Zo gigantisch mooi!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

samloes

Re: Zo gigantisch mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:03

Ik vind dat mensen zich af en toe veel te druk maken over dingen hier op bokt, maar dat hou je op forums, iedereen heeft een mening.

Ik vind dat je daar prachtig woont! Wat heerlijk als je dat allemaal tot je 'beschikking' hebt, om lekker met je paardjes te rijden.
Woon zelf vlakbij strand, ben ik ook erg blij mee!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:10

Harstikke mooi plaatje, maar ik was als ruiter niet blij geweest als ik een loslopend paard tegen was gekomen.

Overigens was ik ook niet blij geweest als een klein kindje op de grond aan het spelen was en het paard eroverheen denderd.
(hier spelen vaak kinderne in natuurgebieden/op ruiterpaden)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:23

volbloedfan schreef:
Tja goed, Soms denk ik is dit jaloezie? of wat is dit? Waarom reageren bokkers zo? moet het steeds zo doorgaan? moet het 20 x gezegd word? is 1 x niet genoeg? moet ik iedere keer weer opnieuw antwoord geven? NEE Er staat duidelijk in waarvoorik dit wil laten zien!

Niet om commentaar te krijgen dus bij deze!

Moet je maar niet zo iets op een forum zetten dan vraag je er zelf om en alleen positief commentaar krijg je toch nooit.
Ik heb het zelf een keer meegemaakt en ik ben blij dat ik dit commentaar nog kan schrijven want mijn ooh zo makkelijke paard draaide helemaal door bij het zien van een loslopend paard dus JA ik vind dat ik het recht heb om op de topic te reageren en als je je zo aangevallen voelt is dat jouw probleem niet de mijne

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:45

Wat een overdreven reacties weer allemaal (al kan ik me in sommige van die reacties wel vinden, alleen kunnen mensen het ook wat minder onaardig uitleggen). Ik denk dat ik wel zou omkeren als ik jou tegen zou komen hoor.

Maar verder ben ik stiekem wel een beetje jaloers dat je dit zo kunt doen met je paardjes. Onwijs mooie omgeving daar ook zeg! Ik vind het een heel mooi plaatje.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:56

Om even terug te komen op een eerder vraag inderdaad vroeg het me ook af: is dat niet strafbaar een paard los mee laten lopen?

Het is natuurlijk wel een prachtig plaatje maar met het oog op dat dat gebied niet alleen van jou is en andere mensen er last van hebben/gevaar kunnen lopen zou ik er zelf niet voor kiezen.

Verder reageer je erg heftig TS je kan dit soort reacties verwachten, daar kan je ook gewoon normaal op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:29

Ik weet niet of je je paard daar los mag laten lopen, net zoals je geen honden los mag late lopen op sommige plekken, weet ook niet waar. ik heb enorm genoten. En dat vondik het belangrijkst.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:54

Haha nou ik vind dat geen vergelijking met een hond!
Dus jij vind je eigen genot belangrijker dan de mening/veiligheid van mede gebruikers van dat gebied?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:15

volbloedfan schreef:
Ik weet niet of je je paard daar los mag laten lopen, net zoals je geen honden los mag late lopen op sommige plekken, weet ook niet waar. ik heb enorm genoten. En dat vondik het belangrijkst.

Zeer kortzichtig je eigen lol voor de veiligheid van anderen
Misschien vinden jullie dat ik overdrijf maar even voor de duidelijkheid ik heb het meegemaakt hoe het mis kan gaan en dat gun ik niemand

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:08

Zijn er daar dan ook geen regels/wetten dat je op de paden moet blijven om de natuur te behouden?

Ik vind het gedurft. Ik zou het nooit durven en nooit doen. Schrik om er eentje kwijt te geraken en uit respect voor medewandelaars/ruiters/fietsers/natuur/...

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:06

Zo, dat moet vast heel leuk geweest zijn!
Heerlijk zeg, dat je dat kan doen :D

levi2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:20

Wat gaaf zeg..
Denk dat ik het zelf nooit zou durven en de hele weg achterom zit te kijken of hij/zij er nog wel loopt.. :o

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:24

Echt heel erg gaaf!!
Zo kan de andere pony ook nog lekker bewegen :)
Maar ik zou het wel bij 1 losse pony laten als ik jou was.
Want, wat al eerder werd gezegt, dan kunnen ze ook met zijn 2 lekker ergens anders heen gaan.. omdat het kudde dieren zijn, rent sanne natuurlijk achter je aan ;)
Of je rijd met 2 mensen, als die andere dan weg gaat kun je er nog achter aan gaan..
Maar in iig wel een heel leuk gezicht :D

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:28

aar ik vind het eerlijk gezegd niet zo verstandig. Er kan altijd wel wat gebeuren, wat nou als er iemand anders met een paard langs komt? Ik zou écht helemaal niet blij zijn als ik je zo tegen kom. :) Ik weet niet of dat goed zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:50

Dank jullie wel!:D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:34

marissie170 schreef:
aar ik vind het eerlijk gezegd niet zo verstandig. Er kan altijd wel wat gebeuren, wat nou als er iemand anders met een paard langs komt? Ik zou écht helemaal niet blij zijn als ik je zo tegen kom. :) Ik weet niet of dat goed zou gaan.

Dat bedoel ik nu ook wil je niet persoonlijk aanvallen maar het zat me even dwars

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:16

Fijn dat je lol gehad hebt!

Ik vind alleen wel dat de 'losse' pony best ver achterblijft (aan de hand van je fotos) om echt van kuddegedrag te spreken.
Ze laat een heel eind open vallen en dan komt ze in rengalop achter jullie aan. Dat lijkt er dan eigenlijk meer op dat ze in elk geval niet als enig paard alleen achter wil blijven dan dat ze jou en je paard echt volgt. Twee paarden die samen op pad zijn blijven relatief kort bij elkaar in de buurt en houden ongeveer dezelfde snelheid aan.
Ik zie dat ook als mijn 2 paarden samen op grazen in de wei, dat heeft dan veel weg van merrie-veulen positie, lekker naast elkaar of als ze lopen de ene voorop en de andere er schuin naast achter. Dat laatste zou je bij zo los lopen eigenlijk moeten zien als de een de ander echt volgt als leider.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:23

Ik, de eigenaar van de loslopende pony was er ook bij.
Mocht er wat misgaan stond ik uiteraard paraat om in te grijpen.
Mocht er dus een ander paard, mens, kind of wat dan ook aankomen had ik ingegrepen.
Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is dat we dit zeer overwogen ondernomen hebben.
Ik kan me voorstellen dat dit niet met ieder paard/pony mogelijk is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:01

dadabo schreef:
Ik, de eigenaar van de loslopende pony was er ook bij.
Mocht er wat misgaan stond ik uiteraard paraat om in te grijpen.
Mocht er dus een ander paard, mens, kind of wat dan ook aankomen had ik ingegrepen.
Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is dat we dit zeer overwogen ondernomen hebben.
Ik kan me voorstellen dat dit niet met ieder paard/pony mogelijk is.

Je bent veel te ver van je paard af, als jouw dier het op een lopen had gezet had jij geen enkele kans gehad ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:29

Uhh jij staat aan de andere kant van dat plasje fotos te maken? :+

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:52

Ik begrijp jullie reactie, maar jullie kunnen van een foto niet de situatie inschatten w.b.t. het gedrag van de dieren en de omgeving.
Wat wij hebben gedaan was veilig, wij gooien echt pony los op een plek waar het niet veilig is.
Maar hier gaat het topic niet over.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:53

Jij kan het gedrag van je paard ook niet bepalen
ik vind het echt een beetje een pennyactie

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:28

Ik snap heel goed dat jullie samen lol hadden met jullie paarden en de fotos zijn ook heel leuk om te zien!

Maar het is een beetje jammer dat jullie niet open staan voor de waarschuwingen van mensen die reageren. Want daardoor lijkt het juist of jullie je de eventuele risico's helemaal niet realiseren in paats van dat jullie die goed inschatten en maatregelen nemen.

Een paard los laten lopen kan best, mits je voldoende controle daarover kunt blijven uitoefenen. Ik laat mijn paard ook wel eens gewoon los bij mij in de buurt grazen of los meelopen over het erf. Maar als je in een veel grotere ruimte komt zoals julllie hier doen en je paard bovendien zover weg is van je (want dat kun je op de fotos wel zien), dan ontbreekt die controle. Zelfs bij een heel goed opgevoed paard.
En juist als jullie dat niet (willen?) inzien, maak je het eigenlijk gevaarlijk, voor jezelf, anderen en het paard. En dat is jammer!

Het blijven leuke fotos, maar ik sta helemaal achter de bezorgdheid die meerderen hier uiten.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:53

Wij staan zeker wel open voor waarschuwingen.
Maar wil alleen maar zeggen dat we geen "penny's" zijn die dit in een opwelling gedaan hebben.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit 100% op kan vertrouwen, het blijft een vluchtdier.
Het is daarom altijd een risico om iets met paarden te ondernemen, zelfs een gewone buitenrit.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:35

Superleuk! Wij namen de Haflinger ook altijd los mee het bos in. Dit hebben wij jaren gedaan en zijn onderweg vanalles tegengekomen. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje. Maar dat is onder het zadel net zo hard. Als een paard eenmaal gaat.. Knappe dame/heer die dat kan tegenhouden. Natuurlijk heb je in het zadel meer controle, maar dat geeft ook geen garanties.

Wij hebben in ieder geval altijd genoten van deze ritjes en kregen onderweg (van zowel wandelaars, ruiters én menners) zeer positieve reacties!

Daarnaast ben ik me wel degelijk bewust van de risico's die een los paard met zich meebrengt en begrijp ik de reacties van sommige dames, maar het lijkt me dat je wel eerst honderd keer nadenkt voordat je dit doet en je ook blind op je pony kan vertrouwen.

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:49

dadabo schreef:
Wij staan zeker wel open voor waarschuwingen.
Maar wil alleen maar zeggen dat we geen "penny's" zijn die dit in een opwelling gedaan hebben.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit 100% op kan vertrouwen, het blijft een vluchtdier.
Het is daarom altijd een risico om iets met paarden te ondernemen, zelfs een gewone buitenrit.

Dat neemt niet weg dat je grote risico's kan verkleinen door je paard correct bij je te houden. Dat je dit op IJsland of diep in Schotland doet zou tot daar aan toe zijn, maar in Nederland is simpelweg geen plek voor dit soort grapjes zonder dat je een ander in gevaar brengt. Een hond kan zomaar om een hoekje komen. Om maar niet te spreken van wegen die bijna altijd in de buurt zijn. Erg onverstandig dit, ook al willen jullie dat niet horen..