meer teugel. En dan kan ik lessen gaan nemen in de bak, is het toch een heel ander paard :+ Buiten istie nou eenmaal wat frisser omdat hij dit leuk vind. Maar steigeren en bokken kan hij amper. :+ Wat doen jullie bij een paard dan wat lopen wil? Een losse teugel en maar laten gaan? Of wat strenger contact nemen, alstie op een lichte druk niet reageert? Ik ben hier benieuwd naar. Ik weet hoe mijn pony is, rijdt er al ruim 6 jaar mee buiten en ik weet echt wel hoe ik dat soort dingen bij hem op moet lossen. Als hij gewoon bij me blijft magtie gewoon lekker lopen, op de momenten dat hij harder gaat dan ik wil, neem ik maatregelen. Snap niet dat dit nou zo verkeerd is? Dat het er wat hard uit ziet, oke, maar er zijn genoeg foto's waarop te zien is dat we gewoon met een lange teugel gereden hebben. Ik ben gewoon van HO is HO. Punt. Alstie dat niet doet, voelt ie het. En in de bak is dit ook totaal geen probleem, maar buiten wil hij gewoon graag lopen.

Over mijn zadel: Paard gooit mij en het zadel naar links. Zadel ligt gewoon prima op hem, is door een zadelmaker en dierenarts nagekeken. Ik moet op een bepaalde manier rijden waardoor hij dit minder en uiteindelijk niet meer gaat doen. Hier wordt ik bij ondersteund.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:48

Marlis, ik vind je foto's echt leuk! Was even aan het vergelijken maar mijn nibkindje lijkt niet op de jouwe hihi :P

Hoe is het met de aanstaande moeder?? Ze was drachtig toch :D

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:54

Mooie paardjes, ben het wel met de rest van het commentaar eens, persoonlijk zou ik ze ook niet op bokt plaatsen...

Maja zijn wel leuke paardjes...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:20

Het is verder ook niet aanvallend bedoelt! Ik snap dat paarden een keer heet worden, helemaal buiten. Maar jullie eigen reacties kwamen IMO niet echt overeen! :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:42

ukoldaatje schreef:
Ik heb het idee dat ik een heel andere foto-shoot gezien heb zeker? Het ziet er in mijn optiek heel gezellig uit..

Ja met hier en daar een scheef zadel, een wat harde hand, maar ik zou ze de kost geven van iedereen die hier commentaar op levert, en zelf precies hetzelfde doet!

Als je iets ziet wat je opvalt, of minder fijn eruit vind zien, kan je dat op een positieve manier brengen en dan uitleggen hoe jij het zou hebben opgelost, kunnen we namelijk van leren.

En ik vind het kinderachtig om iemand met dyslexie zo de grond in te boren, zegt meer over de persoon die zo negatief doet in mijn ogen..

Zelf doe ik ook altijd mijn uiterste best netjes op mijn paard te zitten, maar dat lukt me ook niet altijd..ik vind het dan fijn om verbeter puntjes te krijgen, op een positieve manier, dat kan namelijk ook.

Ben ik het niet mee eens. En ga trouwens met Indianlady mee.
Ik bedoel, als ze heet zijn, haal het randje er dan af voor je naar buiten gaat. Doormiddel van longeren/rijden in de bak.
Door een mond lopen sjorren hoort niet, en als je je paard niet aankan buiten, dan ga je gewoon niet naar buiten (ik zeg niet dat de ts hun paarden niet aan kunnen maar gewoon in het algemeen ;) ).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:24

Peeps is van mij en marlis(die de foto's geplaatst heeft).
Rijden in de bak was niet mogelijk evenals longeren.
Bak is erg zwaar en was een compleet zwembad.
De paarden waren erg heet en sterk maar gingen er niet vandoor o.i.d.
Ze wouden gewoon erg graag lopen en peeps maakten zich flink sterk.
Zadel zitten nu inmiddels dubbele inlages in het pad en zodra de bak het toelaat gaan we kijken hoe het zadel dan ligt.
Ze past echt werkelijk waar niks.
Er zijn echt al veel zadelmakers gebeld en langs geweest en allen hebben ze geen passend zadel voor der.
En wanneer ze die wel hadden pasten die na een half jaar niet meer, ook niet na aanpassingen.
Hebben echt al zoveeel geld uitgegeven aan zadels maar ze is erg rond, breed, dik, korte rug, geen schoft.. en veranders zowat elk kwartaal van bouw, nouja bouw..
Paardjes hebben plezier gehad, paardjes hebben geen last van hun mond, geen wondjes op de mond o.i.d.
Normaal rijden wij trouwens altijd bitloos buiten maar dathoofdstel ligt op onze vorige stal en daar kunnen we i.v.m. asbest niet bij.
En hoezo de foto's niet plaatsen>? moet alles perfect zijn om fotos te plaatsen dus de goede momenten er alleen maar tussen uit halen?
Dat is pas schijnheilig, dat geeft dan een heel ander beeld van hoe je in werkelijkheid rijdt.
Commentaar mag natuurlijk gegeven worden maar doe dit dan op een positieve en opbouwende manier. ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:51

Hackie schreef:
ukoldaatje schreef:

Ben ik het niet mee eens. En ga trouwens met Indianlady mee.
Ik bedoel, als ze heet zijn, haal het randje er dan af voor je naar buiten gaat. Doormiddel van longeren/rijden in de bak.
Door een mond lopen sjorren hoort niet, en als je je paard niet aankan buiten, dan ga je gewoon niet naar buiten (ik zeg niet dat de ts hun paarden niet aan kunnen maar gewoon in het algemeen ;) ).

Ik kan in de bak gaan rijden hoor, maar zodra ik naar buiten ga, gaat de dribbelmodus aan, en niemand die hem uit krijgt hoor ;) . Maar de mensen die denken van wel nodig ik graag een keertje uit om hem buiten te rijden hoor :9 . De paarden bleven gewoon netjes bij ons, maarja we zijn nou eenmaal geen anky's en dat zullen we niet worden ook. ;)

Hieronder een topic waar te zien is hoe mijn paardje in de bak is. Hij werd alleen frisjes van de wissels, omdat hij dat leuk vind, en dit is ook zo met buitenrijden! Dan maar niet buitenrijden? Omdat mijn paard het te leuk schijnt te vinden volgens vele hierzo? :+ [RIJ-ITP] 15jarige palominoruin, Blazer op vakantie

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:54

Peeps rijdt negen van de 10 keer ook buiten aan een lang teugeltje met touwhalster of bitloos hoofdstel, maar bij dsie spullen kan ik niet.
En dit was de 2e keer buitenrijden na stil hebben gestaan vanaf vorige zomer.
2e keer buiten en 3 x in de bak gereden.
Wij weten zelf hoe onze paardjes zijn en met welke kritiek we wat kunnen. Met de kritiek waar we wat mee kunnen doen we ook wat.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:02

Er wordt niet altijd getrokken hoor:
Afbeelding
Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:15

Het zijn leuke foto's alleen vind ik dat ze samen een beetje een slordig geheel vormen.
De foto's die je in een link hebt gezet zien er wel veel relaxter en fijner uit vind ik persoonlijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:18

Je bedoeld de foto's hierboven?
Ja wij reden eerst altijd alleen buiten (hadden niemand anders))dan is ze een stuk rustiger, met meerdere paarden wilt ze racen dus wordt heet maar wel braaf. Dus niet er vandoor gaan, gewoon drammen.
Zijn we mee aan het werk omdat te verbeteren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:18

GEWELDIGE foto's ! :o

115 dagen drachtig en nog zo bokken. :') Wel leuke foto. En tja iedereen hier die een heet paard rijdt trekt wel s ;) Dus joh trek 't je niet aan... :Y)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:20

Ik trek het me ook niet aan hoor, ik weet dat het moment opnames zijn want ik heb 10000e foto's dat alles er prima er perfect ontspannen uit ziet, maar plaats ook foto's van de mindere dagen.
Zal van de week de camera weer is meenemen en nieuwe foto's maken.
Maak ik weer een nieuw topic, laat me niet afschrikken hoor :D
Dankje wel voor het compliment KBTP, ja ze is hyperactief hoor hhaaha :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:31

Hartstikke leuke paarden en een mooie omgeving!

Wat mijn persoonlijk het meeste stoort is dat jullie crossen en springen met paarden die overduidelijk te heet zijn en dan gaan jullie als ruiters rukken en plukken. Mijn inziens moet een paard zich buiten ook gedragen, en zolang dat niet gaat wordt er niet gecrosst of andere gekke dingen gedaan. Jullie vragen er om eens flink de controle over de paarden te verliezen...En dat dan aan straat. Denk aan jullie rol in het verkeer en neem hier verantwoording voor! :)

Die foto waar die haf aan het bokken is bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe jullie er tegenover staan, maar als ik met een paard werk, dan wil ik geen gebok (een jong dier bij het inrijden en pijnuitingen d.m.v. bokken sluiten we hier even uit). Ik duld geen gekloot onder het zadel, niet op de rijplaats en niet buiten. Dat bedoelde ik dus ook met de vorige alinea, imo missen de paarden een stukje opvoeding buiten.

Ik zeg niet dat dit makkelijk is om voor elkaar te krijgen hoor, echt niet! Maar wel zo veilig! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:32

KBTP schreef:
GEWELDIGE foto's ! :o

115 dagen drachtig en nog zo bokken. :') Wel leuke foto. En tja iedereen hier die een heet paard rijdt trekt wel s ;) Dus joh trek 't je niet aan... :Y)

Nee juist niet, als je veel hete paarden hebt gereden weet je namelijk dat hete paarden vaak (ik durf haast te zeggen in bijna alle gevallen...!) veel heter worden door getrek :)*

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:33

Leuke paardjes.

Ik snap de reacties van de meeste bokkers hier wel. Op meerdere foto's is toch echt wel te zien dat de ontspanning ver te zoeken is.

Ik heb zelf een haflinger, die ook behoorlijkkkkk heet kan zijn. Maar probeer dit in het vervolg anders op te lossen dan alle kanten op te trekken. Blijkens andere foto's kan dat toch ook?

Beetje actief bij jou houden, zorgen dat de aandacht bij jou blijft, en ook op een buitenrit kunnen paarden nageeflijk lopen?

De kritiek van sommige mensen vind ik ietwat te ver gaan, maar dat komt denk ik ook deels omdat ts zichzelf best wel fel verdedigd, op de manier dat 't niet zo is e.d. terwijl 't op bijna alle foto's te zien is.

Vind 't wel erg cool dat je merrie nog zo kan bokken :P Ik denk dat ik er was afgevlogen haha.

Veel plezier met jullie paardjes en komende buitenritten. En misschien kunnen jullie de bokkers overtuigen dat het ook anders kan doormiddel van de foto's van de volgende shoots!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:45

Adil18 schreef:

Wat mijn persoonlijk het meeste stoort is dat jullie crossen en springen met paarden die overduidelijk te heet zijn en dan gaan jullie als ruiters rukken en plukken. Mijn inziens moet een paard zich buiten ook gedragen, en zolang dat niet gaat wordt er niet gecrosst of andere gekke dingen gedaan. Jullie vragen er om eens flink de controle over de paarden te verliezen...En dat dan aan straat. Denk aan jullie rol in het verkeer en neem hier verantwoording voor! :)

Die foto waar die haf aan het bokken is bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe jullie er tegenover staan, maar als ik met een paard werk, dan wil ik geen gebok (een jong dier bij het inrijden en pijnuitingen d.m.v. bokken sluiten we hier even uit). Ik duld geen gekloot onder het zadel, niet op de rijplaats en niet buiten. Dat bedoelde ik dus ook met de vorige alinea, imo missen de paarden een stukje opvoeding buiten.

Ik zeg niet dat dit makkelijk is om voor elkaar te krijgen hoor, echt niet! Maar wel zo veilig! :D

Crossen hebben we niet gedaan, alleen een slootje gesprongen op weg naar de fotograaf anders moest zij omlopen. Of ik nu een rondje stap, of dat ik stukjes doe met een handgalopje, paardje blijft even heet. En wat betreft de opvoeding, hij blijft netjes bij me, op een dubbelgebroken bitje(normaal gesproken bitloos of een appelbitje). Moet hem af en toe alleen wat meer begrenzen. Dit is alleen als ik met andere naar buiten ga, omdat zijn tempo wat hoger ligt dan van de meeste paarden( Ook in stap en draf). Crossen hebben we niet gedaan, dat kan niet eens omdat de paden daarvoor te kort zijn. Ik rijd met mijn pony al ruim 6jaar buiten, en het is nog nooit fout gegaan in het verkeer. Wat er namelijk goed in zit, is dat hij op de weg stapt. En halthouden doet hij dan veel makkelijker (op de weg). Waarom is me nogsteeds een raadsel, maar dat mijn paard niet opgevoed is buiten vind ik een beetje kort door de bocht. Hij blijft gewoon bij me, wil alleen wat meer lopen. En ja dan moet hij begrenst worden. Ik zit niet te zagen, trek hem geen voltes op, maar heb ietwat meer druk op het bit dan dat men graag ziet.

Las ook ergens dat men zag dat er bitten door de mond getrokken worden, mijn bit is 13,5cm, steekt aan beide kanten ruim een cm uit. Dit is op aanraden van de tandarts en dierenarts. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:54

roxxxiejjj schreef:
Adil18 schreef:

Crossen hebben we niet gedaan, alleen een slootje gesprongen op weg naar de fotograaf anders moest zij omlopen. Of ik nu een rondje stap, of dat ik stukjes doe met een handgalopje, paardje blijft even heet. En wat betreft de opvoeding, hij blijft netjes bij me, op een dubbelgebroken bitje(normaal gesproken bitloos of een appelbitje). Moet hem af en toe alleen wat meer begrenzen. Dit is alleen als ik met andere naar buiten ga, omdat zijn tempo wat hoger ligt dan van de meeste paarden( Ook in stap en draf). Crossen hebben we niet gedaan, dat kan niet eens omdat de paden daarvoor te kort zijn. Ik rijd met mijn pony al ruim 6jaar buiten, en het is nog nooit fout gegaan in het verkeer. Wat er namelijk goed in zit, is dat hij op de weg stapt. En halthouden doet hij dan veel makkelijker (op de weg). Waarom is me nogsteeds een raadsel, maar dat mijn paard niet opgevoed is buiten vind ik een beetje kort door de bocht. Hij blijft gewoon bij me, wil alleen wat meer lopen. En ja dan moet hij begrenst worden. Ik zit niet te zagen, trek hem geen voltes op, maar heb ietwat meer druk op het bit dan dat men graag ziet.

Las ook ergens dat men zag dat er bitten door de mond getrokken worden, mijn bit is 13,5cm, steekt aan beide kanten ruim een cm uit. Dit is op aanraden van de tandarts en dierenarts. ;)

Ik stoor mij persoonlijk ook veel meer aan de haflinger als ik eerlijk ben :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:03

Van mij mag je je aan mijn paard storen hoor ik weet dat ze 9 van de 10x ontspannen loopt op buitenrit en eerder te sloom is.
Ditkeer niet.
was de 5e keer weer onder het zadel sinds vorig jaar zomer, nageefelijkheid wordt dus weer aangewerkt. ;)
Andere ruiters worden er 9 van de 10 x afgegooid door de haflinger(roxanna is de enige die er op kan, van de palomino na vaak doorzetten).
dit doordat paardje een slecht verleden heeft.
Het is bij een bok gebleven en daar heeft ze ook een tik voor gekregen.
Voorheen bokten ze continu, het is er nu bijna uit :D
Zal van de week weer foto's maken ;)
Crossen hebben we niet gedaan en ook slootje hebben we met de haf niet gesprongen.