Ik bedoel daarmee te zeggen dat je ten aller tijde overal op bedacht moet zijn. Als mijn fjord schrikt (
als) zal hij totaal geen acht op mij slaan en als een gek dwars door het verkeer rennen. De bussen en vrachtwagens en trekkerscombinaties haalden je af en toe zo dichtbij in, dat als je je tenen maar iets naar buiten staken je geraakt zou worden.
Bovendien moest ik wel door het drukke verkeer om uberhaupt ergens te geraken.
Inmiddels woon ik al 2 jaar aan de Veluwe en hebben we geen last meer van zulk soort taferelen.
Maar jij ziet gewoon (of wilt niet inzien) dat jij altijd verantwoordelijk bent voor wat er met jou en je paard gebeurd. Ook al schrikt zij nooit eens ergens van, ze zal maar eens ergens van schrikken. Jij vliegt eraf en zij rent naar huis.
Enig idee wat er zou kunnen gebeuren?!
Zeg nooit nooit, ik dacht ook dat mijn fjord niks zou doen. Hij heeft zich tot 2 keer toe losgerukt en is over de hei en door het bos naar huis gegalopeerd. 2 keer op dezelfde dag want ik liet me niet kennen en ging resoluut terug.
Ik ging met de lange lijnen aan de slag maar hij dacht er anders over. Ik had toch echt niks te vertellen zo. Iemand heeft hem gevangen en ik kwam ze tegen. Stond te shaken op mn benen, maar ben toch teruggegaan (lopend naast hem) Norvid draait voor me langs en trekt zo het halstertouw uit mn handen en weg was hij voor de 2de keer.
Gelukkig is hij weer gepakt door iemand, maar hij liep al over de rotonde tijdens spitsuur op een 80 km weg.
Echt waar, je hart zit in je keel en je verwacht elk moment DE klap te horen waarvan je weet dat dat het einde is.
Nooit zal ik meer zeggen dat hij zoiets niet zal flikken bij mij

Ik heb mn lesje geleerd. En ik was niet eens onverantwoord bezig.
Als ik jouw topics zo zie en ik lees dan dat een paard zich op stal heeft losgerukt omdat het schrikt en de weg op rent en doodgereden wordt, dan vind ik het jammer dat het jouw paard niet is.
Het spijt me om te zeggen, maar er zijn mensen heel serieus met hun dieren bezig en zijn zich met elke stap bewust van de risico's die het met zich meebrengt. En juist hun overkomt zoiets.