Kom kijken op een proffesionele kortebaandraverij!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lijkt het jou leuk om een kortebaandraverij eens van dichtbij te zien?

Ja, lijkt me heel leuk
45 (83%)
Nee, interesseerd me niet
3 (5%)
Mmm, ik wil er eerst meer over weten
2 (3%)
Nee, ik vind de drafsport zielig
4 (7%)

Totaal aantal stemmen: 54

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:17

Ik stond ernaast!
Verschrikkelijke sjonnies, om zo maar te zeggen, en dan lachen en alles. Wij verontwaardigd en zeggen ben je gek ofzo? paard had zn benen kunnen breken man! En wij zeggen zijn jullie gek ozo? kreeg er een een grote bek van als het doorverteld dan weten we je te vinden enzo..
weirdos
En dan heel blij hek open doen en alsof ze de winnaar van de dag zijn.. nou sorry maar dit is niet winnen :n

Hebben de officials er nog naar gekeken? nee zeker...

@afwasborstel ;
bij de laatste finaleronde, hebben de eigenaren van paard 1, bierbekers voor paard 2 zijn baan gegooid; paard moest sprong maken, wat werd aangetekend als 'galopsprong'

afwasborstel

Re: Kom kijken op een proffesionele kortebaandraverij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:20

Jeez das ook lekker matig zeg... Had idd ook nog wel eens verkeerd af kunnen lopen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:21

idd
maar vind het gewoon behoorlijk zielig, en stel dat het paard was gevallen? paard had iets kunnen breken en de jockey ook, of zelfs erger!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:23

Het is jammer dat je zo wilt winnen. Hoop dat er iets mee gedaan word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:30

Ik had het gehoord van mn moeder. Was er zelf niet, weet ook wie het zijn. Misselijke streek, zeker weten! Die gasten zuipen ook altijd teveel ofzo..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:33

waar denk je dat die bierbekertjes vandaan kwamen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:36

Celiien schreef:
waar denk je dat die bierbekertjes vandaan kwamen :+

:+. Vorige week zat ik de hele middag met hun samen. Zijn gewoon een apart slag mensen. Op zich zijn ze wel aardig, maar gewoon wat vreemd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:37

naja ik vind t heel apart dat ze zo een wedstrijd moeten verzieken.. de sfeer was meteen helemaal weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:39

Celiien schreef:
naja ik vind t heel apart dat ze zo een wedstrijd moeten verzieken.. de sfeer was meteen helemaal weg!

Logisch. Maar dat is het nadeel van een kortebaandraverij, mensen langs de kant kunnen het zomaar beinvloeden. Zo gebeurde het biergooien vorig jaar ook in Santpoort waardoor er een paard sprong.
Ook sprong er dit jaar een paard in Venhuizen omdat de official op het eerste stek (de man met de vlaggen) te laat wegstapte en zo het paard hinderde.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:40

zonde zonde zonde..
maarja verziekers zal je wel altijd tegenkomen denk ik? vooral als er geld/drank in het spel iis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:44

Celiien schreef:
zonde zonde zonde..
maarja verziekers zal je wel altijd tegenkomen denk ik? vooral als er geld/drank in het spel iis.

Jup. En het zal je nog verbazen hoeveel er onderling wordt bekokstoofd. Als twee van een stal tegen elkaar rijden wordt er nog wel eens wat afgesproken. Maar ja, gelukkig gebeurd het nu nog zelden. Ben al lang blij dat de sport al zo goed als zuiver van doping is...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:55

Zulke dingen zul je altijd wel houden.

Eigenlijk heeft elke sport ook wel zoiets. Het was mij alleen nog nooit eerder opgevallen, en zo voor je neus is het toch een beetje raar om te zien.
Het was trouwens een ontzettend mooie rit, totdat het gebeurde!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:06

Ik stond er ook met mijn neus op. Er kinderachtig en onsportief van die lui. Ik heb er naar gekeken toen het paard er overheen ging en eerlijk gezegd niet gezien dat het paard er overheen sprong. Het paard had sowieso niet gewonnen. Ik wil absoluut niks goed praten hoor!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:11

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:27

O ja, sorry, ik haal het me nu weer voor de geest dat hij idd voor lag, maar ik heb hem echt niet zien springen om die bekertjes.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:30

oo ik wel, hij maakte een huppeltje, en werd gelijk gezien als galopsprong.. maar was echt bang dat het paardje het niet zag en ging vallen. zag het al helemaal gebeuren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:37

Die Yarban Starlake is trouwens een complete verrassing, maar wel leuk voor de eigenaren :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:05

Was der helaas niet bij.. Familie Pools heeft wel veel toppertjes.. Komen vaak ook in de top 4 volgens mij?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:00

Lay schreef:
Was der helaas niet bij.. Familie Pools heeft wel veel toppertjes.. Komen vaak ook in de top 4 volgens mij?!

Dat valt dit jaar dus uitzonderlijk tegen. Ruud Pools rijdt wel goede paarden. Maar Aad Pools en zijn dochters Josette en Manon hebben dit jaar nog weinig gepresteerd in tegenstelling tot voorgaande jaren.
Ruud is overigens Catchdriver, dat betekend dat hij paarden voor andere mensen rijdt en niet zelf paarden traint zoals zijn broer Aad.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:51

Gisteren was ik bij de draverij in Bemmel. Had nog nooit eerder een kortebaandraverij meegemaakt en ik vond het heel indrukwekkend! Helaas de laatste omloop (omlopen) niet gezien, want toen moest ik zelf paard gaan rijden (hé wat een straf ;) .. ), maar ik heb inmiddels de uitslag doorgekregen. Geen enkele onderbouwing ervoor, maar ik had maar even uitgemaakt dat Sandy B Cole m'n persoonlijke favoriet van de dag zou zijn, en toen hij in de eerste omloop al over de finishpaal heen vloog schrok ik dus wel even ;). Denk dat het voor 'de meneer' die erbij hoorde wel een pijnlijke affaire was .. Maar uiteindelijk vierde geworden. Stond er wel van te kijken dat er zoveel op en aan die paarden gehangen wordt, speciaal tuig e.d., bij elk paard weer anders, bij de een vriendelijker dan bij de ander. Eén paard had een heel rode schuimmond. Waar is dat onderdeel van het tuig voor dat van de oren naar de rug loopt eigenlijk? (0,0 verstand hiervan en probeer er toch wat van op te steken :o , vroeg het me gisteren af)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:40

Dat is de opzet, die loopt vanaf de mond. Soms met een bitje, anders met een bandje onder de kin. Is voor de balans.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:37

hm oke, bedankt voor de uitleg :)