Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bandida schreef:Ook paarden die nog nooit een bit in hebben gehad doen dat als ze nageven.KarinvdM schreef:Wat ik grappig vond is dat beid epaarden ook zonder bit gewoon gaan schuimen.
Dat stopt als ze geen associatie meer maken met het bit, dat is Pavlov wat je ziet![]()
Katja schreef:Ook paarden die nog nooit een bit in hebben gehad doen dat als ze nageven.
VValar schreef:Tja ik vind die bitloze hoofdstellen echt afzichtelijk, maar op jouw plaatjes blijkt maar weer eens dat wanneer je je paard gewoon voor elkaar hebt op normaal bit, dat bitloos ook geen probleem moet zijn. Zie er alleen niet echt de meerwaarde van in als je je paard ook normaal goed voor elkaar hebt.
JoviBan schreef:Het Voest hoofdstel (kruislings systeem) heeft dus in geen enkel opzicht een hefboomwerking. Wel een drukverdeling.
Thirza schreef:Waar was jij trouwens zijn staart mee hij is zo mooi wit.
Suzanne F. schreef:Leuk dat je het probeerde! Sommige foto's zijn heel fijn, op andere lijkt hij teveel te willen duiken en te zwaar te worden in de aanleuning. Blijft hij minder op het achterbeen.
VValar schreef:Blijf zelf wel mooi rechtop zitten, dan ziet het plaatje er alweer mooier uit.
eiber schreef:Persoonlijk ben ik wel erg nieuwsgierig naar wat die bijscholing nu precies inhoudt.
Zou je dat aan ons kunnen uitleggen ?
En vind je dat iemand die na het volgen van deze bijscholing, maar zelf geen ervaring heeft met bitloos rijden, wel in staat moet worden geacht een bitloos gereden proef te beoordelen?
Sannnn schreef:Mag je eigenlijk straks ook bitloos en met bit starten? Of moet je kiezen..
Gitta1977 schreef:Maar toch denk ik dat je voor de fijne afstemming beter een bit kunt gebruiken. Vraag me niet waarom... Zoals Suzanne ook al zei: als ze het eenmaal weten dan lukt het zonder bit ook, maar juist dat aanleren is zo belangrijk...
SuzannePerla schreef:Wat ik nog wel wil weten; merkte je nu een groot verschil in het rijden? Heeft je paard zeg maar laten merken dat hij het werken zonder bit fijner vindt?
Elisa2 schreef:Ziet er goed uit Karin! eigenlijk zou je het bitloos even op concour moeten promoten haha.Jammer dat het maar tot de L2 kan..