shire voor 2e keer op voet gestaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:51

carineken schreef:
stalen neuzen lijkt me bij een shire geen geweldig idee, als een shire met +1000 kilo op een stalen neus gaat staan en neus deukt in hebt je kans op dagdag tenen

Ik wilde net het zelfde zeggen ik zou ook geen stalen neuzen aan trekken vanwege de neus die indeukt en inderdaad Dag dag Tenen,, nee geen aanrader! ik zou gewoon Klompen kopen.. ik heb gewoon klompen die ze ook in het ziekenhuis dragen alleen heb ik ze in het zwart. geweldig.. werkt super..!

Tamara_H

Re: shire voor 2e keer op voet gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:53

Oeww! sterkte !

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:58

Houten klompen werken waarschijnlijk ook wel veilig!

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:39

Heb het hier al meerdere keren gehad met mijn 9 joekels. ;)
Zodra er een shire op je voet gaat staan dan moet je je voet ontspannen dat doet wel zeer maar als je terug gaat trekken dan juist heb je kans op kneuzingen of breuken. :o
Je kan ze echt niet van je voet afduwen hoor, en het wordt wel blauw en dik maar daar kom je wel overheen.
En inderdaad geen stalen neuzen aandoen is mijn advies stel dat het paard net op het randje van die stalen neus gaat staan dan worden je tenen afgesneden. :(:)
En gewone houten boerenklompen die breken echt doormidden als er eentje goed op gaat staan, dan kun je een bootje maken van twee halve klompen. :+

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:49

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:00

benangelique schreef:
soms had je toch beter kunnen breken dan kneuzen, dat duurt veel langer qua genezing!

Nou dat weet ik nog zo net niet :D :D :D
10 dagen geleden mijn Belgje op mijn kleine teen gehad ... op 2 plaatsen gebroken. Dat is een hoop breuken op een bot van 2 cm lang :o
Teen kan niet in het gips, spalken blijven ook niet zitten en de zwelling is zo erg dat ik zelfs nu nog niet getaped mag worden.

TS sterkte ermee. Ik weet precies wat je voelt hoor (niet dat je daar wat aan hebt maar het klinkt zo aardig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:58

en ik vind het al zo erg dat mijn e ponytje regelmatig op mijn teen gaat staan :') die kan er wat van, ze heeft een keer mijn hele voet blauw en dik gekregen :+

Maar heel veel sterkte, wel balen dat dat net gebeurt met dit mooie weer! Volgende keer dus nog meer opletten waar je je voet zet, ze kunnen helaas niet zien waar ze die hoeven neerzetten...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:02

auw zeg! Wat een ontzettende pech!!
heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:09

Stalen neuzen buigen pas om bij een kracht waarbij je tenen er ZONDER stalen neuzen al lang hadden afgelegen... ik zou dus toch die stalen neuzen proberen als ik jou was!

Veel sterkte met je voet(en), hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Kun je nu wel werken, of gaat dat ook niet? :(:)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:10

Ik snap best dat je zoveel pijn hebt, we hebben het wel over een shire.
Sterkte ermee! En aan dat voetje geven kun je denk ik weinig veranderen, kwestie van oefenen?
Misschien kun je voortaan iets beschermends dragen voor je voeten.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 10:20

Elpharo schreef:
Voetballen is alweer afgelopen ;) Maarre, heel veel succes ermee, ik heb trouwens dacht ik es een aflevering van mythbusters gezien waarin ze die stalen neuzen gingen testen. Ik weet het niet zeker meer, maar ik geloof dat ze daar wel wat meer dan 1000 kg tegenaan gooiden....en geen geamputeerde tenen hoor. Uiteindelijk lukte het ze geloof ik wel, maar das standaard bij de mythbusters heh ;) Succes met het vinden van goede schoenen!

Haha, mythbusters altijd grappig, ik mag het ook graag kijken! Sjta.. blijf het toch lastig vinden: de ene zegt wel, de ander absuluut niet?

Dapper schreef:
Heb het hier al meerdere keren gehad met mijn 9 joekels. ;)
Zodra er een shire op je voet gaat staan dan moet je je voet ontspannen dat doet wel zeer maar als je terug gaat trekken dan juist heb je kans op kneuzingen of breuken. :o
Je kan ze echt niet van je voet afduwen hoor, en het wordt wel blauw en dik maar daar kom je wel overheen.
En inderdaad geen stalen neuzen aandoen is mijn advies stel dat het paard net op het randje van die stalen neus gaat staan dan worden je tenen afgesneden. :(:)
En gewone houten boerenklompen die breken echt doormidden als er eentje goed op gaat staan, dan kun je een bootje maken van twee halve klompen. :+

Ja, met 9 van die joekels, zul je het vaak hebben! Sarah komt er ook wel vaker tegen, vooral aan mijn hielen of enkels, als we samen wandelen, en ik haar tempo niet meer bij kan houden. Ze maakt zulke grote passen. Maar dan heb je een blauwe plek, wat dik.. maar dit is toch wel net iets meer, hihi.
Goede tip van het ontspannen! Zal het proberen te onthouden, je reactie is natuurlijk je voet trekken en haar duwen (ondanks dat je weet dat het totaal geen zin heeft, met duwen duwt ze vaak zelfs terug.. :))
Even vraagje... jou shires hoe worden die bekapt? Hebben ze ijzers? Hoe geven ze voetje? Wat een vragen hihi.

Suusje1972 schreef:
In Engeland zitten standaard stalen neuzen in de rijschoenen.
Deze zijn best sierlijk en ook in grotere maten verkrijgbaar:
Beterschap verder, het klinkt erg pijnlijk!

Nooit geweten, dat het er in Engeland standaard in zit!

Asjemenauw schreef:
Nou dat weet ik nog zo net niet :D :D :D
10 dagen geleden mijn Belgje op mijn kleine teen gehad ... op 2 plaatsen gebroken. Dat is een hoop breuken op een bot van 2 cm lang :o
Teen kan niet in het gips, spalken blijven ook niet zitten en de zwelling is zo erg dat ik zelfs nu nog niet getaped mag worden.
TS sterkte ermee. Ik weet precies wat je voelt hoor (niet dat je daar wat aan hebt maar het klinkt zo aardig)

Je kleine teen gebroken op 2 plaatsen, kan dat? Zo'n klein botje, dan is er niks meer van over. Klinkt niet al te best! Hopen dat het bij jou ook snel beter gaat! Bedankt, en jij ook heel veel sterkte :)

Nog een vraagje... waar ik nu wel over na denk...
Wat denken jullie?
Ze kan best voetje geven, zeker als het echt moet (bv in nood geval als ze ergens in staat), maar bekappen uit de hand, ze is nogal lang bezig met 1 hoef, dus Sarah moet leren hem echt lang omhoog te houden.
Moet ik doorgaan met dit trainen, of moet ik voor Sarahs gemak een smid zoeken met hoefstal? (wat ik btw ook eng vind, als je soms verhalen hoort over omvallen?)

Ik zal even de kabel van mijn tel zoeken om de foto's op mijn pc te zetten :) Niet dat het zo spectaculair is om te zien.. maar verhaal met foto doet het altijd goed he ;)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:26

Oei, pijnlijk! Sterkte met je voet :(:)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:35

oeh dat lijkt me niet echt een pretje..

Veel sterkte ermee..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 10:44

Sarah bij de smid. Haar achterhoef op een bokje, dat gaat best goed, je ziet sarah is er relaxt onder.
Maar het geven van de hoef, en hem op op het bokje zetten (en houden) is best lastig. Na een minuut is ze het wel zat.. en de smid is na een minuut toch echt nog niet klaar :)
Sarah moet hem echt geven, omdat ze mee wilt werken... 'optrekken'/'omduwen en dan pakken' heeft allemaal geen zin.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZN8CUB44.jpg

De foto is niet zo heel duidelijk. Mijn voet is voor mijn doen wel heel dik, heb normaal echt en platvoet met een hele lage wreef.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-USUZ4G6N.jpg

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:50

dit is de reden waarom ik vorige week werkschoenen heb gekocht
omdat ik ook al binnen 4 maanden 4 x een paardenvoet erop heb gehad
heel veel beterschap dat ziet er echt naar uit

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 10:52

4x? in 4 maanden? dat is wel veel!
Als ze dat doet, dan geef ik een frikadellen party ;) hihihi (grapje hoor, voor als heel bokt denkt dat ik het meen :P)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:53

heel veel sterkte met je voet

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:58

ik zag dat je schoenen met stalen neusen zocht, ik raad het je echt af. Als hij er dan op gaat staan en het staal klapt naar binnen zit je en vast in je schoen en klapt het staal misschien ook wel in je voet ben je verder van huis. Ook krijg je dan dus niet eens je schoen uit. Ik zou andere verstevigende schoenen kopen. zowiezo van leer helpt al veel. Ik heb met mijn leren paardrij schoenen een paard erop gehad met kalkoen in. Het heeft best wel wat tegen gehouden, hierdoor alleen mijn voet zwaar gekneusd. (en waar het paard bij jouw op de voet heeft gestaan lijkt ook precies de plek waar het staal op houd. )
sterkte met je voet.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:04

[RUI] Stalen neuzen :+
Even een los topic geopend om daar verder te gaan over de stalen neuzen :+
Wel bedankt voor alle tips! Ik doe er echt iets mee! Maar al die voors en tegens maakt het wel lastig!

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:14

jeetje wat doet dat auw...
sterkte

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:15

Ik heb een jaar of 4 geleden eens een paard van 1.80m op mn voet gehad en ben toen zo dom geweest om te proberen haar eraf te duwen. }:0 Resultaat was dat ze haar hoef draaide op mijn voet en er extra gewicht op zette. Toen ze er eindelijk af was heb ik er nog 3 kwartier mee doorgelopen ondanks dat het erge pijn deed (vond zelf dat ik me nogal aanstelde :+ ), heb gewoon nog de stal uitgemest enzo. Onderweg naar huis in de auto met mn moeder zei ik : "Ik doe toch mijn laars (gewoon rubber ding) maar even uit... het doet toch wel erg zeer", ik had die dag lichtgroene sokken aan, toen ik mn laars uitdeed was de helft van mn sok knalrood van het bloed :7 Moeders van schrik bijna de vangrail ingereden en ik, lichtjes geschrokken, bedacht me dat die sok ook nog uit moest. Daaronder bevond zicht een ravage. Paard was grotendeels op mijn grote teen gaan staan, met het draaien van de hoef had ze de teennagel losgedraaid, die was bijna een kwartslag gedraaid en stond een einde de lucht in... Aangekomen in het ziekenhuis bleek de teen ook nog gebroken. Ze hebben mijn teen toen verdoofd (geloof me, dat doet echt ontzettend veel pijn, omdat er bijna geen ruimte is in je teen voor de vloeistof die ze erin spuiten, het vel zit daar aardig strak op je teen) en de nagel verwijderd. Toen was het hopen dat de nagel teruggroeide, dat deed ie uiteindelijk, maar hij is meerdere malen verkeerd terug gegroeid waardoor de huisarts hem er weer uit moest knippen (dus weer verdoven en dan de nagel precies in het midden doormidden knippen en hem er dan met een tang uittrekken...brrr!) Nu was hij net weer helemaal mooi aangegroeid, schopt mijn vriend twee weken geleden per ongeluk tegen mijn teen aan met z'n werkschoenen (ik liep op slippertjes). Resultaat: weer een groot bloedbad en een nagel die uiteindelijk gisteren eraf gevallen is. Loop ik weer een zomer zonder teennagel ;(

Sinds dat paard op mijn tenen is gaan staan loop ik in de buurt van paarden alleen nog maar op mijn legerkistjes. Die hebben geen stalen neus, maar wel een keiharde voorkant, heb sindsdien al meerder paarden op mijn voet gehad en de schoen deukt niet in... dus ik voel er weinig van, ideaal :D Het is niet het charmantste gezicht, maar voor mij niets anders dan die kisten meer :o Die kan je bewoon bij de eerste de beste Leger/Dump-zaak kopen trouwens.

Met die teen van mij gaat het niet meer goed komen denk ik, ik hoop dat het met jouw voet beter gaat... op die foto ziet ie er wel dik uit zeg!!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:21

@sgr
Wat een verhaal! Pff.. dat je niet direct je laars uit hebt gedaan van de pijn. Het kan zijn dat je lichaam een bepaald stofje aan maakt, van de pijn, om de pijn aan te kunnen!
Wel naar dat je nagel niet lekker wilt groeien! En lieve vriend heb jij, dat hij van die lieve kusjes geeft op je voeten, hahaha!
Sterkte ermee!
Ik bedenk me nu? Misschien is het slim om voorlopig naar een goede pedicure te gaan, zodat ze je nagel vanaf het begin af aan goed kan verzorgen en bij kan vijlen, om hetm de goede kant op te sturen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:25

oef die foto ziet er niet zo lekker uit.

ik heb paar weken geleden mn twenter op mn voeet gehad terwijl ik schoenen met stalen neuzen heb(beestje is 1.70 en slank gebouwd) maar ze heeft toch wel mooi mn kleine teen en die ernaast te pakken gehad. wrs toch wel gebroken geweest maar geen fotows laten maken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:28

Klinkt niet fijn als je shire op je voet gaat staan, sterkte nog daarbij.

Wat betreft de stalen neuzen, daar zijn inderdaad ook ongelukken mee bekend. Ariat gebruikt nu dus geen staal meer in zijn schoenen maar kunststof om amputaties e.a. gekkigheid te voorkomen.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:32

@ TS: Vriendin van me is pedicure, dus die houdt mijn nageltje gelukkig al goed in de gaten :D