Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:43

Bruintje_87 schreef:
Maar ik ken jongens die op wedstrijd niveau trainen, en een bepaalde snelheid moeten halen en proberen te behouden, als er dan iets in de weg komt, waar ik dus een hekel aan heb, die mensen die allemaal naast elkaar fietsen, en het een halve eeuw duurt voordat je langs kunt... En dan weer opnieuw op je snelheid gaan komen, is gewoon vreselijk vervelend, maar ook erg vermoeiend.

Maar dit ligt niet aan die mensen, die maken ook gewoon gebruik van de weg! Het komt namelijk over alsof die mensen iets doen wat niet mag.
Als automobilist of brommer moet je ook wel eens wachten voor je 1 of 2 fietsers kan inhalen...
Dat het je wat meer moeite kost om op snelheid te komen is misschien rot, maar dat weet je als je op de OPENBARE weg gaat rijden.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:51

superwoman schreef:
Bruintje_87 schreef:
Maar ik ken jongens die op wedstrijd niveau trainen, en een bepaalde snelheid moeten halen en proberen te behouden, als er dan iets in de weg komt, waar ik dus een hekel aan heb, die mensen die allemaal naast elkaar fietsen, en het een halve eeuw duurt voordat je langs kunt... En dan weer opnieuw op je snelheid gaan komen, is gewoon vreselijk vervelend, maar ook erg vermoeiend.

Maar dit ligt niet aan die mensen, die maken ook gewoon gebruik van de weg! Het komt namelijk over alsof die mensen iets doen wat niet mag.
Als automobilist of brommer moet je ook wel eens wachten voor je 1 of 2 fietsers kan inhalen...
Dat het je wat meer moeite kost om op snelheid te komen is misschien rot, maar dat weet je als je op de OPENBARE weg gaat rijden.

Ik vind scholieren na met zn vieren naast elkaar rijden dus wel echt asociaal.
En dan moet je een half uur roepen voordat ze aan de kant gaan, eerst reageren ze niet, dan kijken ze wat, dan lachen ze wat, en met een beetje geluk gaan ze dan eindelijk aan de kant...

Op een breed fietsenpad bij bijvoorbeeld een rustige weg is dat heel wat anders,
maar ze doen het vaak op een erg smal fietsenpad langs een drukke weg, en dat vind ik gewoon niet kunnen. Niet voor mij als wielrenner, ook voor de voertuigen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:52

Ffortuna schreef:
Verder snap ik absoluut niet dat ze je uit gaan schelden -zullen wel de wat oudere wedstrijdrijders geweest zijn := zitten wat vaker haaibaaien tussen dan tussen recreanten- maar ik vind dat jij ook niet heel netjes bezig bent door wielrenners over 1 kam te scheren. Zelf ben ik ruiter EN wielrenner dus ik weet dat er zowel onder de ruiters als onder de wielrenners heel wat klootjesvolk rondloopt/rijdt/fietst, maar dat loopt er in Het Echte Leven ook ;)

Overigens: als ruiter heb ik vaker last van auto's -al is het paard verkeersmak, als een auto maar hard genoeg langsraast is dat echt niet fijn hoor- dan van wielrenners.

Waar staat er dat ik ze over een kam scheer?
Als je mijn post terug lees zie je dat ik al meerdere keren heb gezegd dat er vast en zeker ook goede wielrenners tussen zitten en dat dit topic niet bedoelt is om respectloos over wielrenners te reageren :)
Graag eerst even goed lezen voordat je dat soort uitspraken doet.

Anoniem

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:56

Je OP komt wel zo over :) ik heb het topic verder ook wel gelezen, maar toch. Het komt op mij aanvallend over, terwijl ik absoluut geen type wielrenner ben die jou ooit zou aanvallen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:59

Ik zal mezelf even voor je quoten Ffortuna;

Nassie schreef:
Ik zeg ook niet dat alle wielrenners verkeerd zijn hoor, der zitten natuurlijk ook goede personen tussen :j
Ik kan me helemaal indenken dat als je een wedstrijd aan het wielrennen bent en er loopt iemand op de weg, dat dat hinderlijk is. Normaal ergerde ik mij niet zo aan hun, al ben ik bang dat het wel een keer fout gaat met het afsnijden.

Nassie schreef:
Het is niet de bedoeling om hier onnodige respectloze reacties neer te zetten naar de wielrenners toe.
Het zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed en laten we alsjeblieft de eer aan onzelf houden. Ik ga me niet verlagen tot hun niveau om terug te gaan schelden.
Laatst bijgewerkt door Nassie op 25-06-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:59

Bruintje_87 schreef:
Ik vind scholieren na met zn vieren naast elkaar rijden dus wel echt asociaal.

Ik ook en dat zijn ze ook :D

Maar verder vind ik met z'n 2en wel kunnen mits de situatie veilig is. (nee, ik fiets al járen niet meer met z'n 2en, maar vind dat toch een normale sociale situatie - ook als het voor mij soms een beetje hinderlijk kan zijn)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:00

phormicola schreef:
De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden :Y) ).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling :')

Wat een onzin wat die man zegt, Je hebt je voeten zo los van die klikpedalen, slechts een fractie langzamer dan wanneer je, je voeten los op de trappers hebt staan. Bovendien weet je dat je voeten vast zitten en dien je hier dus rekening mee te houden.

[/quote]

Niet in een fractie.
Mijn pa is ook al vaak genoeg gedonderd omdat die in een situatie was die hij niet zag aankomen, en niet meer aan zijn voeten dacht.
')[/quote]

Je zit niet met een gesp vast, maar met een kliksysteem, dat zit onderaan je zool vast van je schoen, daarmee klik je je vast in de pendalen.
Helaas heb je deze niet hoppa soepeltjes los....
Je hebt dit nodig ivm het klimmen, wielrennen is dan namelijk trekken en duwen, daarbij is wielrennen fietsen op souplesse, en daarbij moet je gewoon dat kliksysteem hebben.
Zet je het kliksysteem te los, en je gaat een berg op, dan trek je je voet steeds eruit.
Maar geloof me, je bent er echt niet zomaar uit geklikt ;)

Ik zelf heb me wel aangeleerd in een dreigende situatie mijn voet altijd van te voren uit te klikken, heb zo ook nooit problemen gehad.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:08

Nou zit ik me af te vragen he...

Even voor de wielrenners onder ons. Ik snap dat je traint, ik snap dat je een bepaalde vaste snelheid aan wil houden, maar ondertussen lees ik toch ook dat er niet echt aandacht aan de omgeving wordt gegeven, terwijl je Ten Allen Tijden nog steeds een verkeersdeelnemer bent...

Hoe doe je dat dan??? Hoe houdt je zicht op het verkeer of laat je dat aan een ander (degene bv waar je achter fietst oid) over, of wordt dat niet gedaan? Hoe houdt je het veilig voor zowel jouzelf als de rest van het deelnemend verkeer?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:14

Wat ik bij de wielrenners niet begrijp is waarom er niet ook voor hun maximale snelheden komen. Bij ons bij de vaart zijn er nu al drie ongelukken gebeurd door de veel te hoge snelheid. Ik zou zeggen, maak maximum snelheden op bepaalde gebieden waar het ook druk is met andere verkeersdeelnemers. En daarnaast moeten de fietsen gewoon voldoen aan de kenmerken van alle fietsen, dus licht, bel etc.

Ik kan me er ook aan ergeren da tik inmiddels over in de polder van mn sokken gereden word. Want het schelpenpad (wandelpad) daar rijden mountainbikers je voorbij, het asfaltpad (ook een voetpad) ligt naast het fietspad en het hondenlosloopgebied en dus rijden ze je nog bijna van je sokken. Bij ons is er totaal niet over nagedacht dat er zulke grote groepen mensen op de fiets zitten.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:17

Breghje, als ik zelf serieus train en wil op een tempo blijven rijden, bv een duurtraining, ik heb hier het geluk dat ik richting duitsland of juist de kant van roermond op kan gaan, heb daar kilometers lang fietsenpad, waar een berm tussen het fietsenpad en de weg inzit, ook nog eens een erg breed fietsenpad, en daar heb je totaal van niemand last, hoef je nergens te stoppen, dat pad loopt echt kilometers lang door.

Als ik onderweg ben naar een training, dan fiets ik rustig heen en terug, en dan fiets ik ook niet op tempo, omdat je steeds moet afremming, stoplichten, auto's enz. en dan fiets ik gewoon als de andere fietsers :D

Met trainingen gaan wij naar plekken, bijvoorbeeld een industrieplaats wat gesloten is, waar totaal geen auto komt. Of richting belgie, de ardennen waar geen auto's komen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:21

Bruintje_87 schreef:
Breghje, als ik zelf serieus train en wil op een tempo blijven rijden, bv een duurtraining, ik heb hier het geluk dat ik richting duitsland of juist de kant van roermond op kan gaan, heb daar kilometers lang fietsenpad, waar een berm tussen het fietsenpad en de weg inzit, ook nog eens een erg breed fietsenpad, en daar heb je totaal van niemand last, hoef je nergens te stoppen, dat pad loopt echt kilometers lang door.

Als ik onderweg ben naar een training, dan fiets ik rustig heen en terug, en dan fiets ik ook niet op tempo, omdat je steeds moet afremming, stoplichten, auto's enz. en dan fiets ik gewoon als de andere fietsers :D

Met trainingen gaan wij naar plekken, bijvoorbeeld een industrieplaats wat gesloten is, waar totaal geen auto komt. Of richting belgie, de ardennen waar geen auto's komen.

Naa prima toch? Ik wilde dat er hier in de buurt meer zaten met jou instelling. Want zo doe ik het namelijk als ik mijn paard in het bos eens los wil laten, dan zoek ik idd ook een pad op dat niet gekruisd wordt door wat voor pad dan ook. Maar hier heb ik echt het gevoel dat ze het erom doen (gezien de echt mooie vlakke brede fietspaden en dan tóch met alle geweld op de rijbaan willen kachelen) en ik snap niet dat men niet doorheeft dat dat agressie én levensgevaarlijke situ's op kan leveren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:53

Ik heb dat ook al een paar malen meegemaakt dat gescheld en gevloek van die azo's
Bah mooi niet dat ik dan aan de kant ga voor je. :(
Ik ga netjes aan de kant als je dat vriendelijk aan me vraagt, ;) als je scheld heb je dikke vette pech, en val je maar op je smoelwerk van mij part aju paraplu. :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:06

Ik snap je frustratie zo goed!

Hier is 't in de zomer bijna elk weekend raak! Onze weg wordt afgesloten, wij krijgen briefje in de bus: Houd u huisdieren binnen of aan de lijn, er is een wielertocht/koers.

Het is zelfs zo erg, dat de verkeersregelaars de bewoners tegenhouden naar hun woning te gaan! 8)7

Ik ben al een aantal keer express met m'n pony er tussen door gegaan, zij beoefenen hun hobby, ik ook!

Zwaar asociale mensen! :(

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:17

Ik heb niet alles gelezen. Maar ik kan mij voorstellen dat als je in zo'n grote groep fietst en vaart maakt je ontzettend op elkaar en de omgeving moet letten. Eén stuurfout en je ligt samen met je mede wielrenners op het asvalt.

Waaraan ik mij wel ontzettend stoor is dat ze geen vaart minderen en netjes (met voldoende afstand) passeren. Wij rijden toch ook geen jachten met onze paarden midden op de dijk? En iedereen die ons in de weg loopt moet het ontgelden?

Fijn dat wielrenners willen trainen, maar dat ze daarvoor de weg opeisen is erg jammer. Wij hebben toch ook een rijbak? Wij zetten ook geen weg af om onze proefjes te kunnen oefenen. Nu is dat misschien een wat overdreven vergelijking, maar goed.

Ik woon aan de dijk en regelmatig komen er hele groepen wielrenners voorbij. Als auto kun je er of achter blijven rijden of een poging wagen er langs te komen. Dat tweede doe ik altijd, ze moeten maar even aan de kant!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:28

ik irriteer me ook zo aan sommige wielrenners :\
En niet alleen als ik op mn pony zit..

Mijn vzpony is nogal bang voor scooters en razende wielrenners vind ze ook niet al te prettig..
Nu krijg ik hier niet eens de kans om rustig in de berm te gaan staan wanneer je naast elkaar rijd of ze razen langs.. Snap dat niet hoor :n

Ook als ik op de scooter zit.. kwam laatst een hele groep tegemoet rijden, het was dat ik bijna stil ben gaan staan anders hadden we een ongeluk..
Ze gaan gewoon niet aan de kant en kijken niet :n

Zo is een vriendin van mij een keer aangereden door een wielrenner, ze stond te wachten om over te steken, gewoon netjes aan de kant, komt er een renner aan: AAN DE KAAANT, BOEM.. Dan denk ik: Je ziet haar duidelijk staan :\

tjaa.. Blijf het irritant vinden..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:35

Ik erger me ook al tijden aan wielrenners.. Er zit een goede wielrenzaak tegenover mijn huis dus er zijn er hier altijd belachelijk veel! Ze worden gewoon aangetrokken als bijen door honing. Het "ergste" (ben wel blij met hem hoor ;)) is dat ik er ook nog eens een aan de haak heb geslagen. Dat was in eerste instantie een heeeeele grote afknapper :o Vrijwel alle wielrenners gaan altijd keihard schreeuwen en dan rijden ze nog net niet tegen de benen van je paard aan en dan worden ze boos op ons?! Krijg eens fatsoen mensen! En dan die geschoren benen! Bah! Nare mannetjes(en vrouwtjes!) zijn het.. Naast de fiets is mijn vriend een lieverd, maar zodra hij er bovenop zit ontwijk ik hem zo veel mogelijk :o (hij geeft zelf zelfs aan dat hij op de fiets in een arrogante kwal veranderd die iedereen van de weg af wil schoppen! :oo)

Ja. Sorry maar ik heb nogal een hekel gekregen aan wielrenners door de jaren heen. Dat heeft meerdere redenen, maar bah! Zelfs mijn vriend geeft me gelijk :')
Laatst bijgewerkt door Cubone op 25-06-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:41

Horsii_mine schreef:
Ik erger me ook al tijden aan wielrenners.. Er zit een goede wielrenzaak tegenover mijn huis dus er zijn er hier altijd belachelijk veel! Ze worden gewoon aangetrokken als bijen door honing. Het "ergste" (ben wel blij met hem hoor ;)) is dat ik er ook nog eens een aan de haak heb geslagen. Dat was in eerste instantie een heeeeele grote afknapper :o Wielrenners gaan altijd keihard schreeuwen en dan rijden ze nog net niet tegen de benen van je paard aan en dan worden ze boos op ons?! Krijg eens fatsoen kerel. En dan die geschoren benen! Bah! Nare mannetjes(en vrouwtjes!) zijn het.. Stuk voor stuk. Naast de fiets is mijn vriend een lieverd, maar zodra hij er bovenop zit ontwijk ik hem zo veel mogelijk :o

_O- ik moest stiekem heel erg lachen om deze reactie :))

Maar ik vind ze ook irritant in combinatie met paarden .. ze denken echt dat de weg van hun is :n
en rijden het liefst gewoon in de staart van je paard
of roepen HEE DIT IS GEEN PAARDENWEG ofzo :=

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:46

Haha wat ik op het laatst altijd deed was een lange zweep in mijn hand en gewoon naar links af laten steken en als zo'n roekeloze wielrennen dan op 50 cm afstand van mijn paard langs kwam scheuren kreeg hij een tets :') (niet expres achteruit meppen! Maar gewoon door hun eigen snelheid) Natuurlijk is dat niet heel netjes maar toch, als ze afstand houden gebeurt er niks.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:14

Het is algemeen geweten de reputatie van wielrenners is dat bijna iedereen in het verkeer er wel eens last mee heeft. Of je nu te voet met de auto of te paard bent ze rijden je onvoorzichtig voorbij of voor de voeten en schelden als jij in hun weg komt. Ik woon naast een heel drukke fietsroute en wordt er wekelijks een paar keer mee geconfronteerd. Geef mij maar liever een bende Hells Angels op hun moto daar zitten meer gentlemen's tussen dan bij de wielerfanaten. De montainbikers vind ik merendeels nog meevallen, alleen in het bos durven ze wel eens slecht uitkijken. Maar gisteren had ik het aan de stok met een tractorbestuurder met grote zandkar, die vanaf de grote baan een kleinere weg inreed waar ik met een leerling stond te wachten om de baan op te rijden. We stonden frontaal tegenover elkaar en hij wou niet heel even wachten zodat wij de hoek om konden rijden. Dus hij dwong ons een heel stuk terug te rijden want de straat was te smal. Ikzelf zou gewoon blijven staan en toch erlangs gereden zijn, mijn merrie blijft dan het koelst maar de andere keerde om en dan moet je wel mee, dan heb je een dubbel probleem het kudde instinct en dat zwaar gevaarte vlak achter je aan. En als hij daarna nu nog toegaf dat hij gewoon even vergeten had om in de straat te kijken, toen ik hem erop attent maakte, deed hij nog verongelijkt dat wij in zijn weg stonden. Ik kon duidelijk zien dat hij gewoon snel de straat in wou draaien zonder zelfs zijn richtingaanwijzers aan te zetten en hij draaide te vroeg af.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:26

Ik heb een gloeiende hekel aan wielrenners. En voor degenen die vinden dat ik generaliseer: kan best kloppen, maar van mijn talloze ontmoetingen met wilerenners ben ik er pas 1 tegengekomen die van wat goed fatsoen blijkgaf.

Die reed me bijna van mijn fiets af toen hij me inhaalde terwijl ik mijn hand naar links uitstak om af te slaan en maakte vervolgens netjes zijn excuses.

Ik geloof dat ik van verbazing bijna van mijn fiets af ben gevallen. :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:30

Als ik jou was zou ik zelf de baas van de vereniging eens bellen en hier een melding van maken. Vermeld er dan ook duidelijk bij dat je hun geen 'kwaad' doet maar dat jezelf ook met respect behandeld wilt worden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:38

Hier ook een grote afkeer van wielrenners. En weet je, ik krijg er binnenkort een bij ons op de wei met paard mihi. Maar deze is heel aardig hoor!

Hier rijden ze ook ontzettend vaak langs onze wei, dat is een fietspad en soms komen ze met groepen van 10+ ontzettend hard langsgereden, ook als je met je paard bent minderen ze niet eens snelheid, schreeuwen naar je of bellen 100000x keer op 80m afstand (terwijl ze er makkelijk langskunnen ;)), halen zo de shetter van mn vriendin op 2cm afstand in die geschrokken over de weg rende, pff hier alleen maar aso's hoor! Ze rijden soms zelf over de ruiterpaden en verwachten dat je voor ze gaat uitwijken, nou mooi niet he....

Ik snap wel dat je met je training je snelheid moet houden, maar rekening houden met andere verkeersdeelnemers is ook belangrijk, en waarom zouden hun zo hard langs mogen crossen en geldt dat voor auto's en brommers anders. Ik vind ze stom ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:23

Ohja en bij mij in de buurt heb je een ruiterpad me daarnaast een voetpad en dan rijden ze altijd keihard over dat voetpad heen en worden ze boos op ons ruiters want door ons ligt er zand op dat voetpad :') Jaaa...
Laatst bijgewerkt door Cubone op 25-06-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:27

bij ons worden ze al helemaal kwaad als je niet optijd aan de kant gaat... ook gaan ze wel eens over de AUTO weg rijden? houden ze alle auto's op! krijg steeds meer een hekel aan die mensjes... :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:32

hier ook, hetzelfde gezeik in de polder :(
laatst was ook weer alles afgezet, dus ik wil d'romheen fietsen.
hee meisje daar mag je niet in!
dus ik zeg:ja ik woon daar
zegt hij:boeit niet je mag er niet langs.
dus ik fiets door en hij roept:hee stomme trut!!!
toen kwamen de wielrenners en roept er een:hee een fietser!
dus ik zeg:hee een wielrenner!

nog een hoop scheldwoorden naar mijn hoofd gekregen maar toch veilig thuis gekomen.
stelletje debielen, echt zeg ik woon daar en mag niet eens naar huis!!!
8)7 :n 8)7 8)7 8)7 8)7