De beste gok die ooit genomen heb?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De beste gok die ooit genomen heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:05

Ziet er goed uit zeg. Lijkt alleen wel of het in zijn rug nog niet helemaal lekker zit maar dat is natuurlijk ook logisch gezien zijn verleden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:12

Als Remy nu iets van zijn hangbuik afgeeft scheelt het voor alle twee weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:29

Wauw, dat ziet er goed uit! Fijn dat het zo'n verschil heeft gemaakt om hem te laten behandelen!

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:31

Wat ben ik super blij met dit goede nieuws!

Ik heb de moeder van Emotion gekend. Ze stond op een stal waar ik reed, daar heb ik haar ook af en toe gereden. Ik kan je vertellen, als hij zover verbeterd dat je hem kunt gaan berijden en hij lijkt op zijn moeder dan heb je een super paard onder je!
Ik vond het super zonde dat zijn moeder verkocht werd en toen ik hoorde dat ze een veulen had vond ik dit super leuk, ze had er hiervoor al 2 gehad, maar deze leek op geen van beide. Toen ik hoorde dat dit veulen het misschien niet zou redden was best even een schokje, wat zonde want de veulens zijn zo lief en braaf!

Ik ga proberen jullie te volgen en hoop echt van harte dat hij het gaat halen!

p.s. Hij heeft wel een beetje het hoofd van zijn moeder;)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:23

Wat leuk dat je de merrie kent, kun je meer over haar en haar gedrag vertellen? Ik weet dat ze nu een hengstveulen van
Krack c heeft, ook een mooi ding.
Met Emotion gaat het momenteel prima, hij dartelt rond en wordt in zijn gedrag al een aardig kereltje, toch een teken dat hij beter in zijn lijf zit want het was een redelijk sloom sukkeltje voor een jaarlinghengst. Over zijn beweging zal ik pas echt meer weten als er wat bespiering op komt, hij doet in elk geval zijn best om dat op te bouwen nu.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:10

+:)+ Fijn te lezen dat het goed gaat!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:34

nou die foto's zien er goed uit
en blij veulen wat zich toch wel soepel beweegt nu
ben benieuwd naar de ontwikkelingen

en 120 euro vind ik indd niet veel geld een goeie fysio of masseur kost ook al gauw zo een bedrag

ik had even gegoogeld het was indd die man wat ik bedoelde :D
heb zijn site nu in mijn favorieten staan :o

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:57

dblijham schreef:
Wat leuk dat je de merrie kent, kun je meer over haar en haar gedrag vertellen? Ik weet dat ze nu een hengstveulen van
Krack c heeft, ook een mooi ding.
Met Emotion gaat het momenteel prima, hij dartelt rond en wordt in zijn gedrag al een aardig kereltje, toch een teken dat hij beter in zijn lijf zit want het was een redelijk sloom sukkeltje voor een jaarlinghengst. Over zijn beweging zal ik pas echt meer weten als er wat bespiering op komt, hij doet in elk geval zijn best om dat op te bouwen nu.

Het was een pittige merrie, dat is één ding wat zeker was. Ze had echt een gebruiksaanwijzing, maar als je die begreep kon je erg veel met haar. Wel was ze snel zenuwachtig en erg sensibel. Bijvoorbeeld als de hoefsmit kwam, je kon dit niet alleen met haar doen. Verder was het wel een hele lieve merrie als ze je eenmaal kende. Een echte knuffelkont, en een super moeder!

Weet je toevallig waar ze nu staat? Want ben erg benieuwd hoe het nu met haar gaat.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 23:03

Ik weet alleen dat ze weer verkocht is toen het met Emotion allemaal zo beroerd liep en dat ze nu weer een voshengstje gekregen heeft.
Dat zenuwachtige en sensibele heeft ze gelukkig niet doorgegeven. Moossie is zeer relaxt en cool in het koppie, een knuffelkont is hij wel.
Ik heb Moos via een topic op bokt, je zou zijn vorige eigenaresse een pb kunnen doen, misschien wil zij je vertellen waar de merrie naar toe is gegaan.

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:12

Okee,, opzich wel fijn dat ze dat niet doorgegeven heeft want is niet altijd fijn, ze wilde bijvoorbeeld ook niet graag alleen zijn enzo.

Ik zal is kijken of ze me wil vertellen waar ze heen gegaan is.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:11

Ben vandaag wezen kijken bij Moos. Wilde nog ff vermelden dat ik hem geweldig van! Heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt.

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:05

even weer een fototje van moossie :
hij ziet er met de dag beter en stoerder uit hihi

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:55

Emotion gaat steeds beter lopen en begint nu ook zijn achterbenen afzondelijk te gebruiken in de galop (was een kangaroegalopje met 2 benen tegelijk).
Ik zou hem graag wat willen helpen met het ontwikkelen van zijn spieren maar gezien zijn leeftijd en maat kan hij beslist niet gewerkt worden. Zou het helpen om hem toch wat sanconil bij zijn eten te geven?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:05

Goed nieuws!

Wat heel goed is voor de ontwikkeling van spieren,is een terrein met wat hellingen,maar ik betwijfel of je dat bij de hand hebt... :+ (misschien een dijk?)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:13

Dat heb ik gelukkig nou net wel bij de hand, 1 weiland dat eindigt op een dijk en 1 weiland waar een dijk middenin ligt. Daar staat hij ook zodat hij inderdaad regelmatig een stukje klimt en daalt.
Ik zal misschien ook wel te ongeduldig zijn maar omdat hij komende winter buiten blijft (met schuilhok uiteraard) wil ik gewoon dat hij zo goed en sterk mogelijk de winter in gaat, warmhouden kost tenslotte ook energie en daarvan kan hij maar zo weinig missen. Kan er wel een deken opgooien maar doe dat liever niet bij een jaarling.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:30

Ik denk dat het al veel scheelt dat hij nu zijn benen goed kan gebruiken zodat hij zichzelf kan ontwikkelen. Hij wordt nu in ieder geval niet meer door zichzelf tegengehouden. Vraag eens advies aan de DA of je op gebied van voer/vitamines/mineralen iets kan doen anders zou ik het even aankijken. Het hangt ook van het weer en zijn eigen ontwikkelingstempo af. Je kan altijd nog wat meer proberen als je denkt dat het niet goed gaat. Het feit dat er duidelijk vooruitgang is, vind ik veelbelovend.

Ik vind het er hoopvol uitzien en een mooi paard! Succes en blijf ons op de hoogte houden!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:48

http://www.mijnalbum.nl/Album=ABGA3Y6M
In deze link kun je de dijk zien die in het weiland ligt, dat is in elk geval een beetje natuurlijke zelftraining voor hem.
Hij krijgt nu wat lucerne, opfokkorrel van Havens en Subli omega 369 bijgevoerd, hij mag ook weer niet teveel bijgevoerd krijgen omdat zijn groei in de hoogte zo absurd hard gaat. Voor komende winter heb ik voordroog waar niet heel veel in zit, dat koop ik al jaren voor de pony's(deze lag niet echt in de planning toen ik mijn wintervoer bestelde)en daar kunnen ze de hele dag en nacht onbeperkt van eten zonder dat ze te dik worden. Moos zal naast zijn brok en omega 369 bijgevoerd gaan worden met extra lucerne om toch de energie binnen te krijgen die hij nodig heeft.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:01

Fijn dat je dit hebt gedaan, hij voelt zich duidelijk een stuk lekkerder en kan weer lekker rennen en spelen.

Mooi paardje en leuke foto's.

Succes ermee.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:09

Wat fijn dat je hem deze kans hebt gegeven! Zo te zien zit hij inderdaad al een stuk lekkerder in zijn vel, ik hoop dat het steeds beter wordt, veel plezier met hem!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:08

+:)+ Heel goed,die dijk.En spelen met pony.Meer kan je niet doen hoor,behalve rustig afwachten... :+

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:19

Hij ziet er al een stuk beter uit.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:23

Wauw, wat een super dier. Soms heb je gewoon een goed gevoel bij een gok en als dat dan ook nog helemaal goed uitpakt is het helemaal super.

Heb een vivaldi merrie, maar ze heeft hetzelfde koppie. Hij is echt een knapperd...wie weet kom ik je ooit nog wel tegen aangezien ik ook in de buurt woon;)

En Tamme Hanken heb ik in mijn favorieten staan. Is slechts een kleine 70 km rijden:)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:25

Hij ziet er echt stukken beter uit!
Fantastisch dat je hem deze kans gegeven hebt!
hopelijk komt het helemaal goed met hem :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:12

Echt super van je dat je deze gok genomen hebt, en super dat het weerbeter gaat:). k zal voor je duimen dan alles weer helemaal goed komt met hem :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:39

@Valencia2002, hoe is het karakter van jouw merrie? Heb begrepen dat de Vivaldi's ook knap sensibel kunnen zijn en aangezien zijn moeder dat ook al was...