wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helliebellie

Re: wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:01

Hey!
Wat leuk dat er ook in de buurt een keer een meerdaagse is! Ik wil wel graag meedoen, maar ik moet nog even kijken of dat te regelen is... En ik mag dan denk ik ook nog even goed gaan oefenen met de trailer:S haha

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:08

Ik en Angel en een vriendin van mijn doen ook mee! Startnummer ergens bij de 45, weet even niet meer zeker :')
Edit: Wij doen waarschijnlijk de vrijdag niet meer mee. School heeft het precies zo geregeld dat we die dag terug komen van kamp :(
& onze moeders helpen mee :) Maar dat hebben we al aangegeven :).

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:46

wel leuk om even vooraf te kletsen.. wij hebben er echt zin in hoor...alleen stappen is geen probleem, aangezien wij als we buiten rijden ook alleen maar stappen ( of je moet aangevallen worden door een papiertje :+ )
hier geen bos om te trainen, ja wel een bosje maar daar ben je binnen 10 min alweer doorheen, dus lopen we veel door de polder!
ben benieuwd hoe jullie je paarden trainen voor dit event!
het is toch sowieso dat paarden per dag 35 km stappend kunnen afleggen ongetraind?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:34

Wij kunnen hier in het bos rijden, met zn tweeen gaat dat alleen niet zo goed, als de een stopt stopt de ander ook, en dan komen we niet meer veel verder. We lopen ook met andere mensen mee. Kan zelf nu 2 weken niet rijden, en daarna misschien ook weer eventjes niet. Maar dat komt wel goed!
Ben trouwens startnummer 43, en Marsha 44 :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:08

tylando schreef:
het is toch sowieso dat paarden per dag 35 km stappend kunnen afleggen ongetraind?

Ik heb geen idee of ze dit ongetraint kunnen. Wel weet ik dat wij, als ruiters, er meer moeite mee hebben om zolang te stappen. We komen dan naderhand behoorlijk stijf en met een houten k*nt van ons paard af. Wij zijn er dus wel blij mee dat je ook een stukje mag draven ;)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:15

Hey Helliebellie,

Het zou leuk zijn als je nog mee kunt doen, inschrijvingen sluiten 15 September, want dan moeten wij alle spullen gaan bestellen, zoals de herinneringen voor iedereen etc.
Misschien kun je nog iemand anders enthousiast maken in je omgeving, zodat je met 2 paarden mee kunt doen, is voor jou misschien ook prettiger, en dan kun je misschien met 2 paarden in 1 trailer.

we horen het wel, je bent in elk geval van harte welkom.

groetjes carola

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:44

manex schreef:
tylando schreef:

Ik heb geen idee of ze dit ongetraint kunnen. Wel weet ik dat wij, als ruiters, er meer moeite mee hebben om zolang te stappen. We komen dan naderhand behoorlijk stijf en met een houten k*nt van ons paard af. Wij zijn er dus wel blij mee dat je ook een stukje mag draven ;)

wij hebben een gelpad op het zadel gelegd...tenminste een lap eromheen gemaakt met een touwtje onder je zadel door ..vandaag mee gereden..ging prima..hoef je tenminste niet voor 1 keer zo'n dure gelzitting te kopen..

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:48

Ik hoop voor je dat het werkt. Ik heb een zadel met gelzitting. Daar heb ik dan nog een
schapenvacht overheen. Helpt geweldig tegen het doorrijden. Niet tegen het stijf worden helaas :+ .
Niet dat ik je bang wil maken ofzo

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:43

Ik train er niet speciaal voor hoor. Ik leg regelmatig lange afstanden af, dan is 15 km een eitje!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:48

Ik doe niet mee; maar mss als het weer het toelaat; *-:) *-:) *-:)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:52

manex schreef:
.

wat wil je hiermee zeggen?????

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:57

Ik zou graag mee willen doen maar ik ben niet in het bezit van een trailer om mijn paard te kunnen vervoeren naar daar.
Nu vraag ik me wel af is het alleen stappen? Of stappen, draven én galloperen?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:01

wij stappen alleen maar..als je geen trailer hebt zou je eens op paardentaxi kunnen googlen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:03

Misschien kan ik wel wat regelen hoor.
Oke stappen wil ik namelijk ook het liefst, draven gaat ook nog wel maar galloperen met andere paarden gaat hem niet worden want dan maakt hij er een wedstrijd van haha.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:05

die van mij word ook heet als het te hard gaat hoor...kan em wel houden , maar het gaat mij om het leuke ervan en dat is geen constant dribbelend paard onder me...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:06

Ja inderdaad zo denk ik dus ook..
Normaal gaan we ook altijd alleen naar buiten en als we dus samen gaan gaat het wel goed maar hij wilt altijd voorop haha.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:08

haha die van mij maakt het niet uit wie er voorop loopt...hij loopt zijn eigen tempo....vooraan of achteraan..

lizzy172

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:37

Ik doe ook mee! (met Tylando&Vidar) en met m'n moeder d'r tinker Quinn.

We hebben de eerste 5 en 6,5 km erop zitten en gaan morgen weer op pad; kontspieren trainen ;)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:52

tylando schreef:
manex schreef:
.

wat wil je hiermee zeggen?????

Dat ik je niet bang wil maken dat je zonder gelzitting of schapenvacht doorgereden raakt. Meer niet.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:53

lizzy172 schreef:
kontspieren trainen ;)

Daar zijn wij ook op aan het trainen. De paarden kunnen het best aan, maar wij hè... :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:04

manex: ik vroeg het omdat ik niet wist hoe je dat bedoelde :D

vandaar ook onze oplossing van de gelpad...pijn in mijn kont is wel het laatste waar ik op zit te wachten!

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 13:53

Hey Somebitch,

Leuk dat je overweegt om ook mee te doen, je ziet dat er al behoorlijk wat mensen van bokt ook mee doen, dus het is een leuke manier om kennis te maken met een aantal.
Mocht je interesse hebben, het is mogelijk om je paard 3 dagen bij manege de Molen of Stevenshof te stallen, of bij een particulier in de omgeving, waarvan ik zo uit mijn hoofd het adres niet weet, maar wat wel bij ons op de site staat bij de overnachtingslokaties.

www.huijbergsepaarden3daagse.nl
Mocht je serieus mee willen doen, de inschrijvingen sluiten 15 September, dus hou daar even rekening mee voor jezelf.

groetjes en misschien tot ziens.

carola

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:37

Wat gaaf dat er al 100 inschrijvingen zijn en er zich steeds meer enthousiaste mensen zich hier melden!

Zelf heb ik een WOW zadel, dus doorzitten weinig kans hier hahaha. Ook ik rijd r.m. lange ritten op tempo, dus de paardendriedaagse gaat ons makkelijk lukken. Ik heb de instelling vooral te genieten en lekker relaxed te rijden.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 15:44

Hey Fliam,

Hou je zadel dan na de eerste dag maar goed in de gaten, best kans dat hij onder je kont vandaan wordt gehaald door jalourse mensen die niet zo'n fijn zadel hebben, en wel een houten kont haha *D
Zie je de volgende dag in eens je zadel op de rug van een ander paard liggen, en onder een andere ruiter.

Zou wel grappig zijn.

Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor, 15 kilometer is niet zo heel veel, en als je dat kunt afwisselen met stap, draf, dan moet dat goed komen.
EN daarbij als het tijdens de ritten net zo gezellig is als het hier al klinkt, dan zijn die ritten voorbij voor iedereen er erg in heeft, en heb je pas na drie dagen in de gaten dat je kont een beetje platter is geworden, of dat de vorm van je zadel erin staat.

Volgende week hebben we de een na laatste vergadering, kunnen we de boekjes in elkaar gaan zetten, zodat we die in de week van 15 September kunnen versturen aan alle deelnemers en vrijwilligers.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:47

carool schreef:
Hey Fliam,

Hou je zadel dan na de eerste dag maar goed in de gaten, best kans dat hij onder je kont vandaan wordt gehaald door jalourse mensen die niet zo'n fijn zadel hebben, en wel een houten kont haha *D
Zie je de volgende dag in eens je zadel op de rug van een ander paard liggen, en onder een andere ruiter.

Zou wel grappig zijn.

Hahaha, geloof niet dat de ander dan nog wat te lachen heeft _-:( }:) muhahaha

Gaaf, ben benieuwd naar het boekje!