Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:43

ellennn_ schreef:
- en ik heb ook ff in je andere topic gekeken, en lijkt idd alsof je de achterhand er daar beter onder had

ninajojo schreef:
Ik bekeek net eventjes dit topic :) Het lijkt wel of zijn achterhand verslechterd is (zit er een stuk minder onder)...

:? Ehm? Gedragenheid? Achterhand eronder betekent niet de achterbenen zo ver mogelijk naar voren slaan... :)* Paard is hier ook wat verder in zijn opleiding dan in het vorige topic, zakt achter beter door en gaat zo dragen. Hoe verder hij zakt hoe moeilijker het natuurlijk wordt om je benen naar voren te zwaaien. Daarnaast een ander moment van knippen van de foto wellicht...

Wát een mooi beest. Ziet er super uit hoor! :D Start je er ook mee? Ga zo door!

marsyl

Re: Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:55

Voor mijn idee ligt het zadel ook iets te ver naar voren ;)
Verder vindt ik het er zeker niet verkeerd uitzien!

Even offtopic: Dames dames, er komt een meneer in zo'n topic en het gaat als een speer :')

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 14:57

Dank je Bolzak :) Onderbrengen van de achterhand is voor mij ook zakken in het kruis en zeker niet grote koeienstappen maken.

Pepeijn is nu een stuk verder dan in het topic dat werd aangehaald en ik hoop dat ik ook wel wat geleerd heb sinds die tijd :) Ik start Pepeijn niet, denk ook niet dat dat zal gebeuren. Misschien dat iemand hem nog ooit voor me gaat uitbrengen, we zien wel!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:42

Netjes hoor, je zit keurig rechtop, mijn complimenten: kan ik wat van leren ;)

Voorderest vind ik je een erg mooie combi met Pepeijn! Echt jullie staan leuk bij elkaar :)

Over het kritiek teentjes en beugels ben ik het eens met derest.
Dan aanvullend kritiek: dat sesam/peacock dekje vind ik veel leuker hihi :P

Ook erg nette handhouding, netjes bij mekaar!

Ja hier wil ik wel vaker foto's van zien! En hopakkee startkaart aan vragen, hardstikke leuk.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:46

Mooi paardje :D Inderdaad, beugels wat langer, tenen naar binnen. Ik zie graag het neusje net iets meer, maar als je het totaal plaatje bekijkt zeker niet mis :D

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:49

SuperPepeijn schreef:
Dank je Bolzak :) Onderbrengen van de achterhand is voor mij ook zakken in het kruis en zeker niet grote koeienstappen maken.

Pepeijn is nu een stuk verder dan in het topic dat werd aangehaald en ik hoop dat ik ook wel wat geleerd heb sinds die tijd :) Ik start Pepeijn niet, denk ook niet dat dat zal gebeuren. Misschien dat iemand hem nog ooit voor me gaat uitbrengen, we zien wel!

Dat is ja jammer. Zal het vast goede doen in de dressage ring ;) MAar ja het belangrijkste is natuurlijk dat je er plezier van hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:20

Ziet er fijn uit, Pepeijn draagt zich mooi. Ik vind je hier en daar wat streng in de binnenhand, op je eerste foto trouwens wel fijn, daar vang je hem prachtig op, dat hele plaatje is fijn in balans. Je uitleg over de boog snap ik, ben ik het ook mee eens, maar Pepeijn probeert soms op je binnenhand te leunen, even inkomen op het binnenbeen (met spoortje misschien?), dan krijg je hem ook iets fijner rond.
Mooie houding ook, maar ik ga mee met het advies om je beugels iets langer te maken.

Verder vind ik het een beetje jammer dat het topic in gemiep over die cap verzandt, maar goed, dat heb je op Bokt, vrees ik.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 17:44

Bedankt dames, we doen ons best :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:22

Ik las de titel en dacht.. "Pepeijn... Zal het Manuel zijn? Neh... Ja, toch wel!!" :D

Dat is lang geleden zeg :j Vond Pepeijn vroeger al zo'n onwijs stoer paard (terwijl ik hier normaal gesproken helemaal niet voor val), maar hij is het nu nog steeds hoor :j Ik vind jullie nog steeds een hele leuke combi. Ik zal zeggen: vaker topics openen :D

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:34

Wat een prachtig paard! Ziet er goed uit. :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:43

Mooi paard zeg!
Zadel zou voor jou wat groter mogen, met in ieder geval langere beugels. Nu zit je ook teveel met je knie op de rand van het zadel. Misschien zelfde maat zadel maar ander merk/type ook een optie?

saskir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:50

Nou na het doorlezen van alle bladzijden.... Toch ook maar even reageren! :P
Ik vind het een mooi paard <3 , maar zie hem af en toe in zijn rug doorzakken.... Dat vind ik NIET goed. ;)
Daarnaast vind ik dat ie af en toe té diep komt! :o

Over je houding... Ja strak rechtop... Maar dat vind ik heel onnatuurlijk lijken... Je zit er erg, hoe zal ik het zeggen: "verwijfd" op....
Beugels langer... of het ligt aan het zadel....Het mag allemaal ontspannener!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 19:54

thanks voor je peptalk saskir :D sieltjuh leuk wat van je te horen en de rest ook bedankt :)

saskir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:59

:o Sorry.... Maar zo zie ik het... op de foto's dan! Toch vind ik het STOER hoor, jullie zo samen! *D

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:06

Zeker een stoer paard.
mooie combi <3

laat ze maar praten.;)

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:38

Ik vind het zo appart dat van die kleine kinderen ( bijdehandte) commentaar leveren op een volwassen persoon >;) .
Maar goed, ik zie i.i.g een heel leuk totaal plaatje! En wat een gaaf paard! <3

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:43

Just_Sannee schreef:
Ik vind het er best leuk uitzien!!
alleen je tenen jaa, en je hebt afentoe een klein beetje pianohandjes!
& je beugels langer!

Ik vind anders dat ze het wel bij het rechte eind heeft hoor, waarom zou ze geen reactie mogen geven omdat ze jong is en de ruiter niet?!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 20:58

saskir schreef:
:o Sorry.... Maar zo zie ik het... op de foto's dan! Toch vind ik het STOER hoor, jullie zo samen! *D
stoer, maar verwijfd. interessante combi :D

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:59

Daar hebben we SP weer :wow: Stoer om een topic te openen, jullie zijn enorm veranderd door de jaren heen, leuk om te zien.

En de groeten via mij, van vvtjuh ;)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:00

piaffe, vvtjuh, dat lijkt wel eeuwen geleden. leuk jullie voor bij te zien komen :) groeten terug!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:02

Wat un leuk setjuh sijn jullie!!!

Heb ik nu ergens gelezen dat iemand je zadel te klein vindt Maan? :D :D

saskir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:03

Hahahaha! Het is altijd stoer als een man paardrijd! 8-) Leuke vent op een mooi paard! <3 Maar tja... Als je veel met vrouwen omgaat ( want die zijn er het meest in het paardenwereldje), wordt je misschien ook met die houding besmet?! :P

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:08

Kriel schreef:
Heb ik nu ergens gelezen dat iemand je zadel te klein vindt Maan? :D :D
heb ik per ongeluk overheen gelezen denk ik, was te druk met het passen van mijn nieuwe cap :D

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:11

Je hebt het misschien niet door maar je paard drukt aardig zijn rug weg. Vooraan te veel opgekropt en achteraan te weinig ondertredend. De achterhand draagt niet want ze blijft achter de massa. Je kan de voorbenen wel spectaculair naar voor laten steken maar dat betekent niet dat het een mooi plaatje is. Sorry, vind het niet zo goed.

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:22

Ik vind het een super mooi beest! :D
En ik vind dat je wel wat uit je paard kan rijden, als ik naar de uitgestrekte draf kijk :P En dat kan niet iedereen zeggen over zichzelf :))

Er zijn altijd wel verbeter punten, maar ik ga niks zeggen als ik zelf niet zo ver ben, met het rijden :o :o