carineken schreef:stalen neuzen lijkt me bij een shire geen geweldig idee, als een shire met +1000 kilo op een stalen neus gaat staan en neus deukt in hebt je kans op dagdag tenen
Ik wilde net het zelfde zeggen ik zou ook geen stalen neuzen aan trekken vanwege de neus die indeukt en inderdaad Dag dag Tenen,, nee geen aanrader! ik zou gewoon Klompen kopen.. ik heb gewoon klompen die ze ook in het ziekenhuis dragen alleen heb ik ze in het zwart. geweldig.. werkt super..!

die kan er wat van, ze heeft een keer mijn hele voet blauw en dik gekregen 

) 
Resultaat was dat ze haar hoef draaide op mijn voet en er extra gewicht op zette. Toen ze er eindelijk af was heb ik er nog 3 kwartier mee doorgelopen ondanks dat het erge pijn deed (vond zelf dat ik me nogal aanstelde
Moeders van schrik bijna de vangrail ingereden en ik, lichtjes geschrokken, bedacht me dat die sok ook nog uit moest. Daaronder bevond zicht een ravage. Paard was grotendeels op mijn grote teen gaan staan, met het draaien van de hoef had ze de teennagel losgedraaid, die was bijna een kwartslag gedraaid en stond een einde de lucht in... Aangekomen in het ziekenhuis bleek de teen ook nog gebroken. Ze hebben mijn teen toen verdoofd (geloof me, dat doet echt ontzettend veel pijn, omdat er bijna geen ruimte is in je teen voor de vloeistof die ze erin spuiten, het vel zit daar aardig strak op je teen) en de nagel verwijderd. Toen was het hopen dat de nagel teruggroeide, dat deed ie uiteindelijk, maar hij is meerdere malen verkeerd terug gegroeid waardoor de huisarts hem er weer uit moest knippen (dus weer verdoven en dan de nagel precies in het midden doormidden knippen en hem er dan met een tang uittrekken...brrr!) Nu was hij net weer helemaal mooi aangegroeid, schopt mijn vriend twee weken geleden per ongeluk tegen mijn teen aan met z'n werkschoenen (ik liep op slippertjes). Resultaat: weer een groot bloedbad en een nagel die uiteindelijk gisteren eraf gevallen is. Loop ik weer een zomer zonder teennagel