Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
femiaans schreef:VERGEET je stangteugel gewoon even, laat maar slap hangen. Buiten dat het een fijn beeld voor de jury geeft zal je Lis er niet mee hinderen.
WenK schreef:Dank jullie wel allemaal!
Klopt Femiaans, we hebben heel hard gewerkt aan de rust in ruiter en paard en dat geeft meteen een heel ander beeld.
Je opmerking over schouderbinnenwaarts snap ik niet helemaal, je moet toch op binnen zitten? En voor zover ik zie (en mijn gevoel terughaal) zit ik daar ook aan de binnenkant. Met de middendraf heb je helemaal gelijk hoor, blijf daar nog altijd iets achter de beweging.
Needje schreef:WenK schreef:Dank jullie wel allemaal!
Klopt Femiaans, we hebben heel hard gewerkt aan de rust in ruiter en paard en dat geeft meteen een heel ander beeld.
Je opmerking over schouderbinnenwaarts snap ik niet helemaal, je moet toch op binnen zitten? En voor zover ik zie (en mijn gevoel terughaal) zit ik daar ook aan de binnenkant. Met de middendraf heb je helemaal gelijk hoor, blijf daar nog altijd iets achter de beweging.
Is het niet zo dat als je op binnen gaat zitten, het paard het binnenachterbeen minder makkelijk onder kan brengen? Paard zal toch onder jouw gewicht willen blijven lopen omdat ie anders uit balans gaat. Dus imo gewoon netjes in het midden blijven zitten en met buitenteugel en binnenbeen SB rijden.
Wat mij dus het meeste "stoort" in de SB is je binnenbeen. Die moet toch echt op de singel.