zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:17

je wil niet weten hoeveel voer je in een druktemakker moet stoppen om ze op gewicht te houden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:21

spatter schreef:
je wil niet weten hoeveel voer je in een druktemakker moet stoppen om ze op gewicht te houden

continue ruwvoer of een vet land en veel vezelrijk voer...geen kachtvoer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:21

Schaam je....
Dat is het enigste wat ik zeg!

Op de weide ermee.
Ruwvoer onbeperkt
Krachtvoer bij
En laten staan op de weide tot ze een kilo of 50/70 dikker is!

Dit is echt niet normaal....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:22

:o
jeetje ongelovelijk hoe durf je hier op te rijden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:24

TS, ik wil je toch, ondanks dat er niet voor 100% achter kan staan dat je dit dier in deze conditie gaat rijden, een complimentje geven.

Ik kan me nog goed herinneren dat je eerder een topic hebt geopend, waarin je veel commentaar op je rijden hebt gehad. En dat was voor jou geen leuk topic.
Maar je hebt jezelf onwijs verbeterd! En ik zie dat je paard er ook meer plezier in heeft dan toendertijd!

Edit: Ik lees dat het rijden maar kort is en op aanraden van de DA, daarbij geen sociaal paard en heeft aandacht nodig. Lijkt me absoluut geen verkeerde oplossing dan. En het paard lijkt me zoals ik al zei, niet ongelukkig :)

fuego3

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:58

je rijd idd erg netjes , maar zou in jou geval op advies van de DA mischien alleen stap oefeningen doen , t gaan dan waarschijnlijk toch alleen om het koppie moe te maken.

als ik de foto's van je merrie bekijk in je profiel heeft ze al wel behoorlijk body gehad , en vraag me dat af ? hoe lang ben je op vakantie geweest ? en ik neem aan dat je door geeft op stal dat je weg gaat op vakantie dat je stal eigenaar dan gewoon voert ? ben je niet ontzetten boos geworden om je paard zo aan te treffen ?, ik had mijn pony per abuis van stal getrokken en verhuis naar een andere stal. zonder dan ook de maand nog te betalen.

maar erg goed van je dat je er mee bezig bent Qua DA en andere voer aan het proberen bent , ik hoop voor je dat het snel beter gaat met je merrie.

sterkte meid.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:10

Staan er meerdere paarden zo erbij als die van jou.....anders zou ik maar eens nadenken of ze wel genoeg te eten krijgen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:20

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat het paard per topic er slechter uit ziet...

[RIJ-ITP] zosja solitair X samber dressuur

zosja24 @ [RIJ-ITP] grootste lol zonder zadel(zosja solitair x samber)

[RIJ-ITP] zosja voor het eerst rijden

[RT-HAW] Zosja (Solitair X Samber)

Wel ga je kwa rijden voorwaarts zo te zien... tenminste.. Dat je er uberhaupt op stapt.....

Meid... Paardje lekker laten staan.. Hooi heeeel veel hooi voeren en bijvoeren.....En dan opnieuw beginnen! En dus niet weer meteen schouder binnenwaarts wijken enz!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:24

sorry dat ik het zeg maar ik zou me schamen om z`n paard te rijden laat z`n paard eens wat bekomen lekker het land op en goed bijvoeren

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:27

Jeetje, wat een reacties. Ik kan wel begrijpen dat een paard niet dikker wordt als hij door het land blijft rennen.

Vind het van de DA een goede oplossing! rustig beweging geven en wat meer voeren. Om een paard op het land te laten en alleen maar dik willen voeren kan ik niet begrijpen... Dat komt op hetzelfde neer als een paard willen laten afvallen en niks meer voeren. Mensen die moeten aankomen laat je toch ook niet hele dag thuis zitten en alleen maar eten?

Vind de foto's er best netjes uit zien. Die laatste had ik er alleen niet bijgezet ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:39

Jesus wat een kritiek hier op haar magere paard
mensen het is niet goed om een paard ineens stil te zetten en zich lekker vol te laten stouwen met gras en weet ik veel zo kunnnen ze bevangen raken! Meid mijn paardje is ook mager geweest maar het komt vanzelf goed vooral doorgaan met de maismeel enzo :) en ja niet al te lang rijden gewoon elke dag een half uurtje dan heeft ze toch wat beweging :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:42

We zeggen toch ook niet gras

Het beestje moet hooi en voordroog eten en 24/7 tot z'n beschikking hebben
Teveel gras is inderdaad niet goed nee daar geef ik je gelijk in!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:48

Zelf zou ik het paard 's nachts binnen zetten en bijvoeren (veel hooi of droog kuilgras). Mijn merrie staat nu al vanaf 1 mei dag en nacht buiten maar heeft gewoon de vetbulten op haar kont staan. Is ook nog drachtig en krijgt zeker 6 x per week nog een schep muesli en 1 weidekoek bij (om geen mineralengebrek te krijgen). Ik weet niet of ik op zo'n paard zou durven te gaan zitten, ik denk dat ik misschien alleen aan de hand zou werken ermee of heel licht en kort longeren. Ik vind de foto's van de eerdere topics ook niet echt denderend hoor. Zelfs op die van februari oogt ze niet gevuld maar kan het ermee door. Ik hoop voor het paard (en TS) dat het gaat verbeteren.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:39

Niet te geloven dit! Schaam je. Weet je wat er nu gebeurd? De spieren worden aangetast.Het lichaam begint de spieren aan te vreten. Je gaat hier toch niet op rijden? Dat je dit op internet durft te zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:51

nobility schreef:
Niet te geloven dit! Schaam je. Weet je wat er nu gebeurd? De spieren worden aangetast.Het lichaam begint de spieren aan te vreten. Je gaat hier toch niet op rijden? Dat je dit op internet durft te zetten.

Hmm, dat zou dan ook bij anorexia-nervosa patiënten gebeuren. Gaat dat wel op? Dat zijn namelijk wel heel wat extremere gevallen dan het paard van TS...
Maar wellicht heb je een duidelijkere uitleg?

Overigens heb ik enkele maanden geleden op een wedstrijd een gevalletje gezien, weliswaar in de B, die er toch wel wat schrijnender uit zag...

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:55

Ik loop altijd maar te mekkeren dat die van mij soms wat te dik is,....
Maar nu ik dit gezien heb.... :(:)
Mijn paardje hoeft niet meer op dieet! :Y)

Zet je paard alsjeblieft op het land en leg dan zadel achter slot en grendel ;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:56

pff ik heb maar getemt want er word alleen maar herhaald
voelen jullie je nu beter na al het commemtaar?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:58

Janine1990 schreef:
nobility schreef:

Hmm, dat zou dan ook bij anorexia-nervosa patiënten gebeuren. Gaat dat wel op? Dat zijn namelijk wel heel wat extremere gevallen dan het paard van TS...
Maar wellicht heb je een duidelijkere uitleg?

Overigens heb ik enkele maanden geleden op een wedstrijd een gevalletje gezien, weliswaar in de B, die er toch wel wat schrijnender uit zag...

Dat gaat inderdaad op voor anorexia patienten... Alle dingen die ze niet direct nodig hebben te overleven houden ermee op, voortplanting inbegrepen. Spieren teren weg, tot het lichaam het niet meer trekt.

Ik zou dit paard ook niet meer rijden, of in ieder geval de training beperken tot een bosritje in stap. Maar dat is al vaak genoeg gezegt. Hij is in ieder geval al opgeknapt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:00

galley: Natuurlijk, spieren nam ik iets te letterlijk. Je hebt wel gelijk inderdaad. Gezond is anders, maar de DA heeft dit aangeraden, lijkt me geen reden om heil te zoeken op het web.
Tsjah, het heeft natuurlijk twee kanten.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:03

Sorry? Het is te zot voor woorden om op dit paard te gaan rijden! En wanneer dit op internet geplaatst wordt,kun je er vanuit gaan dat mensen commentaar geven. Te erg voor woorden...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:05

Ik vind het ook inderdaad raar om op zo'n paard te gaan rijden, maar dat is vaak genoeg gezegd, daar ga ik ook niet op verder.

Maar wel even de vraag aan de TS, als je naar de foto's in je profiel kijkt, en dan naar deze foto's.. Heb je het niet eerder gezien of iets? Is het niet eerder opgevallen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:07

Hoi :)

Je paard glimt er wel over, en waarom zouden bokkers je wantrouwen als jij verteld dat de DA je hier mee helpt? :)
Herstel van zo'iets, is niet binnen drie dagen hoor.

Ik ben benieuwd hoe ze er over een maand uit ziet.
Wel apart dat ze zo is vermagerd. Is haar gedrag ook veranderd, naar mate ze mager werd?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:08

shilady schreef:
pff ik heb maar getemt want er word alleen maar herhaald
voelen jullie je nu beter na al het commemtaar?

mee eens ,

je kunt je mening zeggen , en ook advies geven , en dat mis ik in veel gevallen :))
dit voelt ongetwijfeld aanvallen aan voor de ts , waardoor ze waarschijnlijk de wel gegeven adviezen niet eens meer leest , en dat is toch wel de bedoeling van bokt.

dat is ook waar het paard het meest aan heeft.
Laatst bijgewerkt door fuego3 op 13-08-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:09

Hee leuk paardje hoor, jammer dat ze zo dun is geworden! Maar volgens mij zorg je er goed voor!
Je voert een hoop bij en dat ze ngo dun blijft, frustrerend is dat!

Tip: heb je dr tanden wel eens na laten kijken?

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:17

mensen de dierenarts heb ik gebeld maar ik moet toch doorgaan met longeren om de dag een kwartiertje zodat ze niet al te bezeten word
en in de avond wil ik der op stal
dit blijft 2 weken als der nog geen verschil in zit breng ik der naar nijkerk of naar garderen want dan is er iets heel anders aan de hand maar ik ben al een persoon die voor elk wisse wasse de da in licht dus het zal alleemaal wel goedkomen de da komt al om het kwartaal
en ik heb een ook een vitamini spuit gegeven voor het gebrek aan vitaminen voor als ze die heeft