Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:We waren al weer ter hoogte van de manege toen ik voor de laatste keer aan wilde draven, maar ik merkte dat Kim iets spannend vond.
Nek omhoog, oren naar voren, gespannen stapjes.. dus ik probeerde haar gerust te stellen, maar daar reageerde ze deze keer totaal niet op.
Ineens stond ze stil, maakte een draai van 180 graden en sprinte weg.. ik had haar wel snel terug en heb haar, al piafferend en snurkend, het grindpad opgestuurd.
Ook dat was eng en Kim zou het liefst keihard de andere kant zijn opgerend, maar dat liet ik haar niet doen.
Uiteindelijk ben ik toch maar afgestapt,
Met babystapjes toch de manege bereikt, maar ook op het terrein was Kim alles behalve rustig..
In de binnenbak gezet, afgezadeld, nog even laten rennen en uiteindelijk weer rustig gekregen.
Ik besloot om het er niet bij te laten zitten en ben nog even met haar richting de weg gelopen, maar daar raakte Kim weer in paniek en ik kon haar niet meer houden.
Ze draafde richting wasplaats en daar was gelukkig iemand die haar pakte..
Met tranen in mijn ogen richting binnenbak gelopen, maar daar gebeurde het weer..
phormicola schreef:Je kunt er gewoon niet omheen dat je bang bent nog een paard te verliezen aan een auto ongeluk en juist daarom ga ik ook met chocobroodje mee. Dit heb je zelf aangegevenPaarden voelen dondersgoed van alles en nog wat aan.
Kijk naar alles, sluit niks uit, want ik krijg nu echt het idee dat je bepaalde dingen niet onder ogen durft/wilt zien
Johanna59 schreef:Verder heeft het opjagen in zowel de binnenbak als in het land, uit jouw frustratie, geen enkele zin. En paard kan deze link helaas niet leggen. In plaats van jij als vertrouwens persoon, jaag je haar nu weg. Dat snapt ze echt van geen meter.
Tigra_ schreef:phormicola schreef:Je kunt er gewoon niet omheen dat je bang bent nog een paard te verliezen aan een auto ongeluk en juist daarom ga ik ook met chocobroodje mee. Dit heb je zelf aangegevenPaarden voelen dondersgoed van alles en nog wat aan.
Kijk naar alles, sluit niks uit, want ik krijg nu echt het idee dat je bepaalde dingen niet onder ogen durft/wilt zien
Ik ga daar niet in mee. Juist omdat je dan wel eventueel problemen kunt krijgen onder het zadel maar ze is gewoon te voet terug gegaan zonder al te veel problemen dus daar lijkt mij het probleem niet liggen anders was paard wel alleen terug naar stal gelopen.
Als ik goed begrijp gebeurde het lostrekken pas op stal dus heeft dat op dat moment daar niet meer mee te maken want dat is dan allang vergeten door het paard.
Ik kan het ook niet echt plaatsen op de filmpjes is ze niet echt bang maar wel oplettend en ongerust net of ze denkt dat er iets gaat komen. Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost wordt. En dat je weer lekker aan het werk kan met haar.
KoudbloedKim schreef:Phormicola: Natuurlijk ben ik bang dat Kim niet aan ouderdom dood gaat.
Maar dat heeft niks te maken met de manier waarop ik omga met haar.
Bedankt Martina..
Tigra_: Dat idee had ik zelf ook, maar ik heb overal gekeken en er was niks, er was zelfs niemand anders op de manege.
Ninajojo: Dat ligt eraan waar ze staat.. ze is één keer terug naar de wei gerend en ze stopte ook een keer gewoon halverwege op het terrein.
Ik hoop het ook.
Natje82: Jammer, jammer, jammer.. lees alsjeblieft mijn posts eens door.
Pollewoppy: Dat snap ik.. daar ben ik me ook van bewust, maar ik lees nergens tips of mogelijke oplossingen.
Slimmerik, bedankt..
Apple: Ze staat in dezelfde groep.. er is verder niks veranderd.
chocobroodje schreef:Tigra_ schreef:
Ik ga daar niet in mee. Juist omdat je dan wel eventueel problemen kunt krijgen onder het zadel maar ze is gewoon te voet terug gegaan zonder al te veel problemen dus daar lijkt mij het probleem niet liggen anders was paard wel alleen terug naar stal gelopen.
Als ik goed begrijp gebeurde het lostrekken pas op stal dus heeft dat op dat moment daar niet meer mee te maken want dat is dan allang vergeten door het paard.
Ik kan het ook niet echt plaatsen op de filmpjes is ze niet echt bang maar wel oplettend en ongerust net of ze denkt dat er iets gaat komen. Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost wordt. En dat je weer lekker aan het werk kan met haar.
Volgens mij moet je dan de OP eens opnieuw lezen want volgens TS zijn ze met babystapjes terug gegaan en op het terrein zelf was ze ook niet rustig