Pontun(fjord) en ik aan het trainen voor het Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:40

lovemeintje schreef:
bij foto 10 lijkt het idd dat het voorbeen niet verder naar achter kan.

Ja idd dat dacht ik ook te zien, maar als er een zadelmaker bij is geweest, ga ik daar niet verder over zeuren. Goed is goed, toch?[/quote]

mmmmm tzal wel[/quote]

Ai dat komt er vrij sarcastisch uit. Ik bedoel, ik weet ook maar van horen zeggen hoe een zadel zou moeten liggen ongeveer, maar een zadelmaker heeft hier wel voor geleerd he. Ik stelde ook al voor om eens te proberen het zadel wat verder naar achter te leggen, dan heb je ook 'meer' paard voor je. Maar als de zadelmaker zegt dat het goed is....

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:42

Jeanneee_ schreef:
x_Quinta_x schreef:
Ja idd dat dacht ik ook te zien, maar als er een zadelmaker bij is geweest, ga ik daar niet verder over zeuren. Goed is goed, toch?

Nou kijk de zadelmaker heeft niet in de hand hoe jij het zadel op het paard legt.
Mijn zadel is paar dagen geleden aangepast, en hulsebos zei toen nog met nadruk hoe belangrijk het is je zadel ver genoeg naar achteren te leggen.
Met het zadel zelf hoeft dus niks aan de hand te zijn.

Daar heb je wel een punt.

_Tamara

Re: Pontun(fjord) en ik aan het trainen voor het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:47

Hee Rianne!

Wat leuk dat ik dit topic zie :) Jullie zijn wel heel goed bezig zeg! Ziet er goed uit hoor, de S&T staat Pon goed. :)

Succes straks in het Z, komt wel goed!! :j

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:54

waaauw mooie fjord heb je zeg! <3
ziet er netjes uit ;)

mag ik misschien weten wat voor zadel je hebt?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:03

Het is wel moeilijk te zien met dat zadel, vanwege de manen, dat heb ik met eigen fjord ook die lopen ook langer door. Ik heb er zelf ook weinig verstand van dus zal daar niets over zeggen.
Wilde even zeggen dat je een hele leuke fjord hebt, je hebt hem leuk aan het lopen :D leuk dat je in de Z1 zit!

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:06

Het is een hulsebos en mijn hoofdstel ook. En ik ben absoluut niet streng met hand!! Alles behalve dat , soms gaat mijn rechterhand gek doen, maar dat ik alleen als ik ff 1tel niet op let.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:09

ThnQ :)

wat een gezeur zeg!!

En over me handen jeetje, heb altijd 7 of een 8 voor me zit wat zeuren ze zeg!

Sjolvir schreef:
Rianne87 schreef:
Dit zadel is nieuw lieve mensen,,, Als jullie willen komen kijken kunnen jullie zien dat het beeld op de foto's vertekend.

Schrale troost kreeg ook altijd commentaar op mijn zadel (met foto's op bokt),
maar zadelmaker kon er toch ook verder niet veel van maken dan dat het goed lag.
Of foto's vind ik dat bij mijn zadel zelf ook wel eens. (oude vond ik eigenlijk beter liggen, maar ja, die was echt op)
Ik moet wel opletten dat ik hem goed neerleg.
Vind de jouwe optisch net zo liggen als de mijne.
(Hoeveel inch heb je? fjorden zijn natuurlijk ook nogal korte paardjes, dus nogal rugvullend zo'n zadel.
Ik rij op een 18 inch.)

Overigens zit ik ook zo met mijn handen ;) . Nieuwe (al weer paar jaar, is oude foto) zadel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXDE6K4Y.jpg

Sjol met haar oude zadel.. ehhhh in manege recreanten pony's wedstrijdje, sommige Z paarden leiden een dubbelleven.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6PQKJ78.jpg

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:12

Hee rianne, ziet er netjes uit met pontun hoor. Let erop dat je je benen niet afsteekt :) Ik hoorde dat je niet meer bij de Cannenburgh staat?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:13

Wat een leuk stel zo samen!
Een fjord om van te smelten <3

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:14

Ik stoor me absoluut niet aan de stang iets van druk mag er ook wel op staan vind ik.
Ik vind de foto's best een fijn beeld geven zou alleen misschien wat meer lengtebuiging willen zien vooral in je appyement.
(is lastig ben er zelf ook mee bezig)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:39

Knap dat je het al zover geschopt hebt zeg!

Ziet er netjes uit,ik vind dat hij zichzelf alleen te strak houd in zijn lijf,valt ook nog wat op de voorhand, :)

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:07

jullie noemen net de 2 punten op waar we zo hard aan werken!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:11

Wat een Fjord zeg ;o!
Je hebt 'm echt mooi aan het lopen!

Verder vind ik je hand wel storend hoog.
Voor de rest zit je netjes, dus een 7 of 8 wil niet zeggen dat alles perfect is :).

Veel succes in de Z en verder, zal wel goed komen denk ik ^^

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:53

Gave foto's Rianne, ziet er echt heel mooi uit ;)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:10

Wauw wat een prachtige fjord heb jij zeg <3
Je hebt hem echt lekker aan het lopen, het ziet er heel netjes uit.
Heel veel suc6 nog ben benieuwd naar volgende topics :D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:14

ruig!! mooie foto's ook!!
ik had al gelezen dat jullie naar t Z1 mochten :) heb er nu ook een beeld bij!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:18

ik vind het (zeker voor een koudbloed)er vrij goed uit zien. Wat me alleen wel opvalt is dat jij met een erg holle rug rijdt (waardoor je minder soepel bent in het opvangen en meegaan in de bewegingen van je paard) dat je je linkerbeen vanuit de knie uitdraait en dat je zadel veel te ver over de schouder van je aard heen ligt. Je paard kan echt beter weg uit de schouder als je zadel zeker 10 a 15 cm verder terug naar achter ligt. Ik weet alleen niet of je zadel dan nog wel op de ribben van je paard rust en niet achter je 18e ruggewervel uitsteekt!!

ga zo door. Je mag m nog wel meer op het achterbeen zetten, op de meeste foto's is nl te zien dat hij nog meer stuwbeweging (naar achteren) dan draagbeweging (naar voren, naar waar het hoort, richting jouw ruitergewicht en zijn eigen zwaartepunt)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:23

Ik vind het er echt goed uitzien, erg leuke fjord. :)

Alleen die reactie van hierboven(kim1207) je doet net alsof koudbloeden niet goed kunnen presteren kwa rijden.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:23

Je hebt je paardje zeker leuk aan het lopen.
Erg mooi fjordje ook, en dat vindt je zelf duidelijk ook, je kijkt op vrij veel foto's namelijk wel naar beneden i.p.v. naar voren.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:24

lieniminnie schreef:
wat een knappert!
Let wel op dat je niet steeds met je spoor prikt.. Dan heeft hij geen effect... waarom heb je je zweep er ook bij? een spoor is toch om 'm even extra te prikken als hj niet reageert op je been?
Ik vind dat je je handen ook wat hoog houd..

verder ziet het er top uit!

Nou ga ik me dr ook even mee bemoeien. Een spoor is niet om een paard extra mee te prikken als hij niet reageert, dáár heb je juist die zweep voor. Een spoor is om je hulpen mee te verfijnen.
Ik vind je fjord erg fijn lopen, af en toe lijkt het of jij hem in een meer opgerichte houding trekt, maar dit kan natuurlijk erg verteken op een foto, dat zou je gewoon in het echt moeten zien. Over het zadel ga ik niet beginnen..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:37

DNIEZE schreef:
Ik vind het er echt goed uitzien, erg leuke fjord. :)

Alleen die reactie van hierboven(kim1207) je doet net alsof koudbloeden niet goed kunnen presteren kwa rijden.

dat is wat jij er van maakt, maar een fjord, haflinger evenals een fries ( en waarschijnlijk beledig ik hier ook weer mensen mee) zijn gefokt om trekwerk (fjorden mn bosbouw) te verrichten. Die zijn niet gefokt om hoog te komen in de dressuursport. en een trekpaard gebruikt totaal andere spieren dan een "rijpaard" een trekpaard stuwt en een rijpaard draagt. Je hebt met zo'n dier altijd een bouwtypisch nadeel! kijk maar naar de aanzet van het voorbeen, de schuinheid van de schouder en de dikte van de hals, dat is helemaal niet makkelijk om makkelijk te laten buigen en ontspannen. Dat je zo'n dier niet goed zou kunnen rijden heb je mij niet horen zeggen...... dat heb je er zelf van gemaakt dnieze!! ik vind dus dat dit dier redelijk goed loopt voor een koudbloed!! :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:46

Ik vind de laatste foto erg gaaf! Blij paardje :D
Je hoofdstel is ook leuk!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:54

Ik ga toch nog 1 x zeuren over het zadel :+

Nieuw betekent niet per definitie dat ie goed ligt. Hij ligt toch wel wat naar voor. Het vertekend wel wat, maar als je kijkt, ligt ie net achter de schouder, of er op..
Houd wel rekening met dat de schouder ook wat naar voor en naar achter beweegt, dus dat het zadel ook ruim achter de schouder moet liggen. En je ziet duidelijk dat je de ruimte hebt om het zadel wat verder naar achter te leggen, dus misschien is proberen.
Hij heeft niet zo'n ruim voorbeen, dus misschien als je het zadel wat naar achter legt, dat hij zijn voorbeen ook verder weg kan zetten..

En op 1 foto bij het appuyement zit je wat scheef. Misschien nog een aandachtpuntje? en tenen mogen nog wel wat naar binnen :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:56

josewoos schreef:
Wauw wat heb jij een mooie fjord zeg! Je heb hem ook echt super aan het lopen, mijn complimenten hoor en veel succes in de toekomst! +:)+

Precies :)

Geweldig heb respect voor jou :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:58

EllaBellaah schreef:
lieniminnie schreef:
wat een knappert!
Let wel op dat je niet steeds met je spoor prikt.. Dan heeft hij geen effect... waarom heb je je zweep er ook bij? een spoor is toch om 'm even extra te prikken als hj niet reageert op je been?
Ik vind dat je je handen ook wat hoog houd..

verder ziet het er top uit!

Nou ga ik me dr ook even mee bemoeien. Een spoor is niet om een paard extra mee te prikken als hij niet reageert, dáár heb je juist die zweep voor. Een spoor is om je hulpen mee te verfijnen.
Ik vind je fjord erg fijn lopen, af en toe lijkt het of jij hem in een meer opgerichte houding trekt, maar dit kan natuurlijk erg verteken op een foto, dat zou je gewoon in het echt moeten zien. Over het zadel ga ik niet beginnen..

Als mijn paard niet reageert krijgt hij een por met de spoor. Ik rijd nooit met zweep.
Ik wil reactie op mijn been, niet op een zweepje.