het is goed gegaan. het was even spannend, maar gelukkig... nu is het afwachten hoe ze herstelt, en of ze niet spierbevangen wordt, want de operatie zou een vergroot risico zijn...
over 6 weken terug naar de kliniek om te kijken of de botwoekering gestopt is met woekeren... tot die tijd boxrust :S en 2 keer 10 minuten stappen vanaf volgende week...
Wat fijn dat ze weer bij jullie thuis is. De boxrust zal niet meevallen met dat mooie weer. Ik hoop dat uiteindelijk het allemaal op z'n pootjes terecht komt!
Gelukkig dat ze alvast weer thuis is...Nu rustig aan revalideren en hopen op herstel..Boxrust is altijd een lastig iets...Heb er nu zelf ook eentje op boxrust staan.
Succes met het wandelen tijdens de boxrust zal wel erg lastig gaan als ze helemaal dol wordt.
geerke
Geplaatst: 21-05-10 18:54
ikenindi schreef:
ze is weer thuis
over 6 weken terug naar de kliniek om te kijken of de botwoekering gestopt is met woekeren... tot die tijd boxrust :S en 2 keer 10 minuten stappen vanaf volgende week...
is het geen artrose?
_biondaa
Geplaatst: 21-05-10 19:00
Wat erg dat juist Indi dit moet overkomen.. Ik vind je paard zo gaaf,
Mijn duimen draaien overuren voor je, Ik vind het echt zó ontzettend rot.
Ontzettend veel sterkte, & ik hoop dat alles goedkomt.
als je weer aan rijden toe bent is het misschien goed om alleen op zachte bodem te draven en galopperen...dan wordt het bot minder geprikkelt dan op het harde....en is de kans op botwoekering wat kleiner. sterkte! Ik hoop dat ze snel weer de oude is!
nee geen artrose, er zat een breuk(je?) en die splinter is gaan woekeren voor zover ik heb begrepen. die botwoekering is de pees en banden gaan irriteren, en daarom hebben ze nu ruimte gemaakt zodat de banden en pees weer kan bewegen zonder steeds langs het bot te gaan. zo is hoe ik t het simpelst kan uitleggen (mits ik het goed begrepen heb)
Er bestaat dus een kans dat het bot weer kan gaan woekeren? (dat is tenslotte al een keer gebeurd). Krijgt je paard medicijnen om de (mogelijke) botwoekering tegen te gaan?
bot kan altijd gaan woekeren als eraan gezeten wordt zeg maar. dat is feitelijk een schiefel, dat geeft niks als er maar geen pezen oid langsschuren, wat hier dus blijkbaar wel het geval was. hoe gaat het ,et dr nu? blijft ze een beetje rustig?