Janssen- van den Hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:48

Moderatoropmerking:
Ervaringen uit eerste hand zijn toegestaan op Bokt. Daarom kan dit topic open blijven.
Ik verzoek echter wel hier een nette en volwassen discussie te voeren, geen opruiende en offtopic berichten dus.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:49

knollentuin schreef:

De politie sukkelt er hier mee dat het BE-NL is. Het zijn dan telkens tig teloontjes en dan komt er nog geen oplossing

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:50

SjilliejJj schreef:
Gentlegiant schreef:

Het hartprobleem was erger dan verwacht. Brave Lord is heengegaan.
Verder heb ik geen zin om hierover te zeuren, ik ben er kapot van.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede adviezen en steun.

Uit je vorige topic

dus dan hadden geerke en ik toch gelijk....

Hoe ga je dit aan ons uitleggen?

Janssen heeft toen contact met ons opgenomen en ons weermaals wijsgemaakt dat het opgelost zou worden.
Dus werd er besloten het topic te sluiten. (op hun vraag)

Naïef als we waren hebben we dit gedaan, maar ook toen werden we weer aan het lijntje gehouden

Maar zoals je typte is hij wel overlede?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:50

@ Nickeltje

Dankje

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:51

Gentlegiant schreef:
Hij is dus wel overlede?

Nee, hij leeft nog.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:51

Sorry hoor maar al dat gehang hier op bokt,en dat dat rare verhaal van dood,en nu toch niet? beetje vreemd vind ik het wel.
ik blijf erbij,onderneem aktie en hup in de trailer en weg er mee.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:52

Buiten dat dit idd helemaal niet netjes verlopen is. Snap ik enkele zaken niet. Hoe komt het dat je een paard over de grens neemt zonder zijn papieren, of zonder zijn registratie gegevens? Want eigenlijk heb jij nu dus hun paard (nederlands geregistreerd) op Belgische bodem. In Belgie moet elk paard geregistreerd staan in de database voor de identificatie van paardachtigen.

En waarom ben je intussen niet gewoon zelf tot ginder gereden, paard afgeladen en klaar?... In die bijna 9 maanden had je daar nu toch wel zelf tot kunnen komen

Gentlegiant

ow oke waarom typte je dat dan eerst?

nougoed het is verleden

nu moet er gewoon een oplossing komen!
Als jij stug volhoud en bij nederlandse en belgiese politie aanklopt en dan ook echt volhouden

dan kom je er wel

geerke

ik begrijp er helemaal niets van...je hebt nooit iets betaalt voor dit paard?
Geen voorschot?
Je bent anti-handelsstal maar in je profiel te zien krijg ik de indruk dat jij zelf ook aan de lopende band paarden koopt en verkoopt....mij best hoor,maar dan niet een ander veroordelen.

Zou graag eens de andere kant van het verhaal horen.

enne....schandalig dat als dat (inmiddels uit de dood opgestaande)paard op de grond ligt te kreperen je eerst nog de tijd neemt die handelsstal te bellen...
De dierenarts had moeten komen,dan had hij het middel intraveneus kunnen toedienen,dat werkt veel sneller.

Ik zou me ten alle tijden verantwoordelijk voelen voor de dieren die op dat moment op mijn grond staan....of ik nu de eigenaar ben of niet...dat paard is weer de dupe.

Geef dat beest een fatsoelijke wormkuur,of is dat ook te kostbaar?

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:53

Helemaal mee eens knollentuin, of meteen op de trailer zetten en afleveren of een DA bellen om hem er bovenop te krijgen en de rek. naar de eigenaar sturen. Paard is op deze manier de dupe!

Vind het een erg vaag verhaal na het lezen van het vorige topic.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:54

geerke schreef:
Geen voorschot?
Je bent anti-handelsstal maar in je profiel te zien krijg ik de indruk dat jij zelf ook aan de lopende band paarden koopt en verkoopt....mij best hoor,maar dan niet een ander veroordelen.

enne....schandalig dat als dat (inmiddels uit de dood opgestaande)paard op de grond ligt te kreperen je eerst nog de tijd neemt die handelsstal te bellen...
De dierenarts had moeten komen,dan had hij het middel intraveneus kunnen toedienen,dat werkt veel sneller.

Ik zou me ten alle tijden verantwoordelijk voelen voor de dieren die op dat moment op mijn grond staan....of ik nu de eigenaar ben of niet...dat paard is weer de dupe.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:55

geerke schreef:
Geen voorschot?

Hoezo aan de lopende band paarden koopt en verkoopt?

Op 10 jaar tijd 4 paarden verkopen is verkopen aan de lopende band?
* Is intraveneus toegediend

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:56

bulck schreef:
Buiten dat dit idd helemaal niet netjes verlopen is. Snap ik enkele zaken niet. Hoe komt het dat je een paard over de grens neemt zonder zijn papieren, of zonder zijn registratie gegevens? Want eigenlijk heb jij nu dus hun paard (nederlands geregistreerd) op Belgische bodem. In Belgie moet elk paard geregistreerd staan in de database voor de identificatie van paardachtigen.

En waarom ben je intussen niet gewoon zelf tot ginder gereden, paard afgeladen en klaar?... In die bijna 9 maanden had je daar nu toch wel zelf tot kunnen komen

Het paard is door hun afgeleverd op Belgische bodem, dat zijn dus hun zaken.
Neen, er is niets betaald

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:56

maar waarom typ je in vredensnaam dat brave lord is heen gegaan aan zijn hart problemen maar hij staat gewoon nog in je weide

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:58

nee dat valt mee....ik schreef dat ik de indruk kreeg...

is het paard weer opgeknapt nu?

(Ik weet nu wie ik moet contacten als mijn paard overlijdt...)

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:58

Gentlegiant schreef:

Mag jij mijn paarden eens komen bekijken. Geen enkeltje dat wormen heeft want dat gebeurd op uur en tijd.
2x per jaar in het bloed en verder tubes :)

Gentlegiant

Re: Janssen- van den Hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:59

geef eens antwoord op mijn vorige vraag?

owja die zin had ik geqoute en heb ik niet zelf getypt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:04

Gentlegiant schreef:

het antwoord op je vraag staat in op de vorige pagina :?

klinkt cru maar ik had het dier al laten inslapen, als je er zelf geen kosten wil insteken en je wil ook niet dat hij in de handel komt.

maarre paspoort of niet, ik had dat dier teruggebracht, hoe vaak houden ze een trailer tegen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:06

SjilliejJj schreef:
bulck schreef:

Het paard is door hun afgeleverd op Belgische bodem, dat zijn dus hun zaken.
Neen, er is niets betaald

Nee dat is jouw zaak, jij hebt het paard immers aanvaard op Belgische bodem. Heb je een contract, waar alles duidelijk gestipuleerd staat en gedagtekend door beide partijen met gelezen en goedgekeurd?

Indien niet, kan je zelf aangeklaagd worden ivm het onrechtmatig bezit van dat paard en kunnen alle kosten op je verhaald worden.

Maar gezien je zelf meerdere pogingen ondernomen hebt vermoed ik nu wel dat daar aan voldaan was/is

Dus heel simpel opladen die handel en gewoon aan de voorpoort ginds vasthangen. Klaar heel simpel

Weer maar eens een bewijs dat je altijd een paard moeten laten controleren op zowel klinische als rx zaken. En dat proefgebeuren, zeker over de grenzen is eigenlijk niet meer te doen ivm registratie en verantwoordelijkheid

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:07

Hmm het wordt inderdaad een beetje een science fiction verhaal nu,en voor mij persoonlijk niet geloofwaardig overkomen.
Nouja niet boeiend voor mij dus.....je ziet maar hoe je het oplost. :evaw:

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:08

wat als je dier in laat slapen en de handelsstal komt dan van tja
3 jarig paard 100% klinish en rg goedgekeurd we willende de gevraagde 3500 euro ...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:09

tessyke schreef:
Gentlegiant schreef:

klinkt cru maar ik had het dier al laten inslapen, als je er zelf geen kosten wil insteken en je wil ook niet dat hij in de handel komt.

maarre paspoort of niet, ik had dat dier teruggebracht, hoe vaak houden ze een trailer tegen?

Maar zij mag dat paard niet laten inslapen zonder de juiste documenten te hebben. of ze moest hem dan op de openbare weg leggen en doen uitschijnen als een ongeluk natuurlijk. ;) want dat paard staat wss gechipt op die handelaar evenals de papieren. Ik bedoel maar, jij kan ook niet bij mij komen en beslissen, dat paard leg ik ff neer, om het effe heel simpel te houden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:09

Gentlegiant schreef:
maar waarom typ je in vredensnaam dat brave lord is heen gegaan aan zijn hart problemen maar hij staat gewoon nog in je weide

dit stond niet op de vorige pagina :n

Ik heb wat gepbt met geerke

aangezien wij een paardenrusthuis in opbouw zijn wil ik hier thuis even in de groep gooien over vanalles en nog wat en zou wat mijn betreft dit paard hierheen kunnen komen

maar dit moet ik hier eerst even overleggen

omdat je eerst ook zegt dat hij dood is en nu is die weer levend?

hoe kan ik jullie dan vertrouwen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:10

bulck schreef:
tessyke schreef:

Maar zij mag dat paard niet laten inslapen zonder de juiste documenten te hebben. of ze moest hem dan op de openbare weg leggen en doen uitschijnen als een ongeluk natuurlijk. ;) want dat paard staat wss gechipt op die handelaar evenals de papieren. Ik bedoel maar, jij kan ook niet bij mij komen en beslissen, dat paard leg ik ff neer, om het effe heel simpel te houden

denk niet dat het paard op de naam van de handelaar staat 9 van de 10 keer is dit niet zo

geerke

Re: Janssen- van den Hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:12

ik ben toch heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal...die er ongetwijfelt is.