[WN] 20 juni eastern trail ride junnerbos ommen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:18

REGINA76 schreef:
iedereen heeft een mail ontvangen,
die ook een emailadres via pb of in het topic achter hebben gelaten.

hindernisjes worden niet bekend gemaakt.

Ik heb je ook een pb gestuurd, maar wil ook hier zeggen dat ik het echt jammer vind dat je niks erover verteld.
20 kilometer is niet niks, met zoals ik het lees aardig wat mul zand?
Jeddah kan het zand moeilijk hebben, maar de kilometers wel.
Malle zal met zand en kilometers geen problemen hebben, als de hindernissen niet al te zwaar zijn enzo, want het zou wel haar eerste lange tocht zijn.

Ik zou graag meer informatie willen voordat ik inschrijf?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:24

Ik moet eerlijk zeggen dat zelfs ik onder deze omstandigheden niet zou inschrijven.

Een afstand van 20 km is voor mijn paard geen probleem, we zijn wel meer gewend. Hindernissen bij een outdoortrail zijn over het algemeen ook geen probleem. Maar 20 km én niet weten wat voor obstakels je onderweg kunt tegenkomen én aardig wat mul zand?

Ik zou toch heel graag wat meer willen weten voordat ik me inschrijf, ook met een relatief ervaren paard. Vind ik wel zo eerlijk tegenover het paard. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen met jonge c.q. minder ervaren paarden of paarden die een bepaalde blessure hebben gehad helemaal willen weten waar ze aan toe zijn.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:16

Ook ik kan me vinden in de bovenstaande opmerkingen. Er hoeft echt niet tot in de puntjes uitgelegd te worden wat de bedoeling is, maar een aantal noemen zou al heel fijn zijn.

Wat voor mij persoonlijk dan weer doorslaggevend zal zijn is het te rijden tempo (mag je dat zelf bepalen?) en wat er wordt verstaan onder '20 km, kan iets meer of iets minder zijn'. (Gaat dat om een km meer of minder, of gelijk 3 km?)

REGINA76

Re: 20 juni eastern trail ride junnerbos ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:39

Erg jammer dat er deelnemers zijn die dit vergelijken met farmers field trail.
het is geen farmers field trail.
meer vergelijkbaar met northen trail ride.
er zit pauze etc bij in incl lunchpakket en water vd knollebollen.

en hoe komen jullie bij dat je over de sahara zand moet crossen staat toch nergens dat het er is en je er langs komt.

als er meer gezeur over hindernissen komen etc.
las ik het hierbij af.
heb hier veel moeite voor moeten doen.

nogmaals NIET VERGELIJKBAAR MET FARMERS FIELD TRAIL...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:43

Je mag het als compliment zien dat het vergeleken wordt met een FFT of NTR! ;)

Maar het is logisch dat mensen gaan speculeren gezien je niks verteld Regina. Hoe moet men dat weten waar het mee te vergelijken is?
Als je meer vertellen zou, zouden we het helemaal nergens mee vergelijken? :roll:

Hoe dan ook, ik wilde eerst SusanW afwachten, maar onder deze zeer onaardige omstandigheden zou ik gratis niet meer mee rijden :evaw:

Edit:
Citaat:
langs ruiterpaden, grote zandpaden, kleine stukjes openbare weg,
sahara-duinen enz...

Dus het gaat ook niet OVER ruiterpaden? Ook alleen er langs?? :')
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 26-05-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:44

- Waar wordt er vergeleken met de FFT? :?
- Wie heeft het over crossen over de Sahara? :?

Ik zie dat nergens staan. Ik constateer alleen dat mensen (waaronder ikzelf) graag willen weten wat ze kunnen verwachten als ze ergens voor inschrijven.

Jammer dat jij dat ziet als 'gezeur over hindernissen'. Ik vind het een ontzettend leuk initiatief, maar IMO ben jij nu degene die het negatief benadert, niet de mensen die gewoon meer info willen - in het belang van hun paard.

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:43

nou ja ik als nieuw komer, zie het als wat langere buiten rit met wat kleine obstakels,

Regina wil dat denk ik graag als verassing houden.
voor mij is het zo wel duidelijk.
haar kennende zal het echt niet de spuigaten uit lopen,

even iets persoonlijks, ik wilde dolgraag met de fft mee doen achteraf
was het volgens Regina wel te veel geweest voor mijn merrie,
dat had ik dan wel ondervonden.
dit zegt ze niet over het feit dat ik hier mee wil doen.

als je niet vaak op je paard rijdt zou ik het zeker laten om de conditie.
aan conditie ligt het niet bij mijn paard.
Ik zie het best positief in, hopelijk jullie ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:46

De obstakels bij de FFT vond ik persoonlijk niet zo 'klein'. Maar dat het niet vergeleken moest worden met de FFT was mij iig niet duidelijk tot een paar posts geleden.

Conditioneel heeft mijn paard geen moeite met 20 km. Ik kan me voorstellen dat er paarden zijn die dat wél hebben. En mijn paard mag dan conditioneel geen moeite hebben met een afstand, ingewikkelde obstakels vragen mentaal toch wel het een en ander van sommige paarden. Zeker als ze dat soort dingen niet regelmatig doen.

Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen van tevoren willen weten waar ze aan toe zijn. Dat je er tijdens de rit achter komt dat het te zwaar is is IMO zonde van je tijd en geld, zeker als je van ver moet komen, en ook niet eerlijk tegenover je paard.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:47

Het gaat ook een beetje om de manier waarop Soflo...

Conditie zegt lang niet alles. Kijk naar Karin's verslag bijvoorbeeld. Ret loopt normaal 80 kilometer en is nig fris daarna. Maar 7 kilometer met hindernissen en dan is ie moe, in het koppie.

Het zijn toch normale vragen die gesteld zijn en daar kan toch gewoon normaal antwoord op gegeven worden?

Plus dat ik liever zelf, aan de hand van de info, bepaal wat te veel is, of te weinig. Wat Regina teveel of normaal vind kan ik wel heel anders over denken toch? :)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:50

Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als de Nothern Trail Ride. Dus een lange buitenrit met zo nu en dan wat "hindernisjes" cq opdrachten. Er hoeft niet verklapt te worden wat voor opdrachten, maar zo geheimzinnig is toch ook niet nodig? Jammer, want zo mis je wellicht een aantal deelnemers.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:50

@karin maar je bent niet verplicht om de obstakels te nemen natuurlijk, je kan er ook omheen gaan/overslaan mocht het te moeilijk zijn voor je paard. Daar zal niemand je op aankijken.
Ik heb vorig jaar de NTR op mijn jonge ruin gedaan, die vond de trailoefeningen in de bak ook nog eng, heb na even proberen t maar gelaten voor wat het was. Wilde er geen strijd van maken.
Verder heeft ie zich uitstekend gedragen voor z'n eerste keer mee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:53

Jeddah schreef:
Ret loopt normaal 80 kilometer en is nig fris daarna. Maar 7 kilometer met hindernissen en dan is ie moe, in het koppie.

Klopt, en voor mijzelf geldt hetzelfde. :D

Natuurlijk kun je dingen overslaan. Vanuit die gedachte doe ik aan iedere trailride mee. Maar dan nog vind ik het prettig om van tevoren te weten wat ik ongeveer kan verwachten. Driekwart moeten/willen overslaan is voor mij niet leuk meer.

Verder sluit ik me bij Jeddah aan: er worden normale vragen gesteld en daar kan IMO ook normaal op geantwoord worden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-05-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:53

Ik wilde mijn zusje dit als verjaardag doen.
We hebben twee trainingspaarden staan waarmee ik ons wilde opgeven.
Maar nu ben ik ook zeker wel een beetje bang aan het worden naar de moeilijkheids graad van de paarden.
Als ik de hele dag krijg maakt het mij niet zoveel uit.
Maar nu, weet ik het niet zeker meer.
Daarbij vind ik het ook zonder van mijn geld als we de helft moeten overslaan.

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:01

het gaat mij om de vergelijking ik snap dat een paard mentaal kapot kan zijn van zoveel zware hindernissen, maar ik verwacht net wat mayflower zegt, dit echt niet zo is en ik heb het ook niet zo begrepen ,net zoiets als de ntr zei Regina tegen mij.
Nu ken ik de Ntr ook niet maar heb er wel een voor stelling van

mijn doel is echt een ook een keer de FFt mee te maken en hopelijk niet van zo'n mounten af te glijden,
Je paard heeft geen meerdere levens en je moet er erg voorzichtig mee zijn.Ik zal er ook voor kiezen om er geen strijd van te maken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:06

Als Regina tegen jou heeft gezegd dat het net zoiets is als de NTR, dan had ze dat toch ook al veel eerder in dit topic kunnen melden? In dat geval weten mensen ongeveer wat ze kunnen verwachten. Dan hoeven er niet eerst een hoop vragen te komen die vervolgens worden afgedaan als 'gezeur over hindernissen'.

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:30

REGINA76 schreef:
meer vergelijkbaar met northen trail ride.

hier staat het ,dat was toch een soort van antwoord.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:31

Klopt, nadat verschillende mensen vragen hadden gesteld en er maar geheimzinnig gedaan bleef worden, en in dezelfde post worden die vragen afgedaan als 'gezeur over hindernissen'. Dat had IMO ook anders gekund.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:36

Persoonlijk vind ik het ronduit vervelend als vragen als gezeur afgedaan worden! Je organiseert nu eenmaal iets en daar horen (lastige) vragen bij. Het maakt niet uit wat er gevraagd word en of je je nu helemaal suf irriteert, je blijft gewoon ALTIJD aardig en beantwoord gewoon alle vragen!

Dat is namelijk het visitekaartje van een evenement en/of organisatie!

Je kunt namelijk ook op een gezellige en normale manier uitleggen/aankondigen dat bepaalde dingen een verrassing blijven! Dan worden dingen al héél anders opgevat!
En accepteer anders dat er flink wat mensen zullen zijn die niet van geheimzinnigheid en botheid gediend zijn en dus verstek laten gaan.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:41

Jeetje wat is er hier een hoop gebeurd zeg.....

De omgeving van Ommen en Junne ken ik....Alleen het gedeelte echt om de Sahara heen is redelijk zwaar wat betreft de paden. Daarbuiten is het zand helemaal niet zo mul en is het allemaal goed te rijden en net zoals ieder ander bos...!!!

Ik heb een jong paard en ik zie ter plekke wel of hindernissen te zwaar of te moeilijk zijn voor mijn paardje. Verder maak ik er gewoon een gezellige buitenrit/ puzzelrit van....

Dat Regina niet alles wil verklappen kan ik mij voorstellen. Ze schrijft ook dat de route geschikt is voor jongere deelnemers dus ik neem aan dat er niet al te gekke dingen tussen zullen zitten!! Regina wil ook geen ongelukken!!!

Tuurlijk hoort een organisator altijd vriendelijk te blijven, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat ze er soms wel eens moe van wordt!! Regina doet een hoop om veel leuke dingen te organiseren in Overijssel en om dan altijd maar kritiek te hebben is wel makkelijk......

Ik hoop dat deze rit gewoon door gaat want ik heb er super veel zin in!!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:50

Ik ben vroeger op ponykamp geweest in Den Ham, en het is daar zo mooi. Heb ook de sahararit mogen maken, in volle galop de heuvel op, zo gaaffff!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:02

Shoufshouf schreef:
Tuurlijk hoort een organisator altijd vriendelijk te blijven, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat ze er soms wel eens moe van wordt!!
En dan nog. Al wordt je er moe van, dan haal je diep adem en blijf je nog vriendelijk en beantwoord je alsnog alle vragen!

Citaat:
Regina doet een hoop om veel leuke dingen te organiseren in Overijssel en om dan altijd maar kritiek te hebben is wel makkelijk......

Dat wordt ook echt wel gewaardeerd! En er is hier niemand die met kritiek begon, er werden slechts vragen gesteld waar vervolgens geen, of een bot antwoord op gegeven wordt. Daar gaat het hier nu om!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:44

SusanW schreef:
Shoufshouf schreef:
Tuurlijk hoort een organisator altijd vriendelijk te blijven, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat ze er soms wel eens moe van wordt!!
En dan nog. Al wordt je er moe van, dan haal je diep adem en blijf je nog vriendelijk en beantwoord je alsnog alle vragen!

Citaat:
Regina doet een hoop om veel leuke dingen te organiseren in Overijssel en om dan altijd maar kritiek te hebben is wel makkelijk......

Dat wordt ook echt wel gewaardeerd! En er is hier niemand die met kritiek begon, er werden slechts vragen gesteld waar vervolgens geen, of een bot antwoord op gegeven wordt. Daar gaat het hier nu om!

Ok!!!

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:49

ha ha onze bak lijkt nu ook wel een sahara,zo droog en als het gewaaid heeft allemaal heuveltjes en ga je galoperen zie je door de bomen het bos niet meer,
soms onstaan er van die sitiaties dat dit leterlijk zo is , ik denk dat alle partyen het niet zo bedoelen, ;(
en dan ben ik ervoor om het gezellig te houden *D , jullie gaan toch hopelijk nog wel mee ?????? ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:37

hm, had al mijn twijfels over deze rit zodra het topic verscheen.... nu kijk ik weer en de laatste pagina geeft weer at ik al dacht.
Ik vertrouw meer op de organisatoren van de FFT en de NTR, mede dor de reacties van Regina.
Ga met SusanW mee dat je altijd vriendelijk moet blijven, tot in den treure.... en als deelnemer wil ik ook weten wat me te wachten staat..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:48

is er uberhaupt nog plek of zit het al vol??