Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

driebergen

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:57

Een vreselijke moeilijke beslissing.
heel veel sterkte komende tijd...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:02

Roane schreef:
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden, ik vind het erg fijn om jullie berichtjes te lezen. :o (doet een mens toch een beetje goed om te horen dat ze een juiste keuze maakt)

Ik heb nou contact opgenomen met hypofocus voor nog een laatste mooie fotoshoot. :) Ik wil zo graag Bart nog eens op de foto hebben met zijn portugese setje, alleen heb ik het zadel jaren geleden al verkocht. Zucht.

Klinkt misschien wel een beetje bot, maar neem nu nog even een heel stuk manen of staart af van hem!
Daar kan je dan een mooie armband van laten maken als herinnering aan je lieveling!
Ik wens je veel sterkte, maar hou in gedachten dat je er goed aan doet om hem te laten gaan en hem geen lijdensweg bezorgd omdat jij geen afscheid kan nemen!
En ik weet, na bijna 55 jaar in de paarden, hoeveel pijn het doet!

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:04

Dit zijn de moeilijkste besluiten in je leven. Er valt gewoon niet tegen artrose te vechten. Vroeg of laat verlies je de strijd. Jouw verhaal was helaas ook ons verhaal en ik wens je heel veel sterkte toe en geniet van elk moment samen.

Ik heb van ons paard toen ze nog vrolijk op de wei stond een plukje uit haar staart geknipt en daar een armband van laten maken voor mijn dochter. Op die manier is er nog een tastbaar aandenken en kan op moeilijke momenten veel troost geven!

sterkte

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 16:44

Ik heb al jaren geleden een stukje van zijn trots }> afgeknipt, ook 'voor het geval dat' :) dus ik vind dat niet bot hoor :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:53

Prima toch??
Heb je voor jezelf al een datum geprikt?
Dat is ( in elk geval voor mij) nog het moeilijkste.
Dat telefoontje dat je afspreekt met je dierenarts om je paard/hond in te laten slapen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 16:56

Mijn ouders willen graag dat ik hem niet in laat slapen als zij op vakantie zijn, dus dat word of over de week na de volgende, of pas volgende maand.
Dus het word heel snel, of in mijn ogen laat. :roll:

Ik wacht even de fotograaf af, ik hoop dat ze volgende of die week daarop kan, en dan wil ik het toch 'snel gebeurd' hebben. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:58

Heel dapper van je, en je ken hem het beste en je weet het, heel goed van je dat je niet eindeloos mee gaat rommelen en rekken.

Wat een gave paard zeg, ja het zal heel erg moeilijk worden voor je maar denk erom: je hebt hem geholpen en als hij geen pijn meer heeft dan is dat het mooiste wat je voor hem gedaan hebt en kan doen voor hem.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:17

Roane schreef:
Mijn ouders willen graag dat ik hem niet in laat slapen als zij op vakantie zijn, dus dat word of over de week na de volgende, of pas volgende maand.
Dus het word heel snel, of in mijn ogen laat. :roll:

Ik wacht even de fotograaf af, ik hoop dat ze volgende of die week daarop kan, en dan wil ik het toch 'snel gebeurd' hebben. :)

Je hebt gelijk, er tegen aan blijven hikken schieten jullie beiden weinig mee op
Ik hoop dat het lukt met zadel lenen, en dat je super foto's krijgt! Aan Bart zn koppie zal het niet liggen <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:23

Heel veel sterkte de komende tijd, geniet nog even en je doet het alleen
in het belang van Bart en dat is het belangrijkste.....

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:26

Heel veel sterkte en ik neem mijn petje voor je af dat je dit voor Bart wil doen...en ja inderdaad...liefde is laten gaan, maar ow wat moeilijk. Nogmaals heel veel sterkte !

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:30

roane,meid wat erg voor jou en je hafje,geniet nog zoveel mogelijk nu,ik hoop dat de foto's prachtig worden.

aan alles komt een eind,maar het komt altijd te vroeg. :(:)
dikke knuf voor jou en jouw bartje.

melanietje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:32

Ik vind het dapper van je hoor

en ik wens je heel veel sterkte er mee !

Groetjes Melanie

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:55

Als je ouders op vakantie zijn? zijn er dan nog wel mensen aan wie je steun hebt?
Veel sterkte en geniet nog even van hem.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:00

Sterkte! :(:)
Moeilijke keuze's maar je doet het omdat je van hem houd :j.
Geniet nog maar even van hem!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:06

_Noah schreef:
Als je ouders op vakantie zijn? zijn er dan nog wel mensen aan wie je steun hebt?

mamading, dat ik niet van een brug af spring op het moment dat zij in Frankrijk zitten ;)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:08

Och jeetje, ook ik zit met brok in mijn keel hoor. Je weet dat als je een paard hebt, dat je dan een keer ook een afscheid krijgt. Maar zoals jij het hebt, dat je zelf heel bewust de knoop moet doorhakken, dat zal wel heel moeilijk zijn. Ik hoop dat je nog een fijne maand met hem kan hebben....dat je een mooie fotoshoot kan hebben...en dat je hem in je hart kan opsluiten en hem dan kan laten gaan. Je weet dat je alles hebt gedaan, maar oh wat moet het moeilijk zijn....

Ik heb trouwens je gedichtje even opgeslagen. Heel erg mooi. Ik ben een jaar geleden mijn vader kwijtgeraakt en dit deed me even heel erg aan hem herinneren, en hoeveel ik hem nog mis....dus bedankt daarvoor...Ik ken je niet, maar dikke knuffel van mij voor jou....

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:12

wat erg.

ik ken het gevoel en ik vind je erg dapper.
ik heb ook een haflinger met zware atrose in de spronggewicht.
((ze staat nu 2 jaar op rust (lekker in het land enzo)
een half jaar op pijnstiller. ik wacht nu een beetje af tot wanneer het echt niet meer gaat.))

heel veel sterkte.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:14

Ik vind dat gedichtje ook heel mooi, en niemand die weet wie het geschreven heeft :)
Ik vind vooral het zinnetje 'They say memories are golden, well, maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted you.' Erg mooi :)

De keuze is ook nog steeds niet makkelijk. Want dan zie hem weer staan in de gang, lekker aan het hooi knabbelen, en dan twijfel je weer; overdrijf ik? is het wel zo erg? Hij glanst toch nog? Zou ik een weitje voor hem kunnen vinden?
En dan stel je dat moment voor dat hij zijn laatste adem uitblaast en loop je huilend langs hem heen met een kruiwagen en staat je paard je raar aan te kijken :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:22

_Noah schreef:

Ze bedoelt volgens mij juist niet inslapen als haar ouders op vakantie zijn ;) . Waarschijnlijk zijn die dus na volgende week terug en mag het dan gebeuren.
TS, heel veel sterkte in elk geval!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:32

Nee, ze gaan over twee weken op vakantie, dus het moet of ervoor, of erna ;) aangezien ze drie weken weg zijn zou het dan nou 5 weken duren voordat ik de DA kan bellen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:37

Wat een moeilijke beslissing zeg.. nu, over 5 weken, alles wat er nog tussen zit.. kom je zowiezo wel naar CF?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:38

Ik moet nog even zien hoe ik psychisch dan in elkaar steek of ik dat ik dan alleen maar onder het podium kruip om te huilen en dus geen poot uitsteek :')
Heb zo'n vermoeden dat ik er best lang knap kapot van ga zijn.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:47

uit ervaring weet ik dat het moment van beslissing erger is dan het uiteindelijke gebeuren. Het is verschrikkelijk erg, je zult 2 dagen je ogen uit je kop janken maar achteraf gezien vond ik de periode naar de beslissing toe veel zwaarder, dat ruste als een zwaard van damocles boven mijn hoofd....

Dadelijk kun je met een gevoel van "het is goed zo" terugkijken naar al je mooie momenten met hem en je mooie foto's.

Het is een stukje afsluiten maar echt het komt goed en er komt ook weer plek voor een ander paard. Op een andere manier hou je daar dan weer van!

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:29

Ik vind het ontzettend knap van je dat je zo een besluit neemt, en wens je dan ook veel sterkte de komende tijd. En geniet van de laatste momenten...
Ik kwam laatst op deze site terecht: http://www.horsehairjewelry.eu
Misschien ken je het wel, ik vind het echt super mooi om zo een aandenken te hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:34

Ik vind je supersterk en eerlijk tegenover Bart. Maar wat moet het een harde beslissing zijn... :(:) Veel sterkte!