Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Girl In The Mirror schreef:Nou heel eerlijk. Rijtechnisch ziet het er niet geweldig uit. Maar ik kan me toch goed voorstellen dat het een super ervaring was voor je. Je vriendin is natuurlijk ook hartstikke trots op de pony (wat een heerlijk ding trouwens) en wilt zijn "kunstjes" tonen aan jou. Ik zag een ander topic van je waarbij je springt met een manegepony, dus ik neem aan dat je op een manege rijdt. Snap wel dat het dan super gaaf is als je alle Z-oefeningen een keertje kan rijden, terwijl je normaal nooit de kans zou krijgen. Ik heb zelf ook nog nooit een galop appuyement gereden, maar het lijkt me best gaaf om eens op zo'n ervaren paard te rijden waar alle knopjes opzitten.
Ik begrijp dat het een eenmalige actie was, dus ik kan me goed voorstellen dat je al die oefeningen wel wilt proberen met zo'n ervaren pony onder je.
De video waarbij je zonder hoofdstel rijdt, vind ik er trouwens wel erg leuk uitzien! Diertje loopt vrij ontspannen daar en beweegt lekker! En meis, wie weet krijg je ooit nog de kans om een leuk paard tegen te komen waarbij je met training echt deze oefeningen netjes kan rijden!
Edit: Het enige wat ik wel jammer vind, is dat mij direct bij het afspelen van het filmpje opviel dat de pony erg onregelmatig loopt. M.i. had je vriendin daar wel op moeten reageren.
esmir schreef:ik vind dit ook helemaal niets met dressuur rijden te maken hebben.. waarom zou je die oefeningen willen rijden als je het niet kan? je denkt toch hopelijk niet dat dat goed is voor de pony(mét blessure).. Ik vind dit typisch zo'n gevalletje van : "een pony is speelgoed".. behandel hem als beest en niet als ding..
wel vind ik het een hele mooie pony, en ook ik ben benieuwd naar hoe de pony onder een goede ruiter is..
ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar ik neem ook aan dat je inziet, dat dit niet helemaal is zoals het hoort. en als je dan vervolgens ook nog termen aan foto's gaat plakken zoals "ampuyementje" waar een scheve pony te zien is..kan ik het niet meer serieus nemen..
lovemario schreef:hm... k wee nie, maar ik vind dit niet rijden eigenlijk.
hoe krijg je een paard in de krul *zaagzaagzaag*
t is al heel vaak gezegt dus veel ga ik niet zeuren
@ trekpaardluf, 10 meter? k dacht meer aan 20 meter![]()
handen hoger en naast elkaar en zelf ook eens onspannen.
t lijkt een fijne pony, als de ruiter er op maar ontspant.
en idd, hij lijkt kreupen op het filmpje..
verder vind ik zonder cap rijden eigen verantwoording. ik ga ook niet zeggen je moet met cap want dat doe ik ook niet altijd
xXEviIXx schreef:dankje!
ja ik ben ook helemaal niet goed in dressuur, dat soort dingen lukken me nooit!
daarom was ik blij, dat wijken en alles deed ik voor het eerst.
die gallopswissel was echt een gallops wissel, jammer dat er geen filmpje van is
Mindfields schreef:xXEviIXx schreef:dankje!
ja ik ben ook helemaal niet goed in dressuur, dat soort dingen lukken me nooit!
daarom was ik blij, dat wijken en alles deed ik voor het eerst.
die gallopswissel was echt een gallops wissel, jammer dat er geen filmpje van is
Nee. Daar galoppeert hij overkruist.
Dit is een foto van een correcte galopwissel, je ziet dat de twee benen aan elke kant op hetzelfde moment omspringen, op jouw foto springt het voorbeen wel om maar het achterbeen niet:
Ik ben het met de rest eens, ga eerst eens aan de basis werken want je bent erg onrustig met je handen en je geeft op veel foto's totaal tegenstrijdige hulpen.
Ik zat daarna in de goede gallop zonder in draf over te gaan oid dus het was wel degelijk een gallopswissel
maar het is idd een geweldige pony
Het is wel een heel leuke pony om te rijden denk ik he? Hij is ook erg mooi om te zien.
never_no schreef:Wat Asterid op pagina 2 ook al zegt:
Wie vind het nou niet super leuk op die leeftijd om op een pony te rijden die al veel kan en al helemaal de oefeningen gaan doen die je vriendin vraagt dat je die wel even kunt proberen,!!
Iedereen heeft wel eens op een beestje van een ander gezeten.. Dit is voor haar de eerste keer, nou dat doet ze het al super netjes, tuurlijk zijn er dingen die verbeterd kunnen worden maar dat heeft iedereen daarvoor neem je ook les...
Maar om nou zo tekeer te gaan in die berichtjes.. :S
Meid je doet het heel leuk, lekker door blijven lessen en genieten van het rijden..
xXEviIXx schreef:dat klopt ook wel maar omdat hij zo altijd gereden is moest ik me handen zo doen.
normaal rijd ik met me handen dichterbij elkaar en hoger.
dit was een momentopnamen, je weet dus niet hoe het er uit zag de hele tijd...
xXEviIXx schreef: