TEQUILA@work op nieuwe stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:53

Ik ben het eens met andere mensen
Het zadel vind ik groot ogen en hoofdstel weer te klein (:+)

Je zegt dat je af en toe wijd zet en dus niet trekt maar waaar jij bij hebt staan '' Lekker ontspannen ''

Heb je je handen nog wijd staan.
Dus voor je verder gaat met springen (Je springt ook wel erg hoog! :=) zou ik eerst dresuurmatig meer aan doen.

Succes! (+grondbalk idd!)

Edit wat een leuke pony! <3

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:59

Heftug schreef:
Mooi paardje en wat springt ze hoog :O!

Sarcastisch bedoeld?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:59

Betrefdt zadel: je zou kunnen kijken naar een boomlooszadel? Je kunt daar een speciale ztivlak opdoen voor het springen.

hoofdstel: Voor zover ik kan zien, moet je neusriem iets hoger, En iets rechter .. Misschien idd net een maatje groter?

Rijtechtechnisch: Probeer je handen meer te dragen en meer rechtop.
Beugels iets langer, je zit nu best wel dubbelgevouwen erop.
Met iets langere beugels moet je ook nog kunnen springen.
Hakken mooi naar beneden, tenen niet naar buiten draaien.

Verder een hele leuke pony, wees er zuining op.

Veel succes!!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:29

Jull_pony123 schreef:
sorry,maar wij hadden wel op wat vriendelijkere reacties gehoopt... :n

WELKOM OP BOKT! als iets niet goed zit krijg je dat 1000 x te horen hoeveel smoesjes ook hebt ;)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:01

xTinkertje schreef:
Je zegt dat je af en toe wijd zet en dus niet trekt maar waaar jij bij hebt staan '' Lekker ontspannen ''

Ook als ze ontspannen is houd ik mijn handen zo, niet dat ik ze opeens samen doe als ze nageeft ofzo. :+
Ik vind het gewoon makkelijker rijden met m'n handen zo, en zo heb ik mijn teugels beter vast :j

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:06

chance schreef:
Betrefdt zadel: je zou kunnen kijken naar een boomlooszadel? Je kunt daar een speciale ztivlak opdoen voor het springen.

hoofdstel: Voor zover ik kan zien, moet je neusriem iets hoger, En iets rechter .. Misschien idd net een maatje groter?

Ben al volop naar zo'n zadels gaan kijken. :D
En er zijn geen gaatjes meer, we moeten ergens nog zo'n tang regelen, want die hebben we zelf niet :+

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:12

jumpiewumpie schreef:
Ik vind het gewoon makkelijker rijden met m'n handen zo, en zo heb ik mijn teugels beter vast :j

Wat zegt je instructrice hiervan?

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:56

HRE schreef:
Jull_pony123 schreef:
sorry,maar wij hadden wel op wat vriendelijkere reacties gehoopt... :n

WELKOM OP BOKT! als iets niet goed zit krijg je dat 1000 x te horen hoeveel smoesjes ook hebt ;)

Het ergste is dan nog dat ze blijven zeuren,alsof ze zelf alles perfect kunnen. :Z
De pony heeft allessinds een goed passend zadel,dat goed voelt voor de pony,en voor de ruiter ;)
Het kan er niet goed uitzien op de foto,maar in het echt zit het zadel écht wél hoe het moet zijn.
Geloof het of niet,het is zo! ;)
Blijven jullie maar bezig over het zadel,ons maakt het nimmer uit,zolang de pony er geen last van heeft ;)

Lydia_

Re: TEQUILA@work op nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:46

Nou ik hoop werkelijk waar dat je pony er geen last van heeft en dat jij er lekker op kan zitten..
Wanneer heb je weer les? En waar werken jullie aan met de les?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:12

Moderatoropmerking:
Blijven we wel netjes naar elkaar? Het harnarchement is nu voldoende genoemd. Denk eraan dat als je op RIJ-ITP rijtechnisch commentaar wilt geven, dit dient te voldoen aan de regels van RT-HAW. Dus opbouwend, constructief en geen herhalingen.
Daarnaast niet het nergens voor nodig om zo aanvallend naar elkaar te reageren. Graag nu weer op een normale manier verder.

TS, zou je er op willen letten dat je niet veel berichten onder elkaar plaatst? Daar is de editfunctie voor.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:31

Lydia_ schreef:
Nou ik hoop werkelijk waar dat je pony er geen last van heeft en dat jij er lekker op kan zitten..
Wanneer heb je weer les? En waar werken jullie aan met de les?

Vandaag springles gehad. En zaterdag hebben we terug les, maar onze instructrice loopt regelmatig rond op stal, dus ze geeft vaak ook nog les als we aan het rijden zijn. We werken vooral op de aanleuning, en we beginnen met wijken, vaak op het einde van de les, dan loopt ze ontspannender (:

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:34

intral schreef:
jumpiewumpie schreef:

Dat ik ze rechtop en hoger moet houden natuurlijk! :D Maar als ze er niet bij is en ze er niet op hamert, dan vergeet ik het steeds, als ik rij let ik eerder op m'n pony dan op m'n eigen houding :o

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:47

Lieve Ts,

Je hebt een hele leuke pony, die heel goed kan springen.
De mensen die wat van het zadel en het hoofdstel zeggen ( ik wil niet in de herhaling vallen) hebben het alleen goed met jou en je pony voor.
Het is echt geen schande om iets aan te nemen van een ander of je fouten in te zien. Misschien heeft iemand wel een adres van een hele goede zadelpasser, die kan je het echte antwoord vertellen. Juist fijn toch?
Ik hoop dat je asjeblieft iets aan wil nemen van de bokkers, sommige hebben echt heel veel ervaring.

Veel plezier met die leuke pony van je (LL)!

X

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:08

jumpiewumpie schreef:
xTinkertje schreef:

Ook als ze ontspannen is houd ik mijn handen zo, niet dat ik ze opeens samen doe als ze nageeft ofzo. :+

Dat is dan echt niet goed.
Dan blijf je haar vasthouden.

Je schrijft later dat bij je instructrice je wel ''goed'' rijd maar telkens vergeet.

Zeg desnoods telkesn : Handen omhoog! Het is zovee lbeter! Op wedstrijden zul je dan ook alleen maar dit te horen krijgen.

Het is net als een proefwerk/toets het moet erin gestampt zitten.

Wat ik al eerder zei. spring lager! ;) Eerst moet alles goed zijn , handen goed , hoofdstel goed.

En het gaat helemaal goed komen! :)

Ik vertrouw er op! Als je iets doet met deze tips (Soms klinkt bokt zeikerig maar iedereen -sommige dan niet..- bedoelen het echt goed!)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 05:50

intral schreef:
jumpiewumpie schreef:

Ik heb nogsteeds geen antwoord op mijn vraag :) .

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:07

grapje toch wel _O-

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:58

xDeems schreef:
Ik vind het wel jammer, hij kan zo goed springen, en dat ie dat ook nog wil met zo'n te groot zadel, dat vind ik echt respect voor dat poownietje. 'Eigenlijk zou die wel moeten, maarja'

Pony loopt nog steeds met z'n oortjes naar voren naar de sprong hoor :Y)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:05

HeleneDas schreef:
Lieve Ts,

Je hebt een hele leuke pony, die heel goed kan springen.
De mensen die wat van het zadel en het hoofdstel zeggen ( ik wil niet in de herhaling vallen) hebben het alleen goed met jou en je pony voor.
Het is echt geen schande om iets aan te nemen van een ander of je fouten in te zien. Misschien heeft iemand wel een adres van een hele goede zadelpasser, die kan je het echte antwoord vertellen. Juist fijn toch?
Ik hoop dat je asjeblieft iets aan wil nemen van de bokkers, sommige hebben echt heel veel ervaring.

Veel plezier met die leuke pony van je (LL)!

X

Natuurlijk weet ik dat iedereen het goed voor heeft. Maar het is net, er zijn 2 zadelpassers geweest.
En dan blijven zeggen dat het toch niet goed ligt. :o

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:09

xTinkertje schreef:
Het is net als een proefwerk/toets het moet erin gestampt zitten.

Ik weet ook dat mijn handen zo niet moeten, als gewoon niemand het ooit gezegd heeft, duurt het even voor je het hebt afgeleerd. Vorige instructrice stak meer aandacht in het ontspannen rijden,
deze let dus ook wel meer op m'n handen. Mijn vriendin zegt vanaf nu ook steeds 'weg met die knik!', en die is er bijna altijd bij. (Terwijl ze foto's trok zei ze dat natuurlijk niet, toen trok ze foto's :o )