Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:En vergeet ook niet het is heel normaal om tig paarden te zien voordat je echt een leuke tegekomt die voldoet aan je eisen..
Veel plezier met je tocht!
zoekend76 schreef:Dan eigenlijk nog de gouden tip:
NEEM IEMAND MEE DIE ER ECHT VERSTAND VAN HEEFT!
ik ben zelf ook op zoek en echt geen paardenleek (na > 20jr rijden en werken op een stal)..maar..voor aankoop neem ik altijd mijn instructrice mee, zij weet precies hoe ik rij , wat bij me past, en de goede vragen te stellen zonder dat ze er emotioneel bij betrokken is.
Ben zelf al eens helemaal verliefd op een paard geworden en dankzij haar vragen en onderzoek kwamen we erachter dat het paaard niet helemaal o.k. was. als ik alleen was geweest had ik hem zeker gekocht.
Quincy1974 schreef:Ja hoor, dat kan ik heel goed uitleggen. Ik denk dat je dan niet goed de berichten hebt gelezen. Ik ben zelf de verkoper van de caravans en auto's waar ik het in een eerder bericht over had en reageerde hierbij op Esther. Ik heb helemaal geen paard!
xx_Kelly_xx schreef:Hier weer een kleine update.
We hadden hem al zien staan, een mooi gebouwde vosruin, hele aansprekende advertentie, maar er zit hem mischien één ding tegen en dat is de leeftijd. Na het eerste bekeken paard ben ik wederom even een paar keer de advertentie gaan lezen en gaan nadenken, zou dit wat voor ons zijn? Er stond in dat het een veelzijdig paard was, braaf onder het zadel en in de omgang. Als ik de advertentie lees voldoet hij aan al onze eisen. Voor degen die zijn afstamming interessant vinden: Indoctro x Animo. Eerlijk gezegt zegt het mij op het eerste moment niks, maar met afstammingen heb ik me ook nooit bezig gehouden. Hij is 4 jaar.
Toch maar besloten om te bellen, we gaan dinsdag- of donderdagavond kijken. Dus ben benieuwd, toch een beetje nieuwschierig aangezien hij natuurlijk nog jong is en het altijd aangeraden word om een ouder paard te kopen.
We willen dolgraag iemand bij de 2de keer meenemen als een paard bevalt, maar kunnen niet zo goed bedenken wie. Heeft iemand suggesties?